Strona 1 z 2

Vikings Gone Wild

: 08 lip 2017, 15:06
autor: raiden25
Instrukcja gry w wersji PL posiada chyba błąd. "Przygotowanie do rozgrywki", punkt 5 mówi aby podzielić karty misji na dwa stosy, na te warte 1 punkt i 2-3. I po potasowaniu każdy dopiera po dwie karty ze stosu misji 1PZ. Jednak na przykładowym obrazu leży jedna karta 1PZ i jedna karta 3PZ.

Pytanie. Czy ciągniemy dwie karty ze stosu 1PZ (i obrazek wprowadza w błąd), czy ciągniemy po jednej karcie ze stosów (i błąd jest w treści zasad)??

Re: Vikings Gone Wild

: 08 lip 2017, 16:24
autor: mat_eyo
W angielskiej instrukcji również jest napisane, że ciągnie się dwie misje ze stosu za 1pz. Widocznie na ilustracji jest błąd.

Re: Vikings Gone Wild

: 14 lip 2017, 07:32
autor: lynwith
raiden25 pisze:Instrukcja gry w wersji PL posiada chyba błąd. "Przygotowanie do rozgrywki", punkt 5 mówi aby podzielić karty misji na dwa stosy, na te warte 1 punkt i 2-3. I po potasowaniu każdy dopiera po dwie karty ze stosu misji 1PZ. Jednak na przykładowym obrazu leży jedna karta 1PZ i jedna karta 3PZ.

Pytanie. Czy ciągniemy dwie karty ze stosu 1PZ (i obrazek wprowadza w błąd), czy ciągniemy po jednej karcie ze stosów (i błąd jest w treści zasad)??
Ciągniemy dwie karty za stosu 1PZ ;)

Re: Vikings Gone Wild

: 18 lip 2017, 19:47
autor: raiden25
Ktoś ubrał karty w jakieś koszulki dobrze pasujące? Większość "standard USA", arcane, Mayday, Rebel są za małe....

Re: Vikings Gone Wild

: 19 lip 2017, 10:30
autor: yac00b
raiden25 pisze:Ktoś ubrał karty w jakieś koszulki dobrze pasujące? Większość "standard USA", arcane, Mayday, Rebel są za małe....
Trochę nie ten dział kolego. Sprawdź TUTAJ.

Re: Vikings Gone Wild

: 27 lip 2017, 18:15
autor: bandogrel
Ktoś orientuje się w jaki sposób używać kart z kampanii Wspieram.to ? Dla przykładu na planszy są 3 miejsca na karty jednostek, czyli tyle rodzajów ile oferuje podstawowa wersja gry. Wraz z dodatkowymi kartami liczba rodzajów jednostek rośnie do 8. Zatem podczas przygotowania do gry wybieramy sobie bądź też losujemy 3 rodzaje jednostek które będą dostępne w grze, czy może w jakiś sposób robimy tak aby wszystkie były w grze?
Edit: albo czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję do dodatkowych kart, gdyż w moim egzemplarzu takowej nie było?

Re: Vikings Gone Wild

: 28 lip 2017, 14:04
autor: Noidea
bandogrel pisze:Ktoś orientuje się w jaki sposób używać kart z kampanii Wspieram.to ? Dla przykładu na planszy są 3 miejsca na karty jednostek, czyli tyle rodzajów ile oferuje podstawowa wersja gry. Wraz z dodatkowymi kartami liczba rodzajów jednostek rośnie do 8. Zatem podczas przygotowania do gry wybieramy sobie bądź też losujemy 3 rodzaje jednostek które będą dostępne w grze, czy może w jakiś sposób robimy tak aby wszystkie były w grze?
Edit: albo czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję do dodatkowych kart, gdyż w moim egzemplarzu takowej nie było?
Instrukcja do dodatkowych kart w wersji angielskiej. Przyznam, że jestem zdziwiony jej brakiem w polskim egzemplarzu. Ciekawe czy tylko twój jest wybrakowany, czy innym też brakuje. Swoją przesyłkę odbiorę dopiero wieczorem, to później dam edit czy w moim jest.

Edit: Również brakuje.

Re: Vikings Gone Wild

: 28 lip 2017, 15:36
autor: grasowanie.eu
W moim wspieramkowym egzemplarzu, oprócz dużej instrukcji, były dwie dodatkowe kartki (chyba wielkości klasycznego zeszytu, czyli mniej więcej B5) z zasadami dotyczącymi dodatkowych kart.

Re: Vikings Gone Wild

: 28 lip 2017, 23:00
autor: dragon77
grasowanie.eu pisze:W moim wspieramkowym egzemplarzu, oprócz dużej instrukcji, były dwie dodatkowe kartki (chyba wielkości klasycznego zeszytu, czyli mniej więcej B5) z zasadami dotyczącymi dodatkowych kart.
Dokładnie. Te kartki były w paczce, ale poza pudełkiem.

Re: Vikings Gone Wild

: 29 lip 2017, 05:33
autor: Norwoks
1.Ile dostaliście dodatkowych kart ze wspieram.to ?
2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
3.Co prócz kart jeszcze powinno być:
- dwie dodatkowe kartki z zasadami
- 5 podkładek pod browarka
Jeszcze coś ?

Re: Vikings Gone Wild

: 29 lip 2017, 10:30
autor: dragon77
Norwoks pisze:1.Ile dostaliście dodatkowych kart ze wspieram.to ?
2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
3.Co prócz kart jeszcze powinno być:
- dwie dodatkowe kartki z zasadami
- 5 podkładek pod browarka
Jeszcze coś ?
Jam mam 108 kart ze znaczkiem K (czyli kickstartera) oraz jedną kartę przygotowania i zasad kart wydarzeń, która była między nimi. Z kampanii wynika, że powinno być 105 dodatkowych kart + podkładki + dwie kartki instrukcji. Plansza również jest w wersji deluxe z kickstartera.

Re: Vikings Gone Wild

: 29 lip 2017, 13:20
autor: Norwoks
Z kampanii wynika, ze powinno być 110 lub więcej.
5 "pakietów" za cele na FB.
Ja mam 108 z "k" + karta zasad wydarzeń + SIF (choć nie ma znaczka "k" jest kartą promo.
Tylko, że: np jednym z FB celów jest pakiet Banshee, tych jest 4 w dodatkowych kartach, czyli co ?
1 była z FB a 3 pod innymi celami ? Coś mi tu nie gra.
Dlatego chętnie zobaczyłbym szczegółowy spis kart do każdego celu z osobna.
A jak odróżnić wersję planszy ?

Re: Vikings Gone Wild

: 31 lip 2017, 12:27
autor: bandogrel
W moim egzemplarzu brakowało instrukcji do rozszerzenia oraz podkładek pod piwo, w piątek napisałem do GFP i przed chwilą odebrałem paczkę od kuriera. Także jeśli komuś brakuje elementów niech śmiało pisze do nich ;) Obrazek

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Vikings Gone Wild

: 03 sie 2017, 21:50
autor: TomaszB
Norwoks pisze:2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
Zgodnie z aktualizacją 51 z KS'a VGW powinny się znaleźć następujące karty (u mnie jest komplet):

Karty podstawowe (220 szt.):

- Karty Talii Początkowych (40 szt.):
Piwo - 24 szt.
Złoto - 8 szt.
Wikiński Wojownik - 8 szt.

- Karty Ścieżki Odyna (40 szt.):
Zabójca - 2 szt.
Ujeżdżacz Niedźwiedzi - 2 szt.
Kufle z Piwem - 3 szt.
Piwny Znawca - 2 szt.
Kryształ - 2 szt.
Sztaby Złota - 3 szt.
Poszukiwacz Złota - 2 szt.
Pułapka na Herosa - 1 szt.
Kradzież Bogactw - 2 szt.
Zagadkowy Prezent (zasób) - 2 szt.
Zagadkowy Prezent (jednostka) - 2 szt.
Moc Odyna - 1 szt.
Kradzież Receptury - 2 szt.
Zwój - 4 szt.
Szaman - 2 szt.
Glebotłuk - 3 szt.
Miecz - 1 szt.
Nieumarły (piwo) - 2 szt.
Nieumarły (złoto) - 2 szt.

- Karty Łask Bogów (12 szt.)
Alviss - 1 szt.
Danina w Piwie - 1 szt.
Dvergar - 1 szt.
Danina w Złocie - 1 szt.
Grendel - 1 szt.
Soczewka Lokiego - 1 szt.
Mjolnir - 1 szt.
Wskrzeszenie - 1 szt.
Thor - 1 szt.
Sterowanie Czasem - 1 szt.
Skrzynia Skarbów - 1 szt.
Walkiria - 1 szt.

- Karty Umocnień (14 szt.)
Armata - 6 szt.
Kurza Wieża - 4 szt.
Wyrzutnia Owiec - 4 szt.

- Karty Jednostek (18 szt.)
Świniobot - 4 szt.
Łamignat - 6 szt.
Elf Łucznik - 8 szt.

- Karty Misji (20 szt.)
Architekt - 1 szt.
Agresor - 1 szt.
Piwko! - 1 szt.
Piwowar - 1 szt.
Kapitan - 1 szt.
Złotnik - 1 szt.
Forsa! - 1 szt.
Karczmarz - 1 szt.
Rozrzutnik - 1 szt.
Tarcza - 2 szt.
Strategia - 2 szt.
Spragniony? - 1 szt.
Wielka Draka - 1 szt.
Zbrojenia - 1 szt.
Robotnik - 2 szt.
Obrzędy - 2 szt.

- Karty Bonusów Końcowych (8 szt.)
Wyznawca - 1 szt.
Piwny Potentat - 1 szt.
Budowniczy - 1 szt.
Zdobywca - 1 szt.
Obrońca - 1 szt.
Przodownik - 1 szt.
Król Świń - 1 szt.
Górnik - 1 szt.

- Karty Budynków (52 szt.)
Skład Piwa - 8 szt.
Warzelnia - 12 szt.
Drakkar - 6 szt.
Skład Złota - 8 szt.
Odlewnia Złota - 12 szt.
Karczma - 6 szt.

- Karty Wielkiej Hali (12 szt.)
Wielka Hala 1. Poz. - 4 szt.
Wielka Hala 2. Poz. - 4 szt.
Wielka Hala 3. Poz. - 4 szt.

- Karty Pomocy (4 szt.)

Karty dodatków (110 szt.):

- Karty Ścieżki Odyna (25 szt.):
Okrzyk Wojenny - 1 szt.
Piwna Łapówka - 1 szt.
Kruk - 2 szt.
Przeklęte Złoto - 2 szt.
Pułapka na Herosa - 1 szt.
Obłęd - 2 szt.
Kradzież Bogactw - 1 szt.
Zagadkowy Prezent (zasób) - 1 szt.
Zagadkowy Prezent (jednostka) - 1 szt.
Kradzież Receptury - 1 szt.
Eliksir Dobrobytu - 2 szt.
Zwój - 1 szt.
Eliksir Siły - 2 szt.
Miecz - 1 szt.
Topór Wojenny - 1 szt.
Sztandar Wojenny - 1 szt.
Kowadło Wolundra - 2 szt.
Znak Wilka - 2 szt.

- Karty Łask Bogów (21 szt.)
Brama Asgardu - 1 szt.
Mistrz Zabójców - 1 szt.
Król Barbarzyńców - 1 szt.
Berserk - 1 szt.
Bragi - 1 szt.
Kurza Furia - 1 szt.
Smocza Wieża - 1 szt.
Fenrir - 1 szt.
Freja - 1 szt.
Złota Ochrona - 1 szt.
Gungir - 1 szt.
Helga - 1 szt.
Hugin i Munin - 1 szt.
Jormungandr - 1 szt.
Loki - 1 szt.
Komando Zółwie - 1 szt.
Odyn - 1 szt.
Przedwieczny - 1 szt.
Tyr - 1 szt.
Wolundr - 1 szt.
Sif - 1 szt.

- Karty Jednostek (22 szt.)
Banshee - 4 szt.
Łamignat - 2 szt.
Elf Łucznik - 2 szt.
Zółw Oblężniczy - 4 szt.
Ogar Odyna - 4 szt.
Wąż Morski - 4 szt.
Świniobot - 2 szt.

- Karty Umocnień (4 szt.)
Kurza Wieża - 2 szt.
Wyrzutnia Owiec - 2 szt.

- Karty Budynków (12 szt.)
Hala Przodków - 4 szt.
Wytwórnia Nektaru - 8 szt.

- Karty Wydarzeń (11 szt.)
Architekt - 1 szt.
Ekonom - 1 szt.
Góra Złota - 1 szt.
Maelstrom - 2 szt.
Piwo Odyna - 1 szt.
Błogosławieństwo Odyna - 1 szt.
Złoto Odyna - 1 szt.
Gniew Odyna - 1 szt.
Wytwórca - 1 szt.
Niedobór Piwa - 1 szt.

- Karty Misji (9 szt.)
Niszczyciel - 1 szt.
Fight Club - 1 szt.
Okazała Wioska - 1 szt.
Niezniszczalny - 1 szt.
Rozrzutnik - 1 szt.
Nektar - 2 szt.
Tarcza - 1 szt.
Spragniony? - 1 szt.

- Karty Bonusów Końcowych (5 szt.)
Girl Power - 1 szt.
Herosi - 1 szt.
Handlarz - 1 szt.
Wojowniczy Zółw - 1 szt.
Wojownicy - 1 szt.

- Karta pomocy (1 szt.)

Re: Vikings Gone Wild

: 07 sie 2017, 20:36
autor: grasowanie.eu
Dzięki za listę! A co z Sif (Łaska Bogów)? Ona nie ma literki "K" na karcie, a wg polskiej instrukcji do rozszerzenia jest 20 kart Łaski Bogów, co by wskazywało, że zaliczamy ją do podstawki. Z kolei wg dużej instrukcji Sif nie mieściłaby się w podstawce, bo wg niej jest 12 kart Łaski Bogów. Czyli brak "K" to błąd w oznaczeniu karty, o którym trzeba pamiętać i tyle :) ?

Re: Vikings Gone Wild

: 07 sie 2017, 23:19
autor: TomaszB
Polską instrukcją i listą kart w niej umieszczoną bym się nie sugerował, grunt, że karty zgadzają się z oficjalną listą z KS'a. Sif nie ma literki K, ale traktowana jest jako karta dodatkowa.

Re: Vikings Gone Wild

: 02 gru 2017, 21:13
autor: Trampon
Gierkę pożyczyłem na weekend z wypożyczalni. Z tego co widzę to są w niej karty z KS (te 110 kart o których piszecie powyżej) -ale plansza jest w wersji podstawowej. W każdym razie - jest na niej miejsce na 3 typy jednostek (czerwone karty). Tymczasem w instrukcji do dodatku KS jest podany przykładowy setup - i tam są wymienione 4 typy jednostek. Czy to znaczy że grając z dodatkiem - należy mieć 4 stosy kart jednostek?

I czy tak tak samo jest z umocnieniami? W przykładowym setupie są wykorzystane tylko 2 typy umocnień (Kurza Wieża i Wyrzutnia Owiec) - a nawet w podstawowej wersji planszy jest miejsce na 3 stosy umocnień?

Re: Vikings Gone Wild

: 13 lut 2018, 16:27
autor: morris
Instrukcja tego stricte nie określa, ile powinno być kart jednostek - są tylko miejsca na planszy, które sugerują, że nie powinno ich być więcej niż 6 (niby że 3 na jednostki i 3 na karty Umocnień). Ale jest to luźna a nie ścisła reguła - jedynie po to, żeby uniknąć paraliżu decyzyjnego. Zatem tak - jeśli masz więcej niż 3 jednostki i więcej niż 3 karty Umocnień, to wybierasz sobie spośród nich 6 typów (nie musi być 3 na 3, możesz np. przygotować grę z samymi jednostkami ataku, jeśli chcesz i masz ich tyle - po prostu dodatkowe kładziesz na miejscach dla kart Umocnień).

W najnowszym rozszerzeniu (Masters of Elements) w ogóle nie ma kart Umocnień - karty jednostek można zagrywać albo atakując, albo broniąc się przed atakiem (taki np. Water Spirit atakuje za 1 lub dodaje 1 do obrony - zależy kiedy się go zagra).

Re: Vikings Gone Wild

: 25 lut 2018, 13:41
autor: mgc
IMHO w sytuacji z dodatkowymi kartami najlepiej je wszystkie przetestować i cały stos położyć na pierwszej pozycji. Następnie rozłożyć odkryte karty na wolnych polach i jedna na odkryta na stosie. Stosujemy to w przypadku jednostek, umocnień i budynków. Zawsze wychodzi inny układ.

Zaczęliśmy tak grać bo zakupiona wersja z wspieram.to przyszła wybrakowana o instrukcje (zresztą do tej pory nie dosłali). Póki co nikt na taką modyfikacje nie narzekał a i każda rozgrywka inna :)

Re: Vikings Gone Wild

: 03 lip 2018, 23:19
autor: Arcziwald
Hej,

Orientujecie się jak rozumieć kartę Freji na której jest napisane "skopiuj efekt karty zebranej w tej rundzie"? Co to jest efekt karty ? Czy dzięki tej karcie można skopiować dowolną kartę?

Re: Vikings Gone Wild

: 04 lip 2018, 19:41
autor: morris
Efekt karty to po prostu to, co dana karta robi (np. Zwój dobiera dwie karty).

Re: Vikings Gone Wild

: 05 lip 2018, 14:51
autor: Arcziwald
Czyli efektem karty Odyna jest atak 7 ? Dla mnie było to jasne ale narzeczona nie mogła przeboleć i uważała, że efekt to tylko to co jest w opisie akcji (np. dobierz 2 karty)

Re: Vikings Gone Wild

: 10 sie 2018, 08:42
autor: Arcziwald
1. Kiedy można anulować artefakt? Czy jezeli atakuje budynki przeciwnika a ten do obrony uzyje artefaktu to mogę go anulować za pomocą amuletu? Czy tą kartę zagrywa się od razu z atakiem i wyłącza jeden z wybranych artefaktów?

2. Czy możliwość odrzucenia karty którą atakuje mnie przeciwnik za pomocą niektórych artefaktów działa również na centaura, którego nie można bronić?

Re: Vikings Gone Wild

: 11 paź 2018, 15:38
autor: sindelar
Czesc. Mam pytanie, czy jeśli jest tura przeciwnika który mnie atakuje i ja się bronie to mogę używać kart innych niż obrona, chodzi mi o takie co dają możliwość dobrania kart np zwój lub inne których jest dość sporo. Trochę głupio jak jest moja tura i już nikt mnie nie zaatakuje a dobieram np karty obrony (W grze 2os szczególnie)

Re: Vikings Gone Wild

: 11 paź 2018, 21:08
autor: Leinadus
sindelar pisze: 11 paź 2018, 15:38 Czesc. Mam pytanie, czy jeśli jest tura przeciwnika który mnie atakuje i ja się bronie to mogę używać kart innych niż obrona, chodzi mi o takie co dają możliwość dobrania kart np zwój lub inne których jest dość sporo. Trochę głupio jak jest moja tura i już nikt mnie nie zaatakuje a dobieram np karty obrony (W grze 2os szczególnie)
Tylko karty obrony. Poza tym odrzucasz karty na zakończenie tury, więc jak zostają na ręce, to możesz je wykorzystać do obrony, a odrzucasz je jak już wszystko będzie skończone.