Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Atamán »

Jeśli worek z kostkami jest pusty, to podczas ataków smoka nic się nie dzieje?

W instrukcji nic nie widzę na ten temat, a gra od pewnego momentu jakaś taka nudna się zrobiła.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: rastula »

to chyba bardzo wyjątkowa sytuacja, że worek jest pusty a wy wciąż żyjecie... coś chyba koledzy źle grają...
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: rastula »

yrq pisze: 27 gru 2018, 10:44 Nie ma zasady o zabieraniu czegokolwiek przy wychodzeniu z pomieszczenia.
Jest tak jak pisze mat_eyo:



z instrukcji do klątwy Mumii:

czyli po prostu możesz wziąć artefakt przy wychodzeniu (tzn przed ruchem), jak w przykładzie pierwszym. Przykład z plecakiem jest jeszcze inną sytuacją ( mamy tam 2 przykłady w jednym akapicie)

Obrazek
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Atamán »

rastula pisze: 03 sty 2019, 15:35 to chyba bardzo wyjątkowa sytuacja, że worek jest pusty a wy wciąż żyjecie... coś chyba koledzy źle grają...
Koledzy i koleżanki jak już :) Czy sytuacja wyjątkowa? Dla mnie nie jest wyjątkowa, bo zdarzyła się w 100% moich dotychczasowych rozgrywek: dokładniej to raz ;)

Czy źle gramy? Nie wiem, próbuję do tego dojść, może faktycznie coś nie tak. Mieliśmy kostki brzdęku na starcie gry, potem dokładaliśmy kostki brzdęku za każdym razem, gdy zagrywaliśmy kartę z efektem brzdęku oraz przy zakupie niektórych kart (klejnotów) + wyszło kilka potworów, które nam kazały dodać brzdęki. Czy są jeszcze jakieś inne okazje, kiedy dodaje się brzdęk? Pobieranie żetonów z planszy chyba nie generuje brzdęku? Robienie zakupów chyba też nie?

Wychodzi mi na to, że największym źródłem brzdęków są karty w talii, które je generują, ale tym da się zarządzić: kilka potknięć wyleciało z talii przy pomocy sekretów lub karty kapliczki, kilka zakupionych kart z ujemnym brzdękiem pozwalało zniwelować inne źródła brzdęków. Pomocne były też komnaty i eliksiry leczące, dzięki którym udało się zniwelować część brzdęków, które wróciły do nas w postaci obrażeń.

Aż jestem zdziwiony, że instrukcja doprecyzowuje co robić, gdy graczowi skończą się kostki brzdęku, a nie ma ani słowa o tym, co zrobić, gdy to w woreczku ich zabraknie przy ataku. Mam poczucie, jakbym o jakiejś zasadzie zapomniał, ale nie wiem jakiej.
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2817
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 839 times
Been thanked: 363 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Gromb »

A dokładaliście kostki po turze każdego gracza?
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: RaYell »

Kostki dokłada się na początku gry oraz gdy wychodzi to z karty. Innych sytuacji nie ma. Natomiast zdecydowanie więcej jest kart, które dokładają kosteczki niż tych, które je usuwają więc sytuacja, że w worku skończyły się kostki a wszyscy nadal żyją jest mało prawdopodobna. Kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę:

1. Jeśli karta mówi, że możesz usunąć brzdęk, to nie możesz wyciągać kostek z worka, tylko z miejsca na planszy gdzie są one gromadzone do kolejnego ataku. Często z tego powodu karty które usuwają kostki mają gorsze działane, bo atak mógł właśnie co nastąpić i nie ma co usuwać.
2. Nie możesz zrezygnować z zagrania karty, która generuje brzdęk - to jest obowiązkowe. Takie Podknięcie na przykład nie ma żadnego pozytywnego efektu dla gracza, ale karty nie można zachować w ręce ani odrzucić żeby nie aplikować jej efektu (z małą różnicą, że pojedyncze karty umożliwiają usunięcie innej karty).
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 67 times
Been thanked: 18 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: inzkulozik »

Atamán pisze: 04 sty 2019, 01:20 Aż jestem zdziwiony, że instrukcja doprecyzowuje co robić, gdy graczowi skończą się kostki brzdęku, a nie ma ani słowa o tym, co zrobić, gdy to w woreczku ich zabraknie przy ataku. Mam poczucie, jakbym o jakiejś zasadzie zapomniał, ale nie wiem jakiej.
Wiem, że to może oczywiste, ale nie wynika to z Twojej wypowiedzi - czy na starcie wsadziłeś do woreczka czarne kostki smoka ?
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 950
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 358 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: yrq »

Ja się spodziewam, że to jakaś mega fartowna sytuacja w grze na dwie osoby. Usunięcie Stumble/Potknięcie z małych sekretów, karty usuwające Brzdęk, karty pozwalające na odrzucenie karty i niekupowanie żadnych kart z efektami dodającymi kostki, czasem jakieś leczenie.
No mogło teoretycznie się zdarzyć.

Przy grze z Porucznikiem z aplikacji na pewno nie byłoby to możliwe, więc moja rada, żeby uniknąć ponownie takiej sytuacji to gra z aplikacją.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Atamán »

Gromb pisze: 04 sty 2019, 08:50 A dokładaliście kostki po turze każdego gracza?
Tzn? W jakim sensie po turze każdego gracza? Możesz wyjaśnić?
RaYell pisze: 04 sty 2019, 09:141. Jeśli karta mówi, że możesz usunąć brzdęk, to nie możesz wyciągać kostek z worka, tylko z miejsca na planszy gdzie są one gromadzone do kolejnego ataku. Często z tego powodu karty które usuwają kostki mają gorsze działane, bo atak mógł właśnie co nastąpić i nie ma co usuwać.
2. Nie możesz zrezygnować z zagrania karty, która generuje brzdęk - to jest obowiązkowe. Takie Podknięcie na przykład nie ma żadnego pozytywnego efektu dla gracza, ale karty nie można zachować w ręce ani odrzucić żeby nie aplikować jej efektu (z małą różnicą, że pojedyncze karty umożliwiają usunięcie innej karty).
Tu wszystko ok, tak graliśmy.
inzkulozik pisze: 04 sty 2019, 09:57Wiem, że to może oczywiste, ale nie wynika to z Twojej wypowiedzi - czy na starcie wsadziłeś do woreczka czarne kostki smoka ?
Tak, umieściliśmy startowe kostki zgodnie z instrukcją: 24 czarne w woreczku i kostki graczy na obszarze Brzdęk na planszy.
yrq pisze: 04 sty 2019, 10:14 Ja się spodziewam, że to jakaś mega fartowna sytuacja w grze na dwie osoby. Usunięcie Stumble/Potknięcie z małych sekretów, karty usuwające Brzdęk, karty pozwalające na odrzucenie karty i niekupowanie żadnych kart z efektami dodającymi kostki, czasem jakieś leczenie.
No mogło teoretycznie się zdarzyć.

Przy grze z Porucznikiem z aplikacji na pewno nie byłoby to możliwe, więc moja rada, żeby uniknąć ponownie takiej sytuacji to gra z aplikacją.
Mogło tak być. Następna partia będzie już z Porucznikiem, nie chciałem tego wprowadzać w pierwszej partii :)

Może to też kwestia kart, które nam podeszły. Sporo ataków smoka trafiło się w początkowych turach i leciały głównie czarne kostki. Potem mieliśmy trochę spokoju, by się podleczyć, kupić karty z ujemnym brzdękiem i jakoś to przetrwać. Ostatecznie jeden z graczy w końcu padł (dodał brzdęk z jakiegoś efektu i nie dożył kolejnej tury mając karty z ujemnym brzdękiem na ręku, bo pojawił się atak smoka), więc nie było tak, że gra ciągnęła się w nieskończoność, ale kilka ataków smoka było bez efektu, no i te odliczające koniec gry też były bez efektu.
Awatar użytkownika
Chizu
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:44
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 40 times
Been thanked: 24 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Chizu »

Przy ostatniej rozgrywce też skończyły nam się kostki w worku. Na bgg nie udało mi się znaleźć nic oficjalnego na ten temat.

U nas było dość podobnie, bo również za początku mieliśmy bardzo dużo ataków smoka, do tego długo na stole leżał potwór dodający jedną kostkę do ataków i w jednej z pierwszych komnat ktoś podniósł smocze jajko. Czarne kostki poznikały, a my przeżyliśmy. Na trzy osoby, dwie osoby miały tylko po jednym Potknięciu i karty odejmujące Brzdęk. Koniec gry był taki, że jedna osoba była już na powierzchni, druga była martwa, a trzecia chodziła po mapie bezkarnie (do czasu) z pustym workiem na kostki.
dorga
Posty: 43
Rejestracja: 14 sty 2015, 20:28
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: dorga »

Dzisiaj mieliśmy taka sytuację:
Jeden z graczy skończył ruch w grocie, wiadomo, że nie mógł iść dalej. Ale chciał dokupić sobie kartę do natychmiastowego użycia, która pozwalała jeszcze na dwa ruchy (były to dwa buty, nie pamiętam nazwy karty). I teraz zastanawiam się, czy w takiej sytuacji ta karta niweluje znaczenie groty, czy nie można wykorzystać tej karty w tej sytuacji i po prostu odpuścić sobie jej zakup.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: seki »

Nie może zrobić ruchu. Ruch to ruch nieważne z jakiego źródła. Jedyna możliwość dodatkowego przemieszczania po wejściu do groty to teleportacja i chyba jakaś karta, która wyraźnie opisuje możliwość niezatrzymywania się w grocie.
dorga
Posty: 43
Rejestracja: 14 sty 2015, 20:28
Been thanked: 1 time

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: dorga »

Dzięki. W takim razie popełniliśmy błąd pozwalając na zakup i wykorzystanie tej karty. Graliśmy już wiele razy a i tak często zdarzają się nam sytuacje, w których zastanawiamy się czy będzie to ruch zgodny z zasadami.
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1480
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 314 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Tringa »

Hej,

A ja mam pytanie odnośnie kart rezerw, które naszło nas podczas wczorajszej rozgrywki. Czy mając np. 8 punktów (tych niebieskich) to mogę kupić 2 karty zwiadu i 1 najemnika? Albo 4 karty najemnika? Czy w 1 turze mogę kupić tylko max 1 kartę z każdej kategorii z kart rezerw?
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 990 times
Been thanked: 433 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: KurikDeVolay »

Jak każdy deckbuilder. Leży? Bierz.
Awatar użytkownika
Tringa
Posty: 1480
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:23
Has thanked: 305 times
Been thanked: 314 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Tringa »

Dobra, dzięki! :)
"Czasami lepiej jest użyć miotacza ognia niż narzekać na ciemność." - Terry Pratchett – Zbrojni

Moje zbiórki: CLICK
Moje gry: CLICK
Parpie
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2019, 22:54

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Parpie »

Hej :)
Mam 2 pytania dot. gry.:
- nie rozumiem karty "Syrenka". Mam zabrać towarzysza z rozłożonych kart z puli kart lochów? Czy trzeba za niego zapłacić?
- jeśli w dolnym obszarze karty widnieje tylko symbol monety i nic więcej to zdobywam pieniądz tylko podczas zakupu, czy za każdym razem, gdy wyłożę kartę?
Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Cin »

Parpie pisze: 13 lut 2019, 23:11 nie rozumiem karty "Syrenka"
Jakbyś podał tekst z karty to byłoby łatwiej.
Parpie pisze: 13 lut 2019, 23:11 jeśli w dolnym obszarze karty widnieje tylko symbol monety i nic więcej to zdobywam pieniądz tylko podczas zakupu, czy za każdym razem, gdy wyłożę kartę?
W którym miejscu? Są dwa rodzaje korzyści z kart - jednorazowe przy nabyciu (na samym dole karty) oraz wielorazowe, odpalane przy każdym zagraniu karty.
Awatar użytkownika
Chizu
Posty: 106
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:44
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 40 times
Been thanked: 24 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Chizu »

Parpie pisze: 13 lut 2019, 23:11 nie rozumiem karty "Syrenka". Mam zabrać towarzysza z rozłożonych kart z puli kart lochów? Czy trzeba za niego zapłacić?
Syrenka:
Spoiler:
My gramy tak jak wspomniałeś, czyli dobieramy towarzysza z widocznych kart lochów, ale też jest to dla mnie nie do końca oczywiste ;)
Parpie pisze: 13 lut 2019, 23:11 jeśli w dolnym obszarze karty widnieje tylko symbol monety i nic więcej to zdobywam pieniądz tylko podczas zakupu, czy za każdym razem, gdy wyłożę kartę?
Jeśli chodzi o karty typu "Oswojonego czyhacza" (z obrazka poniżej), to pobierasz pieniądze przy każdorazowym zagraniu.
Czyhacz w prawym górnym rogu:
Spoiler:
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 67 times
Been thanked: 18 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: inzkulozik »

Parpie pisze: 13 lut 2019, 23:11 - nie rozumiem karty "Syrenka". Mam zabrać towarzysza z rozłożonych kart z puli kart lochów? Czy trzeba za niego zapłacić?
Hmmm, tylko tak na logikę, jeśli trzeba by zapłacić, to jaki byłby sens tej karty ?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: mat_eyo »

Syrena sprawia, że musisz dodać Towarzysza za darmo. Słowo "musisz" balansuje trochę jej abilitkę, bo jeśli nie masz niczego ciekawego do kupienia, to zapychasz sobie talię Najemnikami. Choć i tak wydaje mi się, że karta jest szalenie mocna.

Oswojony Czychacz daje 3 złota za każdym razem, kiedy go zagrywasz.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 990 times
Been thanked: 433 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: KurikDeVolay »

Złoto czy cokolwiek w czasie zakupu (najczęściej brzdęki), zdobywasz tylko po słowie kluczowym NATYCHMIAST. Instrukcja to dosyć jasno tłumaczy.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: Atamán »

mat_eyo pisze: 14 lut 2019, 09:35 Syrena sprawia, że musisz dodać Towarzysza za darmo. Słowo "musisz" balansuje trochę jej abilitkę, bo jeśli nie masz niczego ciekawego do kupienia, to zapychasz sobie talię Najemnikami.
Najemnicy nie są częścią puli kart lochów. Najemnicy są częścią rezerwy. To są osobne terminy w grze. Zatem Syrenka nie tylko nie zmusza, ale wręcz nie daje możliwości dobrania Najemnika.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: mat_eyo »

Atamán pisze: 14 lut 2019, 10:55
mat_eyo pisze: 14 lut 2019, 09:35 Syrena sprawia, że musisz dodać Towarzysza za darmo. Słowo "musisz" balansuje trochę jej abilitkę, bo jeśli nie masz niczego ciekawego do kupienia, to zapychasz sobie talię Najemnikami.
Najemnicy nie są częścią puli kart lochów. Najemnicy są częścią rezerwy. To są osobne terminy w grze. Zatem Syrenka nie tylko nie zmusza, ale wręcz nie daje możliwości dobrania Najemnika.
Ok, mój błąd. W takim razie karta Syrenki jest przegięta :D
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 950
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 358 times

Re: Clank! / Brzdęk! Nie drażnij smoka

Post autor: yrq »

Atamán pisze: 14 lut 2019, 10:55
mat_eyo pisze: 14 lut 2019, 09:35 Syrena sprawia, że musisz dodać Towarzysza za darmo. Słowo "musisz" balansuje trochę jej abilitkę, bo jeśli nie masz niczego ciekawego do kupienia, to zapychasz sobie talię Najemnikami.
Najemnicy nie są częścią puli kart lochów. Najemnicy są częścią rezerwy. To są osobne terminy w grze. Zatem Syrenka nie tylko nie zmusza, ale wręcz nie daje możliwości dobrania Najemnika.
To jest jakiś błąd tłumaczenia, tekst angielski mówi: "acquire a companion card", czyli karty z rezerw jak najbardziej są objęte tym pozyskiwaniem.
ODPOWIEDZ