Martians a story of civilization - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Martians a story of civilization

Post autor: orzeh »

Czy po śmierci kolonistów jeśli pozostawię czaszki na 3 rundzie, wydarzenie, pogoda i energia wchodzą w zycie?
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Wothan »

Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Tomzaq »

Wothan pisze:Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
To nie ma znaczenia, które pole akcji zajmujesz chcąc wykonać akcję.
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Wothan »

Tomzaq pisze:
Wothan pisze:Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
To nie ma znaczenia, które pole akcji zajmujesz chcąc wykonać akcję.
Ma znaczenie gdy na budynku jest jedno wolne pole akcji i reszta jest w rozbudowie i na nich postawione są znaczniki innych graczy. Jeśli gracz akcją odpoczynku zdejmie pion z tego pierwszego pola to piony pozostałych graczy zsuwamy do lewej czy po prostu zwolnione pole zostaje puste?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Tomzaq »

Wothan pisze:
Tomzaq pisze:
Wothan pisze:Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
To nie ma znaczenia, które pole akcji zajmujesz chcąc wykonać akcję.
Ma znaczenie gdy na budynku jest jedno wolne pole akcji i reszta jest w rozbudowie i na nich postawione są znaczniki innych graczy. Jeśli gracz akcją odpoczynku zdejmie pion z tego pierwszego pola to piony pozostałych graczy zsuwamy do lewej czy po prostu zwolnione pole zostaje puste?
Faktycznie, nie pomyślałem o tym. Ja bym nie przesuwał.
Who is John Galt?
Posiadam
Grzegorz Oklinski
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2016, 10:24

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Grzegorz Oklinski »

Czy po śmierci kolonistów jeśli pozostawię czaszki na 3 rundzie, wydarzenie, pogoda i energia wchodzą w zycie?
Naturalnie, odsłaniamy wydarzenie i pobieramy energię, nawet jeśli masz kolonista z 3ciej rundy nie żyje.

Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
Nie ingerujemy w meeple przeciwników. Stoją tam gdzie stały, nawet jeśli robi się nagle "dziura" pomiędzy meeplami. Gracz, który chce skorzystać z takiego okupowanego budynku stawia swojego meepla na pierwszym wolnym miejscu od lewej.
Miło widzieć jednego z autorów gry :) Witamy!
Pytanko: będzie kontynuacja filmu instruktażowego? Ten na YT nagle się ucina i brakuje wytłumaczenia faz. Będzie też wersja polska? A najlepiej jakiś gameplay?
Witam i ja! :)

Kolejna część filmu została nagrana i czeka na publikację.
Awatar użytkownika
shaggy92
Posty: 140
Rejestracja: 25 mar 2012, 22:42
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Has thanked: 18 times
Been thanked: 14 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: shaggy92 »

Tomzaq pisze:
Wothan pisze:To nie ma znaczenia, które pole akcji zajmujesz chcąc wykonać akcję.
Ma znaczenie gdy na budynku jest jedno wolne pole akcji i reszta jest w rozbudowie i na nich postawione są znaczniki innych graczy. Jeśli gracz akcją odpoczynku zdejmie pion z tego pierwszego pola to piony pozostałych graczy zsuwamy do lewej czy po prostu zwolnione pole zostaje puste?
Faktycznie, nie pomyślałem o tym. Ja bym nie przesuwał.
Nie bardzo rozumiem problem - jak gracz może stać na znaczniku rozbudowy? Przecież gdy rozbudujemy budynek to ściągamy ten znacznik i jest on dostępny dla wszystkich - tak?
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 469
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 31 times
Been thanked: 27 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: the_ka »

shaggy92 pisze:
Nie bardzo rozumiem problem - jak gracz może stać na znaczniku rozbudowy? Przecież gdy rozbudujemy budynek to ściągamy ten znacznik i jest on dostępny dla wszystkich - tak?
Można się wystwić na znaczniku rozbudowy jeżeli pole obo jest zajęte przez figurkę ale kosztuje to dodatkowo 1 czasu.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Martians a story of civilization

Post autor: orzeh »

Strona 13 "budynek nieukonczony"
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 469
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 31 times
Been thanked: 27 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: the_ka »

Lekarz - Zapłać 4 kredyty i 1 znacznik lekarstwa aby usunąć 2 żetony chorób z dowolnej kwatery. Gracz otrzymuje 2 punkty reputacji.

Pytanie: Czy mogę usunąć po 1 znaczniku choroby z 2 różnych kwater (tryb solo) czy muszę wybrać tylko jedną kwatere i usunąć 2 zniaczniki z tej jednej. Na obrazku akcja pokazana jest jako 2 osobne usunięcia żetonu poza tym chyba w żadnym trybie nie pojawiają się 2 żetony chorób w jednej kwaterze.

Ja usunąłem po 1 żetonie z 2 różnych kwater.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Martians a story of civilization

Post autor: orzeh »

No właśnie chyyba nie da się spowodować żeby było więcej niż 1 żeton, solo ma zbliżone zasady do coop, ja też ściągam z 2 kwater :)
Grzegorz Oklinski
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2016, 10:24

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Grzegorz Oklinski »

Dwa żetony choroby na kwaterze są możliwe w wyniku działania wydarzenia.
Awatar użytkownika
the_ka
Posty: 469
Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 31 times
Been thanked: 27 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: the_ka »

Grzegorz Oklinski pisze:Dwa żetony choroby na kwaterze są możliwe w wyniku działania wydarzenia.
Ok. A jak mam rozpatrywać działanie lekarza? 2 żetony z 1 kwatery czy Po 1 żetonie z 2 kwater?
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Coen »

Coen pisze: 1. Czy karty upraw / pomocnicy / specjaliści są wspólni w trybie kooperacyjnym? Np. zielony zatrudnił lekarza, czy niebieski może skorzystać z jego funkcji, czy muszę czekać na turę zielonego?
2. Farmaceuta - co to za materiał pomocniczy, który farmaceuta ma do przerobienia?
Proszę też o pomoc w pytaniach które wcześniej zadałem.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Grzegorz Oklinski
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2016, 10:24

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Grzegorz Oklinski »

Ok. A jak mam rozpatrywać działanie lekarza? 2 żetony z 1 kwatery czy Po 1 żetonie z 2 kwater?
W trybie rywalizacyjnym można zdejmować żeton tylko ze swojej kwatery (czyli jeśli leży jeden, to część akcji "przepada"). W coopie i semi-coopie można tę akcję rozdzielić na dwie kwatery. Minusem jest niewątpliwie mało punktów reputacji za skorzystanie z usług lekarza.
1. Czy karty upraw / pomocnicy / specjaliści są wspólni w trybie kooperacyjnym? Np. zielony zatrudnił lekarza, czy niebieski może skorzystać z jego funkcji, czy muszę czekać na turę zielonego?
2. Farmaceuta - co to za materiał pomocniczy, który farmaceuta ma do przerobienia?
1. Nie. Wspólne są wszystkie zasoby, natomiast to co każdy gracz ma na karcie korporacji (pomocnicy, specjaliści, technologie) są indywidualne i wpływają tylko na akcje/produkcję tegoż gracza. Czyli np. technologia solarów nie zwiększa produkcji solarów postawionych przez innego gracza, mimo, że sam zasób energii, który solary wszystkich graczy wyprodukują jest już wspólny.

2. Farmaceuta używa czystą wodę (drewniana łezka) i materiał pomocniczy (szary oktagon "produkowany" w lądowniku), do tego trzeba dołożyć kasę i dostajemy lekarstwo.
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Coen »

Grzegorz Oklinski pisze: 2. Farmaceuta używa czystą wodę (drewniana łezka) i materiał pomocniczy (szary oktagon "produkowany" w lądowniku), do tego trzeba dołożyć kasę i dostajemy lekarstwo.
Materiał pomocniczy, czyli po prostu zapas - to trzeba byłoby tak zapisać w instrukcji :)
Poza tym na karcie farmaceuty ten znacznik wygląda na fioletowy, na spisie w instrukcji na czarny, a w rzeczywistości dostajemy go szarego ;)

I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Wothan »

Coen pisze: I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
W FAQ w pkt. 2 jest napisane: "(...) Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz.". Z tego wynika, że możesz wynajmować tylu specjalistów/pomocników na ile pozwala Ci karta gracza, czyli po 2.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Martians a story of civilization

Post autor: orzeh »

Wothan pisze:
Coen pisze: I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
W FAQ w pkt. 2 jest napisane: "(...) Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz.". Z tego wynika, że możesz wynajmować tylu specjalistów/pomocników na ile pozwala Ci karta gracza, czyli po 2.
... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Tomzaq »

orzeh pisze:
Wothan pisze:
Coen pisze: I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
W FAQ w pkt. 2 jest napisane: "(...) Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz.". Z tego wynika, że możesz wynajmować tylu specjalistów/pomocników na ile pozwala Ci karta gracza, czyli po 2.
... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
Myślę, że tak, ponieważ jest to warunek dodatkowy dla gry solo, aczkolwiek wychodzi na to, że innych już się nie zatrudni.
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Tomzaq »

W celu upewnienia się:
Dopóki nie ściągnę za pomocą akcji budowy żetonu budowy z jakiegoś pola akcji, to akcja ta jest niedostępna pomimo tego, że są tam jeszcze żetony rozbudowy? Czyli najpierw trzeba budować, a dopiero wtedy uaktywnia się możliwość rozbudowy danego pola akcji (budynku). Dobrze gram?
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Coen »

Tomzaq pisze:
orzeh pisze: ... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
Myślę, że tak, ponieważ jest to warunek dodatkowy dla gry solo, aczkolwiek wychodzi na to, że innych już się nie zatrudni.
Przy takim rozumieniu instrukcji i FAQ, to wychodzi na to, że SOLO.1 będzie dużo trudniejsze od COOP.2
Mamy na początek 2$, a nie 5$. Możemy zatrudnić w sumie 2 specjalistów i 2 pomocników, a nie po 4.
Wczoraj drugi wieczór ze "Zmianą harmonogramu" właśnie w trybie SOLO.1 i druga porażka, pogoda bywa irytująca, załatwił mnie rozbłysk słoneczny w ostatniej rundzie.
Tomzaq pisze:W celu upewnienia się:
Dopóki nie ściągnę za pomocą akcji budowy żetonu budowy z jakiegoś pola akcji, to akcja ta jest niedostępna pomimo tego, że są tam jeszcze żetony rozbudowy? Czyli najpierw trzeba budować, a dopiero wtedy uaktywnia się możliwość rozbudowy danego pola akcji (budynku). Dobrze gram?
Tak, dokładnie tak :)
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Martians a story of civilization

Post autor: orzeh »

Coen pisze:
Tomzaq pisze:
orzeh pisze: ... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
Myślę, że tak, ponieważ jest to warunek dodatkowy dla gry solo, aczkolwiek wychodzi na to, że innych już się nie zatrudni.
Przy takim rozumieniu instrukcji i FAQ, to wychodzi na to, że SOLO.1 będzie dużo trudniejsze od COOP.2
Mamy na początek 2$, a nie 5$. Możemy zatrudnić w sumie 2 specjalistów i 2 pomocników, a nie po 4.
Wczoraj drugi wieczór ze "Zmianą harmonogramu" właśnie w trybie SOLO.1 i druga porażka, pogoda bywa irytująca, załatwił mnie rozbłysk słoneczny w ostatniej rundzie.
[...]
Mnie analogia wzięła że mam jedną kartę korporacji i tylko jednego Geologa brałem, nawet wtedy "na styk" było, teraz sobie średnio wyobrażam jak to zrobić bo zawsze drugiego specjalistę botanika brałem....
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Wothan »

Wczoraj zagraliśmy wariant rywalizacyjny na 4 osoby. W trakcie wynikły problemy/pytania:
1. Na początku 5 cyklu moje 3 figurki wylądowały w kwaterze, a ja byłem bez kasy na wykup. Mogłem sie tylko przyglądać jak inni sobie grają. Czy taki jest zamysł gry, że gracz może wypaść z gry przed jej końcem?
2. Gracze ciułali znaczniki energii i regolitu i w pewnym momencie się one skończyły. Wg. FAQ znaczniki są limitowane, więc nie można było ich dobierać. Czy energia może być limitowana? Najlepsze jest to, że ja jako gracz nieaktywny (patrz pkt.1) miałem aż 13 znaczników w swoich zasobach i nie mogłem się ich pozbyć co znacznie ograniczyło zasoby tych znaczników dla innych graczy.
2a. Gracze naciułali regolit i nie było dostępnych czerwonych znaczników. Czy w takiej sytuacji gracz wykonujący akcję wydobycia regolitu może przeprowadzić akcję odkrywania kart minerałów za każdy znacznik regolitu, który niby wydobył, ale go fizycznie nie otrzymał?
3. Czy można dublować karty pomocników na swojej karcie korporacji? Jeśli tak to czy ich zdolności się łączą? (np. 2 x Botanik dają nam +2 do produkcji żywności).
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Kontakt:

Re: Martians a story of civilization

Post autor: orzeh »

Wothan pisze:Wczoraj zagraliśmy wariant rywalizacyjny na 4 osoby. W trakcie wynikły problemy/pytania:
1. Na początku 5 cyklu moje 3 figurki wylądowały w kwaterze, a ja byłem bez kasy na wykup. Mogłem sie tylko przyglądać jak inni sobie grają. Czy taki jest zamysł gry, że gracz może wypaść z gry przed jej końcem?
2. Gracze ciułali znaczniki energii i regolitu i w pewnym momencie się one skończyły. Wg. FAQ znaczniki są limitowane, więc nie można było ich dobierać. Czy energia może być limitowana? Najlepsze jest to, że ja jako gracz nieaktywny (patrz pkt.1) miałem aż 13 znaczników w swoich zasobach i nie mogłem się ich pozbyć co znacznie ograniczyło zasoby tych znaczników dla innych graczy.
2a. Gracze naciułali regolit i nie było dostępnych czerwonych znaczników. Czy w takiej sytuacji gracz wykonujący akcję wydobycia regolitu może przeprowadzić akcję odkrywania kart minerałów za każdy znacznik regolitu, który niby wydobył, ale go fizycznie nie otrzymał?
3. Czy można dublować karty pomocników na swojej karcie korporacji? Jeśli tak to czy ich zdolności się łączą? (np. 2 x Botanik dają nam +2 do produkcji żywności).
1. TAK, niestety można się zablokować chyba we wszystkich trybach
2. TAK, zgodnie z instrukcją limitowane to limitowane
2a. NIE, karty się pobiera za "badanie" regolitu, tylko któryś specjalista za kasę może dać karty (o ile dobrze pamiętam)
3. TAK? NIE, tylko w solo i chyba tylko w "zmiana harmonogramu" (nie jestem przekonany co do tego) edit
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 14:36 przez orzeh, łącznie zmieniany 2 razy.
Yig
Posty: 70
Rejestracja: 21 paź 2016, 12:22
Been thanked: 1 time

Re: Martians a story of civilization

Post autor: Yig »

orzeh pisze: ... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
wg. scenariusza: gracze muszą posiadać na kartach wszystkie DOSTĘPNE W GRZE karty geologów. W solo będzie ich 2 -należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu talii do gry 3x2 pomocników i 4 karty z tych 6 na początku gry.
orzeh pisze: 3. NIE, tylko w solo i chyba tylko w "zmiana harmonogramu" (nie jestem przekonany co do tego)
Wydaje mi się, że można dublować karty pomocników - nigdzie nie widziałem wzmianki, że nie. Nie można za to na pewno przekroczyć limitu na karcie (max.2) i nie można ich odrzucać w celu zamiany.

A moja wątpliwość:
1. Kończę 3-cią rundę, mam 2 żetony przyrostu i opracowaną technologię kontroli urodzeń. Czy przechodzę normalnie do 4-tej rundy i odblokowuję niedostępnych kolonistów, czy kończę grę (technologia zwiększa przyrost o 1 działając od początku cyklu, ale w fazie 1-szej 4-tej rundy)?
2. Używając dietetyka i dostarczając 2 produkty żywności mogę zdjąc na koniec tury 3 żetony głodu?
ODPOWIEDZ