7 Samurajów

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

7 Samurajów

Post autor: dragon77 »

Hejka,

Takie pytania:

1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?

2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: Olgierdd »

Barykada zawsze niszczona jest tylko raz. Gdy przekroczysz poziom swojego kai, możesz przyjąć dowolną dodatkową liczbę kart bez dalszego palenia barykad.
Awatar użytkownika
dragon77
Posty: 219
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: dragon77 »

Podziękował ;)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: DarkSide »

1. Zdolność specjalna pozwalająca ignorować karty Najezdzców o sile parzystej lub nieparzystej. Co to znaczy "ignorować"? Karty odrzucamy na stos odrzucony, czy na spód talii Najezdzców?

2. Odrzucanie karty z linii walki to znaczy z prawej strony czy te defensywne lewej również można?

3. Czy po zakończonej rundzie rany pozostają oczywiście po uwzględnieniu bonusów za uratowane rodziny)? Czy samuraje w postaci zwierzęcej pozostają w takowej na początku kolejnej rundy?

4. Albo zle rozumiem jak działają Talenty oraz Kiai albo postać Kikuchiyo jest ostro przegięta:

- Załóżmy że postać ta ma już stronę zwierzęcą i na torze walki poziom 10. Ciągnie karte najezdzcy o sile 3. Przesuwa na 13.
Aktywuje Kiai i usuwa 2 karty z torów walki u innych graczy, a następnie odrzuca swoją kartę z wierzchu. czyli 3 karty najezdzców znikają na stosie odrzuconym.
- Następnie aktywuje Talent i jeszcze raz odpala walkę czyli losuje kolejnego najezdzcę. Jeśli znowu wylosuje kartę o sile 3, to historia z Kiai powtarza się i kolejne 3 karty najezdzców spadają. Zatem w trakcie jednej tury gracza można zrzucić nawet 6 kart. Czy coś rozumiem nie tak?

5. Czy dobrze rozumiem również to że jeśli położymy obok siebie 2 samurajów postać przekazującą sąsiadowi najezdzców o numerach (nie)parzystych oraz samuraja z talentem do ignorowania takowych kart to w zasadzie karty takie od ręki są zneutralizowane w kolejce gracza z pierwszym wspomnianym talentem. Czy dobrze rozumiem?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Ascalogan
Posty: 280
Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
Lokalizacja: Łaziska Górne
Has thanked: 4 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: Ascalogan »

DarkSide pisze:1. Zdolność specjalna pozwalająca ignorować karty Najezdzców o sile parzystej lub nieparzystej. Co to znaczy "ignorować"? Karty odrzucamy na stos odrzucony, czy na spód talii Najezdzców?

2. Odrzucanie karty z linii walki to znaczy z prawej strony czy te defensywne lewej również można?

3. Czy po zakończonej rundzie rany pozostają oczywiście po uwzględnieniu bonusów za uratowane rodziny)? Czy samuraje w postaci zwierzęcej pozostają w takowej na początku kolejnej rundy?

4. Albo zle rozumiem jak działają Talenty oraz Kiai albo postać Kikuchiyo jest ostro przegięta:

- Załóżmy że postać ta ma już stronę zwierzęcą i na torze walki poziom 10. Ciągnie karte najezdzcy o sile 3. Przesuwa na 13.
Aktywuje Kiai i usuwa 2 karty z torów walki u innych graczy, a następnie odrzuca swoją kartę z wierzchu. czyli 3 karty najezdzców znikają na stosie odrzuconym.
- Następnie aktywuje Talent i jeszcze raz odpala walkę czyli losuje kolejnego najezdzcę. Jeśli znowu wylosuje kartę o sile 3, to historia z Kiai powtarza się i kolejne 3 karty najezdzców spadają. Zatem w trakcie jednej tury gracza można zrzucić nawet 6 kart. Czy coś rozumiem nie tak?

5. Czy dobrze rozumiem również to że jeśli położymy obok siebie 2 samurajów postać przekazującą sąsiadowi najezdzców o numerach (nie)parzystych oraz samuraja z talentem do ignorowania takowych kart to w zasadzie karty takie od ręki są zneutralizowane w kolejce gracza z pierwszym wspomnianym talentem. Czy dobrze rozumiem?
1. Ta zdolność pozwala ignorować KARY z tych kart, a nie całe karty.

2. Tylko w prawej. (str. 5)

3. Rany zostają, chyba, że jedna z rodzin pozwoli Ci wyleczyć JEDNĄ ranę. Gdy samuraj raz zamieni się w zwierzaka to nic nie może go przywrócić do poprzedniej formy.

4. Połowicznie. Po odpaleniu kiai usuwasz pierwszą kartę z toru walki, nie ostatnią (w instrukcji jest napisane, że ta, która lezy bezpośrednio na stole).

5. Jak pisałem w pkt. 1, ignorujesz kary, a nie odrzucasz karty.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: maciejo »

Potwierdzam .
Dodam tylko do pyt. nr 4, że jeśli PIERWSZA karta do odrzucenia (czyli ta od spodu) ma także wartość 3 to oczywiście taka historia się powtarza :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: DarkSide »

Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Jest na pewno wszystko jaśniejsze.
I z tego co widzę to Kikuchiyo jest przegięty, więc mądrze wykorzystany niszczy system :wink:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Ascalogan
Posty: 280
Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
Lokalizacja: Łaziska Górne
Has thanked: 4 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: Ascalogan »

DarkSide pisze:Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Jest na pewno wszystko jaśniejsze.
I z tego co widzę to Kikuchiyo jest przegięty, więc mądrze wykorzystany niszczy system :wink:
Na pewno jest użyteczny, ale nie nazwałbym go przegiętym :) U nas często nie używamy jego Kiai (użycie samego Kiai jest opcjonalne, wymagane jest tylko odrzucenie pierwszej karty z toru walki), ponieważ liczymy na odpalenia Kiai innych samurajów (budowanie barykad, leczenie) i usuwanie im bandytów w tym nie pomaga :)
kosmos
Posty: 60
Rejestracja: 08 paź 2014, 09:31

Re: 7 Samurajów

Post autor: kosmos »

dragon77 pisze:Hejka,

Takie pytania:

1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?

2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?

ad.1 - nie możesz przekazać karty samurajowi który przekroczył swoją wartość kiai - w tej sytuacji gracz musi natychmiast spasować i jest traktowany jakby nie brał udziału w grze (jest to opisane w instrukcji w punkcie pasowanie gracza)

ad. 2 - patrz pkt. 1 - po dociągnięciu pierwszej karty musi spasować
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: Olgierdd »

kosmos pisze:
dragon77 pisze:Hejka,

Takie pytania:

1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?

2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?

ad.1 - nie możesz przekazać karty samurajowi który przekroczył swoją wartość kiai - w tej sytuacji gracz musi natychmiast spasować i jest traktowany jakby nie brał udziału w grze (jest to opisane w instrukcji w punkcie pasowanie gracza)

ad. 2 - patrz pkt. 1 - po dociągnięciu pierwszej karty musi spasować
Nie masz racji. Samuraj, który przekroczył swoje kiai nie pasuje od razu, tylko przy następnym wyborze akcji MUSI spasować.
Ascalogan
Posty: 280
Rejestracja: 21 lip 2015, 14:45
Lokalizacja: Łaziska Górne
Has thanked: 4 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: Ascalogan »

Olgierdd pisze:
kosmos pisze:
dragon77 pisze:Hejka,

Takie pytania:

1) Samuraj przekroczył kartą Najeźdźcy swoją wartość Kiai. Zniszczył barykadę i kolejka poszła do następnego Samuraja. Ten walczy, ciągnie kartę, a jego talent pozwala dać tę kartę sąsiadowi po prawej, czyli poprzedniemu graczowi. Czy w tej sytuacji można dołożyć tą kartę do toru walki poprzedniego Samuraja ? Czy znowu rozwala się barykadę ?

2) Jeden z Samurajów może dwie akcje walki pod rząd przeprowadzić - no i analogiczne pytanie - czy jeśli pierwsza karta spowoduje przekroczenie wartości na torze walki czy mogę pociągnąć drugą kartę i ją dołożyć do toru ? Czy wtedy drugi raz rozwalam barykadę ?

ad.1 - nie możesz przekazać karty samurajowi który przekroczył swoją wartość kiai - w tej sytuacji gracz musi natychmiast spasować i jest traktowany jakby nie brał udziału w grze (jest to opisane w instrukcji w punkcie pasowanie gracza)

ad. 2 - patrz pkt. 1 - po dociągnięciu pierwszej karty musi spasować
Nie masz racji. Samuraj, który przekroczył swoje kiai nie pasuje od razu, tylko przy następnym wyborze akcji MUSI spasować.
Potwierdzam. Sam autor się na ten temat wypowiadał, Samuraja, który przekroczył wartość swojego Kiai można zarzucać kartami Najeźdźców beż żadnych skutków ubocznych aż do momentu jego następnej tury.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 571 times
Been thanked: 239 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: DarkSide »

Żeby się tylko upewnić: Kiai można użyć tylko gdy osiągnie się dokładnie jego poziom? Przekroczenie wartości nie upoważnia do użycia Kiai?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: maciejo »

DarkSide pisze:Żeby się tylko upewnić: Kiai można użyć tylko gdy osiągnie się dokładnie jego poziom? Przekroczenie wartości nie upoważnia do użycia Kiai?
Tak, reszta wyjaśnień 2 posty wyżej.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
pabellos
Posty: 81
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: pabellos »

Proszę, niech ktoś mi wyjaśni łopatologicznie czy ja czegoś nie ogarniam czy pkt instrukcji polskiej dotyczącej Pasu (str. 6) jest skopany.
w jednym zdaniu jest napisane "Nie uwzględniaj kar z ostatnich zagranych kart Najeźdzcow w swojej linii walki". Natomiast w przykładzie "Na początku swojej tury Klaudia stosuje karę wynikającą z ostatniej karty w jej linii walki (płomień)". Na mój mały rozumek te dwa zdania stoją ze sobą w sprzeczności dlatego proszę o pomoc :)
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: Olgierdd »

Na początku tury, jeżeli dotychczas nie spasowałeś, to najpierw stosujesz kary z najeźdźców po prawej stronie, a dopiero potem możesz lub musisz spasować (do tego odnosi się przykład). Gdy już spasujesz, to dopiero w następnych turach ignorujesz zdolności z najeźdźców.
pabellos
Posty: 81
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: pabellos »

Czyli Pas moze się rozciągać na kilka tur? Wydawalo mi sie, ze działa on w konkretnej turze...
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: 7 Samurajów

Post autor: Olgierdd »

Jak pasujesz, to już do końca rundy Twój samuraj nie bierze udziału w walce.
ODPOWIEDZ