Mechs vs Minions
- raiden25
- Posty: 1384
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Mechs vs Minions
Witam, kilka pytań co do zasad:
1. Karta FLAMESPITTER - po ulepszeniu na poziom 3 zadaje obrażenia na polach 1,2 i 3 jak rozumiem?
2. Karta SPEED - po ulepszeniu na poziom 2 nakazuje się ruszyć minimum o 2 pola? Nie mogę wybrać ze używam poziomu pierwszego i ruszyć się o jedno pole?
3. Karta MEMORY CORE - "detal +X cards", o jakich kartach tutaj jest mowa? Biorę tyle kart poleceń z nowego/odrzuconego stosu kart? Jeśli tak to biorę je na rękę i układam jak chce?
4. Wszystkie wzięte karty poleceń musza być wykorzystane? Nie mogę odrzuci po prostu wybranej przez siebie karty z ręki?
5. Wybranie pierwszego gracza, niby pierdoła ale jeśli gramy na 2 osoby (i gramy kolorami przeciwległymi) lub na 3 osoby, to zawsze przy wyrzuceniu nie używanego kolor, to dwóch graczy jest "najbliżej" wyrzuconego koloru i tego gracza nie da się ustalić....
6. Nie widze w podstawowych zasadach informacji jak się powinno grać na 1 osobę. Kontroluje 1 mecha czy 2, a może 4?
7. Co robić z kartami które dostajemy po drodze gdy wykonujemy misje a chcemy cofnąć się. Czy odkładać je do pudełka czy grać ze wszystkimi?
1. Karta FLAMESPITTER - po ulepszeniu na poziom 3 zadaje obrażenia na polach 1,2 i 3 jak rozumiem?
2. Karta SPEED - po ulepszeniu na poziom 2 nakazuje się ruszyć minimum o 2 pola? Nie mogę wybrać ze używam poziomu pierwszego i ruszyć się o jedno pole?
3. Karta MEMORY CORE - "detal +X cards", o jakich kartach tutaj jest mowa? Biorę tyle kart poleceń z nowego/odrzuconego stosu kart? Jeśli tak to biorę je na rękę i układam jak chce?
4. Wszystkie wzięte karty poleceń musza być wykorzystane? Nie mogę odrzuci po prostu wybranej przez siebie karty z ręki?
5. Wybranie pierwszego gracza, niby pierdoła ale jeśli gramy na 2 osoby (i gramy kolorami przeciwległymi) lub na 3 osoby, to zawsze przy wyrzuceniu nie używanego kolor, to dwóch graczy jest "najbliżej" wyrzuconego koloru i tego gracza nie da się ustalić....
6. Nie widze w podstawowych zasadach informacji jak się powinno grać na 1 osobę. Kontroluje 1 mecha czy 2, a może 4?
7. Co robić z kartami które dostajemy po drodze gdy wykonujemy misje a chcemy cofnąć się. Czy odkładać je do pudełka czy grać ze wszystkimi?
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Mechs vs Minions
1. tak, karty, które mają działanie obszarowe wraz z ich ulepszaniem sumują te obszary oznaczone na kartach, na pierwszym poziomie zasięg 1, na drugim poziomie zasięg 1 i 2, na trzecim poziomie zasięg 1, 2 i 3
2. na tym właśnie polega trudność, ulepszanie zwiesza siłę rażenia i zasięg ale nie można korzystać z wcześniejszych poziomów danych kart
3. rozumiem, ze chodzi Ci o zdolność specjalną tej karty, po pierwsze działa ona tylko jeśli jesteś pierwszym graczem, po drugie nie zmienia ona ilości dobieranych kart, zawsze są to 4 karty [po 1 lub po 2 na gracza w zależności od ilości graczy]
jednak normalnie masz wybór tylko z 5 kart, a dzięki tej zdolności możesz dołożyć do tych 5 dodatkowe i wybierasz wtedy z większej ich liczby ale ilość jaką możesz wybrać pozostaje bez zmian [masz po prostu większy wybór]
4. nie muszą, masz możliwość złomowania kart, 2 rodzaje kart przy złomowaniu pozwalają naprawiać uszkodzone sloty na karty, 2 pozostałe pozwalają zmieniać miejscami sloty kart [tylko te nie uszkodzone sloty], możesz też zwyczajnie odrzucić kartę i nie używać jej zdolności złomowania
5. jeśli grasz w 2 osoby to ustalacie dla każdego gracza dwa kolory
jeśli gracie w 3 osoby to jak wypadnie czwarty kolor, który nie jest przypisany do nikogo przerzucacie do skutku
6. nie ma oficjalnych zasad dla 1 gracza, z założenia jest to gra kooperacyjna więc trochę by to przeczyło idei gry gdyby oficjalnie wrzucali wariant solo
7. na tych kartach są numery misji w których zostały odblokowane więc w razie czego łatwo dojść do tego, które karty odrzucić o ile oczywiście tak chcesz, według zasad możesz grać we wcześniejsze scenariusze z odblokowanymi kartami,
te karty są nagrodą, która zostaje na stałe ale jeśli bardzo chcesz możesz je odrzucać
2. na tym właśnie polega trudność, ulepszanie zwiesza siłę rażenia i zasięg ale nie można korzystać z wcześniejszych poziomów danych kart
3. rozumiem, ze chodzi Ci o zdolność specjalną tej karty, po pierwsze działa ona tylko jeśli jesteś pierwszym graczem, po drugie nie zmienia ona ilości dobieranych kart, zawsze są to 4 karty [po 1 lub po 2 na gracza w zależności od ilości graczy]
jednak normalnie masz wybór tylko z 5 kart, a dzięki tej zdolności możesz dołożyć do tych 5 dodatkowe i wybierasz wtedy z większej ich liczby ale ilość jaką możesz wybrać pozostaje bez zmian [masz po prostu większy wybór]
4. nie muszą, masz możliwość złomowania kart, 2 rodzaje kart przy złomowaniu pozwalają naprawiać uszkodzone sloty na karty, 2 pozostałe pozwalają zmieniać miejscami sloty kart [tylko te nie uszkodzone sloty], możesz też zwyczajnie odrzucić kartę i nie używać jej zdolności złomowania
5. jeśli grasz w 2 osoby to ustalacie dla każdego gracza dwa kolory
jeśli gracie w 3 osoby to jak wypadnie czwarty kolor, który nie jest przypisany do nikogo przerzucacie do skutku
6. nie ma oficjalnych zasad dla 1 gracza, z założenia jest to gra kooperacyjna więc trochę by to przeczyło idei gry gdyby oficjalnie wrzucali wariant solo
7. na tych kartach są numery misji w których zostały odblokowane więc w razie czego łatwo dojść do tego, które karty odrzucić o ile oczywiście tak chcesz, według zasad możesz grać we wcześniejsze scenariusze z odblokowanymi kartami,
te karty są nagrodą, która zostaje na stałe ale jeśli bardzo chcesz możesz je odrzucać
- raiden25
- Posty: 1384
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mechs vs Minions
Najpierw dzięki za rozjaśnienie pozostałych. Co do 3, to rozumiem że wtedy wszyscy gracze maja możliwość wybory z pośród tej większej ilości kart?malekith_86 pisze: 3. rozumiem, ze chodzi Ci o zdolność specjalną tej karty, po pierwsze działa ona tylko jeśli jesteś pierwszym graczem, po drugie nie zmienia ona ilości dobieranych kart, zawsze są to 4 karty [po 1 lub po 2 na gracza w zależności od ilości graczy]
jednak normalnie masz wybór tylko z 5 kart, a dzięki tej zdolności możesz dołożyć do tych 5 dodatkowe i wybierasz wtedy z większej ich liczby ale ilość jaką możesz wybrać pozostaje bez zmian [masz po prostu większy wybór]
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
- raiden25
- Posty: 1384
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Mechs vs Minions
Miniony zabijam jak się zatrzymam na danym polu a nie jak przechodzę przez pola gdzie stoją miniony?
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Mechs vs Minions
miniony giną zarówno jak je "nadepniesz" kończąc ruch jak i jak je nadepniesz tylko przechodząc przez pola gdzie stoją
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Mechs vs Minions
Tak dla pewności:
Karta omnistop mówi, ze mogę się ruszyć o x naprzód albo w dowolnym kierunku - czyli de facto w ramach tej akcji zaszyte jest także obracanie mecha?
Karta omnistop mówi, ze mogę się ruszyć o x naprzód albo w dowolnym kierunku - czyli de facto w ramach tej akcji zaszyte jest także obracanie mecha?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- AkitaInu
- Posty: 4031
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 20 times
Re: Mechs vs Minions
Nie i nieolsszak pisze:Tak dla pewności:
Karta omnistop mówi, ze mogę się ruszyć o x naprzód albo w dowolnym kierunku - czyli de facto w ramach tej akcji zaszyte jest także obracanie mecha?
Nie możesz się do tyłu ruszyć z tej karty i nie możesz się obrócić
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Mechs vs Minions
nie
omnistomp pozwala Ci po prostu robić kroki w bok ale nie jest to jednoznaczne z tym, ze się obracasz
to tak samo jak za karę [w ramach uszkodzeń] musisz przemieścić się o 2 pola w stronę czerwonego kierunku kompasu = i to może być dla Ciebie zarówno do przodu, do tyłu, w lewo lub w prawo, ale Twój mech cały czas jest ustawiony w tą samą stronę
omnistomp pozwala Ci po prostu robić kroki w bok ale nie jest to jednoznaczne z tym, ze się obracasz
to tak samo jak za karę [w ramach uszkodzeń] musisz przemieścić się o 2 pola w stronę czerwonego kierunku kompasu = i to może być dla Ciebie zarówno do przodu, do tyłu, w lewo lub w prawo, ale Twój mech cały czas jest ustawiony w tą samą stronę
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Mechs vs Minions
Ok, dzięki. Ważna informacja
JesCze jednak pytanie o "tow" i tez z karta omnistop na 3 poziomie:
Tam jest porusz się o 3 pola. Załóżmy, ze mam bombę za sobą. Wtedy ruszam się o jedno pole i bomba o jedno pole za mną, a potem ja o jeszcze jedno już bez bomby?
JesCze jednak pytanie o "tow" i tez z karta omnistop na 3 poziomie:
Tam jest porusz się o 3 pola. Załóżmy, ze mam bombę za sobą. Wtedy ruszam się o jedno pole i bomba o jedno pole za mną, a potem ja o jeszcze jedno już bez bomby?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Mechs vs Minions
Załóżmy ze jeden minion ma na "adjacent" polach (wszystkich czterech ) to czy zadaje damage wszystkim celom?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- AkitaInu
- Posty: 4031
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 20 times
Re: Mechs vs Minions
Tak, ale oczywiście tylko mechom i bombie (odpowiadam tutaj też żeby pytanie nie zostało bez odpowiedzi )olsszak pisze:Załóżmy ze jeden minion ma na "adjacent" polach (wszystkich czterech ) to czy zadaje damage wszystkim celom?
-
- Posty: 1818
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 36 times
Re: Mechs vs Minions
Czy używając omnistop i stojąc przy mechu i bombie mogę pociągnąć ja stojąc do niej zwrócony przodem?
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Mechs vs Minions
możeszolsszak pisze:Czy używając omnistop i stojąc przy mechu i bombie mogę pociągnąć ja stojąc do niej zwrócony przodem?
zasadniczo gdy ciągniesz bombę bądź innego mecha nie idąc przed siebie tylko w bok to bombe ciągniesz na pole na którym stał Twój mech
tak samo jak bobma jest obok Ciebie to też możesz ją pociągnąć i bomba przesuwa się w miejsce startował Twój mech
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 571 times
- Been thanked: 239 times
Re: Mechs vs Minions
Nadszedł czas by kolejny tytuł spadł z półki wstydu.
1. Czy w grze na 3 osoby nadal draftowane są 4 karty z 5 czyli jeden z graczy dostanie 2 karty?
2. Czy Mech który nosi kryształ może wejść na pole z kryształem, czy to pole jest niedostępne?
3. Czy jeśli Mech musi odrzucić kryształ i padnie na sąsiadującego Mecha który już ma kryształ, to przerzucamy kostką, czy też może ten drugi dostaje ten odrzucony kryształ, a swój stary musi odrzucić?
4. Czy zamiana zawartości slotów na listwie poleceń może się odbywać tylko między dwoma zapełnionymi slotami, czy można zamienić pełny z pustym?
5. Czy przeciągnięcie może się odbywać również na zasadzie ciągnięcia bomby/mecha za sobą, a nie tylko tak jak pokazano to w przykładzie w instrukcji (czyli de facto w bok)?
6. Czy na dwóch graczy również na starcie misji wykłada się 10 kart skoro 5 kart nadal wystarcza do tego by gracze mieli po 2 karty w pierwszym drafcie?
7. W sumie to pierdoła ale, czy w Misji nr 1 Miniony poruszać się mogą tylko w jednym z dwóch sugerowanych kierunków czy w poprzek również (jeśli to przybliży je do bomby)? Oraz czy klepsydry używacie dopiero jak bomba opuści teren szkoły zgodnie z zapisem w dzienniku misji?
8. Żeby nie było wątpliwości mógłby ktoś przetłumaczyć wszystkie 4 zdolności specjalne po jednej dla każdego Mecha które są opisane na dole toru rozkazów i są odblokowywane po osiągnięciu 15 poziomu.
1. Czy w grze na 3 osoby nadal draftowane są 4 karty z 5 czyli jeden z graczy dostanie 2 karty?
2. Czy Mech który nosi kryształ może wejść na pole z kryształem, czy to pole jest niedostępne?
3. Czy jeśli Mech musi odrzucić kryształ i padnie na sąsiadującego Mecha który już ma kryształ, to przerzucamy kostką, czy też może ten drugi dostaje ten odrzucony kryształ, a swój stary musi odrzucić?
4. Czy zamiana zawartości slotów na listwie poleceń może się odbywać tylko między dwoma zapełnionymi slotami, czy można zamienić pełny z pustym?
5. Czy przeciągnięcie może się odbywać również na zasadzie ciągnięcia bomby/mecha za sobą, a nie tylko tak jak pokazano to w przykładzie w instrukcji (czyli de facto w bok)?
6. Czy na dwóch graczy również na starcie misji wykłada się 10 kart skoro 5 kart nadal wystarcza do tego by gracze mieli po 2 karty w pierwszym drafcie?
7. W sumie to pierdoła ale, czy w Misji nr 1 Miniony poruszać się mogą tylko w jednym z dwóch sugerowanych kierunków czy w poprzek również (jeśli to przybliży je do bomby)? Oraz czy klepsydry używacie dopiero jak bomba opuści teren szkoły zgodnie z zapisem w dzienniku misji?
8. Żeby nie było wątpliwości mógłby ktoś przetłumaczyć wszystkie 4 zdolności specjalne po jednej dla każdego Mecha które są opisane na dole toru rozkazów i są odblokowywane po osiągnięciu 15 poziomu.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 571 times
- Been thanked: 239 times
Re: Mechs vs Minions
Nadal nikt nie wie
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Re: Mechs vs Minions
Odpowiadam z pamięci (choć pewnie już poznałes odpowiedzi, ale moze komuś sie przyda):DarkSide pisze: ↑15 cze 2018, 17:02 Nadszedł czas by kolejny tytuł spadł z półki wstydu.
1. Czy w grze na 3 osoby nadal draftowane są 4 karty z 5 czyli jeden z graczy dostanie 2 karty?
2. Czy Mech który nosi kryształ może wejść na pole z kryształem, czy to pole jest niedostępne?
3. Czy jeśli Mech musi odrzucić kryształ i padnie na sąsiadującego Mecha który już ma kryształ, to przerzucamy kostką, czy też może ten drugi dostaje ten odrzucony kryształ, a swój stary musi odrzucić?
4. Czy zamiana zawartości slotów na listwie poleceń może się odbywać tylko między dwoma zapełnionymi slotami, czy można zamienić pełny z pustym?
5. Czy przeciągnięcie może się odbywać również na zasadzie ciągnięcia bomby/mecha za sobą, a nie tylko tak jak pokazano to w przykładzie w instrukcji (czyli de facto w bok)?
6. Czy na dwóch graczy również na starcie misji wykłada się 10 kart skoro 5 kart nadal wystarcza do tego by gracze mieli po 2 karty w pierwszym drafcie?
7. W sumie to pierdoła ale, czy w Misji nr 1 Miniony poruszać się mogą tylko w jednym z dwóch sugerowanych kierunków czy w poprzek również (jeśli to przybliży je do bomby)? Oraz czy klepsydry używacie dopiero jak bomba opuści teren szkoły zgodnie z zapisem w dzienniku misji?
8. Żeby nie było wątpliwości mógłby ktoś przetłumaczyć wszystkie 4 zdolności specjalne po jednej dla każdego Mecha które są opisane na dole toru rozkazów i są odblokowywane po osiągnięciu 15 poziomu.
1) tak. niezaleznie w ile ośób się gra, dociąga się łacznie 4 karty, więc w przypadku gry w 3kę jedna osoba , która jest w danym moemncie pierwszym graczem dostaje 2 karty
2) chyba może
3) jeśli 2) jest prawdą i może wejśc na kryształ posiadajac już kryształ (nikgdy mi się to nie zdarzyło) to dałbym ten kryształ pod Mecha
4) może sie zamieniać między pustym i zajęty, jedynie nie można tak przesuwać uszkodzonych slotów
5) nie do końća rozumiem pytanie. Ciągniemy zawsze (czy to Mecha czy Bombe) na pole z którego startowaliśmy Mechem ciągnącym
6) tak, na start jest 10 kart bez ograniczenia czasowego
7) niestety nie mam przed soba gry i wytycznych do ruchów Minionów w misji 1, ale nie kojarże żadnej misji w której Miniony rusząłyby się tylko w 2 kierunkach. Zazwczyaj sa to ruchu w kierunku koloru wyznaczonego kostką albo w kierunku obiektu (np. Bomby) i wtedy dalej mogą wybierac dowolny z 4 kierunków , ale zawsze wybierają ten który przybliża ich do bomby (jeśli sa dwa takie kierunki to instrukcja wskazuje który preferują)
nie mam przed soba tych plansz :/