Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 322
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia
Has thanked: 34 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Mixthoor » 27 lip 2019, 21:49

Co może/powinien zrobić gracz z 5 kartami skażenia w dłoni?

cycu
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 2019, 21:32
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: cycu » 27 lip 2019, 22:08

Mixthoor pisze:
27 lip 2019, 21:49
Co może/powinien zrobić gracz z 5 kartami skażenia w dłoni?
Spasować. W następnej turze dobierze "normalną" rękę.

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 322
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia
Has thanked: 34 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Mixthoor » 28 lip 2019, 09:33

Dzięki. Kolejne pytania.

1) Czy po pierwszym odkryciu gniazda, na którym jest żeton pożaru, gniazdo strawią płomienie i jaja będą niszczone w Fazie Wydarzeń?
2) Jeżeli maszynownia jest uszkodzona, nie można jedynie wykonać akcji pomieszczenia, tzn. sprawdzić statusu silników, prawda? Można je natomiast naprawić lub uszkodzić bądź podejrzeć ich stan w Centrum Kontroli Napędów. Zgadza się?
3) Atak larwy. Atak ten może nastąpić podczas spotkania z intruzem, jako "atak z zaskoczenia" bądź podczas Fazy Wydarzeń, gdy postać gracza nie ubiła szmaty w swojej turze i nadal znajduje się z nią w tym samym pomieszczeniu, zgadza się?
4) Truchło intruza. Po ubiciu larwy można zabrać jej truchło (żeton zwłok intruza) do laboratorium. Jej żeton to ciężki obiekt, prawda?
5) Laboratorium. Gracz A znajduje się w laboratorium, niosąc niebieskie ciało martwego członka załogi. W tym pomieszczeniu znajduje się również gracz B. Czy gracz B może wykonać akcję pomieszczenia, czyli przebadać ciało członka załogi, które niesie gracz A? Gracz A może to zrobić. Jeśli ciało członka załogi zostanie upuszczone w laboratorium, wówczas każdy gracz może je przebadać. A jeśli ciało jest w rękach innego gracza? Jest to dla mnie bardzo kluczowa informacja, od której zależy realizacja jednego z celów graczy.

Kampania NIEZNANE HISTORIE #1.
Misja 1. Wydarzenie nr 5 - "Odbicie Lustrzane". O co tu chodzi?
Spoiler:

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5347
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 218 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 28 lip 2019, 10:38

Mixthoor pisze:
28 lip 2019, 09:33
Dzięki. Kolejne pytania.

1) Czy po pierwszym odkryciu gniazda, na którym jest żeton pożaru, gniazdo strawią płomienie i jaja będą niszczone w Fazie Wydarzeń?
Tak
2) Jeżeli maszynownia jest uszkodzona, nie można jedynie wykonać akcji pomieszczenia, tzn. sprawdzić statusu silników, prawda? Można je natomiast naprawić lub uszkodzić bądź podejrzeć ich stan w Centrum Kontroli Napędów. Zgadza się?
Tak
3) Atak larwy. Atak ten może nastąpić podczas spotkania z intruzem, jako "atak z zaskoczenia" bądź podczas Fazy Wydarzeń, gdy postać gracza nie ubiła szmaty w swojej turze i nadal znajduje się z nią w tym samym pomieszczeniu, zgadza się?
Po raz trzeci Tak!
4) Truchło intruza. Po ubiciu larwy można zabrać jej truchło (żeton zwłok intruza) do laboratorium. Jej żeton to ciężki obiekt, prawda?
Nie. Okazuje się, że tylko dorosły osobnik zostawia po sobie zwłoki, nadające się do zbadania. Ani Larwa, ani Reproduktor czy Królowa NIE zostawiają po sobie zwłok, zdatnych do zbadania (po ubiciu Larwy nie ma co zbierać, a Reproduktor i Królowa są za ciężcy do podniesienia)
Każdy Intruz poza Larwą zostawia po sobie zwłoki.
5) Laboratorium. Gracz A znajduje się w laboratorium, niosąc niebieskie ciało martwego członka załogi. W tym pomieszczeniu znajduje się również gracz B. Czy gracz B może wykonać akcję pomieszczenia, czyli przebadać ciało członka załogi, które niesie gracz A? Gracz A może to zrobić. Jeśli ciało członka załogi zostanie upuszczone w laboratorium, wówczas każdy gracz może je przebadać. A jeśli ciało jest w rękach innego gracza? Jest to dla mnie bardzo kluczowa informacja, od której zależy realizacja jednego z celów graczy.
Z tego co pamiętam (ale mogę się mylić), to wystarczy, że ktoś ma w Laboratorium obiekt do zbadania. Wtedy każdy inny gracz może je przebadać.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

cycu
Posty: 11
Rejestracja: 17 lut 2019, 21:32
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: cycu » 28 lip 2019, 10:45

1. Sprecyzuję, że co rundę niszczone jest jedno jajo
5. Curiosity dobrze pisze możesz badać obiekty w rękach innych graczy, ale nie możesz jedynie niszczyć jaj w ich rękach.

Gelerth
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2019, 10:13

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Gelerth » 30 lip 2019, 11:02

Witam wszystkich,

Mam następujące pytanie i dotyczy działania karty "Przeszkodzenie". Taka sytuacja z wczoraj . Gram Mechanikiem, mój przeciwnik kapitanem z odpalonym interkomem, nie jesteśmy w tym samym pomieszczeniu. Kapitan wydaje mi rozkaz przejścia do wskazanego pomieszczenia (akurat zamieszkanego grupowo przez obcych :) - wiadomo jaki cel miał ). Ja mam na ręku kartę "Przeszkodzenie". Czy mogę jej użyć jako kontry do jego rozkazu ? Wątpliwości są co do kwestii czy karta "Przeszkodzenie" działa tylko gdy obie postacie są w jednym pomieszczeniu czy też można jej użyć w takiej sytuacji jak moja.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5347
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 218 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity » 30 lip 2019, 11:08

Gelerth pisze:
30 lip 2019, 11:02
Ja mam na ręku kartę "Przeszkodzenie". Czy mogę jej użyć jako kontry do jego rozkazu ? Wątpliwości są co do kwestii czy karta "Przeszkodzenie" działa tylko gdy obie postacie są w jednym pomieszczeniu czy też można jej użyć w takiej sytuacji jak moja.
Możesz jej użyć tylko wtedy, gdy jesteście w tym samym pomieszczeniu.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Gelerth
Posty: 4
Rejestracja: 30 lip 2019, 10:13

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Gelerth » 30 lip 2019, 11:26

Curiosity pisze:
30 lip 2019, 11:08
Gelerth pisze:
30 lip 2019, 11:02
Ja mam na ręku kartę "Przeszkodzenie". Czy mogę jej użyć jako kontry do jego rozkazu ? Wątpliwości są co do kwestii czy karta "Przeszkodzenie" działa tylko gdy obie postacie są w jednym pomieszczeniu czy też można jej użyć w takiej sytuacji jak moja.
Możesz jej użyć tylko wtedy, gdy jesteście w tym samym pomieszczeniu.
Hmm , czyli nie ma obrony przed tą umiejętnością Kapitana...no można unikać pomieszczeń z komputerem ale to nie jest fajna opcja . Dziękuję za odpowiedź.

andrzej
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2019, 17:47

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: andrzej » 01 sie 2019, 11:37

pytanie:
Jeśli nie ma ruchu intruzów w fazie wydarzeń { bo, nie ma żadnego na planszy, lub nie wystąpił symbol intruza na karcie wydarzeń} czy wtedy rozgrywam efekt wydarzenia?... czy niezależnie od wszystkiego rozgrywam efekt wydarzeń?

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 977
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 32 times
Been thanked: 47 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 01 sie 2019, 11:59

andrzej pisze:
01 sie 2019, 11:37
pytanie:
Jeśli nie ma ruchu intruzów w fazie wydarzeń { bo, nie ma żadnego na planszy, lub nie wystąpił symbol intruza na karcie wydarzeń} czy wtedy rozgrywam efekt wydarzenia?... czy niezależnie od wszystkiego rozgrywam efekt wydarzeń?
zawsze rozgrywasz efekt wydarzeń.
7% rabatu - 3Trolle

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 199
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 22 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 » 01 sie 2019, 14:23

Gelerth pisze:
30 lip 2019, 11:26
Curiosity pisze:
30 lip 2019, 11:08
Gelerth pisze:
30 lip 2019, 11:02
Ja mam na ręku kartę "Przeszkodzenie". Czy mogę jej użyć jako kontry do jego rozkazu ? Wątpliwości są co do kwestii czy karta "Przeszkodzenie" działa tylko gdy obie postacie są w jednym pomieszczeniu czy też można jej użyć w takiej sytuacji jak moja.
Możesz jej użyć tylko wtedy, gdy jesteście w tym samym pomieszczeniu.
Hmm , czyli nie ma obrony przed tą umiejętnością Kapitana...no można unikać pomieszczeń z komputerem ale to nie jest fajna opcja . Dziękuję za odpowiedź.
Dla mnie jest to logiczne. Po to jest ten przedmiot i karta akcji. Jak wszyscy się rozbiegną po statku to ta karta akcji będzie bardzo sytuacyjna i może być praktycznie niewykorzystywana.

kubajakub
Posty: 42
Rejestracja: 13 cze 2010, 09:59
Has thanked: 34 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: kubajakub » 02 sie 2019, 08:55

Skąd pochodzi ta informacja, który intruz zostawia zwłoki, a który nie? I że królowa i reproduktor są za ciężcy?

A pełzacz, zostawia zwłoki czy nie?

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 199
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 22 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 » 02 sie 2019, 09:10

kubajakub pisze:
02 sie 2019, 08:55
Skąd pochodzi ta informacja, który intruz zostawia zwłoki, a który nie? I że królowa i reproduktor są za ciężcy?

A pełzacz, zostawia zwłoki czy nie?
Larwa i jajo – wystarczy 1 obrażenie, aby je zabić. Usuń figur-kę z planszy.
Pełzacz i osobnik dorosły – dobierz 1 kartę ataku intruza, zignoruj wszystkie informacje na karcie oprócz symbolu krwi w le-wym górnym rogu. Jeśli liczba w symbolu krwi jest równa albo niższa od aktualnej liczby obrażeń intruza, intruz zostaje zabity – usuń jego figurkę i po-łóż 1 żeton zwłok intruza w pomieszczeniu, gdzie zginął (od tej chwili jest to obiekt „zwłoki intruza”). Jeśli liczba w symbolu krwi jest wyższa, intruz nadal żyje.
Reproduktor i królowa – dobierz 2 karty ataku intruza, dodaj do siebie wartości w symbolach krwi i porównaj sumę do aktualnej liczby obrażeń intruza. Wynik porównania jest taki sam jak w przy-padku opisanym powyżej.
Tylko w przypadku Pełzacza i dorosłego jest napisane wprost, że zostawia się zwłoki. Strona 20 pdf-u instrukcji ze strony rebela.

Każdy Intruz poza Larwą zostawia po sobie zwłoki.

luki075
Posty: 15
Rejestracja: 16 lip 2019, 10:38
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: luki075 » 03 sie 2019, 10:57

Na stronie 22 instrukcji gry kolumna środkowa dół jest napisane '' zwłoki intruza (żeton zwłok pojawia się po śmierci jakiegokolwiek intruza z wyjątkiem larwy). '' To jak jest w końcu z niesieniem ciężkiego obiektu. Czy można też nieść ciało reproduktora lub królowej? Gdyby żeton dokładnie określał jakiego intruza jest to truchło to rozumiem, ale tak nie jest.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5347
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 218 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 03 sie 2019, 14:49

luki075 pisze:
03 sie 2019, 10:57
Na stronie 22 instrukcji gry kolumna środkowa dół jest napisane '' zwłoki intruza (żeton zwłok pojawia się po śmierci jakiegokolwiek intruza z wyjątkiem larwy). '' To jak jest w końcu z niesieniem ciężkiego obiektu. Czy można też nieść ciało reproduktora lub królowej? Gdyby żeton dokładnie określał jakiego intruza jest to truchło to rozumiem, ale tak nie jest.
Na BGG spotkałem się z interpretacją, że Reproduktor i Królowa nie zostawiają zwłok, które można przebadać. Ale, żeby oddać Ci sprawiedliwość, nawet "w oryginale" jest zapis, o którym piszesz:
Intruder Carcass (a Carcass token is placed after the
death of any Intruder – with the exception of Larvae).
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

luki075
Posty: 15
Rejestracja: 16 lip 2019, 10:38
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: luki075 » 03 sie 2019, 14:56

Dzięki za odpowiedź. Myślę że różna interpretacja może mieć wpływ na rozgrywkę. Więcej trupków ułatwia ich zdobycie do badania. Opcja bez reproduktora i królowej może dodać więcej smaczku rozgrywce.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5347
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 218 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 03 sie 2019, 15:30

luki075 pisze:
03 sie 2019, 14:56
Dzięki za odpowiedź. Myślę że różna interpretacja może mieć wpływ na rozgrywkę. Więcej trupków ułatwia ich zdobycie do badania. Opcja bez reproduktora i królowej może dodać więcej smaczku rozgrywce.
Z drugiej strony - ubicie Reproduktora jest chyba strasznie rzadkie, bo pojawia się rzadziej niż Królowa. Oboje mogą mieć nawet i po 12 punktów życia, więc...
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 322
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia
Has thanked: 34 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Mixthoor » 03 sie 2019, 15:38

... więc po ubicu można pokusić się o zabraniu fragmentów ich cielska (żeton truchła) do badań: odstrzelone kończyny, oderwany łeb, rozerwane łapy. My tak robimy.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5347
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 218 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 03 sie 2019, 16:11

Okay, chyba zatem można przyjąć, że zwłoki zostawia każdy intruz poza Larwą.
Okazuje się, że informacja o tym, że Królowa i Reproduktor nie zostawiają zwłok, pochodzi z wcześniejszych wersji instrukcji. Najwyraźniej, w ostatecznej wersji zostało to zmienione.

Poprawię posty.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 322
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia
Has thanked: 34 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Mixthoor » 04 sie 2019, 00:39

Przeglądam wątek i spisuję wszystkie nurtujące mnie pytania. Możesz przy okazji przekreślić ten post viewtopic.php?p=1163526#p1163526

Kolejne pytanie. Czy ktokolwiek z Was korzystał kiedykolwiek z akcji pomiszczenia MASZYNOWNII? Mam dużo rozgrywek za sobą i korzystamy jedynie z możliwości naprawy/zapsucia, nigdy z akcji tych pomieszczeń.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 663
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 23 times
Been thanked: 41 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 04 sie 2019, 02:10

Mixthoor pisze:
04 sie 2019, 00:39
Przeglądam wątek i spisuję wszystkie nurtujące mnie pytania. Możesz przy okazji przekreślić ten post viewtopic.php?p=1163526#p1163526
Dlaczego przekreślić? Przecież dobrze napisał.
Mixthoor pisze:
04 sie 2019, 00:39
Kolejne pytanie. Czy ktokolwiek z Was korzystał kiedykolwiek z akcji pomiszczenia MASZYNOWNII? Mam dużo rozgrywek za sobą i korzystamy jedynie z możliwości naprawy/zapsucia, nigdy z akcji tych pomieszczeń.

Czyli nie sprawdzacie czy silniki są naprawione bo:
1) patrzycie po źle wydrukowanych awersach i wiecie czy działa czy nie? (ja moim współgraczom nie mówiłem że się różnią i jak leży jeden na drugim, to jeszcze nikt się nie zorientował, że się różnią, a sprawdzenie silników najczęściej zostawiam innym, żeby się nie sugerować jak wiem na czym polega problem ;) )
2) przyjmujecie błędne założenie, że używając naprawy możecie zabrać oba żetony i wybrać który jest na górze? (akcją maszynowni powinno się sprawdzać, a akcją naprawy/uszkodzenia tylko zamienić ich pozycję, a nie wybierać który gdzie leży)
3) jest jeszcze szansa, że grałeś na tyle mało razy, że zawsze trafiało się pomieszczenie z numerem "2" pozwalające podglądać status silników, ale obstawiam, że jednak to nie tu jest sedno problemu ;)
Ostatnio zmieniony 04 sie 2019, 10:43 przez Kilson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mixthoor
Użytkownik wspierający
Posty: 322
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Lokalizacja: Dojczlandia
Has thanked: 34 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Mixthoor » 04 sie 2019, 08:45

Kilson pisze:
04 sie 2019, 02:10
Mixthoor pisze:
04 sie 2019, 00:39
Przeglądam wątek i spisuję wszystkie nurtujące mnie pytania. Możesz przy okazji przekreślić ten post viewtopic.php?p=1163526#p1163526
Dlaczego przekreślić? Przecież dobrze napisał.
Nie bałdzo hłabio. Tu jest prawidłowo: viewtopic.php?p=1163568#p1163568. Curiosity nie zacytował pełnego zdania z "W punkcie 9". 9 krok Fazy Wydarzeń w przypadku Królowej jest inny, niż potencjalne spotkanie bladzi podczas tur graczy.

---
Mixthoor pisze:
04 sie 2019, 00:39
Kolejne pytanie. Czy ktokolwiek z Was korzystał kiedykolwiek z akcji pomiszczenia MASZYNOWNII? Mam dużo rozgrywek za sobą i korzystamy jedynie z możliwości naprawy/zapsucia, nigdy z akcji tych pomieszczeń.
Kilson pisze:Czyli nie sprawdzacie czy silniki są naprawione bo:
1) patrzycie po źle wydrukowanych awersach i wiecie czy działa czy nie? (ja moim współgraczom nie mówiłem że się różnią i jak leży jeden na drugim, to jeszcze nikt się nie zorientował, że się różnią, a sprawdzenie silników najczęściej zostawiam innym, żeby się nie sugerować jak wiem na czym polega problem ;) )
Nie dostrzegam różnicy. Kafle leżą jeden na drugim na ciemnej planszy i nikt w nie nie świeci latarką.

---
Kilson pisze:2) przyjmujecie błędne założenie, że używając naprawy możecie zabrać oba żetony i wybrać który jest na górze? (akcją maszynowni powinno się sprawdzać, a akcją naprawy/uszkodzenia tylko zamienić ich pozycję, a nie wybierać który gdzie leży)
Hmmm... Wykonujemy akcję naprawy bez sprawdzenia statusu silnika. Jeśli jest uszkodzony, naprawiam. Jeśli sprawny, zostawiam. Jeśli jestem korpo dziwką, opcjonalnie psuję i łgam pozostałym. Czy naprawdę muszę pierwej sprawdzić status silnika, nim go naprawę/zepsuję? Przecie maszynownia może być uszkodzona, a i tak mam prawo grzebać przy silnikach...

---
Kilson pisze:3) jest jeszcze szansa, że grałeś na tyle mało razy, że zawsze trafiało się pomieszczenie z numerem "2" pozwalające podglądać status silników, ale obstawiam, że jednak to nie tu jest sedno problemu ;)
Grałem koło 15 razy. Z Centrum Sterowania Napędem skorzystaliśmy 2, może 3 razy. (w tym 1 raz w kampanii).

andrzej
Posty: 19
Rejestracja: 08 lip 2019, 17:47

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: andrzej » 04 sie 2019, 09:14

Witam, mam pytanie:
Znajduję się w pomieszczeniu do którego prowadzą tylko dwa korytarze, w każdym z nich leży znacznik szmeru. Ale tylko w jednym, korytarzu nr 2 są zamknięte drzwi ( z znacznikiem szmeru). Teraz: rzucam kością na szmery i wypada 2-ka.
1. Czy, ściągam wszystkie znaczniki szmerów, niszczę drzwi i intruz nie wchodzi ?
2. Znaczniki pozostają ,drzwi są niszczone i intruz nie wchodzi ?

probbi
Użytkownik wspierający
Posty: 464
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: probbi » 04 sie 2019, 10:09

Opcja numer 3
Ściągasz znaczniki, drzwi jak stały tak stoją a Ty mówisz dzień dobry Intruzowi, który właśnie Cię nawiedził w pomieszczeniu.
Mixthoor pisze:
04 sie 2019, 08:45
Hmmm... Wykonujemy akcję naprawy bez sprawdzenia statusu silnika. Jeśli jest uszkodzony, naprawiam. Jeśli sprawny, zostawiam. Jeśli jestem korpo dziwką, opcjonalnie psuję i łgam pozostałym. Czy naprawdę muszę pierwej sprawdzić status silnika, nim go naprawę/zepsuję? Przecie maszynownia może być uszkodzona, a i tak mam prawo grzebać przy silnikach...
Myślę, że Kilsonowi chodzi o to, że podczas akcji naprawy zamieniasz kafelki bez ich podgladania. W takiej sytuacji jeżeli wcześniej nie sprawdziłes co jest na wierzchu nie wiesz czy naprawiles czy zepsules.
Jest to ciekawe bo ja też grałem zawsze w ten sposób, że podczas naprawy brałem obydwa i po ich obejrzeniu decydowalem który będzie na wierzchu. Kolejna drobna zasada źle zagrana

EDIT.
Wg instrukcji bierzesz oba żetony i je podgladasz odkladajac w dowolny sposób a więc Kilson nie ma jednak racji.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 663
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 23 times
Been thanked: 41 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 04 sie 2019, 10:39

Mixthoor pisze:
04 sie 2019, 08:45
Nie bałdzo hłabio. Tu jest prawidłowo: viewtopic.php?p=1163568#p1163568. Curiosity nie zacytował pełnego zdania z "W punkcie 9". 9 krok Fazy Wydarzeń w przypadku Królowej jest inny, niż potencjalne spotkanie bladzi podczas tur graczy.
Ale on pisał, o wyniku rzutu na szmery, czyli miał rację.
Ty mój drogi tołdi piszesz o fazie kolonii jak rozumiem? Wtedy procedura jest inna, ale pytanie było dość precyzyjne i de facto wynikało z tego, że zadający je wiedział, że w fazie kolonii królowa nie zawsze się pojawia.
Jeśli wyciągniesz w fazie kolonii żeton dorosłego, każdy rzuci na szmery i w wyniku tego rzutu masz wylosować spotkanie i wyciągniesz królową to WYCHODZI ona na planszę, mimo że jest to faza kolonii.
probbi pisze:
04 sie 2019, 10:09
Wg instrukcji bierzesz oba żetony i je podgladasz odkladajac w dowolny sposób a więc Kilson nie ma jednak racji.
Faktycznie macie racje. Jakoś przyjąłem, że działa to podobnie jak kokpit, że sprawdzenie i "ustawienie" to osobne akcje i o ile pamiętam, to grając pierwszy raz, ktoś w ten sposób mi tłumaczył.
Czyli wychodzi na to, że podglądanie statusu jest mega sytuacyjne i ma sens tylko jeśli nie mamy akurat karty naprawy i np. chcemy sprawdzić czy ktoś nas nie oszukał. (czyli prawdopodobnie rzeczywiście już nigdy go nie użyję ;) )
Wychodzi na to, że trochę sobie utrudnialiśmy :P Ale i tak do tej pory chyba w 2 grach (na 9 zdaje się) doszło do próby ocalenia statku ;) Częściej wszyscy umierają albo uciekają kapsułami ;)
andrzej pisze:
04 sie 2019, 09:14
Witam, mam pytanie:
Znajduję się w pomieszczeniu do którego prowadzą tylko dwa korytarze, w każdym z nich leży znacznik szmeru. Ale tylko w jednym, korytarzu nr 2 są zamknięte drzwi ( z znacznikiem szmeru). Teraz: rzucam kością na szmery i wypada 2-ka.
1. Czy, ściągam wszystkie znaczniki szmerów, niszczę drzwi i intruz nie wchodzi ?
2. Znaczniki pozostają ,drzwi są niszczone i intruz nie wchodzi ?
Drzwi i szmery są całkowicie niezależne od siebie. Obcy pojawia się bezpośrednio w pomieszczeniu, a drzwi stoją jak stały.
Fabularnie możesz przyjąć, że obcy był już w tym pomieszczeniu zanim do niego wlazłeś, dostał się tam np. kanałem wentylacyjnym ;)

ODPOWIEDZ