Strona 22 z 23

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 sie 2019, 09:04
autor: yadyam
Czy Sprzymierzeniec fabularny zajmuje slot Sprzymierzeńca już w czasie scenariusza, czy dopiero jak zdecydujemy się go dodać do talii na koniec?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 18 sie 2019, 12:27
autor: Arius
Jeśli na jego karcie jest symbol, że zajmuje slot sprzymierzeńcy, to od chwili przejęcia kontroli nad nim.
Czyli tak, w trakcie scenariusza, w którym go pozyskasz.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 25 sie 2019, 11:01
autor: suibeom
Pierwszy scenariusz za nami. Totalna katastrofa :-)
ale się zaparliśmy i nie odpuszczamy, więc wielka prośba o pomoc do znawców gry.
- zużywalny: mam broń, albo latarkę, wykupuję zasoby-amunicja/baterie- wykorzystuję i... co dalej? My graliśmy, że po wyczerpaniu, płaciliśmy koszt karty i ponownie ładowaliśmy amunicję/baterie, ale w Kompletnej księdze zasad wyczytałem jako przykład, że nie można pistoletu doładowywać (str. 21 3 przykład przy terminie "zużywalny"). Czyli po wystrzelaniu amunicji taką kartę odrzuca się na stos kart wykorzystanych? Innymi słowy czy broń jest jednorazowa?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 25 sie 2019, 11:38
autor: Munchhausen
Karta jest jednorazowa - po zużyciu nie możesz z niej korzystać, ale dalej zajmuje slot, chyba że tekst jasno każe odrzucić. Zawsze możesz ją też "doładować" za pomocą innej karty, np. "Venturer" albo "Emergency Cache (3)".

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 25 sie 2019, 11:40
autor: wilecki
suibeom pisze:
25 sie 2019, 11:01
Pierwszy scenariusz za nami. Totalna katastrofa :-)
ale się zaparliśmy i nie odpuszczamy, więc wielka prośba o pomoc do znawców gry.
- zużywalny: mam broń, albo latarkę, wykupuję zasoby-amunicja/baterie- wykorzystuję i... co dalej? My graliśmy, że po wyczerpaniu, płaciliśmy koszt karty i ponownie ładowaliśmy amunicję/baterie, ale w Kompletnej księdze zasad wyczytałem jako przykład, że nie można pistoletu doładowywać (str. 21 3 przykład przy terminie "zużywalny"). Czyli po wystrzelaniu amunicji taką kartę odrzuca się na stos kart wykorzystanych? Innymi słowy czy broń jest jednorazowa?
Przedmiot zagrywamy tylko z ręki płacąc koszt, chyba że efekty gry/kart mówią inaczej. Nie możemy ot tak sobie go doładować. Po wyczerpaniu ostatniej sztuki amunicji/ładunku/itp. przedmiot zostaje na stole, chyba że jest napisane inaczej. Najczęściej zatem takie przedmioty są de facto jednorazowego użytku (odrzucamy je w momencie zagrania innej karty w jego miejsce, możliwe nawet, że drugiej kopii danej broni). Istnieją natomiast karty, które takie przedmioty potrafią doładować, manipulować pozostałymi zasobami lub dawać profity za odrzucanie.

Sorki za dubla, ale Munchhausen mnie ubiegł :)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 08 wrz 2019, 09:29
autor: suibeom
Panie/panowie badacze kolejne pytanie. Roland Banks, postać, którą gram ma już 3 punkty traumy psychicznej i 2 fizycznej, więc kolejną przygodę zgodnie z zasadą kampanii zaczynam z 3 znacznikami ran psychicznych i 2 fizycznych na karcie badacza. I teraz pytanie: czy grając mogę te rany leczyć w trakcie przygody, czy też i tu są trwałe i oznaczają, że próg wytrzymałości Rolanda wynosi teraz tylko dwie rany psychiczne w czasie gry? Pytając o leczenie nie chodzi mi o leczenie trwałej traumy psychicznej, tylko czy mogę zwiększyć fizyczny próg obrażeń Banksa w danej przygodzie.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 08 wrz 2019, 09:56
autor: Aadaan
suibeom pisze:
08 wrz 2019, 09:29
Panie/panowie badacze kolejne pytanie. Roland Banks, postać, którą gram ma już 3 punkty traumy psychicznej i 2 fizycznej, więc kolejną przygodę zgodnie z zasadą kampanii zaczynam z 3 znacznikami ran psychicznych i 2 fizycznych na karcie badacza. I teraz pytanie: czy grając mogę te rany leczyć w trakcie przygody, czy też i tu są trwałe i oznaczają, że próg wytrzymałości Rolanda wynosi teraz tylko dwie rany psychiczne w czasie gry? Pytając o leczenie nie chodzi mi o leczenie trwałej traumy psychicznej, tylko czy mogę zwiększyć fizyczny próg obrażeń Banksa w danej przygodzie.
Krótko? Tak, możesz je „zaleczyć” w trakcie scenariusza. Niestety, na początku kolejnego Roland znowu zacznie z 3 punktami obłędu i 2 ranami. (O ile nie zdobędzie nowych)

Ps. W razie kolejnych pytań zapraszam serdecznie na grupę Fb poświęconą AH LCG. Umieszczona tam #AkademiaZasad jest naprawdę bardzo pomocna.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 09 wrz 2019, 10:43
autor: suibeom
Kolejne pytanie do badaczek/badaczy- punkty zwycięstwa to punkty doświadczenia, które służą do ulepszania talii badacza. Jeżeli zmieniam badacza, jak zaleca instrukcja, to punkty się zerują?

Strona na fb bardzo fajna, ale po godzinie szukania i czytania wszelkich komentarzy poddałem się :-)

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 09 wrz 2019, 10:55
autor: Golfang
suibeom pisze:
09 wrz 2019, 10:43
Kolejne pytanie do badaczek/badaczy- punkty zwycięstwa to punkty doświadczenia, które służą do ulepszania talii badacza. Jeżeli zmieniam badacza, jak zaleca instrukcja, to punkty się zerują?

Strona na fb bardzo fajna, ale po godzinie szukania i czytania wszelkich komentarzy poddałem się :-)
Niestety tak - zaczynasz "gołą" postacią.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 12 wrz 2019, 19:16
autor: rutra1992
Cześć mam pytanie dotyczące pierwszego scenariusza w podstawowej grze. Żeby nie spojlowac to zadam je może tak - czy od razu po otwarciu salonu badacz powinien do niego przejść czy zostać w holu?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 12 wrz 2019, 20:55
autor: yadyam
Nie musi wchodzić do salonu

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 12 wrz 2019, 23:53
autor: _leigam_
1. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."

Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?

2. Czy są jakieś kombinacje badaczy 2 osobowe, które nie mają w ogóle racji bytu? (podstawka+Dunwich) Czy musi być zawsze jeden badacz który potrafi lutnąć?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 12 wrz 2019, 23:58
autor: c08mk
_leigam_ pisze:
12 wrz 2019, 23:53
1. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."

Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
Jak mają kropki to trzeba wydać exp.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 14 wrz 2019, 00:24
autor: _leigam_
c08mk pisze:
12 wrz 2019, 23:58
_leigam_ pisze:
12 wrz 2019, 23:53
1. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."

Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
Jak mają kropki to trzeba wydać exp.
A jeśli mam rozwiązanie to mogę ulepszyć obie niezidentyfikowane karty w swojej tali czy muszę szukać rozwiązania 2 krotnie?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 14 wrz 2019, 05:12
autor: Arius
Jeśli znajdziesz rozwiązanie, to wpisujesz do dziennika kampanii odpowiedni wpis. Jeden wpis wystarczy na ulepszenie obu sztuk.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 15 wrz 2019, 01:07
autor: _leigam_
Dzięki, to następne pytanie. Jak jakaś karta jest "w grze" na początku rozgrywki (jak Diuk) to znaczy że jest już moim gotowym atutem i od razu mogę go używać? Nie płaci się też w zasobach za niego?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 15 wrz 2019, 05:48
autor: Arius
_leigam_ pisze:
15 wrz 2019, 01:07
Dzięki, to następne pytanie. Jak jakaś karta jest "w grze" na początku rozgrywki (jak Diuk) to znaczy że jest już moim gotowym atutem i od razu mogę go używać? Nie płaci się też w zasobach za niego?
Nie płacisz. Natomiast, gdybyś np. wrócił go sobie na rękę jakimś efektem i chciał wystawić ponownie, to wtedy już tak.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 21 wrz 2019, 14:09
autor: suibeom
Badaczki i badacze, przeszliśmy właśnie "Strażników otchłani" i stanęliśmy przed pewnym problemem. Nie wiem jak inaczej przedstawić tenproblem, więc UWAGA SPOILER:
Spoiler:
z góry dziękuję każdemu, kto przyczyni się do walki z mrokiem.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 21 wrz 2019, 23:44
autor: Arius
suibeom pisze:
21 wrz 2019, 14:09
Badaczki i badacze, przeszliśmy właśnie "Strażników otchłani" i stanęliśmy przed pewnym problemem. Nie wiem jak inaczej przedstawić tenproblem, więc UWAGA SPOILER:
Spoiler:
z góry dziękuję każdemu, kto przyczyni się do walki z mrokiem.
Odpowiedź:
Spoiler:

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 22 wrz 2019, 11:00
autor: suibeom
Spoiler:
Wielkie dzięki. No to wracamy do Kairu.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 22 wrz 2019, 11:16
autor: Szamano
Przejmij kontrolę - gdzie taka karta ląduje ? Na ręce gracza ?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 22 wrz 2019, 23:06
autor: Arius
Szamano pisze:
22 wrz 2019, 11:16
Przejmij kontrolę - gdzie taka karta ląduje ? Na ręce gracza ?
Na stole u gracza.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 23 wrz 2019, 08:40
autor: Szamano
A jeśli mam już limit np towarzyszy max 1 ?

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 wrz 2019, 06:25
autor: Arius
Szamano pisze:
23 wrz 2019, 08:40
A jeśli mam już limit np towarzyszy max 1 ?
Jeśli przejmujesz atut fabularny, który zajmuje slot, to musisz coś odrzucić, by nie przekraczać limitów.

Re: Arkham Horror - gra karciana LCG

: 24 wrz 2019, 08:53
autor: Lukić
Czy Adam Lynch to atut fabularny?