77rpm pisze:
1. Początek gry, przy grze w 4 osoby odrzucam 6 kart etepu kanałowego i 2 karty etapu kolejowego. Jak je odróżnić ? Które to te a które tamte ? Trochę tego nie rozumiem, rozdaję każdemu po 8 kart ze wszystkich a później mam przejrzeć te które zostały i wyrzucić te które trzeba ? Jak to zrobić ?
Na początku gry odrzucasz losowo 6 kart i grasz fazę kanałów, jak się skończy faza kanałów, podliczacie punkty, tasujecie karty, odrzucacie losowo dwie i gracie fazę kolei.
2. Zagrywanie karty do budowy przemysłu. Rozumiem że jeśli chcę wybudować coś np w Liverpoolu muszę ze swojej ręki pokazać i zagrać kartę Liverpool. Jeśli zagram kartę przemysłu ( tę z obrazkiem np portu ) to mogę go wybudować TYLKO w miejscu gdzie dochodzi moje połączenie. Czyli muszę mieć np przemysł w jakimś mieście, później z tego miasta mogę wybudować połączenie kanałowe i później mogę np zagrywając kartę przemysłu wybudować w miejscu gdzie dochodzi mój kanał tak ?
Tak, jedynym wyjątkiem od tej reguły jest moment, w którym nie masz jeszcze na planszy ani jednego budynku - wtedy możesz kartą przemysłu zbudować budynek w dowolnym mieście.
3. Łączenie akcji - rozumiem że jeśli chcę wybudować np w Liverpoolu a mam dwie karty MAnchester to mogę je zagrać i traktować tak jak bym zagrał jedną kartę Liv ?
Tak, zagrywając dwie karty i "marnując" w ten sposób jedną akcję w swojej turze możesz zbudować cokolwiek gdziekolwiek.
4. Budowanie połączeń. Karty nie mają wpływu na budowanie - więc jak to działa ? Co muszę zrobić żeby w swojej kolejce zbudować połączenie ? Jeśli zbudowałem zagrywając kartę Bolton przemysł w nim i w kolejnej swojej turze chcę zbudować połączenie z niego do Bury to co muszę zrobić ?
Musisz odrzucić dowolną niepotrzebną Ci kartę - "płacisz" nią (oprócz oczywiście pieniędzy, nie zamiast), za możliwość zbudowania połączenia.
5. Rozwijanie. Tutaj tak samo każda karta może być rzucona za tę akcje ? Np Rzucam jedną kartę liverpool albo kartę z obrazkiem portu i chcę zdjąć jeden żeton z kupki moich kopalni węgla i jeden ze stoczni. Za każdy usunięty żeton potrzebuję jednej kostki żelaza, gdzie mam ją wziąć albo skąd dostarczyć ? Jak to rozumieć ?
Za każdy odrzucony żeton musisz zapłacić kostką stali - jeśli są na planszy - bierzesz za darmo i odrzucasz, jeśli nie ma na planszy, musisz kupić z tego toru, co jest po lewej stronie za odpowiednią cenę. Jeśli nie ma też na torze - możesz kupić za 5 funtów.
6. Sprzedaż bawełny. Rozumiem to tak że mam np jedną przędzalnie, obok mam port Np w Lancaster, zagrywam dowolną kartę i decyduję się na sprzedaż bawełny, odwracam żeton przędzalni i portu w Lancaster. Sprzedaż wykonana
?
Tak. Port z przędzalnią muszą być połączone, niekoniecznie Twoim kanałem/torem, w jednej akcji możesz sprzedać bawełnę z więcej niż jednej przędzalni, warunkiem jest możliwość odwrócenia portu (swojego bądź cudzego) lub możliwość sprzedania na rynki zagraniczne
6. Sprzedaż bawełny - odległe rynki. Mam przędzalnie w Colne i wybudowane połączenie do Yorkshire. Decyduję się na sprzedaż bawełny do odległych rynków. Odkrywam jeden żeton z modyfikatorem -3. Przesuwam czarny znacznik zapotrzebowania bawełny o 3 w dół, znacznik nie dotarł na dół więc obracam swoją przędzalnie. Dostaję wtedy plus 2 pola na torze przychodu za odległe rynki i plus to co na przędzalni ?
Tak.
7. Pkt Zwycięstwa. Zakończenie etapu kanałowego - Każde połączenie jest warte tyle PZ ile jest ikonek złota na jego zakończeniu. Które to ikonki złota bo tego zupełnie nie rozumiem... Jak to rozumieć i liczyć ? O co chodzi... RATUNKU ?
Każde połączenie jest warte tyle punktów, ile ma odwróconych budynków na swoich końcach, czyli liczysz wszystkie budynki kopalni i stalowni z których zeszły surowce i wszystkie przędzalnie i porty obrócone w wyniku sprzedaży.
8. Po co między niektórymi miastami jest kwadracik z dwoma monetami - wtedy np między Wigan a Preston zahaczając o ten kwadrat z monetami muszę raz podczas swojej kolejki zbudować połączenie do tego kwadratu a później podczas swojej nast kolejki zrobić dalszą część tego połączenia?
To są punkty zwycięstwa za połączenia - jeśli masz połączenie, na którego końcu jest taki kwadracik, to ten kwadracik daje Ci dwa punkty na koniec gry.
offtopikowa specjalistka - z góry przepraszam, to niezależne ode mnie i moich palców ;-)