Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Haloon
Użytkownik wspierający
Posty: 421
Rejestracja: 12 sie 2011, 18:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Haloon » 15 sty 2018, 20:35

Wątek główny gry

Ktoś grał z was w Nemesis? Mam pytania odnośnie celu gry.
1) Wybranym celem jest odkrycie dwóch słabości Obcych. Jeżeli uda mi się wykonać go np. w czwartej turze to po tym fakcie moim zajęciem powinno stać nie dać się zabić Obcym i przeżyć do końca gry? (czyli z grubsza czekanie na koniec gry)
2) Jeżeli jeden gracz miał za cel wysłanie sygnału, drugi odnalezienie słabości to kiedy właściwie gra dla nich się kończy? Czekamy aż licznik tur spadnie do zera, statek wykona skok nadświetlny, a my na koniec ostatniej tury będziemy znajdować się w kriokomorze czy gra jest wcześniej przerywana?
Lubię jak gra ma klimat i historię opowiedzianą w grze. Nutka losowości daje dreszczyk emocji, jednakże dobrze jest jak mam kontrolę nad tym co się dzieje.

Moja Kolekcja

Zonexir
Posty: 37
Rejestracja: 28 kwie 2016, 15:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nemesis

Post autor: Zonexir » 16 sty 2018, 19:21

Celem jest przeżyć i wykonać swoje ukryte cele. Gra zazwyczaj toczy się do momentu az statek nie wykona skoku w nadprzestrzeń. Wcześniejsze zakończenie gry odbywa się tylko poprzez wysadzenie statku przez któregoś z graczy lub kiedy wszyscy zginą :)

Mulczas
Posty: 13
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:15
Been thanked: 4 times

Re: (KS) Nemesis

Post autor: Mulczas » 19 cze 2019, 18:46

Dzień dobry.
Jeśli chcę zabrać przedmiot z pomieszczenia wydaje dowolną kartę akcji czy konkretne przypisane do bohatera ?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

plazmat
Posty: 14
Rejestracja: 16 cze 2019, 16:03
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis

Post autor: plazmat » 20 cze 2019, 18:09

Mam pytanie o zasady. Przy ataku intruzów z zaskoczenia po wylosowaniu osobnika dorosłego co należy zrobić jeśli już wszystkie figurki dorosłe (4) są na planszy?

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 585
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 10 times
Been thanked: 21 times

Re: Nemesis

Post autor: feniks_ciapek » 20 cze 2019, 23:05

plazmat pisze:
20 cze 2019, 18:09
Mam pytanie o zasady. Przy ataku intruzów z zaskoczenia po wylosowaniu osobnika dorosłego co należy zrobić jeśli już wszystkie figurki dorosłe (4) są na planszy?
Jest ich 8, nie 4. Larwy to te malutkie. 3 pełzacze przy postaciach, 2 dorosłe w insercie z postaciami klęczące, 2 dorosłe klęczące i 4 stojące w drugim insercie. Plus 2 reproduktory i 1 królowa.

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 278
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: (KS) Nemesis

Post autor: Mixthoor » 22 cze 2019, 13:21

Mulczas pisze:
19 cze 2019, 18:46
Jeśli chcę zabrać przedmiot z pomieszczenia wydaje dowolną kartę akcji czy konkretne przypisane do bohatera ?
Konkretne. Przy pomocy dowolnej z nich możesz podnieść ciężki obiekt (ciało człowieka, intruza bądź jajo).
----
Przy ataku intruzów z zaskoczenia po wylosowaniu osobnika dorosłego co należy zrobić jeśli już wszystkie figurki dorosłe (4) są na planszy?
Strona 15, prawy dolny róg: "W takim przypadku dorosłe osobniki nie zaagnażowane w walkę wycofują się, figurki usuwane z planszy, żetony z powrotem do worka kolonii".
----
Moje pytania:
- Wg oficjalnej instrukcji w formacie wideo, przy ostrożnym ruchu nie dokłada się żadnego znacznika szmerów. Polska instrukcja wskazuje wybór korytarza do którego należy dodać (dalczego?). Czy to błąd w polskiej instrukcji?
- Czy gniazdo lub pomieszczenie ze śluzem mogą być jednocześnie uszkodzone bądź owładnięte płomieniami? W obu tych pomieszczeniach nie ma przedmiotów i na żetonach eksploracji należy je ignorować.

plazmat
Posty: 14
Rejestracja: 16 cze 2019, 16:03
Has thanked: 1 time

Re: (KS) Nemesis

Post autor: plazmat » 22 cze 2019, 15:01

Moje pytania:
- Wg oficjalnej instrukcji w formacie wideo, przy ostrożnym ruchu nie dokłada się żadnego znacznika szmerów. Polska instrukcja wskazuje wybór korytarza do którego należy dodać (dalczego?). Czy to błąd w polskiej instrukcji?
- Czy gniazdo lub pomieszczenie ze śluzem mogą być jednocześnie uszkodzone bądź owładnięte płomieniami? W obu tych pomieszczeniach nie ma przedmiotów i na żetonach eksploracji należy je ignorować.
- w takim razie w wideo się pomylono, angielska instrukcja także mówi o konieczności położenia znacznika szmeru w wybranym korytarzu
- gniazdo i pomieszczenie ze śluzem nie może być uszkodzone, o tym jest napisane w instrukcji, jednak nie znalazłem nic o pożarze

Awatar użytkownika
Azel
Posty: 14
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04

Re: Nemesis

Post autor: Azel » 23 cze 2019, 09:49

1. Czy można korzystać z akcji pomieszczenia i kart, gdy w pomieszczeniu jest intruz lub pożar?
Przykłady:
Chcę naładować strzelbę, by móc w kolejnej akcji strzelić do intruza.
Chcę wejść do hibernatorium, mimo że w pomieszczeniu jest pożar.

2. Czy nieuszkodzony silnik zmienia się w uszkodzony, gdy do pomieszczenia dodaje się żeton awarii? Czy ten żeton dotyczy tylko pomieszczenia, a nie samego silnika?

3. Rozumiem, że rozprzestrzenianie się ognia i ruch intruzów do innych pomieszczeń odbywa się tylko dzięki kartom Wydarzeń?

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 865
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 9 times
Been thanked: 21 times

Re: Nemesis

Post autor: Nidhogg » 23 cze 2019, 11:34

Azel pisze:
23 cze 2019, 09:49
1. Czy można korzystać z akcji pomieszczenia i kart, gdy w pomieszczeniu jest intruz lub pożar?
Przykłady:
Chcę naładować strzelbę, by móc w kolejnej akcji strzelić do intruza.
Chcę wejść do hibernatorium, mimo że w pomieszczeniu jest pożar.

2. Czy nieuszkodzony silnik zmienia się w uszkodzony, gdy do pomieszczenia dodaje się żeton awarii? Czy ten żeton dotyczy tylko pomieszczenia, a nie samego silnika?

3. Rozumiem, że rozprzestrzenianie się ognia i ruch intruzów do innych pomieszczeń odbywa się tylko dzięki kartom Wydarzeń?
1. Jak jest intruz to jesteś zaangażowany w walkę i nie możesz korzystać z akcji pomieszczenia. Jak jest tam pożar to możesz ale na koniec tury dostaniesz ranę.

2. Uszkodzenie tyczy tylko pomieszczenia nie silnika. Silniki mają osobne oznaczenia uszkodzenia.

3. Tak
7% rabatu - 3Trolle

lazarro
Posty: 88
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: lazarro » 24 cze 2019, 19:31

Jeśli karta akcji np ogień zaporowy lub rozkaz, umożliwia poruszenie się swoim bohaterem lub obiema postaciami do sąsiadującego pomieszczenia to wykonujemy wtenczas rzut na szmery?

thegammer
Posty: 73
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Nemesis

Post autor: thegammer » 25 cze 2019, 05:52

Pytanko zasady: Postać z intruzem w pomieszczeniu może wykonać tylko akcje typu: atak, ucieczka, ewentualnie zagrać akcję z karty, ale tylko tą oznaczoną ikoną pistoletu. Wykonywanie pozostałych akcji jest zabronione ?

Kitshu
Posty: 44
Rejestracja: 24 lip 2017, 16:58
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis

Post autor: Kitshu » 25 cze 2019, 09:07

Tak

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 568
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 9 times
Been thanked: 22 times

Re: Nemesis

Post autor: Kilson » 25 cze 2019, 10:04

lazarro pisze:
24 cze 2019, 19:31
Jeśli karta akcji np ogień zaporowy lub rozkaz, umożliwia poruszenie się swoim bohaterem lub obiema postaciami do sąsiadującego pomieszczenia to wykonujemy wtenczas rzut na szmery?
Ja też chętnie się dowiem, bo o ile karta "ogień zaporowy" w języku polskim mówi o "akcji ruchu" (czyli obstawiam, że powinien być rzut na szmery) - to ogólnie karta jest źle przetłumaczona i jej znaczenie mocno rozmija się z tą w wersji angielskiej. Tam jest napisane, że należy się poruszyć - ale jeśli nie jest to "akcja ruchu", która wywołuje szmery, tylko ruch wynikający z innej zasady, to chyba nie powinno się rzucać na szmery? Chyba, że instrukcja albo jakiś FAQ gdzieś to doprecyzowuje? EDIT: Jednak FAQ doprecyzowuje ;) Wykonujemy rzut na szmery.

Co do samej karty "ognia zaporowego" to przekleję tutaj bardzo istotnego posta kolegi vojtasa z wątku dotyczącego tłumaczenia:

Spoiler zastosowany ze względu na zdjęcie i rozmiar posta, a nie spoiler fabularny ;)

WAŻNE:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 25 cze 2019, 15:37 przez Kilson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
vojtas
Użytkownik wspierający
Posty: 1589
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 41 times

Re: Nemesis

Post autor: vojtas » 25 cze 2019, 14:47

lazarro pisze:
24 cze 2019, 19:31
Jeśli karta akcji np ogień zaporowy lub rozkaz, umożliwia poruszenie się swoim bohaterem lub obiema postaciami do sąsiadującego pomieszczenia to wykonujemy wtenczas rzut na szmery?
Tak, oczywiście pod warunkiem, że nie ma tam nikogo (tj. intruza lub postaci). Jeśli ktoś tam jest, to nie rzucamy.

plazmat
Posty: 14
Rejestracja: 16 cze 2019, 16:03
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis

Post autor: plazmat » 25 cze 2019, 15:04

Jak już jesteśmy przy szmerach, to czy rzut na szmery wykonujemy także po akcji mechanika przejścia kanałem technicznym?

Awatar użytkownika
vojtas
Użytkownik wspierający
Posty: 1589
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 41 times

Re: Nemesis

Post autor: vojtas » 25 cze 2019, 17:18

Tak, oczywiście znowu zakładając, że owo pomieszczenie jest puste. Po przejściu korytarzem technicznym do nowo odkrytego pomieszczenia żeton eksploracji z drzwiami ignorujemy.

Aba19xx
Posty: 6
Rejestracja: 12 gru 2016, 19:41

Re: Nemesis

Post autor: Aba19xx » 25 cze 2019, 18:11

Czy ktoś może zdał sobie trud i ma gdzieś spisane albo pamięta poniższe:
- jakie są sposoby pozbycia się larwy z ciała?
- jakie są sposoby pozbycia się kart Zarażenia ze swojego stosu i/lub z ręki?

Dzięki z góry

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 865
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 9 times
Been thanked: 21 times

Re: Nemesis

Post autor: Nidhogg » 25 cze 2019, 18:32

Aba19xx pisze:
25 cze 2019, 18:11
Czy ktoś może zdał sobie trud i ma gdzieś spisane albo pamięta poniższe:
- jakie są sposoby pozbycia się larwy z ciała?
- jakie są sposoby pozbycia się kart Zarażenia ze swojego stosu i/lub z ręki?

Dzięki z góry
są do tego dwa / trzy pomieszczenia. Przeczytaj działanie pomieszczeń na karcie pomocy to znajdziesz jak możesz się ich pozbyć.
7% rabatu - 3Trolle

Awatar użytkownika
miszczu666
Posty: 84
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 16 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: miszczu666 » 26 cze 2019, 01:00

Aba19xx pisze:
25 cze 2019, 18:11
Czy ktoś może zdał sobie trud i ma gdzieś spisane albo pamięta poniższe:
- jakie są sposoby pozbycia się larwy z ciała?
- jakie są sposoby pozbycia się kart Zarażenia ze swojego stosu i/lub z ręki?

Dzięki z góry
[kryptoreklama] Polecam skrót zasad mojego tłumaczenia ===>>> Skrót Zasad[/kryptoreklama]

topcat4
Posty: 27
Rejestracja: 14 wrz 2018, 13:13
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis

Post autor: topcat4 » 26 cze 2019, 19:45

Cześć, proszę o rozwianie wątpliwości :)
- jak jest ze znacznikami szmerów na korytarzach technicznych. Za każdym razem jak mamy położyć na korytarzu technicznym znacznik szmeru, kładziemy go na polu specjalnym korytarzy tech.,a jeżeli mamy dołożyć kolejny dochodzi do "spotkania" i usuwamy znacznik z pola specjalnego korytarzy tech. ?
- czy drzwi mogą być wystawione na planszę tylko w wyniku działania żetonów eksploracji ? Czy zagrywając kartę która umożliwia nam zamknięcie lub otworzenie drzwi, dobieram żeton drzwi z pudełka i wykładam go na plansze czy tyczy się to tylko żetonów drzwi które już się na planszy znajdują ?

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 568
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 9 times
Been thanked: 22 times

Re: Nemesis

Post autor: Kilson » 26 cze 2019, 20:06

topcat4 pisze:
26 cze 2019, 19:45
- jak jest ze znacznikami szmerów na korytarzach technicznych. Za każdym razem jak mamy położyć na korytarzu technicznym znacznik szmeru, kładziemy go na polu specjalnym korytarzy tech.,a jeżeli mamy dołożyć kolejny dochodzi do "spotkania" i usuwamy znacznik z pola specjalnego korytarzy tech. ?
Dokładnie tak jak piszesz.
topcat4 pisze:
26 cze 2019, 19:45
- czy drzwi mogą być wystawione na planszę tylko w wyniku działania żetonów eksploracji ? Czy zagrywając kartę która umożliwia nam zamknięcie lub otworzenie drzwi, dobieram żeton drzwi z pudełka i wykładam go na plansze czy tyczy się to tylko żetonów drzwi które już się na planszy znajdują ?
Drzwi są w każdym korytarzu (poza technicznymi), domyślnie wszystkie są otwarte - czyli nie ma żadnego znacznika. Dopiero jak drzwi zostają zamknięte, to wykładasz kartonik na plansze (możesz zamknąć je sam za pomocą karty akcji albo zamykają się samoczynnie np. przez żeton eksploracji)

Morgon
Użytkownik wspierający
Posty: 488
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Morgon » 28 cze 2019, 04:54

thegammer pisze:
25 cze 2019, 05:52
Pytanko zasady: Postać z intruzem w pomieszczeniu może wykonać tylko akcje typu: atak, ucieczka, ewentualnie zagrać akcję z karty, ale tylko tą oznaczoną ikoną pistoletu. Wykonywanie pozostałych akcji jest zabronione ?
Możesz też zagrać kartę bez żadnej ikonki, takie karty można zagrywać w walce.

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2557
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 7 times

Re: Nemesis

Post autor: DarkSide » 30 cze 2019, 19:58

Taka sytuacja:

1.) Dwie (lub więcej) postaci w jednym pomieszczeniu i zaczyna się walka z Intruzem. Pierwszy gracz zadał 2 rany a wg. karty siła intruza wynosi 4.
Czy drugi w kolejności gracz z tego pomieszczenia (i ewentualnie dalsi jeśli podejmują walkę) atakując intruza, ma go nadal przy stanie: 2 rany na 4 punkty życia, czy następuje reset i ciągnie się nową kartę intruza by odczytać od nowa jego punkty życia, a intruz już nie ma obrażeń zadanych przez poprzednika?

2.) W pomieszczeniu szaleje pożar. Runda się kończy, więc postać dostaje ranę i intruz dostaje ranę.
a) Zaczyna się nowa runda i gracz chce zaatakować intruza, czy ta rana od pożaru z poprzedniej rundy pozostaje i jest dodawana do obrażeń zadanych przez gracza?
b) Odwróćmy sytuacje: jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?
Moje gry || Sprzedam

Planszostrefa -10%
-------------------------------------

dziobanes
Użytkownik wspierający
Posty: 282
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
Lokalizacja: Milanówek
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis

Post autor: dziobanes » 30 cze 2019, 20:18

DarkSide pisze:
30 cze 2019, 19:58
Taka sytuacja:

1.) Dwie (lub więcej) postaci w jednym pomieszczeniu i zaczyna się walka z Intruzem. Pierwszy gracz zadał 2 rany a wg. karty siła intruza wynosi 4.
Czy drugi w kolejności gracz z tego pomieszczenia (i ewentualnie dalsi jeśli podejmują walkę) atakując intruza, ma go nadal przy stanie: 2 rany na 4 punkty życia, czy następuje reset i ciągnie się nową kartę intruza by odczytać od nowa jego punkty życia, a intruz już nie ma obrażeń zadanych przez poprzednika?

2.) W pomieszczeniu szaleje pożar. Runda się kończy, więc postać dostaje ranę i intruz dostaje ranę.
a) Zaczyna się nowa runda i gracz chce zaatakować intruza, czy ta rana od pożaru z poprzedniej rundy pozostaje i jest dodawana do obrażeń zadanych przez gracza?
b) Odwróćmy sytuacje: jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?
Ja to widzę tak :
1. Drugi gracz ma go przy stanie 2 rany (oznaczamy na podstawce intruza), ale przy ataku dociąga nową kartę w celu ustalenia ile intruz aktualnie ma życia
2. a) tak jest
b) my graliśmy że w momencie kiedy pożar zadaje ranę intruzowi, dociąga się nową kartę , żeby sprawdzić aktualny poziom życia intruza. Nie mam przed sobą instrukcji, ale proszę o sprostowanie , jeśli się mylę

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5083
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 141 times
Been thanked: 193 times

Re: Nemesis

Post autor: Curiosity » 30 cze 2019, 21:04

dziobanes pisze:
30 cze 2019, 20:18
DarkSide pisze:
30 cze 2019, 19:58
jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?
b) my graliśmy że w momencie kiedy pożar zadaje ranę intruzowi, dociąga się nową kartę , żeby sprawdzić aktualny poziom życia intruza. Nie mam przed sobą instrukcji, ale proszę o sprostowanie , jeśli się mylę
Mały szczegół: w turze gracza rozpatruje się obrażenia od ognia wyłącznie dla graczy. Dopiero później, w turze Intruzów, rozpatruje się skutki pożaru dla Intruzów. I tak, dobiera się wtedy kartę, żeby sprawdzić czy Intruz nadal żyje.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

ODPOWIEDZ