Karciane Podziemia - One Deck Dungeon - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Erni »

Początkowa umiejętność Paladyna: "Za każde dwa obrażenia, które masz otrzymać, zapobiegnij jednemu. Nie możesz w żaden inny sposób zapobiegać obrażeniom".
Czy w związku z tym mogę jako umiejętność dodać Paladynowi karty "Goblin" lub "Ściana Strzał", które po odrzuceniu czerwonej kości pozwalają zapobiec otrzymaniu jednej rany (lub dwóch w walce z Bossem)?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: seki »

Erni pisze: 29 kwie 2018, 10:26 Początkowa umiejętność Paladyna: "Za każde dwa obrażenia, które masz otrzymać, zapobiegnij jednemu. Nie możesz w żaden inny sposób zapobiegać obrażeniom".
Czy w związku z tym mogę jako umiejętność dodać Paladynowi karty "Goblin" lub "Ściana Strzał", które po odrzuceniu czerwonej kości pozwalają zapobiec otrzymaniu jednej rany (lub dwóch w walce z Bossem)?
Nie. To są właśnie te inne sposoby.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Erni »

1) Karta "Układanka" pozwala zdobyć Miksturę: "Przerzuć wszystkie swoje 1 i 2. Rzuć czarną kością".
Czyli: są to dwie możliwe akcje, pozwalające przerzucić wszystkie 1 i 2 oraz dodatkowo rzucić czarną kością, czy też jedna akcja, pozwalająca na przerzucenie wszystkich 1 i 2 za pomocą czarnych kości?

2) Tryb Kampanii. Kiedy można używać dodatkowe karty "Umiejętności"? Są dwie takie same, więc rozumiem, że jednemu bohaterowi można przydzielić tylko jedną z nich i wybrać dowolną umiejętność. Wydaje mi się, że mogę takiej karty użyć dopiero podczas drugiej rozgrywki, po odfajkowaniu w notesie kampanii wszystkich sześciu zielonych kółeczek przy talencie bazowym Weteran ("rozpoczynasz z jedną bazową umiejętnością"). Dobrze to rozumiem?
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: misioooo »

1. Jak na karcie - przerzuć 1 i 2 swoje. Potem kulnij jeszcze czarnulkę.
2. Dokładnie - musisz odfajkować weterana, aby kolejne przygody zaczynać z umiejętnością bazową z tej karty. (do wyboru którą)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Erni »

Gdy Wojownik otrzymuje ranę, bierze czarną kość bohaterstwa. Czy taka kość (maksymalnie dwie na turę) należy mu się tylko po podliczeniu konsekwencji spotkania czy też może taką kość wziąć przed spotkaniem Żywiołaka Ognia ("Bohater przed spotkaniem otrzymuje ranę") lub gdy na karcie schodów pojawi się trzeci znacznik rany?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: seki »

Bierzesz kość za KAŻDĄ ranę a więc również gdy otrzymujesz ją przed spotkaniem ale będziesz mógł nią rzucić dopiero w kolejnym spotkaniu.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Erni »

Dopiero w kolejnym? Która zasada o tym mówi?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: seki »

Koścmi rzucasz PRZED spotkaniem podejmując wyzwanie czyli jeśli w trakcie spotkania je uzyskasz to nie możesz ich wykorzystać w tym samym spotkaniu. Nie mam ani gry, ani instrukcji przed sobą ale na pewno jest w niej zapis,który o tym świadczy.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Olgierdd »

Seki mylisz się. Specjalne zdolności potworów zachodzą na samym początku spotkania, dopiero potem gracze używają swoich heroicznych zdolności, a w kolejnym kroku ustala się pulę kości i nimi rzuca. Także wojownik będzie mógł użyć czarnej kości, jeżeli otrzyma obrażenie na samym początku spotkania.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: seki »

Olgierdd pisze: 19 lip 2018, 11:55 Seki mylisz się. Specjalne zdolności potworów zachodzą na samym początku spotkania, dopiero potem gracze używają swoich heroicznych zdolności, a w kolejnym kroku ustala się pulę kości i nimi rzuca. Także wojownik będzie mógł użyć czarnej kości, jeżeli otrzyma obrażenie na samym początku spotkania.
OK Zajrzałem do instrukcji "combat encounters"' Rzeczywiście specjalne umiejki potworów zachodzą przed rzutem kości. To jedyny wyjątkowy przypadek gdy obrażenia otrzymuje się przed a nie po spotkaniu. Ja nigdy tej kości nie używałem do bieżącej walki ale generalnie ze względu na wyjątkowość przypadku ma to niewielki wpływ na grę, choć oczywiście czasami może się dodatkowa kość przydać. Ja sobie wobec tego utrudniłem.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Olgierdd »

Cytuję angielską instrukcję:
"A Combat Encounter has five steps, shown on following pages. Special abilities (such as Split) come into effect as soon as the encounter begins, before step 1. If you flee the encounter, they are ignored."
A dalej:
"Step 1: Heroic feat
Each hero may choose to use their heroic feat. Heroic feats allow you to roll black heroic dice, which can be used as any color during the encounter."

"Step 2: Roll your dice!
Each of the icons on your hero card grants you a die of its color during combat encounter. Each player assembles and rolls dice for their own hero. These dice, along with any you rolled in Step 1, form your hero's available dice pool."
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Rykas »

mam pytanie o umiejętności na których pisze np. dodaj miecz 6 czyli dodaje 6 oczek do którejś żółtej kości czy np mogę po prostu jedna kratkę z potwora żółtą z 6 nie zasłaniać kością nie rozumiem na jakiej zasadzie to działa
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: seki »

Rykas pisze: 18 sie 2018, 23:57 mam pytanie o umiejętności na których pisze np. dodaj miecz 6 czyli dodaje 6 oczek do którejś żółtej kości czy np mogę po prostu jedna kratkę z potwora żółtą z 6 nie zasłaniać kością nie rozumiem na jakiej zasadzie to działa
Jeżeli jest dodaj to bierzesz z puli dodatkową kość o podanym kolorze (i wartości). Zwróć uwagę, że zwykle z lewej strony masz koszt uzyskania tej umiejętności i często aby dostać jakąś kość musisz zwrócić inną. Zwróć też uwagę, że jest ograniczona pula kości i czasami zdarza się, że umiejętności nie możesz użyć ze względu na brak dodatkowych kości - nie możesz wtedy zasłonić sobie kratki palcem - musisz mieć kość.
Są też umiejętności, które pozwalają zmienić wartość na kościach ale jeśli dobrze pamiętam mają one zapis "zmień".
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Rykas »

Czyli jak np żółte kości mi się skończyły używam jednej żółtej do aktywowania umiejętności dodaj miecz 6 to nie mogę zamienić tej kości której użyłem bo ona jest cały czas w grze tak? To samo tyczy się umiejętności rzuć muszę wybierać kości które nie były używane w tej rundzie?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: seki »

Tak, dodajesz z puli zewnętrznej a użyta kość zostaje przy bohaterze. Co do drugiej części pytania to przydał by się pełny przykład bo nie jestem pewien jaką dokładnie sytuację rozważamy. Są umiejętności, które pozwalają przerzucić kość, którą rzucałeś przed rozpoczęciem walki.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Rykas »

Jest napisane rzuć nie przerzuć więc chyba też muszę wziąć nie używana kość. Mam inne pytanie w zasadzie dwa.

1. Czy heroiczny czyn łuczniczki daje mi dwie kości czarne którymi rzucam razem z wszystkimi i wybieram która zostawiam czy rzucam tylko nimi i wybieram jedna nie wiedząc jakie mam wyniki na innych kościach?

2. Czy eliksiry wliczając się do ograniczenia umiejętności jeżeli tak to czy teoretycznie mogę je podmieniać dostawać nowy eliksir a stara umiejętność dawać do doświadczenia?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1270 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: seki »

1. O wzięciu do walki/przeszkody czarnych kości heroicznych decydujesz przed rzutem i rzucasz razem z wszystkimi kośćmi. W tym momencie nie możesz zrezygnować z nich, nawet jeśli wynik Cię nie satysfakcjonuje to są już wykorzystane. Decydujesz zawsze przed spotkaniem czy bierzesz 0, 1 czy 2 kości.

2. eliksiry nie liczą się jako umiejętności, możesz posiadać ile chcesz kart eliksiru. Ograniczeniem jest fizyczna ilość znaczników.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Rykas »

seki pisze: 19 sie 2018, 19:20 1. O wzięciu do walki/przeszkody czarnych kości heroicznych decydujesz przed rzutem i rzucasz razem z wszystkimi kośćmi. W tym momencie nie możesz zrezygnować z nich, nawet jeśli wynik Cię nie satysfakcjonuje to są już wykorzystane. Decydujesz zawsze przed spotkaniem czy bierzesz 0, 1 czy 2 kości.
w heroicznym czynie łuczniczki jest napisane:
"wydaj dwie klepsydry aby rzucić dwiema czarnymi kośćmi. Przed rozpatrzeniem jakichkolwiek efektów odrzuć jedną z tak rzuconych kości."

Więc odrzucam jedną kość, to jest raczej jasno napisane. Nie do końca wiem tylko, czy rzucam tymi dwiema kośćmi przed rzutem innymi i wtedy już usuwam jedną z tych kości, czy rzucam wszystkimi naraz wtedy np mógłbym mieć jeszcze 2 czarne kości z poziomu i wtedy odrzucenie jednej kości byłoby prostsze.


Kolejna rozgrywka daje kolejne pytania zastanawiam się czy kiedyś w to zagram bez wątpliwości.

1. Znów umiejętność "dodaj" w magu na 2 graczy jest napisane "twój partner dodaje 1 miecz albo 1 zwinności", czyli rozumiem ze dodaje 1 kość z wynikiem 1 żółtą albo różową? dziwi mnie to o tyle, że jest to jak dla mnie bardzo słaba umiejętność co innego jakby podnosiła wynik o jedno oczko.

2. Następnie umiejętność fontanna many z karty żywiołaka ognia. Mówi ona "dodaj 6 many. możesz użyć tylko jako many" nie do końca rozumiem drugiego zdania. Jako co innego mógłbym użyć niebieskiej kości 6? chodzi o to, że nie mogę z niej plus jeszcze inna do stworzenia kości czarnej?

3. Czy umiejętności działają tylko podczas walki? np. jest taka sytuacja wojownik 2 graczy ma umiejętność zignorowania jednej klepsydry a żywiołak lodu ma mróz który mówi "przed spotkaniem wydaj 3 klepsydry" czy w tej sytuacji usuwamy 2 klepsydry czy nie możemy skorzystać z umiejętność w tej chwili?

4. Umiejętność której koszt użycia jest np. jedna żółta kość z dowolnym wynikiem musimy użyć żółtej czy w tym przypadku czarna kość też działa? i czy musi to być nasza kość czy drugiego gracza też może być?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Olgierdd »

Heroicze czyny wykonuje się PRZED rzutem pozostałymi kośćmi, także niezależnie od tego co umiejętność mówi, wykorzystuje się ją zanim pozna się wyniki na zwykłych kościach.
Rykas pisze: 19 sie 2018, 21:45 1. Znów umiejętność "dodaj" w magu na 2 graczy jest napisane "twój partner dodaje 1 miecz albo 1 zwinności", czyli rozumiem ze dodaje 1 kość z wynikiem 1 żółtą albo różową? dziwi mnie to o tyle, że jest to jak dla mnie bardzo słaba umiejętność co innego jakby podnosiła wynik o jedno oczko.
Dobrze rozumiesz.
Rykas pisze: 19 sie 2018, 21:45 2. Następnie umiejętność fontanna many z karty żywiołaka ognia. Mówi ona "dodaj 6 many. możesz użyć tylko jako many" nie do końca rozumiem drugiego zdania. Jako co innego mógłbym użyć niebieskiej kości 6? chodzi o to, że nie mogę z niej plus jeszcze inna do stworzenia kości czarnej?
Możesz te 6 many wykorzystać tylko do opłacania kosztów umiejętności wymagających many (niebieskich kości)
Rykas pisze: 19 sie 2018, 21:45 3. Czy umiejętności działają tylko podczas walki? np. jest taka sytuacja wojownik 2 graczy ma umiejętność zignorowania jednej klepsydry a żywiołak lodu ma mróz który mówi "przed spotkaniem wydaj 3 klepsydry" czy w tej sytuacji usuwamy 2 klepsydry czy nie możemy skorzystać z umiejętność w tej chwili?
Nie jestem pewien, ale chyba można skorzystać.
Rykas pisze: 19 sie 2018, 21:45 4. Umiejętność której koszt użycia jest np. jedna żółta kość z dowolnym wynikiem musimy użyć żółtej czy w tym przypadku czarna kość też działa? i czy musi to być nasza kość czy drugiego gracza też może być?
Może być czarna i musi to być Twoja kość.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Rykas »

Dziękuję wszystkim mam jeszcze tylko ostatnie pytanie. W instrukcji na ostatniej stronie gdzie znajduje się FAQ jest napisane: "Kości są limitowane (...). Pamiętaj że użyte kości wracają do puli ogólnej i od razu nadają się do ponownego użycia." Czy to oznacza ze kość która np. została wykorzystana do umiejętności nie leży przez cala rundzie na karcie tylko wraca do puli i mogę z niej skorzystać jak inna umiejętność mi na to pozwala? i czy niechciane wyniki tak samo mogę odrzucić do puli ogólnej żeby mi nie blokowały ilości kości?
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Erni »

Kości położone na karcie umiejętności zostają na tej karcie do końca tury.
Do puli, do ponownego wykorzystania trafiają kości, które zostały wymienione na czarne kości, lub te odrzucone po rzucie, gdy nakazuje tak karta konkretnego stwora/lochu (np. "Wszystkie 1 i 3 są natychmiast odrzucane").
"Niechciane" kości musisz mieć do końca tury.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Olgierdd »

Erni pisze: 21 sie 2018, 00:07 Kości położone na karcie umiejętności zostają na tej karcie do końca tury.
Do puli, do ponownego wykorzystania trafiają kości, które zostały wymienione na czarne kości, lub te odrzucone po rzucie, gdy nakazuje tak karta konkretnego stwora/lochu (np. "Wszystkie 1 i 3 są natychmiast odrzucane").
"Niechciane" kości musisz mieć do końca tury.
Co jest z tą grą, że co pytanie w tym wątku, to pada błędna odpowiedź? Ja posługuję się angielską instrukcją, może problem jest w polskiej?

Kości wracają do puli od razu po opłaceniu zdolności!

Str 6. angielskiej instrukcji:
"General Supply: [...] Dice return to the general supply immediately when spent to pay for a skill [...]"

Str. 14:
"Step 4: Use skills and place dice: [...] Use one of your skills (see p18: Skills), first spending any dice requied to fulfill its cost. Spent dice are discarded, and then the skill's effect occurs. [...]"

str. 18:
Skills and potions: [...] Spent dice are discarded to the general supply. [...]
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: Erni »

Olgierdd pisze: 21 sie 2018, 08:43 Kości wracają do puli od razu po opłaceniu zdolności!
Tak! Masz rację. Przepraszam za zamieszanie. Myszkuję po sieci przeszukując wątki odnośnie zasad, tak że zgubiłem gdzieś ten oczywisty zapis w instrukcji. I źle grałem! Pędzę do lochu! :shock:
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: krisow »

Karta OGR, aby uniknąć konsekwencji muszę zakryć całość tej karty kostkami? Czy też każdy wiersz dotyczy kolejnego poziomu lochów?
pabellos
Posty: 81
Rejestracja: 28 lut 2016, 23:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Karciane Podziemia - One Deck Dungeon

Post autor: pabellos »

Czy premie za wejście na kolejne poziomy doświadczenia w postaci kości bohaterstwa, z których można korzystać w trakcie spotkań sumują się (czyli np.jedna kość za drugi i jedna za trzeci poziom doświadczenia-łącznie dwie) czy przysługuje tyle tych kości ile wskazuje obecny poziom doświadczenia?
"Splendor" - pierwsza gra, która spodobała się Żonie (po wielu nieudanych próbach - Rzymianie do domu, Zaginione Miasta). Proszę ekspertów o porady na priv, jaki uczynić następny krok w wprowadzaniu Małżonki w planszówkowy świat...
ODPOWIEDZ