Martians a story of civilization - pytania i wątpliwości
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Martians a story of civilization
Czy po śmierci kolonistów jeśli pozostawię czaszki na 3 rundzie, wydarzenie, pogoda i energia wchodzą w zycie?
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Martians a story of civilization
Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
- Tomzaq
- Posty: 1725
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 85 times
Re: Martians a story of civilization
To nie ma znaczenia, które pole akcji zajmujesz chcąc wykonać akcję.Wothan pisze:Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Martians a story of civilization
Ma znaczenie gdy na budynku jest jedno wolne pole akcji i reszta jest w rozbudowie i na nich postawione są znaczniki innych graczy. Jeśli gracz akcją odpoczynku zdejmie pion z tego pierwszego pola to piony pozostałych graczy zsuwamy do lewej czy po prostu zwolnione pole zostaje puste?Tomzaq pisze:To nie ma znaczenia, które pole akcji zajmujesz chcąc wykonać akcję.Wothan pisze:Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
- Tomzaq
- Posty: 1725
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 85 times
Re: Martians a story of civilization
Faktycznie, nie pomyślałem o tym. Ja bym nie przesuwał.Wothan pisze:Ma znaczenie gdy na budynku jest jedno wolne pole akcji i reszta jest w rozbudowie i na nich postawione są znaczniki innych graczy. Jeśli gracz akcją odpoczynku zdejmie pion z tego pierwszego pola to piony pozostałych graczy zsuwamy do lewej czy po prostu zwolnione pole zostaje puste?Tomzaq pisze:To nie ma znaczenia, które pole akcji zajmujesz chcąc wykonać akcję.Wothan pisze:Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 gru 2016, 10:24
Re: Martians a story of civilization
Naturalnie, odsłaniamy wydarzenie i pobieramy energię, nawet jeśli masz kolonista z 3ciej rundy nie żyje.Czy po śmierci kolonistów jeśli pozostawię czaszki na 3 rundzie, wydarzenie, pogoda i energia wchodzą w zycie?
Nie ingerujemy w meeple przeciwników. Stoją tam gdzie stały, nawet jeśli robi się nagle "dziura" pomiędzy meeplami. Gracz, który chce skorzystać z takiego okupowanego budynku stawia swojego meepla na pierwszym wolnym miejscu od lewej.Jeśli gracz używa akcji odpoczynku i zdejmuje swoje znaczniki akcji z pół akcji to czy pionki stojące za jego pionami są zsuwane do lewej? Czy po prostu zostawia wolne pola akcji po sobie?
Witam i ja!Miło widzieć jednego z autorów gry Witamy!
Pytanko: będzie kontynuacja filmu instruktażowego? Ten na YT nagle się ucina i brakuje wytłumaczenia faz. Będzie też wersja polska? A najlepiej jakiś gameplay?
Kolejna część filmu została nagrana i czeka na publikację.
- shaggy92
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2012, 22:42
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 14 times
Re: Martians a story of civilization
Nie bardzo rozumiem problem - jak gracz może stać na znaczniku rozbudowy? Przecież gdy rozbudujemy budynek to ściągamy ten znacznik i jest on dostępny dla wszystkich - tak?Faktycznie, nie pomyślałem o tym. Ja bym nie przesuwał.Tomzaq pisze:Ma znaczenie gdy na budynku jest jedno wolne pole akcji i reszta jest w rozbudowie i na nich postawione są znaczniki innych graczy. Jeśli gracz akcją odpoczynku zdejmie pion z tego pierwszego pola to piony pozostałych graczy zsuwamy do lewej czy po prostu zwolnione pole zostaje puste?Wothan pisze:To nie ma znaczenia, które pole akcji zajmujesz chcąc wykonać akcję.
- the_ka
- Posty: 469
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
Re: Martians a story of civilization
Można się wystwić na znaczniku rozbudowy jeżeli pole obo jest zajęte przez figurkę ale kosztuje to dodatkowo 1 czasu.shaggy92 pisze:
Nie bardzo rozumiem problem - jak gracz może stać na znaczniku rozbudowy? Przecież gdy rozbudujemy budynek to ściągamy ten znacznik i jest on dostępny dla wszystkich - tak?
- the_ka
- Posty: 469
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
Re: Martians a story of civilization
Lekarz - Zapłać 4 kredyty i 1 znacznik lekarstwa aby usunąć 2 żetony chorób z dowolnej kwatery. Gracz otrzymuje 2 punkty reputacji.
Pytanie: Czy mogę usunąć po 1 znaczniku choroby z 2 różnych kwater (tryb solo) czy muszę wybrać tylko jedną kwatere i usunąć 2 zniaczniki z tej jednej. Na obrazku akcja pokazana jest jako 2 osobne usunięcia żetonu poza tym chyba w żadnym trybie nie pojawiają się 2 żetony chorób w jednej kwaterze.
Ja usunąłem po 1 żetonie z 2 różnych kwater.
Pytanie: Czy mogę usunąć po 1 znaczniku choroby z 2 różnych kwater (tryb solo) czy muszę wybrać tylko jedną kwatere i usunąć 2 zniaczniki z tej jednej. Na obrazku akcja pokazana jest jako 2 osobne usunięcia żetonu poza tym chyba w żadnym trybie nie pojawiają się 2 żetony chorób w jednej kwaterze.
Ja usunąłem po 1 żetonie z 2 różnych kwater.
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Martians a story of civilization
No właśnie chyyba nie da się spowodować żeby było więcej niż 1 żeton, solo ma zbliżone zasady do coop, ja też ściągam z 2 kwater
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 gru 2016, 10:24
Re: Martians a story of civilization
Dwa żetony choroby na kwaterze są możliwe w wyniku działania wydarzenia.
- the_ka
- Posty: 469
- Rejestracja: 13 lis 2006, 16:35
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
Re: Martians a story of civilization
Ok. A jak mam rozpatrywać działanie lekarza? 2 żetony z 1 kwatery czy Po 1 żetonie z 2 kwater?Grzegorz Oklinski pisze:Dwa żetony choroby na kwaterze są możliwe w wyniku działania wydarzenia.
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: Martians a story of civilization
Proszę też o pomoc w pytaniach które wcześniej zadałem.Coen pisze: 1. Czy karty upraw / pomocnicy / specjaliści są wspólni w trybie kooperacyjnym? Np. zielony zatrudnił lekarza, czy niebieski może skorzystać z jego funkcji, czy muszę czekać na turę zielonego?
2. Farmaceuta - co to za materiał pomocniczy, który farmaceuta ma do przerobienia?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 28 gru 2016, 10:24
Re: Martians a story of civilization
W trybie rywalizacyjnym można zdejmować żeton tylko ze swojej kwatery (czyli jeśli leży jeden, to część akcji "przepada"). W coopie i semi-coopie można tę akcję rozdzielić na dwie kwatery. Minusem jest niewątpliwie mało punktów reputacji za skorzystanie z usług lekarza.Ok. A jak mam rozpatrywać działanie lekarza? 2 żetony z 1 kwatery czy Po 1 żetonie z 2 kwater?
1. Nie. Wspólne są wszystkie zasoby, natomiast to co każdy gracz ma na karcie korporacji (pomocnicy, specjaliści, technologie) są indywidualne i wpływają tylko na akcje/produkcję tegoż gracza. Czyli np. technologia solarów nie zwiększa produkcji solarów postawionych przez innego gracza, mimo, że sam zasób energii, który solary wszystkich graczy wyprodukują jest już wspólny.1. Czy karty upraw / pomocnicy / specjaliści są wspólni w trybie kooperacyjnym? Np. zielony zatrudnił lekarza, czy niebieski może skorzystać z jego funkcji, czy muszę czekać na turę zielonego?
2. Farmaceuta - co to za materiał pomocniczy, który farmaceuta ma do przerobienia?
2. Farmaceuta używa czystą wodę (drewniana łezka) i materiał pomocniczy (szary oktagon "produkowany" w lądowniku), do tego trzeba dołożyć kasę i dostajemy lekarstwo.
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: Martians a story of civilization
Materiał pomocniczy, czyli po prostu zapas - to trzeba byłoby tak zapisać w instrukcjiGrzegorz Oklinski pisze: 2. Farmaceuta używa czystą wodę (drewniana łezka) i materiał pomocniczy (szary oktagon "produkowany" w lądowniku), do tego trzeba dołożyć kasę i dostajemy lekarstwo.
Poza tym na karcie farmaceuty ten znacznik wygląda na fioletowy, na spisie w instrukcji na czarny, a w rzeczywistości dostajemy go szarego
I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Martians a story of civilization
W FAQ w pkt. 2 jest napisane: "(...) Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz.". Z tego wynika, że możesz wynajmować tylu specjalistów/pomocników na ile pozwala Ci karta gracza, czyli po 2.Coen pisze: I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Martians a story of civilization
... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")Wothan pisze:W FAQ w pkt. 2 jest napisane: "(...) Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz.". Z tego wynika, że możesz wynajmować tylu specjalistów/pomocników na ile pozwala Ci karta gracza, czyli po 2.Coen pisze: I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
- Tomzaq
- Posty: 1725
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 85 times
Re: Martians a story of civilization
Myślę, że tak, ponieważ jest to warunek dodatkowy dla gry solo, aczkolwiek wychodzi na to, że innych już się nie zatrudni.orzeh pisze:... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")Wothan pisze:W FAQ w pkt. 2 jest napisane: "(...) Nie ma znaczenia to, że jako gracz zarządzasz dwiema korporacjami. Eksperci są zatrudniani przez ciebie, a nie przez korporacje, którymi kierujesz.". Z tego wynika, że możesz wynajmować tylu specjalistów/pomocników na ile pozwala Ci karta gracza, czyli po 2.Coen pisze: I jeszcze jedno pytanie po dzisiejszej rozgrywce SOLO.1.
Kontroluję dwie korporacje, ale na jednej planszetce korporacji, to mogę zatrudnić 2 czy 4 specjalistów/pomocników?
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- Tomzaq
- Posty: 1725
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 85 times
Re: Martians a story of civilization
W celu upewnienia się:
Dopóki nie ściągnę za pomocą akcji budowy żetonu budowy z jakiegoś pola akcji, to akcja ta jest niedostępna pomimo tego, że są tam jeszcze żetony rozbudowy? Czyli najpierw trzeba budować, a dopiero wtedy uaktywnia się możliwość rozbudowy danego pola akcji (budynku). Dobrze gram?
Dopóki nie ściągnę za pomocą akcji budowy żetonu budowy z jakiegoś pola akcji, to akcja ta jest niedostępna pomimo tego, że są tam jeszcze żetony rozbudowy? Czyli najpierw trzeba budować, a dopiero wtedy uaktywnia się możliwość rozbudowy danego pola akcji (budynku). Dobrze gram?
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: Martians a story of civilization
Przy takim rozumieniu instrukcji i FAQ, to wychodzi na to, że SOLO.1 będzie dużo trudniejsze od COOP.2Tomzaq pisze:Myślę, że tak, ponieważ jest to warunek dodatkowy dla gry solo, aczkolwiek wychodzi na to, że innych już się nie zatrudni.orzeh pisze: ... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
Mamy na początek 2$, a nie 5$. Możemy zatrudnić w sumie 2 specjalistów i 2 pomocników, a nie po 4.
Wczoraj drugi wieczór ze "Zmianą harmonogramu" właśnie w trybie SOLO.1 i druga porażka, pogoda bywa irytująca, załatwił mnie rozbłysk słoneczny w ostatniej rundzie.
Tak, dokładnie takTomzaq pisze:W celu upewnienia się:
Dopóki nie ściągnę za pomocą akcji budowy żetonu budowy z jakiegoś pola akcji, to akcja ta jest niedostępna pomimo tego, że są tam jeszcze żetony rozbudowy? Czyli najpierw trzeba budować, a dopiero wtedy uaktywnia się możliwość rozbudowy danego pola akcji (budynku). Dobrze gram?
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Martians a story of civilization
Mnie analogia wzięła że mam jedną kartę korporacji i tylko jednego Geologa brałem, nawet wtedy "na styk" było, teraz sobie średnio wyobrażam jak to zrobić bo zawsze drugiego specjalistę botanika brałem....Coen pisze:Przy takim rozumieniu instrukcji i FAQ, to wychodzi na to, że SOLO.1 będzie dużo trudniejsze od COOP.2Tomzaq pisze:Myślę, że tak, ponieważ jest to warunek dodatkowy dla gry solo, aczkolwiek wychodzi na to, że innych już się nie zatrudni.orzeh pisze: ... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
Mamy na początek 2$, a nie 5$. Możemy zatrudnić w sumie 2 specjalistów i 2 pomocników, a nie po 4.
Wczoraj drugi wieczór ze "Zmianą harmonogramu" właśnie w trybie SOLO.1 i druga porażka, pogoda bywa irytująca, załatwił mnie rozbłysk słoneczny w ostatniej rundzie.
[...]
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 16 times
Re: Martians a story of civilization
Wczoraj zagraliśmy wariant rywalizacyjny na 4 osoby. W trakcie wynikły problemy/pytania:
1. Na początku 5 cyklu moje 3 figurki wylądowały w kwaterze, a ja byłem bez kasy na wykup. Mogłem sie tylko przyglądać jak inni sobie grają. Czy taki jest zamysł gry, że gracz może wypaść z gry przed jej końcem?
2. Gracze ciułali znaczniki energii i regolitu i w pewnym momencie się one skończyły. Wg. FAQ znaczniki są limitowane, więc nie można było ich dobierać. Czy energia może być limitowana? Najlepsze jest to, że ja jako gracz nieaktywny (patrz pkt.1) miałem aż 13 znaczników w swoich zasobach i nie mogłem się ich pozbyć co znacznie ograniczyło zasoby tych znaczników dla innych graczy.
2a. Gracze naciułali regolit i nie było dostępnych czerwonych znaczników. Czy w takiej sytuacji gracz wykonujący akcję wydobycia regolitu może przeprowadzić akcję odkrywania kart minerałów za każdy znacznik regolitu, który niby wydobył, ale go fizycznie nie otrzymał?
3. Czy można dublować karty pomocników na swojej karcie korporacji? Jeśli tak to czy ich zdolności się łączą? (np. 2 x Botanik dają nam +2 do produkcji żywności).
1. Na początku 5 cyklu moje 3 figurki wylądowały w kwaterze, a ja byłem bez kasy na wykup. Mogłem sie tylko przyglądać jak inni sobie grają. Czy taki jest zamysł gry, że gracz może wypaść z gry przed jej końcem?
2. Gracze ciułali znaczniki energii i regolitu i w pewnym momencie się one skończyły. Wg. FAQ znaczniki są limitowane, więc nie można było ich dobierać. Czy energia może być limitowana? Najlepsze jest to, że ja jako gracz nieaktywny (patrz pkt.1) miałem aż 13 znaczników w swoich zasobach i nie mogłem się ich pozbyć co znacznie ograniczyło zasoby tych znaczników dla innych graczy.
2a. Gracze naciułali regolit i nie było dostępnych czerwonych znaczników. Czy w takiej sytuacji gracz wykonujący akcję wydobycia regolitu może przeprowadzić akcję odkrywania kart minerałów za każdy znacznik regolitu, który niby wydobył, ale go fizycznie nie otrzymał?
3. Czy można dublować karty pomocników na swojej karcie korporacji? Jeśli tak to czy ich zdolności się łączą? (np. 2 x Botanik dają nam +2 do produkcji żywności).
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Martians a story of civilization
1. TAK, niestety można się zablokować chyba we wszystkich trybachWothan pisze:Wczoraj zagraliśmy wariant rywalizacyjny na 4 osoby. W trakcie wynikły problemy/pytania:
1. Na początku 5 cyklu moje 3 figurki wylądowały w kwaterze, a ja byłem bez kasy na wykup. Mogłem sie tylko przyglądać jak inni sobie grają. Czy taki jest zamysł gry, że gracz może wypaść z gry przed jej końcem?
2. Gracze ciułali znaczniki energii i regolitu i w pewnym momencie się one skończyły. Wg. FAQ znaczniki są limitowane, więc nie można było ich dobierać. Czy energia może być limitowana? Najlepsze jest to, że ja jako gracz nieaktywny (patrz pkt.1) miałem aż 13 znaczników w swoich zasobach i nie mogłem się ich pozbyć co znacznie ograniczyło zasoby tych znaczników dla innych graczy.
2a. Gracze naciułali regolit i nie było dostępnych czerwonych znaczników. Czy w takiej sytuacji gracz wykonujący akcję wydobycia regolitu może przeprowadzić akcję odkrywania kart minerałów za każdy znacznik regolitu, który niby wydobył, ale go fizycznie nie otrzymał?
3. Czy można dublować karty pomocników na swojej karcie korporacji? Jeśli tak to czy ich zdolności się łączą? (np. 2 x Botanik dają nam +2 do produkcji żywności).
2. TAK, zgodnie z instrukcją limitowane to limitowane
2a. NIE, karty się pobiera za "badanie" regolitu, tylko któryś specjalista za kasę może dać karty (o ile dobrze pamiętam)
3. TAK?
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 14:36 przez orzeh, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Martians a story of civilization
wg. scenariusza: gracze muszą posiadać na kartach wszystkie DOSTĘPNE W GRZE karty geologów. W solo będzie ich 2 -należy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu talii do gry 3x2 pomocników i 4 karty z tych 6 na początku gry.orzeh pisze: ... czyli trzeba mieć 2 geologów czy nie? (oczywiście chodziło mi o "zmianę harmonogramu")
Wydaje mi się, że można dublować karty pomocników - nigdzie nie widziałem wzmianki, że nie. Nie można za to na pewno przekroczyć limitu na karcie (max.2) i nie można ich odrzucać w celu zamiany.orzeh pisze: 3. NIE, tylko w solo i chyba tylko w "zmiana harmonogramu" (nie jestem przekonany co do tego)
A moja wątpliwość:
1. Kończę 3-cią rundę, mam 2 żetony przyrostu i opracowaną technologię kontroli urodzeń. Czy przechodzę normalnie do 4-tej rundy i odblokowuję niedostępnych kolonistów, czy kończę grę (technologia zwiększa przyrost o 1 działając od początku cyklu, ale w fazie 1-szej 4-tej rundy)?
2. Używając dietetyka i dostarczając 2 produkty żywności mogę zdjąc na koniec tury 3 żetony głodu?