Inis

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3114
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 21 maja 2018, 23:38

konrad.rymczak pisze:
21 maja 2018, 22:03
Sebs pisze:
21 maja 2018, 20:07
Szybkie pytanie. Czy wchodzac na terytorium za pomoca karty "z mieczykami" MUSZE wywolac konflik czy jest to opcjonalne?
Musisz.
Dorzucę tylko, że do walki może nie dojść, o ile wszyscy się na to zgodzicie ;). Ale mechanicznie konflikt się zaczyna.
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

Deathhammer
Użytkownik wspierający
Posty: 272
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41

Re: Inis

Post autor: Deathhammer » 22 maja 2018, 11:17

Dokładnie, ma to znaczenie np. przy karcie Święta, gdzie nawet jeśli wszyscy gracze zgodzą się, że nie chcą walczyć to i tak gracz wchodzący na dany teren musi stracić klan.

Skorzeny
Użytkownik wspierający
Posty: 106
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:36
Lokalizacja: Poznań

Re: Inis

Post autor: Skorzeny » 25 maja 2018, 22:27

Witajcie i z góry przepraszam za zbyt pewnie infantylne pytanie o zasady, ale staram się upewnić ;) Zastanawiam się nad zakupem gry, przeczytałem instrukcję i mam pytanie o fazę Pora roku i zagrywanie kart akcji. Chodzi o to:

Gdy wszyscy gracze kolejno spasują faza Pory Roku dobiega końca

Hipotetyczna sytuacja (w wariancie dwuosobowym) - Bran rozpoczyna i zagrywa swoją kartę. Drugi gracz pasuje. Bran zagrywa drugą kartę, drugi gracz może wtedy zagrać swoją nawet jeśli wcześniej spasował? Za każdym razem, gdy jeden gracz zagrywa kartę jest pytanie czy drugi gracz zagrywa/pasuje/bierze żeton pretendenta?

Idąc dalej, czy przez te opcje pasowania co zagraną kartę przeciwnika istnieje możliwość, że np. jeden gracz zagra wszystkie swoje karty (drugi ciągle pasuje) i przy ostatniej ten drugi "wraca do gry" i do końca fazy może zagrywać wszystkie swoje bez oglądania się na przeciwnika (gdyż ten pozbył się wszystkich swoich)?

Mam nadzieję, że nie zagmatwałem za bardzo pytania :)

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2286
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Inis

Post autor: RUNner » 25 maja 2018, 22:51

Ile kafli terenu należy ustawić dla 2 graczy? Instrukcja mówi o 2, ale jednocześnie, że każdy kafel musi się stykać z dwoma innymi. No ale to się tyczy dalszej części rozgrywki, więc odpowiedź na moje pytanie brzmi 2.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2018, 23:36 przez RUNner, łącznie zmieniany 1 raz.
Maluję figurki do gier planszowych. Więcej informacji: viewtopic.php?f=63&t=61167

p_olo86
Użytkownik wspierający
Posty: 226
Rejestracja: 04 sty 2017, 11:31
Has thanked: 1 time

Re: Inis

Post autor: p_olo86 » 25 maja 2018, 23:07

Skorzeny pisze:
25 maja 2018, 22:27
Witajcie i z góry przepraszam za zbyt pewnie infantylne pytanie o zasady, ale staram się upewnić ;) Zastanawiam się nad zakupem gry, przeczytałem instrukcję i mam pytanie o fazę Pora roku i zagrywanie kart akcji. Chodzi o to:

Gdy wszyscy gracze kolejno spasują faza Pory Roku dobiega końca

Hipotetyczna sytuacja (w wariancie dwuosobowym) - Bran rozpoczyna i zagrywa swoją kartę. Drugi gracz pasuje. Bran zagrywa drugą kartę, drugi gracz może wtedy zagrać swoją nawet jeśli wcześniej spasował? Za każdym razem, gdy jeden gracz zagrywa kartę jest pytanie czy drugi gracz zagrywa/pasuje/bierze żeton pretendenta?

Idąc dalej, czy przez te opcje pasowania co zagraną kartę przeciwnika istnieje możliwość, że np. jeden gracz zagra wszystkie swoje karty (drugi ciągle pasuje) i przy ostatniej ten drugi "wraca do gry" i do końca fazy może zagrywać wszystkie swoje bez oglądania się na przeciwnika (gdyż ten pozbył się wszystkich swoich)?

Mam nadzieję, że nie zagmatwałem za bardzo pytania :)
Dokładnie tak. Faza kończy się gdy wszyscy gracze spasują w jednej rundzie. Więc przypadek który odpisałeś jest jak najbardziej możliwy według zasad gry. Chociaż bardzo mało prawdopodobna gdy obaj gracze chociaż trochę znają grę. Porostu Bran by spasował przed zagranie wszystkich swoich kart aby wymusić ruch przeciwnika lub zakończyć fazę pory roku.
Szukam ludzi chętnych do pogrania w gry planszowe w okolicach Pomiechówka i Nowego Dworu Mazowieckiego.

Skorzeny
Użytkownik wspierający
Posty: 106
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:36
Lokalizacja: Poznań

Re: Inis

Post autor: Skorzeny » 26 maja 2018, 09:24

Dzięki, to ma sens :)

Indar
Użytkownik wspierający
Posty: 893
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Indar » 26 maja 2018, 10:54

Mam problem z kartą przewagi "Kopalnia Żelaza".
Wiem że jest do niej errata, ale wciąż nie do końca rozumiem kiedy ona działa. Czy przeciwnik traci kartę + klan DODATKOWO po manewrze ataku po czym przeciwnik traci kartę/klan zgodnie z zasadami? Czy tez karta + klan to efekt całościowy ?

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3114
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 26 maja 2018, 11:11

Indar pisze:
26 maja 2018, 10:54
Mam problem z kartą przewagi "Kopalnia Żelaza".
Wiem że jest do niej errata, ale wciąż nie do końca rozumiem kiedy ona działa. Czy przeciwnik traci kartę + klan DODATKOWO po manewrze ataku po czym przeciwnik traci kartę/klan zgodnie z zasadami? Czy tez karta + klan to efekt całościowy ?
Karta i klan to efekt całościowy. Czyli przeciwnik traci 2x tyle, co normalnie (klan i kartę).
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2286
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Inis

Post autor: RUNner » 28 maja 2018, 20:13

Czy karty Przewagi są jednorazowego użytku? Po zagraniu zostają odrzucone i zakryte na stos, ale co to dokładnie oznacza?
Maluję figurki do gier planszowych. Więcej informacji: viewtopic.php?f=63&t=61167

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1469
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Inis

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 28 maja 2018, 20:32

RUNner pisze:
28 maja 2018, 20:13
Czy karty Przewagi są jednorazowego użytku? Po zagraniu zostają odrzucone i zakryte na stos, ale co to dokładnie oznacza?
A jak ją otrzymujemy?
No właśnie, jeśli na początku kolejnej tury będziesz miał przewagę na danym terenie to karta przewagi będzie twoja.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2286
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Inis

Post autor: RUNner » 28 maja 2018, 20:37

Zmyliło mnie określenie z instrukcji, że po zagraniu trafiają zakryte na stół, a nie np. odkryte obok planszy i czekające na kolejną rundę.
Czyli jest tak, że jako wódz terenu, dostaję kartę Przewagi i mogę ją zagrywać raz w każdej rundzie, jeśli pozostaję wodzem?
Maluję figurki do gier planszowych. Więcej informacji: viewtopic.php?f=63&t=61167

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1469
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Inis

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 28 maja 2018, 21:58

RUNner pisze:
28 maja 2018, 20:37
Zmyliło mnie określenie z instrukcji, że po zagraniu trafiają zakryte na stół, a nie np. odkryte obok planszy i czekające na kolejną rundę.
Czyli jest tak, że jako wódz terenu, dostaję kartę Przewagi i mogę ją zagrywać raz w każdej rundzie, jeśli pozostaję wodzem?
Tak, karta do końca tury jest twoja (nawet jak w trakcie bierzącej tury przestaniesz być wodzem) i możesz ją zagrać bądź nie.
Jeśli w trakcie bierzącej tury przestaniesz być wodzem to w następnej turze kartę otrzyma inny wódz danego terenu (bez względu na to czy zagrałeś kartę czy jej nie zagrałeś).
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 3226
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 18 times
Been thanked: 13 times

Re: Inis

Post autor: warlock » 07 cze 2018, 22:51

Na grupie facebookowej chyba wyszedł błąd w instrukcji polskiej. Kwestia dotyczy sytuacji, gdy stracimy wszystkie klany na planszy.

Instrukcja PL:
"Jeśli na początku swojej kolejki gracz nie ma żadnych Klanów na żadnym Terenie, musi odrzucić wszystkie żetony Wyczynu, jeśli jakieś posiada".

Instrukcja ANG:
"If a player has no clans in any territories when his turn begins, he must discard a Deed token if he has one."

Polska instrukcja mówi o odrzuceniu wszystkich żetonów wyczynu, a angielska mówi "must discard a Deed token", a nie "must discard all of his Deed tokens"...

Co sądzicie?
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Brass: Birmingham, Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3114
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 07 cze 2018, 22:59

warlock pisze:
07 cze 2018, 22:51
Na grupie facebookowej chyba wyszedł błąd w instrukcji polskiej. Kwestia dotyczy sytuacji, gdy stracimy wszystkie klany na planszy.

Instrukcja PL:
"Jeśli na początku swojej kolejki gracz nie ma żadnych Klanów na żadnym Terenie, musi odrzucić wszystkie żetony Wyczynu, jeśli jakieś posiada".

Instrukcja ANG:
"If a player has no clans in any territories when his turn begins, he must discard a Deed token if he has one."

Polska instrukcja mówi o odrzuceniu wszystkich żetonów wyczynu, a angielska mówi "must discard a Deed token", a nie "must discard all of his Deed tokens"...

Co sądzicie?
Błąd, nawet na BGG autor potwierdzał, że odrzuca się jeden żeton:
Yes that’s right, only one Deed is discarded.
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

Awatar użytkownika
Atamán
Użytkownik wspierający
Posty: 1034
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Inis

Post autor: Atamán » 08 cze 2018, 14:41

Ok, no to sprawa z tymi żetonami wyczynu wygląda na kolejny błąd wersji PL. Szkoda. Kto im to tłumaczył?

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1469
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 11 times
Been thanked: 9 times

Re: Inis

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 08 cze 2018, 15:54

Atamán pisze:
08 cze 2018, 14:41
Ok, no to sprawa z tymi żetonami wyczynu wygląda na kolejny błąd wersji PL. Szkoda. Kto im to tłumaczył?
Nie kto tłumaczył tylko kto robił korektę?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
TOMI
Użytkownik wspierający
Posty: 397
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 4 times

Re: Inis

Post autor: TOMI » 09 cze 2018, 18:27

Witam
Mam 4 pytania dot. gry Inis.
Myślę że gramy dobrze ale .... nie daje mi to spokoju:

1). Karty PRZEWAGI można zagrać zawsze (i dla wszystkich terenów)czy tylko dla terenu, którego dotyczy ta karta ??
2). Gracz A zagrywa kartę AKCJI, Gracz B rzuca kartę, która anuluje jej działanie - to rzucenie karty przez Gracza B traktujemy już jako jego ruch ?
3). Gracz A atakuje Gracza B (gra dwuosobowa). Rozstrzygamy walkę a potem rozumem w tym samym konflikcie to Gracz B może zaatakować Gracz A i robią to tak długo aż spasują lub konflikt się zakończy przegraną jednego z nich ?


Przepraszam za podstawowe pytania ale nie daje mi to spokoju a nie chcę grać całe życie źle ;)))
Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3114
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 09 cze 2018, 19:35

TOMI pisze:
09 cze 2018, 18:27
Witam
Mam 4 pytania dot. gry Inis.
Myślę że gramy dobrze ale .... nie daje mi to spokoju:

1). Karty PRZEWAGI można zagrać zawsze (i dla wszystkich terenów)czy tylko dla terenu, którego dotyczy ta karta ??
2). Gracz A zagrywa kartę AKCJI, Gracz B rzuca kartę, która anuluje jej działanie - to rzucenie karty przez Gracza B traktujemy już jako jego ruch ?
3). Gracz A atakuje Gracza B (gra dwuosobowa). Rozstrzygamy walkę a potem rozumem w tym samym konflikcie to Gracz B może zaatakować Gracz A i robią to tak długo aż spasują lub konflikt się zakończy przegraną jednego z nich ?


Przepraszam za podstawowe pytania ale nie daje mi to spokoju a nie chcę grać całe życie źle ;)))
Dzięki za pomoc.
1. Tak, chyba że karta wskazuje, że dotyczy tylko konkretnego terenu (jak np. taka, która zapobiega utracie figurki wkraczającej na obszar gór - czy jakoś tak).
2. Nie, to reakcja, w swojej turze będzie miał normalny ruch.
3. Generalnie tak, ale nie można spasować - można się wycofać albo uzgodnić, że walka się kończy (przed wykonaniem manewru, o ile wszyscy się zgodzą).
Przy okazji polecam grupę na Facebooku z pytaniami (link w podpisie) i... co z czwartym pytaniem? :P
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

trnks_
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2013, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Inis

Post autor: trnks_ » 02 lip 2018, 20:41

Jest może jakiś post zbiorczy na temat wszytskich błędów poskiego wydania? Tych na kartach i w instrukcji?

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2508
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Inis

Post autor: DarkSide » 02 lip 2018, 21:00

trnks_ pisze:
02 lip 2018, 20:41
Jest może jakiś post zbiorczy na temat wszytskich błędów poskiego wydania? Tych na kartach i w instrukcji?
W sąsiednim dziale w temacie gry zostało już wszystko omówione, podsumowane i to ze 2 razy. :)
Moje gry || Sprzedam

Planszostrefa -10%
-------------------------------------

trnks_
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2013, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Inis

Post autor: trnks_ » 03 lip 2018, 11:58

DarkSide pisze:
02 lip 2018, 21:00
trnks_ pisze:
02 lip 2018, 20:41
Jest może jakiś post zbiorczy na temat wszytskich błędów poskiego wydania? Tych na kartach i w instrukcji?
W sąsiednim dziale w temacie gry zostało już wszystko omówione, podsumowane i to ze 2 razy. :)
Znalezione, dzięki :) W rakim razie nawet na jednym z kafli jest błąd...

carvingmania
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:27

Re: Inis

Post autor: carvingmania » 04 lip 2018, 20:24

Witam,
Czy w czasie konfliktu, mogę się wycofać na teren z którego nadszedł prowokator, mimo tego że nie jestem tam wodzem? W instrukcji na str 9 jest taki opis z boku, i chce się upewnić czy dobrze rozumiem i jest to jedna z opcji wycofania :) oczywiście nie wliczając terenów na których jestem wodzem. Z góry dziękuję za odpowiedź.

trnks_
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2013, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Inis

Post autor: trnks_ » 04 lip 2018, 20:37

carvingmania pisze:
04 lip 2018, 20:24
Witam,
Czy w czasie konfliktu, mogę się wycofać na teren z którego nadszedł prowokator, mimo tego że nie jestem tam wodzem? W instrukcji na str 9 jest taki opis z boku, i chce się upewnić czy dobrze rozumiem i jest to jedna z opcji wycofania :) oczywiście nie wliczając terenów na których jestem wodzem. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Możesz wycofać się tylko i wyłącznie na teren, na którym jesteś wodzem. Jeśli jesteś wodzem terenu, z którego przyszedł prowokator, to możesz tam wycofać klany.

carvingmania
Posty: 6
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:27

Re: Inis

Post autor: carvingmania » 04 lip 2018, 21:31

trnks_ pisze:
04 lip 2018, 20:37
carvingmania pisze:
04 lip 2018, 20:24
Witam,
Czy w czasie konfliktu, mogę się wycofać na teren z którego nadszedł prowokator, mimo tego że nie jestem tam wodzem? W instrukcji na str 9 jest taki opis z boku, i chce się upewnić czy dobrze rozumiem i jest to jedna z opcji wycofania :) oczywiście nie wliczając terenów na których jestem wodzem. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Możesz wycofać się tylko i wyłącznie na teren, na którym jesteś wodzem. Jeśli jesteś wodzem terenu, z którego przyszedł prowokator, to możesz tam wycofać klany.
Czyli dobrze grałem :) mogli sobie w instrukcji już podarować ten dopisek.

trnks_
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2013, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Inis

Post autor: trnks_ » 06 lip 2018, 07:59

Pytanie odnośnie zagrywania kart z Triskelionem:
a. Niektóre z nich (np. Mistrz Rzemiosła, Dolina, Kopalnia Soli) mówią "Po tym, jak zagrałeś kartę [...]"
b. Lug o Wielu Przymiotach mówi "Po tym jak zostało rozpatrzone działanie karty Akcji"

Czy w przypadku a. muszę również najpierw rozpatrzyć w całości efekt karty, a potem zagrać Triskelion?

ODPOWIEDZ