Inis

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 3226
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 18 times
Been thanked: 13 times

Re: Inis

Post autor: warlock » 06 lip 2018, 08:01

Z instrukcji:
Zanim zostanie zagrana karta z Triskelionem, której można użyć „Po zagraniu karty Akcji...” , efekty danej karty Akcji muszą zostać rozpatrzone do końca (łącznie z ewentualnymi zainicjowanymi Konfliktami)
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Brass: Birmingham, Targi, Brass, Wojna o Pierścień

trnks_
Posty: 42
Rejestracja: 10 lut 2013, 19:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Inis

Post autor: trnks_ » 06 lip 2018, 08:47

warlock pisze:
06 lip 2018, 08:01
Z instrukcji:
Zanim zostanie zagrana karta z Triskelionem, której można użyć „Po zagraniu karty Akcji...” , efekty danej karty Akcji muszą zostać rozpatrzone do końca (łącznie z ewentualnymi zainicjowanymi Konfliktami)
Dzięki wielkie.

Tak jeszcze dla jasności: gdy wszystkie klany gracza zostaną wyeliminowane, na początku swojej kolejnej tury musi odrzucić znacznik wyczynu, dokłada 2 swoje klany na dowolnych terenach i może grać jak poprzednio.
Czyli:
1. Gracz B ma kolejkę po graczu A
2. Gracz B ma 1 ostatni klan na 1 terenie
3. Gracz A wywołuje tam konflikt, który w efekcie usuwa osatni klan gracza B
4. Gracz A kończy swoją turę, zaczyna się tura gracza B, który może teraz dostawić 2 klany na terenie z którego gracz A właśnie go wyeliminował?

Deathhammer
Użytkownik wspierający
Posty: 272
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41

Re: Inis

Post autor: Deathhammer » 06 lip 2018, 11:16

Tak i normalnie rozgrywa swoją turę(czyli może zagrać kartę/spasować). Dostawienie klanów w ten sposób nie jest akcją.

ixi24
Użytkownik wspierający
Posty: 333
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23

Re: Inis

Post autor: ixi24 » 07 lip 2018, 22:26

Po przeczytaniu instrukcji przed pierwszą partią mam pytanie co do walki:

Gramy w np; w 3 Gracz A rozpoczyna konflikt, gdzie są gracze A, B i C
Gracz A ma 4 jednostki, B ma 2 jednostki, gracz C 3 jednostki
Każdy z graczy wykonuje jeden manewr zaczynając od gracza B ? W bitwie uczestniczą zawsze wszyscy gracze na danym polu ?
Potem Gracz B odrzuca jednostkę, gracz C odrzuca kartę, gracz A odrzuca jednostkę
Druga kolejka to samo.
Trzecia kolejka zostaje gracz A (2 jednostki) i gracz C 1 jednostka i ustalają koniec walki, bo mają jakby "sojusz" i chcieli tylko usnąć gracza B z tego terenu. Tak można zagrać :) ?

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3114
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 07 lip 2018, 23:03

Walkę zaczyna gracz A, jeśli nikt nie schował wszystkich jednostek do twierdz, to walczą wszyscy. Każdy gracz wybiera kogo atakuje, przy sojuszu A i C pewnie obaj atakowaliby gracza B. Czyli:
1. Gracz A atakuje B (ten odrzuca kartę/usuwa jednostkę).
2. Gracz B atakuje A albo C.
3. Gracz C atakuje B.
4. Gracz A atakuje B...
Przed każdym manewrem jest opcja zakończenia konfliktu, o ile wszyscy się na to zgodzą - czyli jeśli atak nr 4 wyeliminuje gracza B, to gracz C może zaproponować zakończenie walki.
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2508
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Inis

Post autor: DarkSide » 07 lip 2018, 23:46

Jest jeszcze możliwość ucieczki zamiast własnego ataku, ale tylko do sąsiadującego regionu o ile "rządzimy na tej dzielni". :wink:
Moje gry || Sprzedam

Planszostrefa -10%
-------------------------------------

ixi24
Użytkownik wspierający
Posty: 333
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23

Re: Inis

Post autor: ixi24 » 09 lip 2018, 13:01

Kiedy jestem wodzem terenu?

Zawsze kiedy mam tam najwięcej klanów, czy tylko gdy posiadam kartę tego terenu dobieraną na początku kolejnej rundy?


dodatkowo: Gracz A ma kartę przewagi danego terenu, a w kolejnej rundzie to gracz b ma tam więcej klanów, on jest wtedy wodzem? (nawet nie posiadając jeszcze karty przewagi tego terenu)

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 3226
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 18 times
Been thanked: 13 times

Re: Inis

Post autor: warlock » 09 lip 2018, 13:04

Wodzem stajesz się natychmiast po tym, jak uzyskasz przewagę w liczbie klanów (nie jest to sprzężone z posiadaniem karty przewagi). Zmiany wodzą mogą nastąpić wielokrotnie w obrębie danej rundy. Kartę przewagi wódz otrzymuje dopiero w następnej rundzie (zgodnie z rozpiską na karcie pomocy), a nie od razu, gdy zostaje wodzem.
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Brass: Birmingham, Targi, Brass, Wojna o Pierścień

ixi24
Użytkownik wspierający
Posty: 333
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23

Re: Inis

Post autor: ixi24 » 11 lip 2018, 22:39

1. Gdy gracz zagrywa kartę z konfliktem to zawsze ten konflikt jest odpalany jeżeli są tam inni gracze ?
A - Można atakować samego siebie ? np; Watażka lub podbój i potem robić manewr wycofania na inne swoje tereny


2. Żeby zagrać kartę trzeba zawsze wykonać całe jej działanie ? Mogę zagrać kartę, której nie mogę wcale wykonać ? np;
A - Nowy sojusz - Mogę usunąć 1 klan przeciwnika i nie umieszczać swojego, bo mam wszystkie już na planszy
B - Miejsce kultu - nie ma już Miejsc kultu do zagrania, mogę dobrać tylko 1 kartę Eposu
C - Zagrywam kartę Eposu, ale nie mogę wykonać jej efektu, mogę teraz zagrać kartę przewagi Las i dobrać kolejną kartę Eposu na rękę
itd;

3. Karta przewagi Pogórza - Wódz tego terenu atakuje na pogórzach i wybiera gracza, którego atakuje pierwszego? Dobrze rozumiem tą kartę ?

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2508
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Inis

Post autor: DarkSide » 15 lip 2018, 12:12

Małą wątpliwość do Karty Akcji BARD, część Triskelionowa:
"Po tym jak w wyniku manewru usunąłeś co najmniej 1 cudzy Klan"
Jak rozumiem chodzi o własny manewr ataku lub efekt zagrania własnej Karty Eposu?
- Czy tylko chodzi o bezpośredni atak, czy też np: zagranie karty "Napaść" (Triskelionowa) która może spowodować usunięcie Klanu też się liczy?
- Czy jeśli po moim ataku gracz się obronił, ale w swoim ruchu jako manewr wybiera ucieczkę do sąsiedniego regionu to czy to też jest traktowane jako usunięcie?
- Nie jest jednoznaczne czy chodzi o usunięcie z danego Terenu czy w ogóle z mapy? Przykładowo jeśli usunę w wyniku ataku 1 Klan przeciwnikowi a on zagra Epos DIARMUID i GRAINNE, to mu ten Klan wraca na inny teren.
- Jak rozumiem BARD nie działa jeśli ktoś zagra kartę Eposu FIANNA?
Moje gry || Sprzedam

Planszostrefa -10%
-------------------------------------

alodoko
Posty: 27
Rejestracja: 15 lip 2018, 14:57

Re: Inis

Post autor: alodoko » 15 lip 2018, 15:06

Mam pewną wątpliwość co do zasad związanych z żetonem wyczynu. W zasadach jest napisane, że:
"Każdy posiadany żeton Wyczynu może być użyty tylko raz i tylko w przypadku jednego warunku zwycięstwa.”

Czyli jeżeli w rundzie będę pretendentem i do spełnienia celu użyje „Wyczynu” ale nie uda mi się zwyciężyć bo inni gracze mnie powstrzymają to musze odrzucić użyty ("do pudelka) żeton Wyczynu?

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5565
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Inis

Post autor: rattkin » 15 lip 2018, 15:14

Żetony Deeds zostają u graczy na stałe, chyba że coś wyraźnie mówi, że trzeba je odrzucić. Tych żetonów się nie "używa".
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

alodoko
Posty: 27
Rejestracja: 15 lip 2018, 14:57

Re: Inis

Post autor: alodoko » 15 lip 2018, 15:27

rattkin pisze:
15 lip 2018, 15:14
Żetony Deeds zostają u graczy na stałe, chyba że coś wyraźnie mówi, że trzeba je odrzucić. Tych żetonów się nie "używa".
Tylko że w zasadach jest mowa o użyciu żetonów "Każdy posiadany żeton Wyczynu może być użyty tylko raz..."

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2286
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Inis

Post autor: RUNner » 15 lip 2018, 15:27

alodoko pisze:
15 lip 2018, 15:06
Czyli jeżeli w rundzie będę pretendentem i do spełnienia celu użyje „Wyczynu” ale nie uda mi się zwyciężyć bo inni gracze mnie powstrzymają to musze odrzucić użyty ("do pudelka) żeton Wyczynu?
Żeton wyczynu można stracić, gdy gracz zostanie wurzucony z gry, czyli nie ma na planszy jego klanów. Wtedy traci żeton wyczynu i wraca bodajże z dwoma klanami. Ale gry już nie mam w kolekcji, więc nie wiem czy napisałem prawdę :)
Maluję figurki do gier planszowych. Więcej informacji: viewtopic.php?f=63&t=61167

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2286
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Inis

Post autor: RUNner » 15 lip 2018, 15:32

alodoko pisze:
15 lip 2018, 15:27
rattkin pisze:
15 lip 2018, 15:14
Żetony Deeds zostają u graczy na stałe, chyba że coś wyraźnie mówi, że trzeba je odrzucić. Tych żetonów się nie "używa".
Tylko że w zasadach jest mowa o użyciu żetonów "Każdy posiadany żeton Wyczynu może być użyty tylko raz..."
No raz, ale wydajesz go wtedy gdy zapewni Ci to zwycięstwo w grze. Chodzi tutaj o to, że możesz jednocześnie spełnić kilka warunków, a żeton wyczynu działa jak joker, tyle że nie można uzyć go do więcej niż jednego warunku. Może to mieć znaczenie gdy kilku graczy spełnia jakieś warunki, a przecież wygra ten, który spełnia ich najwięcej.
Maluję figurki do gier planszowych. Więcej informacji: viewtopic.php?f=63&t=61167

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5565
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Inis

Post autor: rattkin » 15 lip 2018, 15:55

alodoko pisze:
15 lip 2018, 15:27
Tylko że w zasadach jest mowa o użyciu żetonów "Każdy posiadany żeton Wyczynu może być użyty tylko raz..."
Dlatego w cudzysłowiu. Nie używa w konwencjonalnym tego słowa znaczeniu, tj. rozpatrzenie efektu i odrzucenie. To niefortunne słowo w instrukcji. Zamiast "używa" mów sobie w głowie "przydziela do warunku zwycięstwa".
RUNner pisze:
15 lip 2018, 15:32
No raz, ale wydajesz go wtedy gdy zapewni Ci to zwycięstwo w grze.
Nie siej zamętu. Tych żetonów się nie wydaje.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2286
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 3 times
Been thanked: 8 times

Re: Inis

Post autor: RUNner » 15 lip 2018, 16:01

rattkin pisze:
15 lip 2018, 15:55
RUNner pisze:
15 lip 2018, 15:32
No raz, ale wydajesz go wtedy gdy zapewni Ci to zwycięstwo w grze.
Nie siej zamętu. Tych żetonów się nie wydaje.
Jak jest koniec gry, to jakie to ma znaczenie??
Maluję figurki do gier planszowych. Więcej informacji: viewtopic.php?f=63&t=61167

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5565
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Inis

Post autor: rattkin » 15 lip 2018, 16:10

Bo to jest normalna zasada gry. Na koniec gry możesz sobie je podrzucić w powietrze, złapać zębami i też powiedzieć, że to nie ma znaczenia. Ale nie pomoże Ci to w zinternalizowaniu zasad w następnych grach.

Albo mówiąc bardziej dosadnie: "Zasady są po to, żeby je przestrzegać".
Ostatnio zmieniony 15 lip 2018, 16:27 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

ixi24
Użytkownik wspierający
Posty: 333
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23

Re: Inis

Post autor: ixi24 » 15 lip 2018, 18:01

ixi24 pisze:
11 lip 2018, 22:39
1. Gdy gracz zagrywa kartę z konfliktem to zawsze ten konflikt jest odpalany jeżeli są tam inni gracze ?
A - Można atakować samego siebie ? np; Watażka lub podbój i potem robić manewr wycofania na inne swoje tereny ?


2. Żeby zagrać kartę trzeba zawsze wykonać całe jej działanie ? Mogę zagrać kartę, której nie mogę wcale wykonać ? np;
A - Nowy sojusz - Mogę usunąć 1 klan przeciwnika i nie umieszczać swojego, bo mam wszystkie już na planszy ?
B - Miejsce kultu - nie ma już Miejsc kultu do zagrania, mogę dobrać tylko 1 kartę Eposu ?
C - Zagrywam kartę Eposu, ale nie mogę wykonać jej efektu, mogę teraz zagrać kartę przewagi Las i dobrać kolejną kartę Eposu na rękę ?
itd;

3. Karta przewagi Pogórza - Wódz tego terenu atakuje na pogórzach i wybiera gracza, którego atakuje pierwszego? Dobrze rozumiem tą kartę ?


Odpowie ktoś na moje pytania ? :)

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3114
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 15 lip 2018, 20:25

ixi24 pisze:
11 lip 2018, 22:39
1. Gdy gracz zagrywa kartę z konfliktem to zawsze ten konflikt jest odpalany jeżeli są tam inni gracze ?
A - Można atakować samego siebie ? np; Watażka lub podbój i potem robić manewr wycofania na inne swoje tereny ?

2. Żeby zagrać kartę trzeba zawsze wykonać całe jej działanie ? Mogę zagrać kartę, której nie mogę wcale wykonać ? np;
A - Nowy sojusz - Mogę usunąć 1 klan przeciwnika i nie umieszczać swojego, bo mam wszystkie już na planszy ?
B - Miejsce kultu - nie ma już Miejsc kultu do zagrania, mogę dobrać tylko 1 kartę Eposu ?
C - Zagrywam kartę Eposu, ale nie mogę wykonać jej efektu, mogę teraz zagrać kartę przewagi Las i dobrać kolejną kartę Eposu na rękę ?
itd;

3. Karta przewagi Pogórza - Wódz tego terenu atakuje na pogórzach i wybiera gracza, którego atakuje pierwszego? Dobrze rozumiem tą kartę ?
1. Raczej zawsze ruch na karcie z mieczykami wywołuje konflikt (jeśli karta mówi, że ruch nie wywołuje konfliktu, to nie wywołuje). W pierwszym manewrze można zaproponować zakończenie konfliktu, więc można dzięki temu zapobiec stratom. Atakować można tylko przeciwników.
2. Tak, można zagrać kartę, jeśli możesz wykonać tylko jej część albo jeśli nie możesz zrobić z niej nic.
3. Musiałbyś wrzucić treść karty ;).
e: Ok, wygooglowałem. Gdy zaczyna się walka na wzgórzach możesz zagrać tę kartę, by wybrać gracza, który ja rozpocznie. Np. zostajesz zaatakowany, rzucasz tę kartę i wybierasz siebie jako gracza atakującego jako pierwszy.
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

Barolek
Posty: 82
Rejestracja: 29 lip 2013, 20:22
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Inis

Post autor: Barolek » 22 lip 2018, 22:16

Witam
Mam pytanie odnośnie drugiej części opisu karty "watażka".
Czy podczas konfliktu gdzie np. dwóch graczy ma po jednym klanie i pierwszy gracz wykonuje manewr ataku, a drugi zagrywa kartę "watażki" jako triskelion to czy gracz atakowany musi najpierw usunąć klan lub odrzucić kartę czy atak jest jakby ignorowany?
Bo teoretycznie manewr ataku jest wykonany ale gracz broniący po zagraniu karty ma możliwość wybrać kto teraz wykonuje manewr więc może wybrać siebie i nie straci klanu lub karty. Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem problem:)

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3114
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 22 lip 2018, 23:05

Barolek pisze:
22 lip 2018, 22:16
Witam
Mam pytanie odnośnie drugiej części opisu karty "watażka".
Czy podczas konfliktu gdzie np. dwóch graczy ma po jednym klanie i pierwszy gracz wykonuje manewr ataku, a drugi zagrywa kartę "watażki" jako triskelion to czy gracz atakowany musi najpierw usunąć klan lub odrzucić kartę czy atak jest jakby ignorowany?
Bo teoretycznie manewr ataku jest wykonany ale gracz broniący po zagraniu karty ma możliwość wybrać kto teraz wykonuje manewr więc może wybrać siebie i nie straci klanu lub karty. Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem problem:)
Traci kartę/jednostkę. Ogólnie tę kartę fajnie jest zagrywać tuż po swoim manewrze, żeby dostać drugi atak ;).
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2508
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Inis

Post autor: DarkSide » 30 lip 2018, 11:06

Jak interpretujecie następujące KARTY AKCJI:

1. "Napaść" (grana tylko w wariancie 4-osobowym). Czy zagranie jej oznacza że de facto przeciwnik może stracić 2 karty akcji (jeśli się obronił przed chwilą odrzucając jedna kartę) albo z drugiej strony może stracić 2 klany jeśli wcześniej jeden stracił, bo nie miał już kart Akcji do obrony? Czy dobrze interpretuję?

2. "Szpiedzy i Zwiadowcy" (grana tylko w wariancie 4-osobowym). Czy wybierać można podgląd kart tylko tego gracza, który jest obecny na terenie, który planujesz najechać (czyli musisz mieć klany w regionie sąsiadującym z regionem gdzie podglądany przeciwnik jest obecny)? A druga kwestia to czy słowo "Możesz" na karcie oznacza, że po wykonaniu podglądu kart przeciwnika możesz zrezygnować z najazdu i nie wykonujesz drugiej części opisu tej karty? To by było zgodne z duchem tej karty. Robię rekonesans przeciwnika sąsiadującego ze mną, bo planuję najazd, ale po wykonaniu zwiadu (podgląd kart) rezygnuję, bo zwiad dostarczył mi informacji, które mnie od tego odwiodą. Zatem nie mogę również podglądać kart kogoś kogo nie jestem w stanie najechać bo jest na drugim końcu mapy.

KARTA EPOSU:

3. "Podstęp Angusa" - Jedną rzecz jest jasna i oczywista: jeślby wszyscy powiedzieli "pas" to zagrywasz tę kartę i robisz swoją kolejkę normalnie, zamiast zakończyć rundę. Ale intryguje mnie inna kwestia. Gracz A skończył swój ruch. Powinien być teraz gracz B, a ja zagrywam tę kartę i jest moja kolej. Czy po skończonym moim ruchu wracamy do normalnej kolejności (czyli teraz gracz B), czy raczej kolejna osoba po mnie, omijając gracza B?

KARTA PRZEWAGI:

4. "Bramy Tir na Nog" - gdzieś w sieci natknąłem się na informację, że można ją odpalić nie tylko tak jak opisuje wersja polska (czyli de facto tylko w Fazie Zgromadzenia), ale ZAWSZE gdy następuje zmiana kierunku grania (któraś karta Eposu wywołuje taki efekt). Czy też tak gracie?
Moje gry || Sprzedam

Planszostrefa -10%
-------------------------------------

castelano
Posty: 47
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Inis

Post autor: castelano » 03 sie 2018, 09:34

3 karty poprawione w formacie pdf na stronie portalu

piogar
Użytkownik wspierający
Posty: 395
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Inis

Post autor: piogar » 03 sie 2018, 10:19

castelano pisze:
03 sie 2018, 09:34
3 karty poprawione w formacie pdf na stronie portalu
Rozumiem, ze druk kart moze dlugo trwac, ale Portalowi zebranie 3 kart do PDFa zabralo tygodnie... :D

ODPOWIEDZ