Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: rattkin »

Curiosity pisze: 15 paź 2018, 12:18 Czy mam farta i "Kakofonie Głosów" neguje obowiązek zagrania "Necronomiconu"?
Nie. Zagranie != umieszczenie.
Curiosity pisze: 15 paź 2018, 12:18 Czy karty z symbolem "darmowej aktywacji" (w rodzaju "wydaj zasób, dostań +1X") mogą być używane wielokrotnie, czyli wydaję np. 3 zasoby, żeby podbić jakąś cechę o 3?
Tak.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Phate »

Mam pytanie co do prawidłowego wykonywania testu umiejętności "wali" w trakcie grania Williamem Yorickiem.

Umiejętność pozwala po pokonaniu wroga zagrać ze stosu kart odrzuconych jeden Atut płacąc jego normalny koszt.
Pytanie jest proste - Czy jeśli mam kupiony nóż, odrzucam go w trakcie walki, dzięki temu pokonam wroga to mogę ten sam nóż od razu kupić znów bo "pokonałem wroga" ?

Druga umiejętność po wylosowaniu żetonu "znak starszych bogów" (tego niebieskiego).
+2 do testu i jeśli test się powiedzie to można wrócić sobie na rękę jedną kartę ze stosu tych odrzucanych. Pytanie: Czy jeśli do testu użyłem kartę która dawała modyfikator umiejętności i wylosowałem niebieski żeton odpalający umiejętność to czy mogę wykorzystaną właśnie kartę wrócić sobie na rękę ?
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Phate pisze: 22 paź 2018, 10:18 Mam pytanie co do prawidłowego wykonywania testu umiejętności "wali" w trakcie grania Williamem Yorickiem.

Umiejętność pozwala po pokonaniu wroga zagrać ze stosu kart odrzuconych jeden Atut płacąc jego normalny koszt.
Pytanie jest proste - Czy jeśli mam kupiony nóż, odrzucam go w trakcie walki, dzięki temu pokonam wroga to mogę ten sam nóż od razu kupić znów bo "pokonałem wroga" ?

Druga umiejętność po wylosowaniu żetonu "znak starszych bogów" (tego niebieskiego).
+2 do testu i jeśli test się powiedzie to można wrócić sobie na rękę jedną kartę ze stosu tych odrzucanych. Pytanie: Czy jeśli do testu użyłem kartę która dawała modyfikator umiejętności i wylosowałem niebieski żeton odpalający umiejętność to czy mogę wykorzystaną właśnie kartę wrócić sobie na rękę ?
Ad 1. TAK. Warunkiem użycia drugiej akcji noża jest jego odrzucenie - robisz to w chwili aktywacji testu, więc po dotarciu do kroku 7 rozpatrywania testu nóż jest już na discardzie i możesz go podnieść.
Ad 2. NIE. Prześledź sobie wszystkie kroki rozpatrywania testu (Rules Reference s. 26, Skill Test Timing, szukaj analogicznego punktu w instrukcji PL). Karty do testu poświęcasz w ST.2 testu (kroku 2), ale zauważ, że nie ma tam jeszcze słowa o odrzuceniu poświęconej karty. Wszelkie efekty sukcesu (w tym efekt Znaku Starszych Bogów) rozpatrujesz w ST.7 testu, natomiast ST.8 (Skill test ends) mówi:
Discard all cards that were commited to this skill test
Oznacza to, że karty poświęcane jako ikony do testu trafią na discard PO rozpatrzeniu wszelkich efektów sukcesu, w tym umiejki Yoricka - a więc w chwili, gdy możesz coś wziąć z discarda, te poświęcone karty jeszcze nie leżą na discardzie. Nie możesz ich więc wziąć.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Phate pisze: 22 paź 2018, 10:18 Mam pytanie co do prawidłowego wykonywania testu umiejętności "wali" w trakcie grania Williamem Yorickiem. Umiejętność pozwala po pokonaniu wroga zagrać ze stosu kart odrzuconych jeden Atut płacąc jego normalny koszt. Pytanie jest proste - Czy jeśli mam kupiony nóż, odrzucam go w trakcie walki, dzięki temu pokonam wroga to mogę ten sam nóż od razu kupić znów bo "pokonałem wroga" ?
Jak najbardziej możesz to zrobić - efekt dzieje się PO rozpatrzeniu walki.
Phate pisze: 22 paź 2018, 10:18 Druga umiejętność po wylosowaniu żetonu "znak starszych bogów" (tego niebieskiego).
+2 do testu i jeśli test się powiedzie to można wrócić sobie na rękę jedną kartę ze stosu tych odrzucanych. Pytanie: Czy jeśli do testu użyłem kartę która dawała modyfikator umiejętności i wylosowałem niebieski żeton odpalający umiejętność to czy mogę wykorzystaną właśnie kartę wrócić sobie na rękę ?
Moim zdaniem nie. Najpierw rozstrzyga się, czy test został zdany, a dopiero potem dobiega on końca. Niemniej pewny nie jestem.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Phate »

Dzięki za szybką odpowiedź. Myślałem, że to będzie zbyt potężne kombo, aby zasady na nie pozwalały. Super, muszę pomyśleć nad rozbudowaniem tej umiejętności o coś dodatkowego dla Yoricka.
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Golfang »

Dopiero niedawno rozpocząłem przygodę z tym tytułem (mam na razie tylko podstawkę).
Starałem się przejrzeć ten wątek, sporo rzeczy się wyjaśniło, ale nadal mam wątpliwości:
1. Budowanie talii badacza - czy grając Rolandem mogę zbudować z jego kart (strażnika) dowolne karty (w dowolnych ilościach) - tam są maksymalnie karty z 5 gwiazdkami (chyba tylko strzelba) a na jego odwrocie jest podane że mogę brać karty od 0-5? No i czy mogę dołożyć do talii kartę ulepszonego Policjanta?
2. Jak już mówimy o strzelbie to czy warto ją dokładać do talii? Tylko dwa pociski... Jak uważacie?
3. Jeśli mam sprzymierzeńca Policjant 2/2 - któremu podczas walki przekazuję wszystkie obrażenia również 2/2 - to ten Policjant znika/ginie? Czy pozostaje w grze i dalej mam +1 do testu ataku?
4. Ponieważ gram SOLO - nie mam z kim zagrać - to czy warto grać dwiemam postaciami czy raczej jedną?

Generalnie przyjmę wszelkie rady od bardziej doświadczonych graczy
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Golfang pisze: 23 paź 2018, 08:221. Budowanie talii badacza - czy grając Rolandem mogę zbudować z jego kart (strażnika) dowolne karty (w dowolnych ilościach) - tam są maksymalnie karty z 5 gwiazdkami (chyba tylko strzelba) a na jego odwrocie jest podane że mogę brać karty od 0-5? No i czy mogę dołożyć do talii kartę ulepszonego Policjanta?
Jeżeli chodzi o budowanie talii, to na tyle badacza masz wszystko podane, np. strażnik 0-5 oznacza, że talia może zawierać karty strażnika do poziomu 5. Tylko poziom to są te kropki pod kosztem. Taki shotgun to karta z poziomu 4 (tyle punktów doświadczenia trzeba zapłacić, żeby dorzucić ją do swojej talii). 5 to natomiast jej koszt - tyle trzeba zapłacić za zagranie shotguna w czasie rozgrywki. Tylko pamiętaj, że na początku kampanii swoją talię budujesz wyłącznie z kart o zerowym koszcie doświadczenia. Ponadto w swojej talii możesz mieć maksymalnie dwie karty o takiej samej nazwie (wyjątkiem są karty z cechą "wyjątkowa" - tu można mieć tylko jedną). Czyli na przykład jak już uzbierasz trochę doświadczenia po pierwszym scenariuszu, to jak najbardziej możesz dorzucić ulepszonego Policjanta za 2 XP (jednocześnie możesz mieć w talii jednego zwykłego i jednego ulepszonego).
Golfang pisze: 23 paź 2018, 08:222. Jak już mówimy o strzelbie to czy warto ją dokładać do talii? Tylko dwa pociski... Jak uważacie?
Pięć obrażeń piechotą nie chodzi, a amunicję można zawsze dołożyć jedną z kart.
Golfang pisze: 23 paź 2018, 08:223. Jeśli mam sprzymierzeńca Policjant 2/2 - któremu podczas walki przekazuję wszystkie obrażenia również 2/2 - to ten Policjant znika/ginie? Czy pozostaje w grze i dalej mam +1 do testu ataku?
Odrzucasz go, a +1 przestaje działać.
Golfang pisze: 23 paź 2018, 08:224. Ponieważ gram SOLO - nie mam z kim zagrać - to czy warto grać dwiemam postaciami czy raczej jedną?
To już kwestia indywidualnych preferencji i każdy rabin powie coś innego. Przy jednym badaczu trzeba zadbać o wszystko - i walkę, i szukanie wskazówek, więc złożona talia musi być bardzo uniwersalna. Dwóch badaczy oznacza, że ich talie mogą być bardziej sprecyzowane pod konkretny aspekt.
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Golfang »

Munchhausen pisze: 23 paź 2018, 09:45
Golfang pisze: 23 paź 2018, 08:221. Budowanie talii badacza - czy grając Rolandem mogę zbudować z jego kart (strażnika) dowolne karty (w dowolnych ilościach) - tam są maksymalnie karty z 5 gwiazdkami (chyba tylko strzelba) a na jego odwrocie jest podane że mogę brać karty od 0-5? No i czy mogę dołożyć do talii kartę ulepszonego Policjanta?
Jeżeli chodzi o budowanie talii, to na tyle badacza masz wszystko podane, np. strażnik 0-5 oznacza, że talia może zawierać karty strażnika do poziomu 5. Tylko poziom to są te kropki pod kosztem. Taki shotgun to karta z poziomu 4 (tyle punktów doświadczenia trzeba zapłacić, żeby dorzucić ją do swojej talii). 5 to natomiast jej koszt - tyle trzeba zapłacić za zagranie shotguna w czasie rozgrywki. Tylko pamiętaj, że na początku kampanii swoją talię budujesz wyłącznie z kart o zerowym koszcie doświadczenia. Ponadto w swojej talii możesz mieć maksymalnie dwie karty o takiej samej nazwie (wyjątkiem są karty z cechą "wyjątkowa" - tu można mieć tylko jedną). Czyli na przykład jak już uzbierasz trochę doświadczenia po pierwszym scenariuszu, to jak najbardziej możesz dorzucić ulepszonego Policjanta za 2 XP (jednocześnie możesz mieć w talii jednego zwykłego i jednego ulepszonego).
Dzięki... tego nie zrozumiałem - myślałem że na początku można dopakować sobie kartami MAKS poziom 5 dla kart strazników i MAKS 2 dla kart poszukiwaczy, a później w trakcie kampanii dokupić sobie powiedzmy karty poziomu 3+ poszukiwaczy... A to oznacza ogólnie maksymalny poziom kart jakie może mieć dana postać bez względu na posiadane XP
No to mocno zmienia podejście do budowania talii na początku.
----------------
10% flamberg.com.pl
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Golfang »

Rozpocząłem kampanię i jestem po pierwszym scenariuszu. Mam 6 xp do rozdysponowania.
1. Czy jeśli chcę dorzucić 2 karty AUTOMATYCZNA 45 (tam są 2 kropki) to czy muszę wydać w sumie tylko 2 XP czy w sumie 4?
2. Zakupiłem dodatki - Szlak do carcosy - i czy teraz mogę wymienić dowolne karty poziomu 0 na inne/nowe karty poziomu 0?
3. karta TRZYMAJ SIĘ PLANU - ma opis Trwała i wyjątkowa. Jeśli chodzi o wyjątkową to rozumiem że można mieć tylko 1 szt w talii. Dodatkowo kosztuje ona 2 razy więcej xp niż wskazuje jej poziom (tak chyba jest w instrukcji). Jednak nigdzie nie mogę znaleźć opisu TRWAŁEJ. O co chodzi? Z opisu karty wynika , że ją wystawiam od razu, przed dociągnięciem startowej ręki. Czy o to chodzi z tą trwałą? Byłaby całkiem fajnym rozszerzeniem talii na początku kampanii... I jeszcze jedno - jeśli działa tak jak napisałem, to czy wlicza się ona do 30 kart talii czy nie?
4. Czy dobrze zagrałem - pierwsza lokacja GABINET. Dociągam kartę przeciwności - wychodzi i stwór z cechą ROZSTAWIENIE - STRYCH. Co z nim należy zrobić (Strych nie jest jeszcze rozstawiony na stole). Ja go odrzuciłem i dociągnąłem nową kartą... Dobrze zrobiłem?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

1) Płacisz za każdą kartę osobno, czyli dwie .45 to 4 xp.
2) Wymieniać możesz zawsze, ale wymienienie karty poziomu 0 kosztuje 1 xp (w trakcie kampanii podczas przebudowywania talii traktuj każdą kartę levelu 0, jakby miała level 1).
3) Galakta coś tu pochrzaniła z terminologią i w instrukcji jest inny termin, nie pamiętam jaki (ja gram wersję EN). W każdym razie taka karta: A) nie liczy się do limitu talii; B) nie wkładasz jej do talii - zaczynasz każdy kolejny scenariusz, mając ją od razu w grze. EDIT: Już sobie przypomniałem: w księdze zasad cecha Trwały jest opisana pod punktem: Stała...
4) Jeśli nie możesz wystawić wroga z powodu jego rozstawienia, to go odrzucasz - to zrobiłeś dobrze. Natomiast trochę sobie utrudniłeś, bo nowej karty już nie musisz dobierać.
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Golfang »

No i teraz wracam do tematu wydania XP - i prawie jestem zdecydowany na TRZYMAJ SIĘ PLANU - jednak kolejne pytanie mi się pojawiło. Karta ta pozwala odłożyć karty typu TAKTYKA oraz ZASOBY. Nie mam żadnej karty o typie ZASOBY - mam ZAPASY (np karta NA CZARNĄ GODZINĘ). Czy zasoby = zapasy? Czy znowu wydawca dał ciała? Czy po prostu nie mam właściwej karty?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Golfang pisze: 30 paź 2018, 19:11 No i teraz wracam do tematu wydania XP - i prawie jestem zdecydowany na TRZYMAJ SIĘ PLANU - jednak kolejne pytanie mi się pojawiło. Karta ta pozwala odłożyć karty typu TAKTYKA oraz ZASOBY. Nie mam żadnej karty o typie ZASOBY - mam ZAPASY (np karta NA CZARNĄ GODZINĘ). Czy zasoby = zapasy? Czy znowu wydawca dał ciała? Czy po prostu nie mam właściwej karty?
Jest dokładnie tak, jak mówisz - zasoby to zapasy, tłumacz nie ogarnął. Tak samo, jak stała = trwała... Dla mnie mega amatorstwo, ale na facebookowej grupie uważają, że nic się nie stało, bo ludzie przecież ogarną.
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Golfang »

Munchhausen pisze: 30 paź 2018, 20:25
Golfang pisze: 30 paź 2018, 19:11 No i teraz wracam do tematu wydania XP - i prawie jestem zdecydowany na TRZYMAJ SIĘ PLANU - jednak kolejne pytanie mi się pojawiło. Karta ta pozwala odłożyć karty typu TAKTYKA oraz ZASOBY. Nie mam żadnej karty o typie ZASOBY - mam ZAPASY (np karta NA CZARNĄ GODZINĘ). Czy zasoby = zapasy? Czy znowu wydawca dał ciała? Czy po prostu nie mam właściwej karty?
Jest dokładnie tak, jak mówisz - zasoby to zapasy, tłumacz nie ogarnął. Tak samo, jak stała = trwała... Dla mnie mega amatorstwo, ale na facebookowej grupie uważają, że nic się nie stało, bo ludzie przecież ogarną.
Widocznie jestem głupszy od "facebookowych ludzi"... omg to już wiem dlaczego ciągle nie mam facebooka - nie przyjęli mnie tak bo nie zdałem testu IKJU...
----------------
10% flamberg.com.pl
Arius
Posty: 1402
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 289 times
Been thanked: 154 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Arius »

Ehh, wasze jeżdżenie po ludziach z FB jest trochę niesmaczne.
Galakta jest winna kilku literówek i błędów na kartach.
Niefajnie, że są, ale poza jednym jedynym da się grać. Raz zapamietany motyw z podanymi wyżej przykładami nie sprawi Wam trudności w kolejnych rozgrywkach.
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Arius pisze: 30 paź 2018, 22:50 Ehh, wasze jeżdżenie po ludziach z FB jest trochę niesmaczne.
Galakta jest winna kilku literówek i błędów na kartach.
Niefajnie, że są, ale poza jednym jedynym da się grać. Raz zapamietany motyw z podanymi wyżej przykładami nie sprawi Wam trudności w kolejnych rozgrywkach.
Sam należę do tej grupy. I zwyczajnie uważam, że partactwo i niechlujstwo wydawców należy stanowczo piętnować. Tym bardziej, że to nie pierwszy raz.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Munchhausen pisze: 30 paź 2018, 23:12
Arius pisze: 30 paź 2018, 22:50 Ehh, wasze jeżdżenie po ludziach z FB jest trochę niesmaczne.
Galakta jest winna kilku literówek i błędów na kartach.
Niefajnie, że są, ale poza jednym jedynym da się grać. Raz zapamietany motyw z podanymi wyżej przykładami nie sprawi Wam trudności w kolejnych rozgrywkach.
Sam należę do tej grupy. I zwyczajnie uważam, że partactwo i niechlujstwo wydawców należy stanowczo piętnować. Tym bardziej, że to nie pierwszy raz.
Tak, wiemy o tym. Naprawdę nie dajesz nam o tym zapomnieć.
@Golfang
Wiele osób z facebookowej grupy siedzi także tutaj i uczynnie odpowiada na pytania forumowiczów o zasady i tym podobne pierdoły - więc jak się już powyzłośliwiałeś, to nie rób tego więcej, bo będzie nam przykro i przestanie nam się chcieć odpowiadać ;)
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Golfang »

Trolliszcze pisze: 30 paź 2018, 23:30
Munchhausen pisze: 30 paź 2018, 23:12
Arius pisze: 30 paź 2018, 22:50 Ehh, wasze jeżdżenie po ludziach z FB jest trochę niesmaczne.
Galakta jest winna kilku literówek i błędów na kartach.
Niefajnie, że są, ale poza jednym jedynym da się grać. Raz zapamietany motyw z podanymi wyżej przykładami nie sprawi Wam trudności w kolejnych rozgrywkach.
Sam należę do tej grupy. I zwyczajnie uważam, że partactwo i niechlujstwo wydawców należy stanowczo piętnować. Tym bardziej, że to nie pierwszy raz.
Tak, wiemy o tym. Naprawdę nie dajesz nam o tym zapomnieć.
@Golfang
Wiele osób z facebookowej grupy siedzi także tutaj i uczynnie odpowiada na pytania forumowiczów o zasady i tym podobne pierdoły - więc jak się już powyzłośliwiałeś, to nie rób tego więcej, bo będzie nam przykro i przestanie nam się chcieć odpowiadać ;)
Masz racje... przepraszam...Cthulhu mnie natchnął chyba, zółć mnie zalała... Jednak gra nie jest tania i błędy wydawców są maksymalnie wkurzające, a sami wydawcy nie potrafią się uczyć na swoich błędach. W instrukcji Gears of War są nawet błędnie podane ilości elementów z gry - to już nawet liczyć nie potrafią?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Są błędy, trudno - na pocieszenie mogę powiedzieć, że większość tych upierdliwych pojawiła się w pierwszym cyklu, a później jest chyba dużo lepiej. Przykładowo w Zakazanej Erze ja spotkałem się ze znacznie mniejszą liczbą doniesień o wpadkach Galakty (sam gram wersję EN, więc nie zawsze znam wszystkie szczegóły).
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Trolliszcze pisze: 30 paź 2018, 23:30
Munchhausen pisze: 30 paź 2018, 23:12
Arius pisze: 30 paź 2018, 22:50 Ehh, wasze jeżdżenie po ludziach z FB jest trochę niesmaczne.
Galakta jest winna kilku literówek i błędów na kartach.
Niefajnie, że są, ale poza jednym jedynym da się grać. Raz zapamietany motyw z podanymi wyżej przykładami nie sprawi Wam trudności w kolejnych rozgrywkach.
Sam należę do tej grupy. I zwyczajnie uważam, że partactwo i niechlujstwo wydawców należy stanowczo piętnować. Tym bardziej, że to nie pierwszy raz.
Tak, wiemy o tym. Naprawdę nie dajesz nam o tym zapomnieć.
Wystarczą dwa cykle bez poważnego, merytorycznego błędu w tłumaczeniu i przestanę na nich narzekać. Ale póki co się na to raczej nie zanosi.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Trolliszcze »

Munchhausen pisze: 31 paź 2018, 11:53Wystarczą dwa cykle bez poważnego, merytorycznego błędu w tłumaczeniu i przestanę na nich narzekać. Ale póki co się na to raczej nie zanosi.
Wiesz co, mnie jest naprawdę wszystko jedno, czy i na kogo narzekasz. Ale zostawmy już ten temat, to jest wątek zasad.
120bpm
Posty: 6
Rejestracja: 01 lis 2018, 12:54

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: 120bpm »

Witam, mam pytanie co do kart specjalnych.

Czy przy budowaniu własnej talii mogę użyć 2 kart specjalnych? np 2x .38 rolanda albo amulet wendy? Podobnie ze specjalnymi osłabieniami - czy mogę dać zacieranie śladow dla innej postaci niż roland?
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Munchhausen »

Nie, te karty występują tylko w jednym egzemplarzu i to wyłącznie w talii konkretnego badacza.
dlipski
Posty: 12
Rejestracja: 17 kwie 2011, 11:35
Lokalizacja: Warszawa/Natolin

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: dlipski »

Cześć,

Czy ktoś mógłby wytłumaczyć jak działają osłabienia ? Na pierwszy rzut oka wygląda prosty koncept ale po takim fragmencie instrukcji zaczynam wątpić:
Kiedy badacz dobierze osłabienie z rodzaju spotkania (...), taką kartę należy rozpatrzyć tak, jakby została właśnie dobrana z talii spotkań.

Kiedy badacz dobierze osłabienie z rodzaju gracza (...), należy rozpatrzyć wszelkie efekty odkrycia takiej karty, a następnie dodać ją na rękę badacza. Taka karta może zostać użyta jak każda inna karta gracza tego rodzaju.
1)Jak odróznić od siebie te dwa rodzaje osłabień (badacza vs spotkania) ? Czy podstawowe osłabienia to badacza czy spotkania ?

2)Kiedy osłabienie po dobraniu wchodzi na rękę a kiedy nie ?

3)Rozumiem, że jak już wejdzie na rękę to zostaje tam do końca scenariusza i zapycha rękę (limit 8 kart) ?

4)O czym mówi ostatnie zdanie w powyższym cytacie ?

I jeszcze odnośnie żetonów zagrożenia:

5)Czy położenie żetonu na karcie wroga (np Akolita) powoduje postęp w talii tajemnic w momencie dołożenia żetonu czy dopiero w najbliższej fazie mitów ? W tym drugim przypadku oznacza to, że ilość żetonów przekroczy o jeden próg zagłady (bo najpierw dokładamy żeton a potem sprawdzamy próg zagłady)

6)Czy w momencie postępowania talii tajemnic żetony zagrożenia zdejmuje tylko z karty tajemnic czy z wszystkich kart (np z Akolity) ?

Dzięki z góry
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: zakwas »

Z osłabień, które ładują na ręce to kojarzę w tym momencie tylko Agnes - „Dark Memory” - musisz się stosować do tekstu karty, albo ją zagrać za dwa. Resztę rozpatruje się i odrzuca na bierząco. Oczywiście mogłem o jakimś zapomnieć, ale masz już przykład jak wyglada osłabienie, które odbierasz.

Ad. 5: sprawdzasz tylko w fazie mitów, chyba, że jest wyraźnie zaznaczone, że może spowodować postęp talii.

Ad. 6.: usuwasz wszystkie, chyba, że wyraźnie zaznaczę, że zostają (są takie scenariusze, ale zostaniesz poinstruowany o „anomalii”) ;)
Awatar użytkownika
Shin Ryu
Posty: 86
Rejestracja: 19 mar 2013, 16:08
Lokalizacja: Piła
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

Post autor: Shin Ryu »

Hej mam pytanko w sprawie scenariuszy Klątwa Rougarou i Karnawał Koszmarów.

Prawie zaraz na początku obu scenariuszy w grze pojawia się sprzymierzeniec na lokacji. Zajmuje on slot sprzymierzeńca, ma też swój koszt, ale nie ma na nim -> pertraktacja

Pytanie: czy można go wziąć jakoś, płacąc koszt, tracąc akcję, czy nie można go brać i leży on cały czas w swojej startowej lokacji?
ODPOWIEDZ