Strona 1 z 36

Nemesis - pytania o zasady.

: 15 sty 2018, 20:35
autor: Haloon
Wątek główny gry

Ktoś grał z was w Nemesis? Mam pytania odnośnie celu gry.
1) Wybranym celem jest odkrycie dwóch słabości Obcych. Jeżeli uda mi się wykonać go np. w czwartej turze to po tym fakcie moim zajęciem powinno stać nie dać się zabić Obcym i przeżyć do końca gry? (czyli z grubsza czekanie na koniec gry)
2) Jeżeli jeden gracz miał za cel wysłanie sygnału, drugi odnalezienie słabości to kiedy właściwie gra dla nich się kończy? Czekamy aż licznik tur spadnie do zera, statek wykona skok nadświetlny, a my na koniec ostatniej tury będziemy znajdować się w kriokomorze czy gra jest wcześniej przerywana?

Re: Nemesis

: 16 sty 2018, 19:21
autor: Zonexir
Celem jest przeżyć i wykonać swoje ukryte cele. Gra zazwyczaj toczy się do momentu az statek nie wykona skoku w nadprzestrzeń. Wcześniejsze zakończenie gry odbywa się tylko poprzez wysadzenie statku przez któregoś z graczy lub kiedy wszyscy zginą :)

Re: (KS) Nemesis

: 19 cze 2019, 18:46
autor: Mulczas
Dzień dobry.
Jeśli chcę zabrać przedmiot z pomieszczenia wydaje dowolną kartę akcji czy konkretne przypisane do bohatera ?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Re: Nemesis

: 20 cze 2019, 18:09
autor: plazmat
Mam pytanie o zasady. Przy ataku intruzów z zaskoczenia po wylosowaniu osobnika dorosłego co należy zrobić jeśli już wszystkie figurki dorosłe (4) są na planszy?

Re: Nemesis

: 20 cze 2019, 23:05
autor: feniks_ciapek
plazmat pisze: 20 cze 2019, 18:09 Mam pytanie o zasady. Przy ataku intruzów z zaskoczenia po wylosowaniu osobnika dorosłego co należy zrobić jeśli już wszystkie figurki dorosłe (4) są na planszy?
Jest ich 8, nie 4. Larwy to te malutkie. 3 pełzacze przy postaciach, 2 dorosłe w insercie z postaciami klęczące, 2 dorosłe klęczące i 4 stojące w drugim insercie. Plus 2 reproduktory i 1 królowa.

Re: (KS) Nemesis

: 22 cze 2019, 13:21
autor: Mixthoor
Mulczas pisze: 19 cze 2019, 18:46Jeśli chcę zabrać przedmiot z pomieszczenia wydaje dowolną kartę akcji czy konkretne przypisane do bohatera ?
Konkretne. Przy pomocy dowolnej z nich możesz podnieść ciężki obiekt (ciało człowieka, intruza bądź jajo).
----
Przy ataku intruzów z zaskoczenia po wylosowaniu osobnika dorosłego co należy zrobić jeśli już wszystkie figurki dorosłe (4) są na planszy?
Strona 15, prawy dolny róg: "W takim przypadku dorosłe osobniki nie zaagnażowane w walkę wycofują się, figurki usuwane z planszy, żetony z powrotem do worka kolonii".
----
Moje pytania:
- Wg oficjalnej instrukcji w formacie wideo, przy ostrożnym ruchu nie dokłada się żadnego znacznika szmerów. Polska instrukcja wskazuje wybór korytarza do którego należy dodać (dalczego?). Czy to błąd w polskiej instrukcji?
- Czy gniazdo lub pomieszczenie ze śluzem mogą być jednocześnie uszkodzone bądź owładnięte płomieniami? W obu tych pomieszczeniach nie ma przedmiotów i na żetonach eksploracji należy je ignorować.

Re: (KS) Nemesis

: 22 cze 2019, 15:01
autor: plazmat
Moje pytania:
- Wg oficjalnej instrukcji w formacie wideo, przy ostrożnym ruchu nie dokłada się żadnego znacznika szmerów. Polska instrukcja wskazuje wybór korytarza do którego należy dodać (dalczego?). Czy to błąd w polskiej instrukcji?
- Czy gniazdo lub pomieszczenie ze śluzem mogą być jednocześnie uszkodzone bądź owładnięte płomieniami? W obu tych pomieszczeniach nie ma przedmiotów i na żetonach eksploracji należy je ignorować.
- w takim razie w wideo się pomylono, angielska instrukcja także mówi o konieczności położenia znacznika szmeru w wybranym korytarzu
- gniazdo i pomieszczenie ze śluzem nie może być uszkodzone, o tym jest napisane w instrukcji, jednak nie znalazłem nic o pożarze

Re: Nemesis

: 23 cze 2019, 09:49
autor: Azel
1. Czy można korzystać z akcji pomieszczenia i kart, gdy w pomieszczeniu jest intruz lub pożar?
Przykłady:
Chcę naładować strzelbę, by móc w kolejnej akcji strzelić do intruza.
Chcę wejść do hibernatorium, mimo że w pomieszczeniu jest pożar.

2. Czy nieuszkodzony silnik zmienia się w uszkodzony, gdy do pomieszczenia dodaje się żeton awarii? Czy ten żeton dotyczy tylko pomieszczenia, a nie samego silnika?

3. Rozumiem, że rozprzestrzenianie się ognia i ruch intruzów do innych pomieszczeń odbywa się tylko dzięki kartom Wydarzeń?

Re: Nemesis

: 23 cze 2019, 11:34
autor: Nidhogg
Azel pisze: 23 cze 2019, 09:49 1. Czy można korzystać z akcji pomieszczenia i kart, gdy w pomieszczeniu jest intruz lub pożar?
Przykłady:
Chcę naładować strzelbę, by móc w kolejnej akcji strzelić do intruza.
Chcę wejść do hibernatorium, mimo że w pomieszczeniu jest pożar.

2. Czy nieuszkodzony silnik zmienia się w uszkodzony, gdy do pomieszczenia dodaje się żeton awarii? Czy ten żeton dotyczy tylko pomieszczenia, a nie samego silnika?

3. Rozumiem, że rozprzestrzenianie się ognia i ruch intruzów do innych pomieszczeń odbywa się tylko dzięki kartom Wydarzeń?
1. Jak jest intruz to jesteś zaangażowany w walkę i nie możesz korzystać z akcji pomieszczenia. Jak jest tam pożar to możesz ale na koniec tury dostaniesz ranę.

2. Uszkodzenie tyczy tylko pomieszczenia nie silnika. Silniki mają osobne oznaczenia uszkodzenia.

3. Tak

Re: Nemesis

: 24 cze 2019, 19:31
autor: lazarro
Jeśli karta akcji np ogień zaporowy lub rozkaz, umożliwia poruszenie się swoim bohaterem lub obiema postaciami do sąsiadującego pomieszczenia to wykonujemy wtenczas rzut na szmery?

Re: Nemesis

: 25 cze 2019, 05:52
autor: thegammer
Pytanko zasady: Postać z intruzem w pomieszczeniu może wykonać tylko akcje typu: atak, ucieczka, ewentualnie zagrać akcję z karty, ale tylko tą oznaczoną ikoną pistoletu. Wykonywanie pozostałych akcji jest zabronione ?

Re: Nemesis

: 25 cze 2019, 09:07
autor: Kitshu
Tak

Re: Nemesis

: 25 cze 2019, 10:04
autor: Kilson
lazarro pisze: 24 cze 2019, 19:31 Jeśli karta akcji np ogień zaporowy lub rozkaz, umożliwia poruszenie się swoim bohaterem lub obiema postaciami do sąsiadującego pomieszczenia to wykonujemy wtenczas rzut na szmery?
Ja też chętnie się dowiem, bo o ile karta "ogień zaporowy" w języku polskim mówi o "akcji ruchu" (czyli obstawiam, że powinien być rzut na szmery) - to ogólnie karta jest źle przetłumaczona i jej znaczenie mocno rozmija się z tą w wersji angielskiej. Tam jest napisane, że należy się poruszyć - ale jeśli nie jest to "akcja ruchu", która wywołuje szmery, tylko ruch wynikający z innej zasady, to chyba nie powinno się rzucać na szmery? Chyba, że instrukcja albo jakiś FAQ gdzieś to doprecyzowuje? EDIT: Jednak FAQ doprecyzowuje ;) Wykonujemy rzut na szmery.

Co do samej karty "ognia zaporowego" to przekleję tutaj bardzo istotnego posta kolegi vojtasa z wątku dotyczącego tłumaczenia:

Spoiler zastosowany ze względu na zdjęcie i rozmiar posta, a nie spoiler fabularny ;)

WAŻNE:
Spoiler:

Re: Nemesis

: 25 cze 2019, 14:47
autor: vojtas
lazarro pisze: 24 cze 2019, 19:31Jeśli karta akcji np ogień zaporowy lub rozkaz, umożliwia poruszenie się swoim bohaterem lub obiema postaciami do sąsiadującego pomieszczenia to wykonujemy wtenczas rzut na szmery?
Tak, oczywiście pod warunkiem, że nie ma tam nikogo (tj. intruza lub postaci). Jeśli ktoś tam jest, to nie rzucamy.

Re: Nemesis

: 25 cze 2019, 15:04
autor: plazmat
Jak już jesteśmy przy szmerach, to czy rzut na szmery wykonujemy także po akcji mechanika przejścia kanałem technicznym?

Re: Nemesis

: 25 cze 2019, 17:18
autor: vojtas
Tak, oczywiście znowu zakładając, że owo pomieszczenie jest puste. Po przejściu korytarzem technicznym do nowo odkrytego pomieszczenia żeton eksploracji z drzwiami ignorujemy.

Re: Nemesis

: 25 cze 2019, 18:11
autor: Aba19xx
Czy ktoś może zdał sobie trud i ma gdzieś spisane albo pamięta poniższe:
- jakie są sposoby pozbycia się larwy z ciała?
- jakie są sposoby pozbycia się kart Zarażenia ze swojego stosu i/lub z ręki?

Dzięki z góry

Re: Nemesis

: 25 cze 2019, 18:32
autor: Nidhogg
Aba19xx pisze: 25 cze 2019, 18:11 Czy ktoś może zdał sobie trud i ma gdzieś spisane albo pamięta poniższe:
- jakie są sposoby pozbycia się larwy z ciała?
- jakie są sposoby pozbycia się kart Zarażenia ze swojego stosu i/lub z ręki?

Dzięki z góry
są do tego dwa / trzy pomieszczenia. Przeczytaj działanie pomieszczeń na karcie pomocy to znajdziesz jak możesz się ich pozbyć.

Re: Nemesis

: 26 cze 2019, 01:00
autor: miszczu666
Aba19xx pisze: 25 cze 2019, 18:11 Czy ktoś może zdał sobie trud i ma gdzieś spisane albo pamięta poniższe:
- jakie są sposoby pozbycia się larwy z ciała?
- jakie są sposoby pozbycia się kart Zarażenia ze swojego stosu i/lub z ręki?

Dzięki z góry
[kryptoreklama] Polecam skrót zasad mojego tłumaczenia ===>>> Skrót Zasad[/kryptoreklama]

Re: Nemesis

: 26 cze 2019, 19:45
autor: topcat4
Cześć, proszę o rozwianie wątpliwości :)
- jak jest ze znacznikami szmerów na korytarzach technicznych. Za każdym razem jak mamy położyć na korytarzu technicznym znacznik szmeru, kładziemy go na polu specjalnym korytarzy tech.,a jeżeli mamy dołożyć kolejny dochodzi do "spotkania" i usuwamy znacznik z pola specjalnego korytarzy tech. ?
- czy drzwi mogą być wystawione na planszę tylko w wyniku działania żetonów eksploracji ? Czy zagrywając kartę która umożliwia nam zamknięcie lub otworzenie drzwi, dobieram żeton drzwi z pudełka i wykładam go na plansze czy tyczy się to tylko żetonów drzwi które już się na planszy znajdują ?

Re: Nemesis

: 26 cze 2019, 20:06
autor: Kilson
topcat4 pisze: 26 cze 2019, 19:45 - jak jest ze znacznikami szmerów na korytarzach technicznych. Za każdym razem jak mamy położyć na korytarzu technicznym znacznik szmeru, kładziemy go na polu specjalnym korytarzy tech.,a jeżeli mamy dołożyć kolejny dochodzi do "spotkania" i usuwamy znacznik z pola specjalnego korytarzy tech. ?
Dokładnie tak jak piszesz.
topcat4 pisze: 26 cze 2019, 19:45 - czy drzwi mogą być wystawione na planszę tylko w wyniku działania żetonów eksploracji ? Czy zagrywając kartę która umożliwia nam zamknięcie lub otworzenie drzwi, dobieram żeton drzwi z pudełka i wykładam go na plansze czy tyczy się to tylko żetonów drzwi które już się na planszy znajdują ?
Drzwi są w każdym korytarzu (poza technicznymi), domyślnie wszystkie są otwarte - czyli nie ma żadnego znacznika. Dopiero jak drzwi zostają zamknięte, to wykładasz kartonik na plansze (możesz zamknąć je sam za pomocą karty akcji albo zamykają się samoczynnie np. przez żeton eksploracji)

Re: Nemesis

: 28 cze 2019, 04:54
autor: Morgon
thegammer pisze: 25 cze 2019, 05:52 Pytanko zasady: Postać z intruzem w pomieszczeniu może wykonać tylko akcje typu: atak, ucieczka, ewentualnie zagrać akcję z karty, ale tylko tą oznaczoną ikoną pistoletu. Wykonywanie pozostałych akcji jest zabronione ?
Możesz też zagrać kartę bez żadnej ikonki, takie karty można zagrywać w walce.

Re: Nemesis

: 30 cze 2019, 19:58
autor: DarkSide
Taka sytuacja:

1.) Dwie (lub więcej) postaci w jednym pomieszczeniu i zaczyna się walka z Intruzem. Pierwszy gracz zadał 2 rany a wg. karty siła intruza wynosi 4.
Czy drugi w kolejności gracz z tego pomieszczenia (i ewentualnie dalsi jeśli podejmują walkę) atakując intruza, ma go nadal przy stanie: 2 rany na 4 punkty życia, czy następuje reset i ciągnie się nową kartę intruza by odczytać od nowa jego punkty życia, a intruz już nie ma obrażeń zadanych przez poprzednika?

2.) W pomieszczeniu szaleje pożar. Runda się kończy, więc postać dostaje ranę i intruz dostaje ranę.
a) Zaczyna się nowa runda i gracz chce zaatakować intruza, czy ta rana od pożaru z poprzedniej rundy pozostaje i jest dodawana do obrażeń zadanych przez gracza?
b) Odwróćmy sytuacje: jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?

Re: Nemesis

: 30 cze 2019, 20:18
autor: dziobanes
DarkSide pisze: 30 cze 2019, 19:58 Taka sytuacja:

1.) Dwie (lub więcej) postaci w jednym pomieszczeniu i zaczyna się walka z Intruzem. Pierwszy gracz zadał 2 rany a wg. karty siła intruza wynosi 4.
Czy drugi w kolejności gracz z tego pomieszczenia (i ewentualnie dalsi jeśli podejmują walkę) atakując intruza, ma go nadal przy stanie: 2 rany na 4 punkty życia, czy następuje reset i ciągnie się nową kartę intruza by odczytać od nowa jego punkty życia, a intruz już nie ma obrażeń zadanych przez poprzednika?

2.) W pomieszczeniu szaleje pożar. Runda się kończy, więc postać dostaje ranę i intruz dostaje ranę.
a) Zaczyna się nowa runda i gracz chce zaatakować intruza, czy ta rana od pożaru z poprzedniej rundy pozostaje i jest dodawana do obrażeń zadanych przez gracza?
b) Odwróćmy sytuacje: jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?
Ja to widzę tak :
1. Drugi gracz ma go przy stanie 2 rany (oznaczamy na podstawce intruza), ale przy ataku dociąga nową kartę w celu ustalenia ile intruz aktualnie ma życia
2. a) tak jest
b) my graliśmy że w momencie kiedy pożar zadaje ranę intruzowi, dociąga się nową kartę , żeby sprawdzić aktualny poziom życia intruza. Nie mam przed sobą instrukcji, ale proszę o sprostowanie , jeśli się mylę

Pozdrawiam

Re: Nemesis

: 30 cze 2019, 21:04
autor: Curiosity
dziobanes pisze: 30 cze 2019, 20:18
DarkSide pisze: 30 cze 2019, 19:58 jest pożar, gracz zadał 2 rany a i intruz ma 3 punkty życia, na koniec rundy rozpatrujemy pożar, czy to obrażenie z płomieni zabija intruza?
b) my graliśmy że w momencie kiedy pożar zadaje ranę intruzowi, dociąga się nową kartę , żeby sprawdzić aktualny poziom życia intruza. Nie mam przed sobą instrukcji, ale proszę o sprostowanie , jeśli się mylę
Mały szczegół: w turze gracza rozpatruje się obrażenia od ognia wyłącznie dla graczy. Dopiero później, w turze Intruzów, rozpatruje się skutki pożaru dla Intruzów. I tak, dobiera się wtedy kartę, żeby sprawdzić czy Intruz nadal żyje.