Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project) - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: KamradziejTomal »

Przepraszam, faktycznie pisałem z pamięci i pomyliłem te rasy.

No właśnie ten zapis:
(na potrzeby wszelkich zasad uważa sie to za akcję ulepszenia w Placówkę Handlową)
Powoduje, że nie jestem pewien - z jednej strony nie piszą nic o kosztach ale z drugiej akcja ulepszania normalnie przecież kosztuje surowce. Na BGG znalazłem chyba tylko jeden wpis, że też ktoś mówił, że jest darmowa ale chciałem uzyskać opinię szerokiego grona ;)

Bo zgadzamy się, że akcja jest dostępna tylko raz na rundę? Pomarańczowe tło tego symbolu to przynajmniej sugeruje...
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
GeQ
Posty: 283
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
Lokalizacja: Tczew
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: GeQ »

KamradziejTomal pisze: 29 mar 2018, 08:24 Przepraszam, faktycznie pisałem z pamięci i pomyliłem te rasy.

No właśnie ten zapis:
(na potrzeby wszelkich zasad uważa sie to za akcję ulepszenia w Placówkę Handlową)
Powoduje, że nie jestem pewien - z jednej strony nie piszą nic o kosztach ale z drugiej akcja ulepszania normalnie przecież kosztuje surowce. Na BGG znalazłem chyba tylko jeden wpis, że też ktoś mówił, że jest darmowa ale chciałem uzyskać opinię szerokiego grona ;)

Bo zgadzamy się, że akcja jest dostępna tylko raz na rundę? Pomarańczowe tło tego symbolu to przynajmniej sugeruje...
Akcja jest wykonywana raz na rundę, całkowicie się zgadzam. A stwierdzenie, że akcję uważa się za ulepszenie, moim zdaniem sugeruje, że inni mogą pobrać z tego tytuły moc, a jak jest budowa placówek handlowych premiowana na przykład przez żeton rundy, to też jest to zaliczane. No bo gdyby zapłacić za to surowcami, to nie trzeba by było tego pisać - skoro płacisz to pobierasz profity. A w tym przypadku tylko zamieniasz, ale domyślnie uważa się tę zamianę za przebudowę. tak ja to przynajmniej rozumiem.

W innej sytuacji - choć nieco podobnej, są Ambassowie - lecz oni tylko zamieniają miejscami kopalnię z instytutem planetarnym, i to nie jest traktowane do żadnych bonusów jako przebudowa.
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: KamradziejTomal »

Dobra znalazłem na BGG tę wiadomość że jest darmowa - już nie mam wątpliwości napisał ją jeden z twórców gry ;)

https://boardgamegeek.com/article/27719401#27719401

Podsumowując:

Firakowie (nie Itarianie - duh) mogą po zbudowaniu instytutu zdegradować swoje laboratorium do placówki handlowej:

1) Raz na rundę (pomarańczowe tło pola to wskazuje)
2) Bez płacenia kosztów budowy placówki
3) Postawienie na miejscu laboratorium liczy się tak jak budowa - uruchamia punktowanie za placówki oraz pobieranie mocy przez przciwników
4) Podnosząc się o jeden poziom w dowolnej techologii

I chyba już wszystko będzie jasne ;)
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: seki »

KamradziejTomal pisze:Dobra znalazłem na BGG tę wiadomość że jest darmowa - już nie mam wątpliwości napisał ją jeden z twórców gry ;)

https://boardgamegeek.com/article/27719401#27719401

Podsumowując:

Firakowie (nie Itarianie - duh) mogą po zbudowaniu instytutu zdegradować swoje laboratorium do placówki handlowej:

1) Raz na rundę (pomarańczowe tło pola to wskazuje)
2) Bez płacenia kosztów budowy placówki
3) Postawienie na miejscu laboratorium liczy się tak jak budowa - uruchamia punktowanie za placówki oraz pobieranie mocy przez przciwników
4) Podnosząc się o jeden poziom w dowolnej techologii

I chyba już wszystko będzie jasne ;)
Tak, rzeczywiście to rozwiewa wątpliwości. Choć dla mnie zapis, że akcja jest traktowana jak normalne ulepszenie zdecydowanie i bez wątpliwości sugerowało, że koszt się ponosi bo przecież ulepszając budynki ponosi się koszt. Jak widać moje rozumowanie było błędne. Powinien być zapis o braku kosztu. Pamiętam, że wygrałem tą frakcją bardzo wyraźnie robiąc tą akcje pewnie ze 4 razy i ponosząc zawsze koszt wybudowania placówki handlowej. Nawet wtedy frakcja wydawała mi się mocna bo po pierwsze dostajemy darmowy awans na torze technologii a po drugie znów możemy zrobić ulepszenie z tej placówki na laboratorium i dostać kolejny awans i technologie. Jeśli odchodzą koszty placówki handlowej to chyba będzie to moja ulubiona frakcja.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: KamradziejTomal »

Ja właśnie wczoraj nabiłem swoje rekordowe 144 punkty i zacząłem się zastanawiać - czy ja czegoś tutaj nie pokręciłem :D

Mocna frakcja ale ograniczenie jeden na rundę tej akcji i dopiero po wybudowaniu instytutu powoduje spore niedobory w surowcach na początku gry (z którymi o oczywiście idzie sobie poradzić) ;)

W każdym razie dzięki za dyskusję :)
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
GeQ
Posty: 283
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
Lokalizacja: Tczew
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: GeQ »

KamradziejTomal pisze: 29 mar 2018, 10:35 Ja właśnie wczoraj nabiłem swoje rekordowe 144 punkty i zacząłem się zastanawiać - czy ja czegoś tutaj nie pokręciłem :D

Mocna frakcja ale ograniczenie jeden na rundę tej akcji i dopiero po wybudowaniu instytutu powoduje spore niedobory w surowcach na początku gry (z którymi o oczywiście idzie sobie poradzić) ;)

W każdym razie dzięki za dyskusję :)
wiem, że wiele wpływa na końcowe wyniki / frakcje, żetony rund, żetony punktowania końcowego i przede wszystkim przeciwnicy/, ale 144 to wcale nie jest aż tak dobry wynik - jest solidny, zgoda. ale widziałem już wyniki powyżej 160 kilkakrotnie. Nasz rekord 173 Rojem na 4 graczy, jednocześnie będąc ostatnim w celach końcowych.
Przepraszam za dygresję nie na temat ;)
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: Trolliszcze »

Te braki pewnych uszczególnień w zasadach mogą wynikać z tego, że instrukcja była pisana (i chyba w większości testowana) przez weteranów Terry. Dla mnie zawsze było oczywiste, że akcja degradacji nie wymaga zasobów, bo zasoby poświęca się tylko podczas normalnych akcji budowania, a akcje specjalne - jeżeli mają jakikolwiek koszt - to jest on podawany. Podobnie działa akcja specjalna Swarmlingów w Terze - również raz na rundę, przy czym z domku w faktorię, i też bez konieczności płacenia zasobów.

Co do wyników, to na BGG ludzie zgłaszali już wyniki powyżej 200, bardzo różnymi frakcjami. Ja wczoraj zrobiłem 185 Szalonymi Androidami - bardzo fajna frakcja, która szybko może rozwinąć dopływ gotówki, choć na BGG uchodzi za słabszą. Ale to na razie tak naprawdę czcze dywagacje, kto jest słaby, a kto silny. W TM trzeba było wieeelu rozgrywek, żeby np. Inżynierowie (PL chyba Gnomy) zyskały aprobatę graczy - i dziś są uznawani za jedną z najsilniejszych frakcji.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: KamradziejTomal »

Czasami faktycznie instrukcja zalatuje trochę skrótami myślowymi ale to właśnie w takich mega szczególnych przypadkach, bo ogólne zapisy są raczej jasne ;)

Co do punktów to wiem, że 144 nie jest "mocnym" wynikiem w stosunku do tego co ludzie potrafią ale u nas po 10 rozgrywkach kolejny rekordowy to było coś koło 123, a średnia nie wiem czy nawet do 100 dochodzi ;)
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
feniks_ciapek
Posty: 2269
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1589 times
Been thanked: 915 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: feniks_ciapek »

Patrzenie na wyniki na BGG może przyprawić o kompleksy. Ale ta gra to faktycznie czysta, długofalowa strategia. Takie szachy, tylko bez zbijania figur :) Czasami mnie przerasta :)
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: kmd7 »

Przepraszam za offtop, ale jak już piszecie, to ilość punktów jest dla mnie sprawą drugorzędną, liczy się dobra zabawa. Ale fajnie jest zrobić dobry wynik. Na marginesie, mój to bodajże 173 pkt., średnio w dwuosobowych partiach wykręcamy 110-130 pkt, minimum to ok 100. Ale faktycznie czasami, to wygląda, że mielę zasoby, a punktów nie przybywa ;).
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: kmd7 »

Sorry za dubel, ale mam pytanie dotyczące gry solo. Zagrałem pierwszy raz i miałem momenty zawahania. Jeśli coś pomylę, to przepraszam, bo piszę z pamięci.
Problem dotyczy karty frakcji. Użyłem ustawień początkowych, więc automa grała brązowymi (Taklonami). Ich akcje frakcyjne to budowa kopalni i zasłonięcie akcji Mocy/KIK. Na karcie frakcji jedynym kryterium budowy był zasięg 3 i najbliższa moja planeta. Co jeśli takich lokalizacji było więcej, niż jedna? Ja używałem wtedy sekcji wsparcia, mimo, że nie były "zapalone" odpowiednie zielone lampki i odrzucałem kolejne lokalizacje wg przykładu z instrukcji i kolejnych punktów 3 (a,b itd). Tak samo z akcją Mocy/Kików - korzystałem z wyboru kierunkowego w sekcji wsparcia. Czy tak to ma wyglądać?
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: michal2014 »

Ten ruch automy polegający na stawianiu kopalnii rzeczywiscie na początku może być skomplikowany i niejasny.
Polecam
1. wydrukować sobie Skrót zasad automy:
https://boardgamegeek.com/filepage/1590 ... 1-pawelacb
2. Kierować sie po koleii o góry z karty pomocy - skrót zasad automy - uwzględniając WSZYSTKIE warunki przy których świeci się lampka na karcie wsparcia.
Ale bierz pod uwagę szczególnie punkty, których nie ma na karcie wparcia.. tj najmniejsza liczba terraformacji i odległość od planety gracza.

W twoim przypadku ważna jest nawigacja, która u Talkonów wynosi 3? dobrze mówię? wiec rozpatrując szukasz planet 3 hexy i bliżej.
Stawiaj sobie satelity na planetach w trzecim neutrealnym kolorze.

Na tej karcie pomocy masz tak:
1. z karty frakcji jezeli ma zastowsowanie
2. z żetonu puntkowania
3. liczba terraformacji.
4. odległosc od planety gracza
5. wybór kierunkowy.


czyli w twoim przypadku będzie tak.
Wpadła ci karta frakcji przy wyborze karty z talii automy czyli:
1. punkt 1 cie obowiązuje: stawiasz sobie satelity na planetach w odległosci 3 i mniej
2. patrzysz czy te planety mają zastowsowanie 2 punkcie 2 ( na przykład moze być jakaś zielona, a jest taki zeton punktowania )
3. jezeli nadal remis, z tych planet wybierasz tą z najmniejszą liczbą terraformacji. nadal remis.
4. wybierasz planetę która jest najblizej od twojej
5. jeżeli nadal remis jedziesz wybór kierunkowy z karty wsparcia.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: kmd7 »

Masz rację w poście powyżej, wszystko robię, jak piszesz. Korzystam z karty, do której link podałeś. Jest też szczegółowy przykład w instrukcji, wg mnie bardzo jasny.
Tylko właśnie, kluczowe jest to zdanie, jak napisałeś: "przy których świeci się lampka na karcie wsparcia". Problem w tym, że jeśli wylosujesz kartę z akcją frakcji, to żadna lampka się nie świeci :D. Bo o ile akcja na karcie automy "Wybuduj kopalnię" ma pozapalane lampki, to karta polecająca wykonać akcje z karty frakcji ma wszystkie lampki zgaszone. No i ta akcja Mocy/Kików - widnieje na karcie Taklonów, bez żadnego wyboru kierunkowego. Dlatego mam zagwozdkę, radzę sobie w taki sposób, jak pisałem wyżej, ale nie wiem, czy to poprawne.
Awatar użytkownika
michal2014
Posty: 273
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 15 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: michal2014 »

Moim zdaniem jak nie masz lampki przy wyborze kierunkowym to i tak się nim kierujesz.
Jest to pogmatwane trochę moim zdaniem i poroztrzeliwane w intrukcji.
Dlatego pomoc gracza się przydaje o której mówisz.

I tak jak napisałem, bierz pod uwagę wybór kierunkowy mimo iż nie pali sie lampka przy karcie wsparcia.
Bo niby jak inaczej ? ;-)

PS. Naprawdę na karcie nie ma wyboru kierunkowego ?? Niemożliwe.
Jest albo strzałka od góry w dół bądz od dołu do góry, albo dla wyboru akcji /kicków strzałka od lewej do prawej lub prawej do lewej z jakąś cyfrą.

Ja się nie spotakłem z sytuacją, zeby tego nie było, a grałem już z 5-6 razy. moze lampka się nie swieciła, ale strzałki zawsze miałem.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: kmd7 »

Nie, wszystko jest, w tym i wybór kierunkowy, tyle, że bez zielonych lampek. W każdym razie, kiedy wypada mi wykonać akcje z karty frakcji, to kierując się logiką, robię jak Ty - stosuję odpowiedni wybór, mimo, że nie pali się zielona lampka.
B0rg
Posty: 31
Rejestracja: 26 lis 2017, 22:16

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: B0rg »

Kilka wątpliwości z ostatniej rozgrywki:

1. Czy Lantydzi przyklejając kopalnię do innego gracza na zielonej planecie muszą płacić kicka?
2. Czy Lantydzi przyklejając kopalnię do innego gracza na zielonej planecie otrzymują punkty za zasiedlenie Gai? (Chodzi o żetony punktowania rundy/ technologię, nie o żeton końcowy).
3. Czy Firakowie degradując Laboratorium muszą płacić koszt Placówki Handlowej? (Instrukcja mówi: "na potrzeby wszelkich zasad uważa się to za akcję ulepszenia w Placówkę Handlową").
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Tomzaq »

B0rg pisze: 13 maja 2018, 20:32 Kilka wątpliwości z ostatniej rozgrywki:

1. Czy Lantydzi przyklejając kopalnię do innego gracza na zielonej planecie muszą płacić kicka?
2. Czy Lantydzi przyklejając kopalnię do innego gracza na zielonej planecie otrzymują punkty za zasiedlenie Gai? (Chodzi o żetony punktowania rundy/ technologię, nie o żeton końcowy).
3. Czy Firakowie degradując Laboratorium muszą płacić koszt Placówki Handlowej? (Instrukcja mówi: "na potrzeby wszelkich zasad uważa się to za akcję ulepszenia w Placówkę Handlową").
1. Nie
2. Tak
3. Nie
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Trolliszcze »

1. Nie.
2. Nie!
3. Nie.

Ad 2. Z oficjalnego FAQ:
Q: If an effect allows players to gain points for colonizing Gaia planets (such as a round scoring tile), do the Lantids gain points for building a mine on an opponent’s colonized Gaia planet?
A: No, mines built using the Lantids’ ability do not count for any effects related to Gaia planets.

Poza tym tradycyjnie pytania zadane w złym dziale.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1721
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 84 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: Tomzaq »

Trolliszcze pisze: 13 maja 2018, 22:32 1. Nie.
2. Nie!
3. Nie.

Ad 2. Z oficjalnego FAQ:
Q: If an effect allows players to gain points for colonizing Gaia planets (such as a round scoring tile), do the Lantids gain points for building a mine on an opponent’s colonized Gaia planet?
A: No, mines built using the Lantids’ ability do not count for any effects related to Gaia planets.

Poza tym tradycyjnie pytania zadane w złym dziale.
Zaskoczyłeś mnie. W myśl polskiej instrukcji powinni otrzymać punkty. Ale z oficjalnym faqiem nie będę dyskutował i się dostosuję
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 720
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 175 times
Been thanked: 214 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: bardopondo »

Rzeczywiście w polskiej instrukcji jest sformułowanie "na potrzeby punktowania żetonów najwięcej planet Gaja/ najwięcej rodzajów planet", co może mylić, że rozchodzi się tylko o punktowanie końcowe. Ikonografia na planszetce Lantydów nie pozostawia już dla mnie jednak cienia wątpliwości - komensalistyczne kopalnie Lantydów są bezużyteczne dla wszystkich żetonów w grze gdzie liczy się zasiedlenie planet Gai lub liczba rodzajów planet.

BTW po 35 partiach Lantydzi są wciąż nierozdziewiczni u mnie ;)

BTW2: bariera 200 pkt pękła, o dziwo dokonałem tego Firakami, których mam trochę za lamerów wsród Gajowej kompanii. Dokładnie 221 punktów, jednak grałem przeciwko automie - Hadż Halla na poziomie ultoma. Otwarcie instytut planetarny i Laboratorium już w pierwszej rundzie, pomógł korzystny układ - obie startowe planety muszą być w sąsiedztwie przeciwnka, inaczej nici z tego planu. Niezbędne są też kafelki dochodowe pod torem ekonomii i wiedzy, bez tego dochody na drugą rundę wyglądają mniej więcej 1 ore+ 3 kredyty. Automa była bardzo mało ekspansywna i pewnie dlatego tak mi poszło, przy żywych graczach ciężko byłoby się rozpanoszyć na planszy, z racji tego, że stawianie budynków zaczyna się tak naprawdę dopiero w 3 rundzie. Fartowne także było punktowanie za rundy - w pierwszej rundzie 4 punkty za placówki handlowe, potem znowu punktowanie placówek w okolicach 4 rundy i na koniec punktowanie awansów na torach. Zaawansowana technologia punktowania za awansy znalazła się także na szczycie toru wiedzy - to wszystko spowodowało zalew punktów z każdym awansem w ostatniej rundzie. Ostatecznie jeszcze 52 punkty na koniec za sam rozwój na torach technologii. Trudnością było zdobycie 4 kafelków federacji niezbędnych do awansów na szczyty, przy ich mizernej liczbie budynków , jest to ciężkie do osiągnięcia. Ach te zazębiające się mechanizmy.....
kamilstany
Posty: 133
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 63 times

Re: Projekt Gaja (Terra Mystica: Gaia Project)

Post autor: kamilstany »

Skoro już "poruszyłem" forum to mam pewne pytanie.

Umiejętność rasowa Nowalian "Zdolność: W ramach akcji bonusowej Nowalianie mogą przesunąć1 znacznik Mocy z pola III cyklu Mocy na pole Gai, aby
otrzymać 1 Wiedzę (przesuniętych znaczników dotyczą standardowe
zasady Fazy Gai)."

i
W ramach akcji bonusowej Bal T’ak mogą przenieść Gajaformera z Planszy Frakcji na pole Gai cyklu Mocy, aby otrzymać 1 KIK-a. Gajaformerzy znajdujący się na polu Gai cyklu Mocy stają się dostępni podczas Fazy Gai następnej rundy, przenosi się ich wtedy z powrotem na pola Gajaformerów.

Można tego używać kilka razy podczas tury tak?
Jest to akcja bonusowa taka jak np. wymiana KiK-a na odległość?
Czyli mogę w swojej turze wysłać 1/2lub 3 gajaformerów na pole Gai Cyklu mocy aby od razu dostać 3 Kiki? Zgadza się?
B0rg
Posty: 31
Rejestracja: 26 lis 2017, 22:16

Re: Projekt Gaja

Post autor: B0rg »

Instrukcja toru ekonomii mówi:

"Poziom 5: Natychmiast weź 3 Rudy, 6 Kredytów i 6 Mocy. Od tej pory nie otrzymujesz przychodu za poziom 4.!"

Taka sama sytuacja jest na torze nauki.

Czyli otrzymujemy przychód za poziom 3ci czy w ogóle tor ekonomii/nauki przestaje dawać cokolwiek?
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 720
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 175 times
Been thanked: 214 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: bardopondo »

kamilstany pisze: 18 maja 2018, 09:49 Skoro już "poruszyłem" forum to mam pewne pytanie.

Umiejętność rasowa Nowalian "Zdolność: W ramach akcji bonusowej Nowalianie mogą przesunąć1 znacznik Mocy z pola III cyklu Mocy na pole Gai, aby
otrzymać 1 Wiedzę (przesuniętych znaczników dotyczą standardowe
zasady Fazy Gai)."

i
W ramach akcji bonusowej Bal T’ak mogą przenieść Gajaformera z Planszy Frakcji na pole Gai cyklu Mocy, aby otrzymać 1 KIK-a. Gajaformerzy znajdujący się na polu Gai cyklu Mocy stają się dostępni podczas Fazy Gai następnej rundy, przenosi się ich wtedy z powrotem na pola Gajaformerów.

Można tego używać kilka razy podczas tury tak?
Jest to akcja bonusowa taka jak np. wymiana KiK-a na odległość?
Czyli mogę w swojej turze wysłać 1/2lub 3 gajaformerów na pole Gai Cyklu mocy aby od razu dostać 3 Kiki? Zgadza się?
jasne, potrzebujesz 3 KIKi = wymieniasz 3 Gajaformerów
B0rg pisze: 20 maja 2018, 21:02 Instrukcja toru ekonomii mówi:

"Poziom 5: Natychmiast weź 3 Rudy, 6 Kredytów i 6 Mocy. Od tej pory nie otrzymujesz przychodu za poziom 4.!"

Taka sama sytuacja jest na torze nauki.

Czyli otrzymujemy przychód za poziom 3ci czy w ogóle tor ekonomii/nauki przestaje dawać cokolwiek?
gdy szczytujesz w torze ekonomii lub nauki dostajesz jednorazowy natychmiastowy przychód i rezygnujesz tym samym z dochodu na początek następnych ewentualnych rund. Dlatego robić to najlepiej w ostatniej rundzie
Meechauek
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwie 2010, 14:50
Lokalizacja: Poznań

Re: Projekt Gaja

Post autor: Meechauek »

Witam forumowiczów.

Mam 2 wątpliwości dotyczące zasad:

1) Mam zbudowane Przymierze (lab, lab, lab, kopalnia). Czy z tego gotowego przymierza mogę dokonać usprawnienia laboratorium do akademii?

2) sposoby na zdobycie żetonów technologii to:
a) usprawnienie budynku (w 2 przypadkach)
b) akcja z KIKów
c) ... ? są jeszcze jakieś ogólnodostępne sposoby?
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Projekt Gaja

Post autor: KamradziejTomal »

Ad. 1 - Tak budynki już istniejącego przymierza można dowolnie ulepszać lub degradować nie patrząc na zmiany w ich energii (wyjątkiem jest rój, który zwiększając moc swojego przymierza dostaje kolejne żetony na odpowiednich progach).

Ad. 2 - Żeton technologii bierzesz dla:

a) Tak
b) Tak
c) Nope
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
ODPOWIEDZ