Gloomhaven -zasady i pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
orzeh
Posty: 1281
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 127 times
Been thanked: 195 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: orzeh »

Spoiler 2 scenariusz
Spoiler:
Awatar użytkownika
marioosh
Posty: 150
Rejestracja: 21 mar 2009, 10:53
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: marioosh »

zgodnie z zasadami, jak otwierasz drzwi to pokazujesz całe pomieszczenie, kładziesz odpowiedni kafelek, potwory, pułapki, obstacle... zgodnie z mapą scenariusza. Robi się to tylko raz...

Więc odpowiedź na twoje pytanie brzmi: tylko raz! :D
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
Bawel74
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2018, 00:51
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Bawel74 »

witam. gram scenariusz 93 sunken vessel ( zatopiony statek) jestem na planszetce w kształcie V na końcu przed wejściem do planszetki z beczkami jest potwor lurker , czy on się porusza niewidzac mnie (nie może się skupić na mnie bo mnie nie widzi) nie ruszałem go(dopiero jak mnie zobaczył), pewnie zle zrobilem :D proszę o odpowiedż, dziekuje
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven

Post autor: RaYell »

W momencie gdy otworzysz drzwi wszystkie potwory w danym pomieszczeniu wiedzą o twoim istnieniu i ruszają w twoją stronę. Line of sight jest istotny tylko dla potrzeb ataków zasięgowych. Czyli gdyby ten Lurker potrafił atakować na dystans a ty być stał na drugiej jej stronie to dopiero gdy ktoś z was znalazłby się po środku byłby w polu widzenia i taki atak byłby możliwy.
Bawel74
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2018, 00:51
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Bawel74 »

dziękuje. tak myślałem a i tak źle zrobiłem :D
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven

Post autor: RaYell »

Bawel74 pisze: 08 gru 2018, 11:43 dziękuje. tak myślałem a i tak źle zrobiłem :D
Nie przejmuj się tym, ja mam na koncie ponad 50 partii i nawet teraz co jakiś czas okazuje się, że coś źle robimy.
gogovsky
Posty: 2204
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Gloomhaven

Post autor: gogovsky »

Hej. Chcę się upewnić co do bohatera cthulhu.
Spoiler:
Dzięki :D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven

Post autor: RaYell »

Spoiler:
Retrac
Posty: 162
Rejestracja: 12 lip 2015, 11:42
Has thanked: 8 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Retrac »

1) Jak jest z chodzeniem po niepełnych heksach? Zwłaszcza jeśli chodzi o heksy gdzie połowa jest na czarno (połowa to ściana). Można się poruszać czy tylko pełne heksy wchodzą w grę? (edit: ok, to pytanie już nieaktualne)
2) Ile kart 1 poziomu powinna mieć szelma (Scoundrel)? (u mnie jest 8 a ręka startowa to 9 kart, więc się zastanawiam czy ta dziewiąta jest brakująca czy też z kart X powinienem dobrać
3) Indywidualny cel na scenariusz
Spoiler:
kowalsm
Posty: 20
Rejestracja: 03 lut 2019, 13:00
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven

Post autor: kowalsm »

Mam pytanie odnośnie scenriusza 52, bo chyba wkradł się tam dość duży błąd... albo coś źle rozumiemy. UWAGA SPOILERY!
Spoiler:
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 951
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 358 times

Re: Gloomhaven

Post autor: yrq »

Retrac pisze: 15 gru 2019, 21:20
Spoiler:
2. Kart "1" musi być tyle ile wynosi wielkość ręki. Lepiej sprawdź po numerach w rogu której brakuje.

3. Te cele to nie spoiler, zawartość talii można przeczytać od początku. Z tego co pamiętam chodzi o całość trwania scenariusza, inaczej nie miałoby sensu.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 951
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 358 times

Re: Gloomhaven

Post autor: yrq »

kowalsm pisze: 20 gru 2019, 18:29
Spoiler:
Sprawdziłem w angielskiej księdze, pod zasadami specjalnymi na scenariusz, drugi akapit, ostatnie zdanie:
Spoiler:
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Nidhogg »

Co oznacza termin przy stanach "na koniec kolejnej tury"?
Czy jest to najbliższa tura postaci/ potwora czy tura w kolejnej rundzie?

Jak unieruchomie potwora który ma wyższa inicjatywę w tej rundzie to kiedy zejdzie z niego żeton stanu?
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3349
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 1997 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Ardel12 »

Nidhogg pisze: 05 sty 2020, 23:31 Co oznacza termin przy stanach "na koniec kolejnej tury"?
Czy jest to najbliższa tura postaci/ potwora czy tura w kolejnej rundzie?

Jak unieruchomie potwora który ma wyższa inicjatywę w tej rundzie to kiedy zejdzie z niego żeton stanu?
Łatwe rozdzielenie:
- Runda składa się z tur
- Tura - akcja bohatera/potwora

Więc stany działające do końca kolejnej tury, działają do końca tury danej postaci. W przypadku, gdy potwór wykonuje turę po naszej, w której ten stan przydzieliliśmy, to stan spada na koniec tury potwora. Tak samo działa to w przypadku, gdy wykonujemy akcję po turze potwora, więc tłumacząc na polski, stan zniknie na koniec tury potwora, czyli po jego aktywacji.
p_m_z
Posty: 27
Rejestracja: 25 wrz 2017, 18:52
Has thanked: 2 times

Re: Gloomhaven

Post autor: p_m_z »

Ardel12 pisze: 06 sty 2020, 10:43
Nidhogg pisze: 05 sty 2020, 23:31 Co oznacza termin przy stanach "na koniec kolejnej tury"?
Czy jest to najbliższa tura postaci/ potwora czy tura w kolejnej rundzie?

Jak unieruchomie potwora który ma wyższa inicjatywę w tej rundzie to kiedy zejdzie z niego żeton stanu?
Łatwe rozdzielenie:
- Runda składa się z tur
- Tura - akcja bohatera/potwora

Więc stany działające do końca kolejnej tury, działają do końca tury danej postaci. W przypadku, gdy potwór wykonuje turę po naszej, w której ten stan przydzieliliśmy, to stan spada na koniec tury potwora. Tak samo działa to w przypadku, gdy wykonujemy akcję po turze potwora, więc tłumacząc na polski, stan zniknie na koniec tury potwora, czyli po jego aktywacji.
Czyli gdy stoi obok mnie np. Bandyta strażnik, ja mam niższa inicjatywę i go unieruchamiam to ten status schodzi mu w pod koniec jego tury(ma turę zaraz po mnie), czy dopiero w następnej rundzie gry będzie mieć turę a ona dobiegnie końca?

Jeszcze pytanie odnoście niewidzialności. Gdy jestem niewidzialny to mogę atakować nie tracąc tego statusu? I tak samo jak w innymi statusami mam problem - w tej turze rzuciłem niewidzialność, tura dobiegła konca, zaczynamy nowa rundę i dopiero pod koniec mojej nowej tury niewidzialność mi spada?
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven

Post autor: Szamano »

1) Po wyeliminowaniu grupy przeciwników ich talia ataków jest tasowana ? Gdy otworze pomieszczenie i znowu pojawia się Ci wyeliminowani to walczą nową talia czy dalej nie przetasowana ?

2) Jeśli do tali modyfikatorów trafia klątwa przetasowuję również odrzucone karty z tej talii ?
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 951
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 358 times

Re: Gloomhaven

Post autor: yrq »

p_m_z pisze: 06 sty 2020, 22:06
Spoiler:
Status spada w najbliższej jego turze. Jeśli dajesz mu unieruchomienie przed jego turą, to w swojej się nie ruszy, pod koniec status spada i w następnej rundzie w swojej turze idzie normalnie.

Będąc niewidzialnym normalnie atakujesz i jej nie tracisz. I działa tak jak piszesz. Stąd właśnie jest myk na granie z niewidzialnością: w jednej rundzie dajesz możliwie niską inicjatywę i niewidzialność, w drugiej możliwie późną. W ten sposób jedno rzucenie daje ochronę na praktycznie dwie rundy.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 951
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 358 times

Re: Gloomhaven

Post autor: yrq »

Szamano pisze: 06 sty 2020, 22:15
Spoiler:
1. Nie tasujesz talii ataków po wyeliminowaniu grupy. Dalej jest ta sama talia, w takim stanie w jakim została.

2. Nie. Jeśli dokładasz jakieś karty modyfikatorów to zawsze tylko do kart, które pozostały nieodkryte. To dość kluczowa kwestia szczególnie przy postaciach, które rozdają Curse i Bless.
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Gloomhaven

Post autor: kmd7 »

Jeszcze na temat stanów. W polskiej instrukcji przy (U)nieruchomieniu, (R)ozbrojeniu, (O)głuszeniu napisane jest, że żeton tego stanu należy usunąć "na koniec kolejnej tury figurki". Natomiast przy (Z)amroczeniu jest nieco inna informacja - "należy odrzucić na końcu następnej tury". Jest więc różnica między długością trwania tych stanów (czy może błąd w instrukcji) - (Z) działa tylko dwie kolejne tury - tę, w której je zadano i następną, niezależnie, czyja jest ta tura. A trzy pierwsze stany -(U),(R),(O)] trwają dłużej - do końca NASTĘPNEJ tury TEJ figurki.

I druga niejasność na przykładzie karty Tkaczki Zaklęć Przebijająca Erupcja (nr 062). Pozwala ona dodatkowo celować we wszystkich wrogów na drodze pomiędzy atakującym a głównym celem. Rozumiem, że liczymy zasięg (4) i atakujemy wszystkie cele stojące na policzonych polach do głównego celu, czyli 4 wrogów. Bo druga szkoła (wśród moich współgraczy :D) głosi, że w tym wypadku możemy zaatakować nawet 6 wrogów, przy odpowiednim ustawieniu - figurka w zasięgu 1 ma 2 wrogów (linia ataku jest styczna do dwóch sąsiadujących hexów, nie wiem, jak to lepiej wytłumaczyć) w zasięgu 2 - 1 wroga, w zasięgu 3 - znowu dwóch i w zasięgu 4 - głównego wroga. Która z tych opcji jest prawidłowa?
Z góry dziękuję za pomoc!
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 951
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 358 times

Re: Gloomhaven

Post autor: yrq »

kmd7 pisze: 08 sty 2020, 13:44
Spoiler:
To chyba skrót myślowy, powinno być tak samo. Stan utrzymuje się zawsze do końca następnej tury danej jednostki. Albo inaczej: jeśli jednostka (wróg lub postać gracza) zaczyna turę posiadając jakiś znacznik stanu to na koniec tej tury odrzuca go.
Oczywiście pomijam Poison i Wound (zatrucie i zranienie?).

Liczysz zasięg 4 do celu po których chcesz heksach a następnie atakujesz cele na nich. Tu wątek z bgg. Maksymalnie więc trzech dodatkowych.
Kriss993
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2020, 00:46

Re: Gloomhaven

Post autor: Kriss993 »

Witam, może ktoś mi powiedzieć o co chodzi z premią doświadczenia z tabelki na stronie 15?
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven

Post autor: Szamano »

Dostajesz dodatkowe doświadczenie dla każdej postaci w zależności od poziomu scenariusza wyszczególnione w tej tabelce za ukończenie scenariusza sukcesem.
Kriss993
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2020, 00:46

Re: Gloomhaven

Post autor: Kriss993 »

Czyli powiedzmy, że ukończyłem scenariusz na poziomie 1 to otrzymuje 4 + 2 x 1 i do tego ta premię wynoszącą 6 PD?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3349
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 1997 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Ardel12 »

Kriss993 pisze: 12 sty 2020, 10:04 Czyli powiedzmy, że ukończyłem scenariusz na poziomie 1 to otrzymuje 4 + 2 x 1 i do tego ta premię wynoszącą 6 PD?
W trakcie scenariusza zbierasz doświadczenie za zagrywanie kart(x). Za ukończenie scenariusza możesz dostać w nagrodę dodatkowe doświadczenie (y). I finalnie zawsze za zwycięskie ukończenie scenariusza dostajesz doświadczenie w ilości zależnej od poziomu, na którym rozgrywales scenariusz, dla poziomu 1 jest to 6 xp(z).

Finalnie dostajesz sumę (x+y+z) wspomnianych doświadczeń i dopisujesz je do swej postaci. W przypadku przegranej, dostajesz wyłącznie x.

4+2x1 to równanie daje dokładnie wyniki z tabelki, więc nie dostajesz tego dwa razy.
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Gloomhaven

Post autor: Szamano »

Mam 2 dolne aktywne zdolności:
Spoiler:
Jeśli mam otrzymać 2 obrażenia, z 2 tych zdolności
przesuwam znacznik ? Czy mogę np tylko z 1 karty żeby całkiem zniwelować obrażenia ?
ODPOWIEDZ