Gloomhaven -zasady i pytania

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Bawel74 pisze: 22 kwie 2018, 08:06 Witam
Mam takie pytanko. Jak robię krótki odpoczynek lub długi a potem jest ruch potwora to atakuje mnie jeśli najbliżej mnie jest albo dystansowe?
Krótki/długi odpoczynek to ostatnie akcje w rundzie, więc wątpliwe, że potwór ruszy się po Tobie. Krótki odpoczynek robi się na koniec rundy, długi z ostatnią inicjatywą (99). Jeśli jednak doszłoby do takiej sytuacji, że potwór rusza się po Twoim długim odpoczynku, to bierze Cię normalnie pod uwagę ustalając focus (czyli zaatakuje, jeśli jesteś najbliżej).
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Z tego co pamiętam to short short jest na zakończenie tury, generalnie grasz turę normalnie po czym NA KONIEC tury masz short rest, nikt zatem po Tobie być nie może. Jeśli chodzi o LONG rest to jest o tym w FAQ, jeśli Ty i potwór macie inicjatywę 99, to Ty jesteś ostatni.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Pynio pisze: 22 kwie 2018, 21:51 Z tego co pamiętam to short short jest na zakończenie tury, generalnie grasz turę normalnie po czym NA KONIEC tury masz short rest, nikt zatem po Tobie być nie może.
Rundy, na koniec rundy! Mała różnica, ale jednak istotna ;).
Pynio
Posty: 859
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 120 times
Been thanked: 111 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Pynio »

Oczywiście chodziło mi o rundę... tyle tych gier znam, że mi się często plącze tura z rundą ;)
Bawel74
Posty: 19
Rejestracja: 19 kwie 2018, 00:51
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Bawel74 »

witam. mogl by ktos podeslac mi linka odnosnie zmian z instrukcji 1 do 2 dzieki
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Bawel74 pisze: 02 cze 2018, 08:03 witam. mogl by ktos podeslac mi linka odnosnie zmian z instrukcji 1 do 2 dzieki
https://boardgamegeek.com/thread/176151 ... change-log
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Michał M »

Jak działa atak obszarowy w połączeniu z add target (np karta Craghearta)?

Np strzelam w obszar, na którym jest trzech wrogów. Dostaję add target z karty. Czy mogę strzelić ponownie w kogoś na tym samym obszarze, czy muszę celować gdzieś indziej?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Michał M pisze: 16 lip 2018, 12:20 Jak działa atak obszarowy w połączeniu z add target (np karta Craghearta)?

Np strzelam w obszar, na którym jest trzech wrogów. Dostaję add target z karty. Czy mogę strzelić ponownie w kogoś na tym samym obszarze, czy muszę celować gdzieś indziej?
Dodajesz nowy cel (jednego przeciwnika) w zasięgu przewidzianym przez atak. Dodając nowy cel nie możesz strzelić ponownie w kogoś, w kogo strzeliłeś już tym atakiem. W Twoim przypadku musisz wybrać czwartego potwora w odpowiednim zasięgu.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Michał M »

Dzięki!
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Gloomhaven

Post autor: jnowaczy »

mam prośbę o wytłumaczenie kwesti żywiołów bo nie za bardzo rozumiem co one dają. Instrukcja mówi, że wzmacniająCo daje efekt ataku ale jak?.Co jeśli na swojej karcie umiejętności nie mam efektu żywiołu a zwykły atak a na przykład wylosuje kartę modyfikatora ataku z jakimś zywiołem, dociągnę załóżmy plus 2 i co wtedy. Co da lód, ogień itd
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

jnowaczy pisze: 16 lip 2018, 13:36 mam prośbę o wytłumaczenie kwesti żywiołów bo nie za bardzo rozumiem co one dają. Instrukcja mówi, że wzmacniająCo daje efekt ataku ale jak?.Co jeśli na swojej karcie umiejętności nie mam efektu żywiołu a zwykły atak a na przykład wylosuje kartę modyfikatora ataku z jakimś zywiołem, dociągnę załóżmy plus 2 i co wtedy. Co da lód, ogień itd
Wszystko zależy od kart akcji. Żywiły same z siebie nic nie dają, ale są klasy postaci, które wykorzystują żywioły do wzmacniania swoich akcji - mają wtedy na karcie odpowiednią ikonkę i przypisany do niej efekt.
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Gloomhaven

Post autor: jnowaczy »

Dziękuje bardzo, jestem przed pierwszą rozgrywką i nie popatrzyłem rzeczywiście na karty postaci. Jeszcze muszę tylko rozkminić ten system skupienia i ruchu potwora i zaczynam.
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

jnowaczy pisze: 16 lip 2018, 14:36 Dziękuje bardzo, jestem przed pierwszą rozgrywką i nie popatrzyłem rzeczywiście na karty postaci. Jeszcze muszę tylko rozkminić ten system skupienia i ruchu potwora i zaczynam.
Polecam quiz dotyczący ruchu potworów (i wyjaśnienia przy odpowiedziach): https://boardgamegeek.com/geeklist/2345 ... rules-quiz
Jakbyś miał pytania w trakcie partii to zapraszam na grupę z pytaniami (link w stopce), jeśli będę przy kompie, to pomogę ;)
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Gloomhaven

Post autor: jnowaczy »

to jeszcze wykorzystam okazje i zapytam o jedną rzecz która budzi moje wątpliwości. Czy jeśli na karcie jest atak a pod spodem jest ikona ataku dystansowego to mogę sobie wybrać, czy musi to być atak dystansowy ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Super
Posty: 393
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 212 times
Been thanked: 117 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Super »

Jeśli atak ma "range" to jest dystansowy. Oczywiście można również bić tych na sąsiadującym polu, ale wówczas masz "disadvantage" i zamiast jednej, ciągniesz dwie karty z talii attack modifier, wybierając tę gorszą.
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Gloomhaven

Post autor: grucha »

Jeśli potwór nie ma innej drogi to idzie przez pułapkę do bohatera na którym się skupia. Pytanie czy idzie również jeśli na tej pułapce zginie ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

grucha pisze: 17 lip 2018, 21:12 Jeśli potwór nie ma innej drogi to idzie przez pułapkę do bohatera na którym się skupia. Pytanie czy idzie również jeśli na tej pułapce zginie ?
Tak, wejdzie i zginie. Pamiętaj tylko, że pójdzie przez pułapkę tylko wtedy, jeśli to jedyna możliwość do zaatakowania kogokolwiek. Przy ustalaniu focusa pułapka traktowana jest jako przeszkoda, więc jeśli potwór ma innego bohatera, do którego dojdzie bez pułapki (nawet 30 pól dalej), to pójdzie do niego.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Michał M »

Pewnie to proste, a ja przeoczyłem wyjaśnienie w instrukcji, ale... scenariusz bodajże 11.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Yavi »

Michał M pisze: 19 lip 2018, 11:15 Pewnie to proste, a ja przeoczyłem wyjaśnienie w instrukcji, ale... scenariusz bodajże 11.
Spoiler:
Tego scenariusza akurat nie grałem, ale wygląda na to, że korzystają ze swoich talii i tym samym swoich inicjatyw. Sojusznicy poruszają się tak, jak potwory i summony, czyli automatycznie, ustalając focus na standardowych zasadach.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Michał M »

Dzięki! Właśnie, wcześniej coś mi światało, że losujemy inicjatywę normalnie z ich kart pewnie, ale przed napisaniem pytania zdążyłem już o tym zapomnieć.
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Gloomhaven

Post autor: grucha »

Yavi pisze: 17 lip 2018, 22:12 Tak, wejdzie i zginie. Pamiętaj tylko, że pójdzie przez pułapkę tylko wtedy, jeśli to jedyna możliwość do zaatakowania kogokolwiek. Przy ustalaniu focusa pułapka traktowana jest jako przeszkoda, więc jeśli potwór ma innego bohatera, do którego dojdzie bez pułapki (nawet 30 pól dalej), to pójdzie do niego.
dzięki.
i kolejne pytanie.
Czy jeśli na karcie akcji potwora pojawia się shield czy retalitate to działa on od razu czy aktywuje się dopiero w inicjatywie potwora ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 797
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 26 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven

Post autor: Michał M »

Dopiero w inicjatywie.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven

Post autor: osa1908 »

Mam nadzieje ze to napisze klarownie szkilety sa w drugim pomieszczeniu drzwi juz sa otawrte my jestesmy w innym ale stoimy obok drzwi przy scianie czy potwory nas widza ?i sie ruszaja jak maja move?Czy nas nie widza i stoja?
Super
Posty: 393
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 212 times
Been thanked: 117 times

Re: Gloomhaven

Post autor: Super »

Potwory się "focusują" nawet jak nie mają Line of Sight i o ile będą miały ruch, to będą próbować podejść do miejsca, z którego można dokonać ataku.

Jedyny chyba przypadek kiedy potwory nie znajdują focusu i nic nie robią w swojej turze, to sytuacja, w której nie mają fizycznej możliwości dojść do jakiegokolwiek pola, z którego mogłyby zaatakować. Np. jak ktoś niewidzialny stanie w drzwiach, albo jak jesteś już otoczony przez inne stworki i nie ma takiego wolnego hexa, z którego można zaatakować, któregoś z bohaterów.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven

Post autor: osa1908 »

Super pisze: 03 sie 2018, 15:42 Potwory się "focusują" nawet jak nie mają Line of Sight i o ile będą miały ruch, to będą próbować podejść do miejsca, z którego można dokonać ataku.

Jedyny chyba przypadek kiedy potwory nie znajdują focusu i nic nie robią w swojej turze, to sytuacja, w której nie mają fizycznej możliwości dojść do jakiegokolwiek pola, z którego mogłyby zaatakować. Np. jak ktoś niewidzialny stanie w drzwiach, albo jak jesteś już otoczony przez inne stworki i nie ma takiego wolnego hexa, z którego można zaatakować, któregoś z bohaterów.
wielkie dzieki
ODPOWIEDZ