Strona 7 z 8

Re: Inis

: 04 mar 2019, 11:59
autor: Dr. Nikczemniuk
Nidav pisze:
04 mar 2019, 10:29
Aż z ciekawości zobaczyłem czy temat ten nie był już podniesiony na BGG i w tym wątku - https://boardgamegeek.com/thread/205573 ... ment-legal - ktoś zadał podobne pytanie, pokazując takie dołożenie kafla, przez który ta dziura w środku mogłaby zostać stworzona. Zarówno autor gry, jak i wydawca odezwali się, że jest to jak najbardziej akceptowalny ruch. I ktoś inny stwierdził, że zasady mówią jedynie o tym, że kafelek musi sąsiadować z dwoma innymi. Idąc tą logiką - takie dołożenie kafla jest jak najbardziej zgodne z zasadami i można tak robić ;)
Skoro rzeczywiście taki układ może być prawidłowy to instrukcja powinna takie wynalazki uwzględniać, albo powinien być jakiś oficjalny faq.

Re: Inis

: 04 mar 2019, 14:21
autor: piogar
Akurat instrukcja jasno podaje warunek:
"Każdy nowy kafel Terenu musi być położony tak, aby przylegał do co najmniej dwóch innych"

W zaprezentowanym ukladzie nowy kafelek przylega do 2 innych, wiec wszystko jest w porzadku.
Zastanawiam sie natomiast jak powinna wygladac dokladna kolejnosc dzialan w przypadku nowego kafelka. Wiemy, ze Bran decyduje o tym gdzie bedzie lezal nowy kafelek, ale pytanie tez czy decyduje jak lezy. Czy gracz zagrywajacy "Nowe klany" powinien podac zasloniety kafel Branowi, a ten bez patrzenia na niego powinien umiescic go na odpowiednim miejscu (lacznie z orientacja kafla, co ma znaczenie w tej sytuacji), a dopiero pozniej go odwrocic i dowiedziec sie, co to tak naprawde za teren? Czy Bran moze poznac kafelek i dopier po tym zdecydowac gdzie i jak go umiescic? A moze musi tylko podac z ktorymi terenami sasiaduje, natomiast do zagrywajacego nalezy dobranie orientacji kafelka (a wiec takze mozliwosc zrobienia "jeziora")?

Re: Inis

: 04 mar 2019, 16:46
autor: Nidav
Akurat w tej sytuacji bardziej bym się sugerował po prostu opisem karty. Bran wskazuje gdzie ma leżeć kafelek, po czym jest tam napisane, że losujesz go i dostawiasz do wybranego miejsca. Zatem żadnego pokazywania kafelków, po prostu Bran wskazuje gdzie, ciągniesz i dajesz go tam, gdzie wskazał. Przy czym o orientacji już chyba powinien decydować sam gracz - ale nie wiem na ile często może się zdarzyć sytuacja taka, jaka była wspominane wcześniej, żeby stworzyć takie "jezioro". Niemniej Bran ma po prostu wskazać miejsce, które będzie sąsiadowało z dwoma kafelkami i tyle jego roli, gracz zagrywający kartę ciągnie kafel i go dokłada.

Co do instrukcji - z jednej strony mogli dać w niej dodatkowy przykład pokazujący, że takie zagrania jest możliwe. Z drugiej nie ma żadnych ograniczeń dostawiania kafli poza tym, że ma sąsiadować z dwoma innymi, więc logicznie można uznać, że to jest legitne zagranie ;) Tylko nie wszyscy o tym wiedzą, bo jednak ja sam przykładowo nie próbowałem na tyle "nowatorsko" ustawiać kafli, żeby odkryć możliwość takiego dostawienia terenu.

Re: Inis

: 04 mar 2019, 18:34
autor: Stephan
Ja tam uznaję, że wszystko, co dotyczy kafla podczas eksploracji, czyli gdzie i jak go umieścić, leży w wyłącznych kompetencjach Brana. W końcu jako najwyższy wódz (do czasu wyboru króla) decyduje o polityce zagranicznej i kierunkach ekspansji wszystkich klanów ;) Wystarczającym przywilejem wodza, z inicjatywy którego dochodzi do zagarnięcia nowych ziem, jest możliwość ich zasiedlenia własnymi podwładnymi.

Re: Inis

: 12 mar 2019, 11:35
autor: TKoc
Obrazek
Obrazek

Co się dzieje w następującej sytuacji.
Przeciwnik wchodzi na moje pole, gdzie mam 1 klan, atakuje mnie i usuwam klan, następnie zagrywam kartę watażka.

Czy mogę wstawić swój klan i zdecydować kto wykona następny manewr?, czy konflikt się kończy ponieważ nie mam więcej klanów na danym terenie?

Re: Inis

: 18 mar 2019, 00:38
autor: Atamán
To jest reakcja na manewr przeciwnika, więc konflikt się jeszcze nie skończył. Możesz tak zagrać, dostawić swój klan i wybrać siebie do wykonania manewru.

edit: nie możesz zagrać karty, patrz niżej

Re: Inis

: 19 mar 2019, 07:59
autor: Dauda
To jest reakcja na manewr przeciwnika, więc konflikt się jeszcze nie skończył. Możesz tak zagrać, dostawić swój klan i wybrać siebie do wykonania manewru.
Hey, to chyba akurat nie jest prawdą. Żeby zagrać kartę Watażka w sytuacji jak opisana wyżej, musisz być zaangażowany w bitwę, czyli mieć jeszcze swoje klany (obecne w samej walce, nie w cytadeli) na terytorium gdzie odbywa się starcie. Na BGG jest post na temat karty Warlord (czyli Watażka) gdzie autor gry to wyjaśnia.
Pozdrawiam

Re: Inis

: 19 mar 2019, 16:49
autor: Atamán
Ah racja. Konfikt co prawda się nie skończył, ale nie jesteś już jego uczestnikiem, więc nie możesz zagrać tej karty.

Re: Inis

: 15 maja 2019, 08:33
autor: kamilpr
Czy żeton Brana daje przewage przy remisach przy warunkach wygranej czy również daje panowanie nad terenem podczas gdy remisujemy?

Re: Inis

: 15 maja 2019, 09:23
autor: Qrzy
Instrukcja:
Bran organizuje Zgromadzenie, zaś przy końcu gry zwycięża w remisach z innymi graczami.
I dalej w ustalaniu wodza:
Gracz, który ma na danym Terenie najwięcej Klanów, jest wodzem tego Terenu. Jeśli jest remis, Teren nie ma wodza.

Re: Inis

: 15 maja 2019, 11:44
autor: kamilpr
Dla pewności - gdy decydujemy się odrzucic karte zamiast stracic klan możemy odrzucic jedynie zieloną kartę akcji ? Nie możemy w zamian odrzucic karty zółtej przewagi lub czerwonej eposu ?

Re: Inis

: 15 maja 2019, 12:08
autor: lotheg
kamilpr pisze:
15 maja 2019, 11:44
Dla pewności - gdy decydujemy się odrzucic karte zamiast stracic klan możemy odrzucic jedynie zieloną kartę akcji ? Nie możemy w zamian odrzucic karty zółtej przewagi lub czerwonej eposu ?
Dokładnie tak. Tylko zielona.

Re: Inis

: 15 maja 2019, 20:37
autor: kamilpr
Czy po początkowym rozstawieniu klanów na początku gry dostajemy od razu karty przewag?

Re: Inis

: 15 maja 2019, 21:32
autor: Qrzy
I znowu kłania się instrukcja ;)
Gra toczy się przez kilka rund, a na każdą z nich składają się dwie fazy:
Faza Zgromadzenia: Jeden z graczy mianowany jest Branem; sprawdza się ewentualnych zwycięzców; ustala się
kolejność rozgrywania; wodzowie biorą karty Przewagi; gracze dobierają karty Akcji.

Re: Inis

: 17 maja 2019, 23:16
autor: jrz8888
1) Jak działają karty z Triskelionem? Wiem, że można je zagrać tylko w konkretnej sytuacji, ale mam na myśli na przykład taki moment (gra dla dwóch osób):
Pierwszy gracz wykonuje swój ruch, drugi odpowiada na zagraną akcję kartą z Triskelionem. Teraz następuje ruch pierwszego czy ponownie drugiego gracza?
2) Jak działa karta akcji Geis w przypadku sprowokowania konfliktu inną kartą akcji? Konflikt jest anulowany?

Re: Inis

: 18 maja 2019, 02:14
autor: Atamán
1. Następny będzie drugi gracz. W swoim ruchu gracz zagrywa kartę pory roku (albo mówi pas albo bierze pretendenta), karty z Triskielionem zagrywa się jakby poza kolejką.

2. Tak, zgadza się. Konflikt jest wtedy anulowany, ale Geis musi być zagrany po tym, gdy gracz wyrazi zamiar użycia karty, czyli zanim rozpatrzycie taki konflikt. Nie można w połowie konfliktu (albo wręcz po jego zakończeniu) anulować działanie karty, która ten konflikt zaczęła.

Re: Inis

: 21 maja 2019, 12:17
autor: Pitas
Jeszcze inne sytuacja.
Gra trzyosobowa. Gracz 1 wywołuje konflikt (na terenie konfliktu znajdują się wszyscy gracze) i zapowiada, że atakuje gracza nr 2. Gracz 3 ma na ręku kartę eposu, która mówi, że "podczas konfliktu nie można zagrywać kart z triskelionem (nie pamiętam nazwy karty)".
Czy gracz 3 może zagrać kartę zaraz po wywołaniu konfliktu, choć to nie jest jego kolei? Czy musi czekać na swoją kolejkę?

Re: Inis

: 21 maja 2019, 12:44
autor: Dauda
Hey, karta z triskelionem mówi kiedy można ją zagrać i w tym przypadku jest to początek starcia, czyli zanim którykolwiek z graczy biorących udział wykona manewr. Nawiązując do Twojego przykładu gracz 3 powinien zagrać ją zaraz jak starcie się rozpocznie. Natomiast jeżeli będzie sytuacja że kilku graczy ma kartę z triskelionem z takim samym momentem zagrania, to wtedy kolejność zagrywania liczy się od aktywnego gracza i dalej zgodnie z kierunkiem przebiegu tury.
Pozdrawiam

Re: Inis

: 22 maja 2019, 14:18
autor: Pitas
Dzięki za wyjaśnienie.

Re: Inis

: 26 maja 2019, 09:21
autor: kamilpr
Gracz atakujący ma karte Kopania Żelaza, broniący ma karte Watażka.
Atakujący atakuje po czym robi kolejny atak z karty Kopani Żelaza i dopiero po tym broniący może zagrać karte Watażki plus po karcie manewr obrony ?
Jakie są zasady przy rozgrywaniu kolejności kart które maja podobne czasy ich aktywacj.

Obrazek

Obrazek

Re: Inis

: 26 maja 2019, 09:24
autor: kamilpr
I jeszcze drugie pytanie. Czy gdy podczas ataku atakujący zdejmie ostatni klan broniącego się z kafelka to broniący może jeszcze zagrać jakaś karte epicka która np. doda klan na kafelek czy gdy broniący nie ma już swojego klanu na kafelki to konflikt się kończy i nic nie może zagrać?

Re: Inis

: 26 maja 2019, 09:47
autor: Dauda
Hey, już kilka postów wyżej był podobny motyw poruszany. Po pierwsze karta Kopalnia Żelaza jest w polskiej edycji błędnie opisana i jej tekst powinien brzmieć: "Gdy wykonujesz manewr ataku" a nie jak obecnie: "Po tym jak wykonałeś manewr ataku". Zmienia to tyle, że jako manewr przy użyciu Kopalni Żelaza usuwasz kartę akcji i klan przeciwnikowi, a nie wykonujesz manewr a później dodatkowo usuwasz kartę akcji i klan przeciwnikowi. Byłoby to zdecydowanie przegięte:) Co do Twojego przykładu w przypadku starcia w którym bierze udział 2 graczy kolejność powinna wyglądać tak:
1 gracz jako manewr zagrywa kartę Kopalnia Żelaza;
2 gracz usuwa kartę akcji i klan;
2 gracz wykonuje manewr ( powiedzmy że ataku);
1 gracz usuwa klan lub kartę akcji;
2 gracz zagrywa kartę Watażki (po tym jak wykonał manewr) - dodaje 1 klan do terytorium w którym jest starcie i wybiera kto wykona następny manewr (prawdopodonie wybierze siebie:));
2 gracz wykonuje manewr;
Starcie kończy się gdy wszyscy gracze biorący udział w starciu zgodzą się go zakończyć, lub gdy w terytorium starcia zostały odkryte klany tylko jednego gracza. W przypadku gdy gracz nie ma już odkrytych klanów w terytorium gdzie odbywa się starcie nie może już wykonać żadnych manewrów w tym także nie może zagrywać kart eposu.

Pozdrawiam:)

Re: Inis

: 26 maja 2019, 10:11
autor: Atamán
Generalnie post powyżej jest słuszny, z 2 wyjątkami:

1.Starcie kończy się, gdy na terenie starcia nie ma żadnego nieufortyfikowanego klanu lub gdy wszyscy gracze biorący udział w starciu zgodzą się na koniec starcia.

2. To czy możesz zagrać kartę z triskelionem po tym, gdy stracisz ostatni klan zależy od tekstu karty. Jeśli karta wymaga, byś był graczem uczestniczącym w starciu (np. Watażka), to nie możesz jej już zagrać, ale jeśli karta nie ma takiego wymogu, to możesz ją zagrać (np. Kocioł Dagdy).

Re: Inis

: 29 cze 2019, 18:05
autor: Indar
Dwa pytania na szybko.
1 - wiem że to absurdalne deczko, ale ... Znacznik pory roku. Już wiem że nie jest opisany , ale w instrukcji pokazany jest znacznik z porami ... Deczko dziwnie ułożonymi. Rozumiem że to błąd i ma być zgodnie z normalną kolejnością pór roku, a nie jak pokazane w instrukcji ? ;)
2- wiosna: gracz z najmniejszą liczbą umieszczaja po jednym klanie ... Rozumiem że na karcie pomocy zabrakło słowa "klanów"?
3 - czy przemieszczenie jednostek w lecie (nowa akcja) inicjuje konflikt?

Re: Inis

: 30 cze 2019, 13:52
autor: WieszKto
1 - znacznik pól roku jest bez opisów ale rysunki są ok czyli kolejność masz prawidłową jak uczyli w przedszkolu :)

2 - brakuje słowa kart

3 - dobre pytanie...

Ja dorzucę od siebie pytanie z ostatniej sesji. Gramy we 3. Na wspólnym terenie że stolicą dwóch z nas ma po 3 klany a 3 gracz 2 klany. Kończą się karty zielone zawodnikom z 3 klanami więc mówią pas a 3 gracz zagrywa kartę eposu pozwalająca dołożyć 2 klany. Czy powinniśmy rozpatrywać konflikt? Czy gracz z aktualnie 4 klanami wygrywa po prostu grę bo przeciwnicy są bez kart a on weźmie po prostu pretendenta i skończy turę?