Strona 19 z 49

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 lut 2019, 13:33
autor: Arius
Miszon pisze: 03 lut 2019, 13:19 Czy posiadając kartę Zacieranie Śladów mogę wykonać akcję przeszukiwania w lokacji w której nie ma już wskazówek do znalezienia, po to aby w ten sposób pozbyć się znacznika z tej karty?
https://arkhamdb.com/find?q=cover+up

You cannot trigger Cover Up if there are no clues on your location.
Czyli nie możesz.

Any investigator at the same location as Roland Banks with Cover Up in his threat area may trigger the to discard clues from Cover Up, as per the FAQ [V1.0, section 2.1].
Ale inni badacze również mogą pomóc Rolandowi.

If you choose to discard a clue from Cover Up, the clue on your location remains intact. So if there is at least 1 clue on your location, you can Investigate three times to discard all clues from Cover Up, then investigate once more to grab that remaining clue from the location.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 lut 2019, 14:09
autor: Miszon
Ok dzięki, tak myślałem. Niestety to niewiele zmienia bo zebraliśmy jiż wskazówki ze wszystkich lokacji, dwie nawet na zapas, jak się okazało niepotrzebnie.

Druga sprawa: czy jeśli karta Podstępu zadaje mi jakieś obrażenia/przerażenie po nieudanym teście, to mogę je rozdzielić także na Sprzymierzeńca, czy całość idzie w badacza który wyciągnął tę kartę?

Trzecia: czy PD za odkryte lokacje są wspólne a za pokonanych wrogów dodawane tylko temu, kto ich pokonał czy też wspólne? Wreszcie, jak mam pulę PD, to każdy ma do wykorzystania ich pełną liczbę, czy badacze się nimi dzielą wedle uznania? Dajmy na to zdobyłem 2 PD za lokacje i 4 za zabitych wrogów i teraz każdy ma po 6, czy 4+2, 5+1, itp należy podzielić?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 lut 2019, 16:23
autor: Arius
Pd trafiają do wspólnej puli. Ale to dokładnie opisuje każdy scenariusz.
Najczęściej jednak trafiają do wspólnej puli.

Jeśli karta podstępu zadaje obrażenia i nie ma informacji na niej, że są bezpośrednie, albo nie ma nic o tym jak je należy przydzielić (np. wszystko w jedną kartę) to przydzielasz tak jak chcesz: w siebie, przedmiot, alajsa dowolnie.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 lut 2019, 17:02
autor: Miszon
Arius pisze: 03 lut 2019, 16:23 Pd trafiają do wspólnej puli. Ale to dokładnie opisuje każdy scenariusz.
Najczęściej jednak trafiają do wspólnej puli.
I potem rozdzielamy je między badaczy jak chcemy po prostu?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 lut 2019, 19:15
autor: Arius
Nie no. Czytasz co jest tam napisane. Najczęściej jest info : każdy badacz otrzymuje tyle doświadczenia ile jest w puli. Czyli każdy dostaje tyle samo xp (nie dzieli się go pomiędzy badaczy).

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 lut 2019, 19:34
autor: Miszon
Aha, czyli prościej niż myślałem ;). Bo tu niestety w instrukcji wszystko strasznie komplikują, pisana językiem podręczników do prawa...

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 lut 2019, 19:58
autor: Arius
Jest jeden scenariusz w którym jest informacja na końcu, że po policzeniu xp rozdziela się go równomiernie po badaczach. Czyli jak jest 18, a 3 badaczy to każdy po 6. Ale to jak wspomniałem jest opisane w zakończeniu.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 10 lut 2019, 16:14
autor: Lost Death
Witam,
dość dawno temu zakupiłem AH LCG, ale dopiero teraz coś mnie naszło żeby zagrać. Gra jak dla mnie okazuje się być genialna ale już podczas pierwszego scenariusza pojawiły się pytania:
1.
Spoiler:
2.
Spoiler:
3.
Spoiler:
4. faza badaczy , postanowiłem zaatakować wroga nożem - czy muszę wydać na to 2 akcje czy tylko 1? tzn jedną za akcje walki a drugą za aktywacje noża?
5. latarka - kiedy zagrywam ją z ręki płacę zasobami później muszę nałożyć na latarkę 3 zasoby które się zużywają - rozumiem, że te 3 zasoby są z puli i nie muszę dodatkowo płacić swoimi zasobami?
6. Kiedy zagrywam z ręki karty atutów lub umiejętności płacę wymagany koszt w zasobach - rozumiem, że później kiedy mój badacz jest już uzbrojony w te karty i chce aktywować zdolność tej karty nie muszę znów płacić zasobami? trace tylko akcję?
7. Sprzymierzeniec posiada 3 wytrzymałości oraz 3 poczytalności - rozumiem, że kiedy rozdzielam rany mogę przydzielić takiemu sprzymierzeńcowi max 2 pkt wytrzymałości i 2 pkt poczytalności tak by żadna z tych wartości nie spadła do 0? ( ktoś na tym forum pisał, że mogę przydzielić max tyle pkt ile posiada dany sprzymierzeniec dlatego się zastanawiam jak jest prawidłowo)

na razie wszystko, dziękuję z góry za odpowiedzi i przepraszam za pewnie z waszego punktu widzenia "banalne" pytania ale to moja pierwsza gra LCG.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 10 lut 2019, 17:51
autor: Sarseth
Lost Death pisze: 10 lut 2019, 16:14 1.
Spoiler:
2.
Spoiler:
3.
Spoiler:
4. faza badaczy , postanowiłem zaatakować wroga nożem - czy muszę wydać na to 2 akcje czy tylko 1? tzn jedną za akcje walki a drugą za aktywacje noża?
5. latarka - kiedy zagrywam ją z ręki płacę zasobami później muszę nałożyć na latarkę 3 zasoby które się zużywają - rozumiem, że te 3 zasoby są z puli i nie muszę dodatkowo płacić swoimi zasobami?
6. Kiedy zagrywam z ręki karty atutów lub umiejętności płacę wymagany koszt w zasobach - rozumiem, że później kiedy mój badacz jest już uzbrojony w te karty i chce aktywować zdolność tej karty nie muszę znów płacić zasobami? trace tylko akcję?
7. Sprzymierzeniec posiada 3 wytrzymałości oraz 3 poczytalności - rozumiem, że kiedy rozdzielam rany mogę przydzielić takiemu sprzymierzeńcowi max 2 pkt wytrzymałości i 2 pkt poczytalności tak by żadna z tych wartości nie spadła do 0? ( ktoś na tym forum pisał, że mogę przydzielić max tyle pkt ile posiada dany sprzymierzeniec dlatego się zastanawiam jak jest prawidłowo)
AD1.
Spoiler:
AD2.
Spoiler:
AD3.
Spoiler:
AD4. Albo albo ;) Albo walcz pięściami, bez bonusów z noża - zwykła akcja walki. Albo użyj pogrubioenj akcji z noża, do użycia bonusów z noża ;) - jak masz nóż, to nie będziesz już raczej pięsciami walczył, bo nie widzę sensu, chyba że wróg by niszczył Ci jakoś broń przy ataku..
AD5. Tak, to są z puli ;) Płacisz tylko koszt karty.
AD6. Tak jak mówisz. Wystawienie karty to jedna akcja+ zasoby. A potem korzystaj ile chcesz - niektóre karty nie wymagają akcji, np te z symbolem pioruna przy opisie działania - to jest darmowa akcja.
AD7. Możesz przydzielić max ile ma, ale to wiąże się z jego śmiercią ;) Czy tam wariactwem, wiec żeby był dalej aktywny, przydzielasz do max - 1 ;)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 11 lut 2019, 17:36
autor: Lost Death
Dzięki teraz wszystko jest jasne :)
jak czegoś nie będę wiedział to znowu się odezwę :)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 16 lut 2019, 13:16
autor: yadyam
Przydzielanie jakichkolwiek obrażeń bądź przerażenia może w części lub całości powędrować na karty atutów, o ile nie jest to w jakiś sposób zabronione. A czy leczenie odbywa się analogicznie? Mogę zdjąć żetony z atutów?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 16 lut 2019, 13:52
autor: zakwas
yadyam pisze: 16 lut 2019, 13:16 Przydzielanie jakichkolwiek obrażeń bądź przerażenia może w części lub całości powędrować na karty atutów, o ile nie jest to w jakiś sposób zabronione. A czy leczenie odbywa się analogicznie? Mogę zdjąć żetony z atutów?
Tu z kolei tylko gdy jest to wyraźnie dozwolone. ;)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lut 2019, 00:15
autor: Lost Death
Podczas przechodzenia 1 scenariusza nasunęło mi się pytanie:
Spoiler:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 19 lut 2019, 01:37
autor: zakwas
Lost Death pisze: 19 lut 2019, 00:15 Podczas przechodzenia 1 scenariusza nasunęło mi się pytanie:
Spoiler:
Nie musisz jej kontrolować. Żeby to zrobić i tak musisz wykonać pertraktacje, wiec po prostu tego nie robisz, a ona sobie stoi i sobie patrzy jak umierasz. ;) (nie wpływa na Ciebie, potwory jej nie atakują)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 mar 2019, 09:58
autor: Darkstorm
Munchhausen pisze: 04 cze 2018, 13:41
Karta z cechą "Permanent" zaczyna rozgrywkę od razu w grze, więc nie tasujesz jej z resztą swojej talii. W przypadku "Charyzmy" wygląda to tak, że kładziesz ją obok swojego badacza i od początku rozgrywki możesz mieć dwóch sprzymierzeńców.
Gdzie taka sytuacja jest opisana w instrukcji?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 mar 2019, 10:49
autor: szutek
W „slowniczku” pod slowem „Permanent”. Po polsku „stała” zwana też „trwałą” ;)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 03 mar 2019, 17:53
autor: Darkstorm
I wszystko jasne, dzięki :D
Tyle rozgrywek ta charyzma przeleżała sobie w talii... :cry: :cry: :cry:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 10 mar 2019, 17:01
autor: Lost Death
1. Co się dzieje z wrogiem kiedy jest wyczerpany (wymknąłem mu się) i ma "polowanie" ? Czy ten wróg robi coś w fazie wrogów czy trzeba czekać do fazy utrzymania aż jego karta odwróci się? jak dokładnie działa "polowanie" w której fazie się je rozpatruje?
2. Na kartach niektórych wrogów oraz lokalizacji jest napis 1 pkt zwycięstwa, 2 pkt zwycięstwa - rozumiem, ze za pokonanie takiego wroga przysługują mi pkt ale co z lokalizacjami?
3. Atak towarzyszący - rozpatruje się go tak samo jak zwykły atak wroga w fazie wrogów z tym, że ten jest natychmiast po nieudanym teście na wymykanie się? zawsze atak wroga zadaje tyle pkt przerażenia oraz obrażeń ile wróg ma na karcie?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 10 mar 2019, 19:06
autor: Arius
1. Wyczerpany wróg łowca nie porusza się.
2. Wrogowie z hasłem zwycięstwo 1/2 lądują w puli zwycięstwa, nie wtasowuje się ich do talii mitów. Lokacje z tym słowem kluczowym dają zwycięstwo, jeśli na koniec gry nie mają wskazówek do zbadania.
3. Atak towarzyszący jest rozpatrywany w sytuacji, gdy jesteś w zwarciu z wrogiem i wykonujesz jakakolwiek akcje z wyjątkiem: atak, wymykanie się, pertraktacja.
Np. ruch czy wystawienie przedmiotu to tuba od przeciwnika. Atak zadaje dokładnie tyle DMG i przerażenia ile jest na karcie wroga.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 10 mar 2019, 23:00
autor: thorgal83
Hej!

Co prawda dość dawno już grałem w pierwszy scenariusz, ale dopiero dziś przypominając go sobie pojawiło mi się kilka pytań związanych z Tajemnicą 3a.

Ad.1 Na karcie mamy napisane:
Spoiler:
Ad.2 Kolejny zapis na karcie:
Spoiler:
Sam się zdziwiłem, że mam problem z interpretacją tych zapisów, bo w późniejszych scenariuszach jakoś nie mam większych wątpliwości.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 11 mar 2019, 00:01
autor: Arius
1.
Spoiler:
2.
Spoiler:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 11 mar 2019, 12:03
autor: Lost Death
znalazłem coś takiego:
sqb1978 pisze: 07 wrz 2018, 10:44 Hej, mam sytuację na stole i prosiłbym Was o pomoc w rozwiązaniu:

w scenariuszu Zgromadzenie kampanii Nocy Fanatyka jest karta tajemnicy 3a, która ma cechę:
Wymuszony - koniec fazy wrogów: każdy niebędący w zwarciu wróg z cechą Ghoul porusza się o 1 lokację w kierunku salonu.
I teraz w Holu mam Kapłana gouli, a ja sam wymknąłem mu się i poruszyłem do Salonu.

I teraz pytanie czy Kapłan poruszy się w wyniku tego wymuszenia pomimo, że jest wyczerpany?
Z jednej strony nie powinien, ale jest tak, że zasady kart > instrukcja.

Na 90% jestem przekonany, że się poruszy, bo skoro napisali "niebędący w zwarciu" to mogliby dodać też, że niewyczerpany gdyby to miało mieć wpływ.
Ale wolę się zapytać, ponieważ to może zaważyć o wygraniu/zginięciu.
Proszę pomóżcie bo Daisy już 4 raz próbuje solo i ciągle padam na 1 scenariuszu - ciężka postać do grania true solo :)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 11 mar 2019, 12:04
autor: Lost Death
Trolliszcze pisze: 07 wrz 2018, 11:00 Porusza się. Analogiczna sytuacja występuje np. w scenariuszu Bezwymiarowe i niewidzialne, gdzie poczwary poruszają się losowo na koniec rundy - też niezależnie od tego, czy są wyczerpane, czy nie. Jest dokładnie tak, jak mówisz - gdyby chodziło tylko o niewyczerpane, karta wyraźnie by to mówiła. Ponieważ nie mówi, a tekst z karty jest nadrzędny wobec instrukcji, kapłan się poruszy.
Arius to jest sprzeczne z tym co napisałeś w odpowiedzi nr1. Jak więc jest poprawnie??

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 11 mar 2019, 13:47
autor: Arius
Lost Death pisze: 11 mar 2019, 12:04
Trolliszcze pisze: 07 wrz 2018, 11:00 Porusza się. Analogiczna sytuacja występuje np. w scenariuszu Bezwymiarowe i niewidzialne, gdzie poczwary poruszają się losowo na koniec rundy - też niezależnie od tego, czy są wyczerpane, czy nie. Jest dokładnie tak, jak mówisz - gdyby chodziło tylko o niewyczerpane, karta wyraźnie by to mówiła. Ponieważ nie mówi, a tekst z karty jest nadrzędny wobec instrukcji, kapłan się poruszy.
Arius to jest sprzeczne z tym co napisałeś w odpowiedzi nr1. Jak więc jest poprawnie??

Przyznaję się do mojego błędu. Na arkhamdb.com pod tą kartą w FAQ jest dokładnie wyjaśnione, że porusza się również wyczerpanych.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 12 mar 2019, 21:53
autor: Tomson
Czy w szpitalu (scenariusz Maski Północy) można wyleczyć sprzymierzeńca (np. gliniarza)?