Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

1 rzucasz, 2 przed wg. FAQ 2.0
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg »

PerezSaj pisze: 30 gru 2020, 14:38
lotheg pisze: 30 gru 2020, 10:17
PerezSaj pisze: 30 gru 2020, 09:41 W instrukcji jest napisane, że jeżeli ma zaatakować larwa, to nie wyciagamy karty ataku, tylko larwę kładziemy na planszy gracza. Jeżeli dociągam larwę z kolonii, a numer na rewersie jest mniejszą bądź równy liczbie kart na ręce to larwa nie atakuje, tylko pojawią się na planszy. Czy do tej pory wszystko się zgadza?
A zatem co dzieje się w przypadku ucieczki przed larwą? Wg. mnie z tego co rozumiem podczas ucieczki larwa powinna zaatakować czyli przenosimy ją na plansze gracza?
Dokładnie tak. Nie możesz uciec przed larwą, musisz ją najpierw zabić.
Z tym że przebywanie w pomieszczeniu z larwą jest bezpieczne, ponieważ podczas fazy ataku intruzów na żadnej karcie nie ma symbolu larwy, czyli larwa sama od siebie nie zaatakuje?
Dokładnie tak.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Atak larwy w każdej fazie w tym w fazie intruzów jest cały czas taki sam tj. bez dobierania karty i spr. symbolu więc jak przy ucieczce dostajesz larwę i kartę skażenia.
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Szamano »

Karta wydarzeń - Awaria. Umieść znacznik awarii w odkrytym pomieszczeniu o najniższym numerze.
Czy kokpit też się liczy ? Jako że ma numer 001
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Oczywiście
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Szamano »

A to w tedy ta karta zawsze będzie dotyczyć kokpitu ?
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Niekoniecznie. Po rozpatrzeniu wtasowuje się tą kartę z powrotem do talii ze zużytymi kartami i robi nowy stos więc może się ta karta pojawić ponownie. I jak wylosujesz ją ponownie to potem szukasz następnego pomieszczenia o najniższym nr które nie ma awarii i nie jest gniazdem ani pomieszczeniem w śluzie. Wszystko zależy od tego jakie pomieszczenia odkryłeś do tej pory.
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Szamano »

Aha czyli jak już ma żeton awarii to już nie dodaje tylko do kolejnego. A na początku żeton eksploracji dodaje też do kokpitu i do pomieszczeń z silnikami ?
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Szamano pisze: 31 gru 2020, 15:01A na początku żeton eksploracji dodaje też do kokpitu i do pomieszczeń z silnikami ?
Nie czaję...
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Szamano »

Przy przygotowaniu należy położyć po jednym zakrytym zetonie eksploracji na każdym pomieszczeniu punkt 4 w instrukcji
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Żetony eksploracji kładziesz na KAFELKACH. Czyli nie w kokpicie, hibernatorium i 3 silnikach. Zawsze zostają ci 4, których nie podglądasz.
mortalm
Posty: 3
Rejestracja: 08 gru 2020, 18:42

Nemesis rzut na szmery niebezpieczenstwo

Post autor: mortalm »

Witam

Jezeli w kazdym korytarzu do pomieszczenia znajduje sie znacznik szmerow i w trakcie rzutu na szmery wypada ”niebezpieczenstwo” co nastepuje?
Pojawia sie intruz?
Instrukcja mowi ze trzeba dolozyc szmery w kazdym pustym korytarzu.
Czy taki rzut ratuje nam skóre ? Oczywiscie zakladam ze nie ma intruza w sasiednich pomiszczeniach.
Pzdr
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 989
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 982 times
Been thanked: 433 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KurikDeVolay »

Jeśli nie ma w okolicy intruza, nie dokładasz żadnego szmeru. Wszędzie już są, więc nie ma pustych korytarzy. To zdecydowanie był dobry rzut.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity »

Z tego co pamiętam: w takiej sytuacji jeśli w sąsiednim pomieszczeniu jest Intruz to trzeba go przesunąć do siebie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin »

Podsumujmy i uzupełnijmy ;)

Jeśli w sąsiednich pomieszczeniach są intruzi niezwiązani walką, przesuwają się do twojego pomieszczenia. W przeciwnym razie nic się nie dzieje, bo nie ma już gdzie dołożyć szmerów.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Szamano »

1) mogę użyć akcji odpoczynku gdy nie mam żadnych kart skażenia na ręce ?

2) co się dzieje gdy robię ostrożny ruch i odkrywam żeton eksploracji niebezpieczeństwo lub cisza?

3) są 2 postacie w pomieszczeniu w fazie wydarzeń z kolonii losuje dorosłego i 1 gracz rzuca na szmery i pojawia się obcy, w tedy 2 postać już nie rzuca na szmery ?
jediwolf
Posty: 400
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 79 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: jediwolf »

Szamano pisze: 06 sty 2021, 16:20 1) mogę użyć akcji odpoczynku gdy nie mam żadnych kart skażenia na ręce ?

2) co się dzieje gdy robię ostrożny ruch i odkrywam żeton eksploracji niebezpieczeństwo lub cisza?

3) są 2 postacie w pomieszczeniu w fazie wydarzeń z kolonii losuje dorosłego i 1 gracz rzuca na szmery i pojawia się obcy, w tedy 2 postać już nie rzuca na szmery ?
1. Możesz.
2. Rozpatrujesz je wg. opisu w instrukcji. Czyli przy ciszy, nie dokładasz znacznika szeru, a przy niebezpieczeństwie przemieszczasz intruza jeśli możesz, albo umieszczasz znaczniki szmerów do pozostałych korytarzy.
3. Nie, 2 postać nie rzuca na szmery.
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

jediwolf pisze: 06 sty 2021, 16:57
Szamano pisze: 06 sty 2021, 16:20 1) mogę użyć akcji odpoczynku gdy nie mam żadnych kart skażenia na ręce ?

2) co się dzieje gdy robię ostrożny ruch i odkrywam żeton eksploracji niebezpieczeństwo lub cisza?

3) są 2 postacie w pomieszczeniu w fazie wydarzeń z kolonii losuje dorosłego i 1 gracz rzuca na szmery i pojawia się obcy, w tedy 2 postać już nie rzuca na szmery ?
1. Możesz.
2. Rozpatrujesz je wg. opisu w instrukcji. Czyli przy ciszy, nie dokładasz znacznika szeru, a przy niebezpieczeństwie przemieszczasz intruza jeśli możesz, albo umieszczasz znaczniki szmerów do pozostałych korytarzy.
3. Nie, 2 postać nie rzuca na szmery.
AD. 1 Po co używać tej akcji jak nie ma czego skanować?

AD. 3 W instrukcji nigdzie nie jest napisane że druga postać nie rzuca, dlatego uważam że obie postaci rzucają.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 989
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 982 times
Been thanked: 433 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KurikDeVolay »

Odnośnie punktu pierwszego - żeby zabić czas, spalić jakąś akcję i przeczekać na kluczowy moment. Czasem to bardzo potrzebne.
Co do trzeciego pytania jediwolf ma rację. Pierwszy gracz wywołuje obcego, więc siłą rzeczy drugi staje się związany walką i nie musi rzucać.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 857
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 292 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Ad pkt. 3 - nie rzucasz.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: sirafin »

PerezSaj pisze: 06 sty 2021, 21:06AD. 3 W instrukcji nigdzie nie jest napisane że druga postać nie rzuca, dlatego uważam że obie postaci rzucają.
Obrazek
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
PerezSaj
Posty: 127
Rejestracja: 28 lis 2020, 21:56
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: PerezSaj »

KurikDeVolay pisze: 06 sty 2021, 21:37 Odnośnie punktu pierwszego - żeby zabić czas, spalić jakąś akcję i przeczekać na kluczowy moment. Czasem to bardzo potrzebne.
Co do trzeciego pytania jediwolf ma rację. Pierwszy gracz wywołuje obcego, więc siłą rzeczy drugi staje się związany walką i nie musi rzucać.
Sorki. Nie doczytałem że po pierwszym graczu pojawia się obcy.
mateuszwon94
Posty: 41
Rejestracja: 19 sty 2020, 20:22
Has thanked: 1 time
Been thanked: 30 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: mateuszwon94 »

Szamano pisze: 06 sty 2021, 16:20 2) co się dzieje gdy robię ostrożny ruch i odkrywam żeton eksploracji niebezpieczeństwo lub cisza?
jediwolf pisze: 06 sty 2021, 16:57 2. Rozpatrujesz je wg. opisu w instrukcji. Czyli przy ciszy, nie dokładasz znacznika szeru, a przy niebezpieczeństwie przemieszczasz intruza jeśli możesz, albo umieszczasz znaczniki szmerów do pozostałych korytarzy.
I tutaj muszę skorygować błąd. Ponieważ według oficjalnego FAQu na stronie AR:
AR_FAQ pisze: Actions.10. What happens if you use Careful Movement or the Reconnaissance Action card and reveal an exploration token with Danger result?

You apply the careful movement result because it cancels out the Noise roll and Danger and Silence on exploration tokens are automatic Noise roll results. Reconnaissance also cancels out both Silence and Danger effects.
Ostrożny ruch anuluje wyniki rzutu na szmery, a żeton eksploracji z Ciszą bądź niebezpieczeństwem to automatyczny wynik rzutu na szmery. Tak więc jak odkryłeś Ciszę masz pecha, bo i tak musisz gdzieś dołożyć znacznik szmerów. Natomiast jak odkryłeś Niebezpieczeństwo to masz szczęście bo nic do Ciebie nie przyjdzie i umieścisz tylko 1 znacznik szmerów (zamiast maksymalnie 4).

Generalnie polecam poczytać sobie to FAQ. Wyjaśnia dużo takich pytań. W sumie wartałoby, żeby REBEL.pl to FAQu przetłumaczył i dołączył do materiałów na stronie Nemesis w swoim sklepie.
jediwolf
Posty: 400
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 79 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: jediwolf »

mateuszwon94 pisze: 08 sty 2021, 08:04
I tutaj muszę skorygować błąd. Ponieważ według oficjalnego FAQu na stronie AR:
AR_FAQ pisze: Actions.10. What happens if you use Careful Movement or the Reconnaissance Action card and reveal an exploration token with Danger result?

You apply the careful movement result because it cancels out the Noise roll and Danger and Silence on exploration tokens are automatic Noise roll results. Reconnaissance also cancels out both Silence and Danger effects.
Ostrożny ruch anuluje wyniki rzutu na szmery, a żeton eksploracji z Ciszą bądź niebezpieczeństwem to automatyczny wynik rzutu na szmery. Tak więc jak odkryłeś Ciszę masz pecha, bo i tak musisz gdzieś dołożyć znacznik szmerów. Natomiast jak odkryłeś Niebezpieczeństwo to masz szczęście bo nic do Ciebie nie przyjdzie i umieścisz tylko 1 znacznik szmerów (zamiast maksymalnie 4).

Generalnie polecam poczytać sobie to FAQ. Wyjaśnia dużo takich pytań. W sumie wartałoby, żeby REBEL.pl to FAQu przetłumaczył i dołączył do materiałów na stronie Nemesis w swoim sklepie.
Faktycznie kiedyś na forum chyba z BGG była gruba rozkmina o tym. Ostatecznie AR określiło, że właśnie te dwa żetony (cisza i niebezpieczeństwo) są jakby automatycznymi wynikami podczas testu hałasu. Ostrożny ruch anuluje test hałasu w zamian za dołożenie znacznika do któregoś z korytarzy. Brakuje informacji w instrukcji, że te dwa żetonu są jakby z góry założonymi wynikami testu rzutu na szmery.
Hadorkin
Posty: 2
Rejestracja: 08 sty 2021, 19:54

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hadorkin »

Cze. Instrukcja zasad do Karnomorf. Pytanie dotyczy koloni intruzów, mianowicie są wymienione opcje co należny wykonać kiedy wyciągnie się żeton ścierwojada albo rzeźnika. Ale skąd te żetony biorą się w kolonii intruzów/woreczku. Czegoś nie doczytałem??
ODPOWIEDZ