Ocaleni
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Ocaleni
Mam wątpliwości co do płytki pomieszczeń. Konkretnie o płytkę "obniż poziom napromieniowania o 1".
Czy dzięki temu co rundę mogę zmniejszyć poziom skarżenia o jeden na moją korzyść punktową czy chroni tylko ocalonych przy zejściu promieniowania poniżej maksymalnej dopuszczonej wartości?
Czy dzięki temu co rundę mogę zmniejszyć poziom skarżenia o jeden na moją korzyść punktową czy chroni tylko ocalonych przy zejściu promieniowania poniżej maksymalnej dopuszczonej wartości?
-
- Posty: 1862
- Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Ocaleni
Hej!
Jestem po dwóch rozgrywkach (no wiem, szału nie ma), ale już mam wątpliwości co do instrukcji. Szkoda, że w niektórych sprawach ważne kwestie potraktowane są "po łebkach".
1) W którym momencie można wykorzystać kafelek pomieszczenia "automatyczna naprawa wyposażenia"? W instrukcji po prostu jest napisane "Napraw 1 kafelek posiadanego zepsutego wyposażenia za darmo (raz na rundę).". Zakładam, że chodzi o noc, ale może jednak w dzień? Wbrew pozorom może to mieć znaczenie.
2) W którym momencie wykorzystujemy kafelek pomieszczenia "Dobierz 2 kafelki wyposażenia" i "Dobierz 1 kafelek wyposażenia. Naprawa wyposażenia: materiały -1."? Czy muszę specjalnie odwiedzić miasto i za "zerową akcję" dobrać kafelek wyposażenia, czy jedyna opcja to 6. faza nocy przed naprawą wyposażenia? A może po prostu w dowolnym momencie? Wbrew pozorom ma to znaczenie bo moment, w którym dobieram ten kafelek może określić moc tego pomieszczenia.
3) W którym momencie dostajemy 4 amunicje z kafelka pomieszczenia "Amunicja +4."? Na początku rundy?
Jak widać pytania dotyczą kafelków pomieszczeń, które moim zdaniem nie zostały w instrukcji dobrze opisane. Nie rozumiem dlaczego przy kafelku pomieszczenia "Sprawdź w tajemnicy stos przeszukiwania" zostało napisane "W dowolnym momencie fazy dnia możesz (raz) przejrzeć jeden ze stosów przeszukiwania...." a w innych zostało to pominięte, sprawiając że pojawiają się wątpliwości.
No chyba, że kluczem jest nazwa fazy 5. "Budowa pomieszczeń i aktywowanie ich efektów". Tylko czemu nie ma słowa w samej treści?
Jestem po dwóch rozgrywkach (no wiem, szału nie ma), ale już mam wątpliwości co do instrukcji. Szkoda, że w niektórych sprawach ważne kwestie potraktowane są "po łebkach".
1) W którym momencie można wykorzystać kafelek pomieszczenia "automatyczna naprawa wyposażenia"? W instrukcji po prostu jest napisane "Napraw 1 kafelek posiadanego zepsutego wyposażenia za darmo (raz na rundę).". Zakładam, że chodzi o noc, ale może jednak w dzień? Wbrew pozorom może to mieć znaczenie.
2) W którym momencie wykorzystujemy kafelek pomieszczenia "Dobierz 2 kafelki wyposażenia" i "Dobierz 1 kafelek wyposażenia. Naprawa wyposażenia: materiały -1."? Czy muszę specjalnie odwiedzić miasto i za "zerową akcję" dobrać kafelek wyposażenia, czy jedyna opcja to 6. faza nocy przed naprawą wyposażenia? A może po prostu w dowolnym momencie? Wbrew pozorom ma to znaczenie bo moment, w którym dobieram ten kafelek może określić moc tego pomieszczenia.
3) W którym momencie dostajemy 4 amunicje z kafelka pomieszczenia "Amunicja +4."? Na początku rundy?
Jak widać pytania dotyczą kafelków pomieszczeń, które moim zdaniem nie zostały w instrukcji dobrze opisane. Nie rozumiem dlaczego przy kafelku pomieszczenia "Sprawdź w tajemnicy stos przeszukiwania" zostało napisane "W dowolnym momencie fazy dnia możesz (raz) przejrzeć jeden ze stosów przeszukiwania...." a w innych zostało to pominięte, sprawiając że pojawiają się wątpliwości.
No chyba, że kluczem jest nazwa fazy 5. "Budowa pomieszczeń i aktywowanie ich efektów". Tylko czemu nie ma słowa w samej treści?
- mat_eyo
- Posty: 5593
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 772 times
- Been thanked: 1205 times
- Kontakt:
Re: Ocaleni
Wszystkie pomieszczenia, jeśli nie mają zaznaczone tego wprost albo nie dotyczą akcji na planszy, aktywujesz w fazie nocy w punkcie 5.
Re: Ocaleni
Dzięki.mat_eyo pisze:Wszystkie pomieszczenia, jeśli nie mają zaznaczone tego wprost albo nie dotyczą akcji na planszy, aktywujesz w fazie nocy w punkcie 5.
- mat_eyo
- Posty: 5593
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 772 times
- Been thanked: 1205 times
- Kontakt:
Re: Ocaleni
Trzy standardowe, które umieszczasz poniżej śluzy, są stałe i każdy ma taki sam komplet. Cztery pozostałe wybierasz spośród sześciu dobranych losowo.mythil pisze:Pomieszczenia początkowe, które dobieramy na początku rozgrywki, losujemy czy wybieramy według uznania?
Jest tu miejsce na home rule z jakimś draftem, bo naprawdę przydatnych pomieszczeń jest tu raptem kilka i kiepsko, kiedy wszystkie trafią do jednej osoby.
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Ocaleni
mythil pisze:Pomieszczenia początkowe, które dobieramy na początku rozgrywki, losujemy czy wybieramy według uznania?
3 podstawowe są zawsze w grze
dodatkowo każdy losuje 6 i z tych 6 wybiera sobie 4
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Ocaleni
Po trzech partiach mam garść pytań:
1) pomieszczenie: Statek towarowy: konserwy +2 i zawsze dostępne pole.
Podczas zbierania konserw ze statku towarowego otrzymujesz 2 dodatkowe konserwy (raz na rundę).
Oprócz tego zawsze możesz zająć pole na statku towarowym, nawet jeśli pole odpowiadające sile Twojego bohatera jest już zajęte.
Te 2 dodatkowe konserwy pobieram z poza puli Statku Towarowego oraz, jeśli wchodzę na pole już zajęte przez współgracza wcześniej pobieram należną mi ilość konserw oraz ocalałego z poza puli Statku Towarowego?
2) Wyposażenie bez "+" ( wykrywacz, oczyszczacz, łuk , piła latarka) pozwala pobrać bonus nawet jeśli wszystkie akcje przeznaczymy na polowanie / zbieranie uszkodzonego wyposażenia a nie akcje tej lokacji?
» Jeśli efekt wyposażenia nie ma znaku „+”,oznacza to,że ten zasób zwykle nie jest dostępny na danym obszarze. Jeśli gracz skorzysta z wyposażenia, bierze znacznik odpowiedniego zasobu z puli ogólnej niezależnie od jego dostępności na danym obszarze.
3) Czy można połączyć działanie obu poniższych pomieszczeń na jednym kafelku wyposażenia aby naprawić je bez płacenia materiałami?
pomieszczenie: Dobierz 1 kafelek wyposażenia. Naprawa wyposażenia: materiały -1.
Dobierz 1 kafelek wyposażenia. Jeśli posiadasz już właśnie dobrane wyposażenie, odrzuć je i dobierz nowe.
Następnie możesz wybrać 1 kafelek zepsutego wyposażenia i naprawić go za za 1 materiał mniej (raz na rundę).
pomieszczenie: Naprawa wyposażenia: materiały -2.
Możesz naprawić 1 kafelek zepsutego wyposażenia za 1 materiał zamiast 3 (raz na rundę).
4) Czy podczas polowania można za pomocą amunicji obniżyć wytrzymałość zwierzyny do zera?
5) W którym miejscu instrukcja kłamie ? :
Pozyskiwanie nowych ocalonych ze statku towarowego to jedyny przypadek w grze, kiedy nowego ocalonego można umieścić bezpośrednio w schronie bez wcześniejszego przejścia przez śluzę.
Latarka: Gdy bohater uda się do miasta, otrzymujesz 1 ocalonego z puli ogólnej (nieleżącego na planszy). Możesz umieścić go w śluzie albo jednym ze zbudowanych pomieszczeń, jeśli jest tam wolne miejsce (raz na rundę).
6) Zakładając , że dzięki latarce mogę umieścić ocalałego w pomieszczeniu i umieszczę go jako trzeciego w pomieszczeniu dającym odporność na wydarzenia i zyskam odporność na burze piaskową : ogranicza liczbę akcji (zbierania, polowania i przeszukiwania) każdego bohatera do 3. Czy wtedy mogę wtedy zrobić w mieście bohaterem 4/5 akcji zgodnie z jego siłą?
1) pomieszczenie: Statek towarowy: konserwy +2 i zawsze dostępne pole.
Podczas zbierania konserw ze statku towarowego otrzymujesz 2 dodatkowe konserwy (raz na rundę).
Oprócz tego zawsze możesz zająć pole na statku towarowym, nawet jeśli pole odpowiadające sile Twojego bohatera jest już zajęte.
Te 2 dodatkowe konserwy pobieram z poza puli Statku Towarowego oraz, jeśli wchodzę na pole już zajęte przez współgracza wcześniej pobieram należną mi ilość konserw oraz ocalałego z poza puli Statku Towarowego?
2) Wyposażenie bez "+" ( wykrywacz, oczyszczacz, łuk , piła latarka) pozwala pobrać bonus nawet jeśli wszystkie akcje przeznaczymy na polowanie / zbieranie uszkodzonego wyposażenia a nie akcje tej lokacji?
» Jeśli efekt wyposażenia nie ma znaku „+”,oznacza to,że ten zasób zwykle nie jest dostępny na danym obszarze. Jeśli gracz skorzysta z wyposażenia, bierze znacznik odpowiedniego zasobu z puli ogólnej niezależnie od jego dostępności na danym obszarze.
3) Czy można połączyć działanie obu poniższych pomieszczeń na jednym kafelku wyposażenia aby naprawić je bez płacenia materiałami?
pomieszczenie: Dobierz 1 kafelek wyposażenia. Naprawa wyposażenia: materiały -1.
Dobierz 1 kafelek wyposażenia. Jeśli posiadasz już właśnie dobrane wyposażenie, odrzuć je i dobierz nowe.
Następnie możesz wybrać 1 kafelek zepsutego wyposażenia i naprawić go za za 1 materiał mniej (raz na rundę).
pomieszczenie: Naprawa wyposażenia: materiały -2.
Możesz naprawić 1 kafelek zepsutego wyposażenia za 1 materiał zamiast 3 (raz na rundę).
4) Czy podczas polowania można za pomocą amunicji obniżyć wytrzymałość zwierzyny do zera?
5) W którym miejscu instrukcja kłamie ? :
Pozyskiwanie nowych ocalonych ze statku towarowego to jedyny przypadek w grze, kiedy nowego ocalonego można umieścić bezpośrednio w schronie bez wcześniejszego przejścia przez śluzę.
Latarka: Gdy bohater uda się do miasta, otrzymujesz 1 ocalonego z puli ogólnej (nieleżącego na planszy). Możesz umieścić go w śluzie albo jednym ze zbudowanych pomieszczeń, jeśli jest tam wolne miejsce (raz na rundę).
6) Zakładając , że dzięki latarce mogę umieścić ocalałego w pomieszczeniu i umieszczę go jako trzeciego w pomieszczeniu dającym odporność na wydarzenia i zyskam odporność na burze piaskową : ogranicza liczbę akcji (zbierania, polowania i przeszukiwania) każdego bohatera do 3. Czy wtedy mogę wtedy zrobić w mieście bohaterem 4/5 akcji zgodnie z jego siłą?
- louiscyphre
- Posty: 927
- Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
- Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 66 times
Re: Ocaleni
- Wchodzisz na wolne pole, dostajesz: Ocalonego, Konserwy w ilości namalowanej na planszy +2Matti_C pisze:1) pomieszczenie: Statek towarowy: konserwy +2 i zawsze dostępne pole.
Podczas zbierania konserw ze statku towarowego otrzymujesz 2 dodatkowe konserwy (raz na rundę).
Oprócz tego zawsze możesz zająć pole na statku towarowym, nawet jeśli pole odpowiadające sile Twojego bohatera jest już zajęte.
Te 2 dodatkowe konserwy pobieram z poza puli Statku Towarowego oraz, jeśli wchodzę na pole już zajęte przez współgracza wcześniej pobieram należną mi ilość konserw oraz ocalałego z poza puli Statku Towarowego?
- Wchodzisz na zajęte pole, dostajesz tylko 2 konserwy (ponieważ reszta została już zabrana przez innego bohatera.
Wchodzisz na dany obszar i dostajesz zasób automatycznie, niezależnie od tego co na nim robisz.Matti_C pisze:2) Wyposażenie bez "+" (wykrywacz, oczyszczacz, łuk, piła, latarka) pozwala pobrać bonus nawet jeśli wszystkie akcje przeznaczymy na polowanie / zbieranie uszkodzonego wyposażenia a nie akcje tej lokacji?
» Jeśli efekt wyposażenia nie ma znaku „+”, oznacza to,że ten zasób zwykle nie jest dostępny na danym obszarze. Jeśli gracz skorzysta z wyposażenia, bierze znacznik odpowiedniego zasobu z puli ogólnej niezależnie od jego dostępności na danym obszarze.
Wg mnie można. Dzięki pierwszemu pomieszczeniu dobierasz losowo sprzęt a następnie naprawiasz go prawie/za darmo.Matti_C pisze:3) Czy można połączyć działanie obu poniższych pomieszczeń na jednym kafelku wyposażenia aby naprawić je bez płacenia materiałami?
pomieszczenie: Dobierz 1 kafelek wyposażenia. Naprawa wyposażenia: materiały -1.
Dobierz 1 kafelek wyposażenia. Jeśli posiadasz już właśnie dobrane wyposażenie, odrzuć je i dobierz nowe.
Następnie możesz wybrać 1 kafelek zepsutego wyposażenia i naprawić go za za 1 materiał mniej (raz na rundę).
pomieszczenie: Naprawa wyposażenia: materiały -2.
Możesz naprawić 1 kafelek zepsutego wyposażenia za 1 materiał zamiast 3 (raz na rundę).
TakMatti_C pisze:4) Czy podczas polowania można za pomocą amunicji obniżyć wytrzymałość zwierzyny do zera?
Po użyciu latarki Ocalonego możesz umieścić również w pomieszczaniach.Matti_C pisze:5) W którym miejscu instrukcja kłamie ? :
Pozyskiwanie nowych ocalonych ze statku towarowego to jedyny przypadek w grze, kiedy nowego ocalonego można umieścić bezpośrednio w schronie bez wcześniejszego przejścia przez śluzę.
Latarka: Gdy bohater uda się do miasta, otrzymujesz 1 ocalonego z puli ogólnej (nieleżącego na planszy). Możesz umieścić go w śluzie albo jednym ze zbudowanych pomieszczeń, jeśli jest tam wolne miejsce (raz na rundę).
Według mnie tak.Matti_C pisze:6) Zakładając, że dzięki latarce mogę umieścić ocalałego w pomieszczeniu i umieszczę go jako trzeciego w pomieszczeniu dającym odporność na wydarzenia i zyskam odporność na burze piaskową : ogranicza liczbę akcji (zbierania, polowania i przeszukiwania) każdego bohatera do 3. Czy wtedy mogę wtedy zrobić w mieście bohaterem 4/5 akcji zgodnie z jego siłą?