Nie. Cytując autora: Heal X damage/horror” is shorthand for “Heal X damage/horror from your investigator,” in the same way that “Take X damage/horror” is shorthand for “Deal X damage/horror to your investigator.” If a card simply reads “Heal X horror” or “Heal X damage,” you can only use it to heal horror or damage from your investigator. Cards that allow you to heal other investigators or assets will specify that. So, for St. Mary’s Hospital you can only heal from your investigator.
Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Atak towarzyszący to też atak.
Tak, działa na wszystkie.
Tak samo unik
Cost: 1.
Test Icons:
Fast. Play when an enemy attacks an investigator at your location.
Cancel that attack.
działa również na ataki towarzyszące.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Wrogowie Cię nie atakują. Tekst nie wyróżnia tutaj fazy wrogów.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Powiedzcie co się dzieje gdy zostaje pokonany poprzez otrzymanie punktów przerażenia poniżej limitu badacza. Wiem że dostaję 1 pkt traumy psychicznej i dostaję przy następnym scenariuszu -1 do przerażenia, ale co z tym bohaterem który przegrał w walce, resetuje mu punkty wytrzymałości i przerażenia i dalej walczę z potworem, czy dobieram nowego badacza, czy scenariusz się kończy, czy co?
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Już to czytałem i tutaj nie widzę odpowiedzi na moje pytanie. Tam jest napisane to co napisałem że dostaje punkt traumy fizycznej lub psychicznej w następnym scenariuszu, ale moje pytanie dotyczy co dalej z rozgrywką w tym scenariuszu, kończy się czy dobieram innego gracza i gram dalej czy co?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Ale szedłeś dalej tropem pokonany? Jest tam: " (patrz „Eliminacja” na stronie 5). "litk pisze: ↑21 kwie 2019, 15:39 Już to czytałem i tutaj nie widzę odpowiedzi na moje pytanie. Tam jest napisane to co napisałem że dostaje punkt traumy fizycznej lub psychicznej w następnym scenariuszu, ale moje pytanie dotyczy co dalej z rozgrywką w tym scenariuszu, kończy się czy dobieram innego gracza i gram dalej czy co?
W skrócie: Ten badacz już nie bierze udziału w tym scenariuszu.
Rebel 6% (trójmiasto)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
No poszedłem ale tam jest to rozgraniczone na dwie opcje, wybrałem tę drugą czyli dla rozgrywki podczas kampanii i tam nie ma o eliminacji, jest jedynie odnośnik do Kampanii i tam nie ma co robić, tylko o tym co pisałem czyli punktach traumy. Ale chyba powinienem wziąć pod uwagę całość. Czyli badacz zostaje właśnie wyeliminowany i jak gram solo to przechodzę do zakończenia "Nie udało się osiągnąć żadnego zakończenia?Ale szedłeś dalej tropem pokonany? Jest tam: " (patrz „Eliminacja” na stronie 5). "
A doradźcie jeszcze na takie pytania:
1. W której fazie można wydawać żetony wskazówek w celu postępu talii Aktów?
2. Czy karta Unik "Szybka. Zagraj, kiedy wróg zaatakuje badacza w twojej lokalizacji. Anuluj ten atak." działa w trybie solo?
3. Czy w fazie wroga można się jakoś bronić, czy tylko dostaje się łupnia?
4. Czy po zadaniu wrogowi obrażeń ten zostaje wyczerpany i nie może atakować w fazie ataku wroga?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Ad.0 tak, 'nie udalo sie osiagnac zadnego rozwiazania'litk pisze: ↑21 kwie 2019, 16:25No poszedłem ale tam jest to rozgraniczone na dwie opcje, wybrałem tę drugą czyli dla rozgrywki podczas kampanii i tam nie ma o eliminacji, jest jedynie odnośnik do Kampanii i tam nie ma co robić, tylko o tym co pisałem czyli punktach traumy. Ale chyba powinienem wziąć pod uwagę całość. Czyli badacz zostaje właśnie wyeliminowany i jak gram solo to przechodzę do zakończenia "Nie udało się osiągnąć żadnego zakończenia?Ale szedłeś dalej tropem pokonany? Jest tam: " (patrz „Eliminacja” na stronie 5). "
A doradźcie jeszcze na takie pytania:
1. W której fazie można wydawać żetony wskazówek w celu postępu talii Aktów?
2. Czy karta Unik "Szybka. Zagraj, kiedy wróg zaatakuje badacza w twojej lokalizacji. Anuluj ten atak." działa w trybie solo?
3. Czy w fazie wroga można się jakoś bronić, czy tylko dostaje się łupnia?
4. Czy po zadaniu wrogowi obrażeń ten zostaje wyczerpany i nie może atakować w fazie ataku wroga?
Ad.1 jesli nie jest to opisane na akcie, to kiedy chcesz.
Ad.2 tak, Twoja postac tez jest badaczem w Twojej lokalizacji
Ad.3 unikiem mozesz np. Lub wyczerpywac wrogow mozesz. Nie ma jako takiej innej obrony
Ad.4 nie, wyczerpujesz go tylko unikiem z domyslnych zasad
Rebel 6% (trójmiasto)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Dzięki serdeczne za pomoc, ale nasuwa mi się kolejna wątpliwość.
1. W księdze kampanii jest napisane "Jeśli gracze obawiają się doznawania traumy, to powinni wiedzieć, że zrezygnowanie z dalszego udziału w scenariuszu prawie zawsze jest lepsze od porażki." Czy to oznacza że wiedząc że w kolejnej walce zostanę pokonany w wyniku czego mogę dostać punkt traumy to mogę ogłosić że rezygnuję i nie dostać tego punktu traumy?
2. Czy istnieją sytuacje w których po prostu powtarza się dany scenariusz, bo tak się zastanawiam że skoro przegranie umożliwia dalsze kontynuację kampanii to chyba nie co?
1. W księdze kampanii jest napisane "Jeśli gracze obawiają się doznawania traumy, to powinni wiedzieć, że zrezygnowanie z dalszego udziału w scenariuszu prawie zawsze jest lepsze od porażki." Czy to oznacza że wiedząc że w kolejnej walce zostanę pokonany w wyniku czego mogę dostać punkt traumy to mogę ogłosić że rezygnuję i nie dostać tego punktu traumy?
2. Czy istnieją sytuacje w których po prostu powtarza się dany scenariusz, bo tak się zastanawiam że skoro przegranie umożliwia dalsze kontynuację kampanii to chyba nie co?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
ad. 1 Jeśli stoisz na lokalizacji z akcją rezygnuj to tak, możesz (lub agenda lub akt pozwalają Ci to zrobić skądkolwiek). Tak się powinno raczej robić Chyba że grasz Calvinem.litk pisze: ↑21 kwie 2019, 21:01 Dzięki serdeczne za pomoc, ale nasuwa mi się kolejna wątpliwość.
1. W księdze kampanii jest napisane "Jeśli gracze obawiają się doznawania traumy, to powinni wiedzieć, że zrezygnowanie z dalszego udziału w scenariuszu prawie zawsze jest lepsze od porażki." Czy to oznacza że wiedząc że w kolejnej walce zostanę pokonany w wyniku czego mogę dostać punkt traumy to mogę ogłosić że rezygnuję i nie dostać tego punktu traumy?
2. Czy istnieją sytuacje w których po prostu powtarza się dany scenariusz, bo tak się zastanawiam że skoro przegranie umożliwia dalsze kontynuację kampanii to chyba nie co?
ad. 2 są takie sytuacje, ale to są raczej wyjątki. Będzie jasno napisane.
Rebel 6% (trójmiasto)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czyli tę kartę o której wcześniej wspomniałem - Unik. "Szybka. Zagraj, kiedy wróg zaatakuje badacza w twojej lokalizacji. Anuluj ten atak." mogę zastosować podczas fazy wrogów, aby niknąć ataku, wydając na tę akcję dwa zasoby tyle ile karta ma kosztu? I to wyczerpuje wroga?Ad.3 unikiem mozesz np. Lub wyczerpywac wrogow mozesz.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie wyczerpuje. Tak jak zacytowałeś, robi jedynie to co jest napisane na karcie "anuluje atak" - koniec.litk pisze: ↑22 kwie 2019, 14:38Czyli tę kartę o której wcześniej wspomniałem - Unik. "Szybka. Zagraj, kiedy wróg zaatakuje badacza w twojej lokalizacji. Anuluj ten atak." mogę zastosować podczas fazy wrogów, aby niknąć ataku, wydając na tę akcję dwa zasoby tyle ile karta ma kosztu? I to wyczerpuje wroga?Ad.3 unikiem mozesz np. Lub wyczerpywac wrogow mozesz.
Zbyt się rozpisałem na tamto pytanie, chcąc podać przykłady. Chodziło mi że możesz wcześniej wyczerpać sobie wroga - robiąc akcję 'wymykanie'.
Rebel 6% (trójmiasto)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie wyczerpuje się, jeśli wykonuje atak towarzyszący w czasie fazy badaczy. I wówczas ta karta spowoduje tylko anulowanie ataku, a wróg będzie mógł ponownie zaatakować w czasie fazy wrogów. W fazie wrogów, jeśli użyjesz zdolności tej karty, to też się nie wyczerpuje, bo wyczerpuje się po ataku, który za pomocą tej karty zostaje przecież anulowany (więc wyczerpanie po ataku również). Z tym że to akurat nie ma już znaczenia, bo w następnej fazie utrzymania i tak się przygotowuje.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Kolejne nie zrozumienie tym razem chodzi o kartę "Ja się tym zajmę" https://arkhamdb.com/card/03022 Czy używać jej można w trybie solo? W ogóle to takie opis jak Zagrożenie na żadnych kartach spotkań nie występuje, jedynie jest Niebezpieczeństwo.
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Używać w trybie solo możesz, jeżeli grasz na dwie ręce (prowadzisz dwóch badaczy). Przy jednym badaczu jest praktycznie bezużyteczna - będziesz mógł jej używać tylko jako ikonek do testów.
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Pomóżcie mi teraz zrozumieć tę kartę: https://arkhamdb.com/find?q=initiative. Założmy że zużyłem dwa jokery na dwa różne testy w danej rundzie. Co się dzieje kolejnej rundzie, czy nadal zostaje mi 1 joker, czy może mam znowu 3? Czy mogę na potrzebę jednego testu użyć wszystkich 3 jokerów?
- Munchhausen
- Posty: 728
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 129 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Sugeruję obejrzeć jakiś filmik z przykładową rozgrywką, powinien wiele rozjaśnić, bo widzę spore zamotanie. Generalnie kart "skill" (umiejętności) używa się wyłącznie przy robieniu testów - dorzuca się je dla ikonek, a po teście i rozpatrzeniu ich ewentualnych efektów, lądują one na stosie kart zagranych. Tutaj tekst z karty oznacza, że będąc pierwszym graczem i robiąc dowolny test jako swoją pierwszą akcję, masz do niego modyfikator +3. Gdybyś robił test jako swoją drugą akcję, miałbyś tylko +2. Trzecia akcja pierwszego gracza to już tylko jeden joker. Jeżeli w danej fazie jesteś drugim graczem, to ta karta jest całkowicie bezużyteczna, bo tracisz wszystkie ikony.litk pisze: ↑28 kwie 2019, 18:03 Pomóżcie mi teraz zrozumieć tę kartę: https://arkhamdb.com/find?q=initiative. Założmy że zużyłem dwa jokery na dwa różne testy w danej rundzie. Co się dzieje kolejnej rundzie, czy nadal zostaje mi 1 joker, czy może mam znowu 3? Czy mogę na potrzebę jednego testu użyć wszystkich 3 jokerów?
Nie możesz użyć ikon z takiej karty do różnych testów - dorzucasz do testu, modyfikujesz jego wynik, a karta zostaje po teście odrzucona. Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem temat :)
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Dzięki za odpowiedź.
O tym to wiem, ale dalszego twojego wyjaśnienia to się nie domyśliłem.Sugeruję obejrzeć jakiś filmik z przykładową rozgrywką, powinien wiele rozjaśnić, bo widzę spore zamotanie. Generalnie kart "skill" (umiejętności) używa się wyłącznie przy robieniu testów - dorzuca się je dla ikonek, a po teście i rozpatrzeniu ich ewentualnych efektów, lądują one na stosie kart zagranych.
Oj w całej rozciągłości. Niestety mam problem ze zrozumieniem tej gry, gdyby te instrukcje były pisane językiem potocznym tak jak wy to tłumaczycie to nie byłoby problemu. Ale teraz tak jak czytam opis tej karty to aż się dziwię że tego nie rozumiałem.Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem temat
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
W opisie karty podana jest wówczas informacja jakie są warunki/koszt jej zagrania. Np. zagrywając taką kartę możesz opłacić i zagrać kartę ze stosu kart odrzuconych. Innym przypadkiem jest gdy karta z "minusem" jest Trwała i wtedy zaczynasz z taką kartą w grze, więc nie ma żadnego kosztu jej zagrania.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
No ale jak w przypadku z taką kartą jak Pan Peabody https://arkhamdb.com/card/03141. Na karcie nie ma opisu dotyczącego jej zagrania, czyli dołączenia jej do gry z ręki gracza, jedynie efekt zagrania akcji.
Kolejne moje pytanie dotyczy kampanii. Załóżmy że chciałbym jednym badaczem przejść wszystkie główne przygody czyli podstawkę, Dunwich, Carcose, Erę i kolejne, wliczając pośrednie przygody. Czy jest to możliwe? Bo zacząłem się zastanawiać, skoro po ukończeniu podstawki, niezależnie od rodzaju zakończenia na trwałe dostaje punkty traumy fizycznej i psychicznej +2, nie mając na to w ogóle wpływu, to na starcie kolejnych przygód będę miał ich tyle że na starcie będę po prostu martwy? Więc jak to jest?
Kolejne moje pytanie dotyczy kampanii. Załóżmy że chciałbym jednym badaczem przejść wszystkie główne przygody czyli podstawkę, Dunwich, Carcose, Erę i kolejne, wliczając pośrednie przygody. Czy jest to możliwe? Bo zacząłem się zastanawiać, skoro po ukończeniu podstawki, niezależnie od rodzaju zakończenia na trwałe dostaje punkty traumy fizycznej i psychicznej +2, nie mając na to w ogóle wpływu, to na starcie kolejnych przygód będę miał ich tyle że na starcie będę po prostu martwy? Więc jak to jest?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Autorzy gry nie zalecają grać jedna postacią kilku kampanii. Ale tak, jak nabierasz za dużo traum, to po prostu rozjedzie Cię.
Aczkolwiek jest opcja w jednej kampanii leczyć traumy na stałe.
Aczkolwiek jest opcja w jednej kampanii leczyć traumy na stałe.