Runebound - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Maddas
Posty: 178
Rejestracja: 21 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 3 times

Runebound - pytania i wątpliwości

Post autor: Maddas »

Witam!
Ja mam kilka pytań, dotyczących zasad gry w dodatek Piaski, z którymi nie mogę sobie poradzić.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.

1. Zaginione Miasta. Gdy się pojawiają, czy wylosowane karty handlu podczas odwiedzania bazaru układa się na stosie kart handlu, tak jak w przypadku "normalnych" miast?
2. Zaginione miasta. Gracz poruszając swoją postacią zakończył ruch na polu ze znacznikiem przygody. Decyduje się jednak nie rozstrzygać przygody, a a rzucić kością opowieści. Rzucając kością uzyskał symbol kanionów, który oznacza, że pojawia się miasto, w miejscu w którym stoi gracz. Co w tym przypadku dzieje się ze znacznikiem przygody? Miasto staje na tym polu, ale na znaczniku?
3. Burza Piaskowa. Burza poruszyła się tak, że bohater, który stał na polu znalazł się na burzy piaskowej. Jaką karę (w postaci punktów zmęczenia) kosztuje ruch z pola burzy w ciągu dnia? Czy bohater może, będąc już w burzy, poruszyć się na sąsiednie pole, aby wyjść z niej w pożądanym przez siebie kierunku, czy musi wyjść z niej jak najkrótszą drogą? A co się dzieje, kiedy postać stoi w środku znacznika burzy, aby z niej wyjść musiałby przesunąć postać o dwa pola?
4. Ruch. Czy rozpoczęcie ruchu z Miasta, w dzień, pociąga za sobą jakiś koszt w postaci punktów zmęczenia?
5. Nocne zasadzki. Gdy gracz pokona wyzwanie, nie otrzymuje zań wskazanej na karcie nagrody, otrzymuje wskazane na karcie doświadczenie. A co się dzieje, jeżeli na karcie jest tekst mówiący o zatrzymaniu tej karty, aby użyć jej przeciw innemu wyzwaniu? Czy taki tekst należy traktować jako nagrodę?

Pozdrawiam Maddas
Qczer
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2011, 17:26
Lokalizacja: Kraków / Kielce / Lublin

Runebound - walka

Post autor: Qczer »

Witam, chyba kiepsko u mnie z czytaniem ze zrozumieniem bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem zasady walki w Runebound. Potrzebuje żeby mi ktoś wytłumaczył w prosty sposób jak walka ma wygladać.
Rozumiem że są kolejne fazy:
1-przed walką
2-ucieczka
3-percepcja
4-walka wręcz
5-magia
Rozumiem też że Ja jako gracz mogę zaatakować przeciwnika tylko jednym sposobem walki, ewentualnie jak mam sprzymierzeńca to mogę wykonać dodatkowy atak sprzymierzeńcem (mogę atakować graczem z magii i jednocześnie sprzymierzeńcem też z magii?)
Ale nie rozumiem w jaki sposób atakują mnie przeciwnicy (potwory), kiedy (kto pierwszy) i którym sposobem walki?
Nie ogarniam...
ronczi
Posty: 332
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Runebound - walka

Post autor: ronczi »

testujesz wszystkie 3 cechy, dostajesz rany (ewentualnie przydupas) jeżeli test wygra wróg. Atak to cecha przy której w wypadku wygranej zadajesz rany, pozostałe to jak wygrasz nic się nie dzieje (taka obrona).
Qczer
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2011, 17:26
Lokalizacja: Kraków / Kielce / Lublin

Re: Runebound - walka

Post autor: Qczer »

A jak walczę ze sprzymierzeńcem u boku to dodaje jego statystyki do swoich czy rzucam oddzielne testy czy jeszcze jakoś inaczej?
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Runebound - walka

Post autor: zioombel »

Nic sie ne dodaje. Wybierasz na atak sprzymierzenca to do jego statystyk dodajesz rzut kością i porownujesz ze statystykami potwora, a jak atakujesz sobą to dodajesz kości do swoich statystyk.
ronczi
Posty: 332
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Runebound - walka

Post autor: ronczi »

w przypadku sprzymierzeńca po prostu zastępujesz jedną wybraną cechę jego jako swoją (rany też w przypadku przegranej przyjmuje). W przypadku wygranej przyjmujesz współczynnik zadanych ran sprzymierzeńca.
Qczer
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2011, 17:26
Lokalizacja: Kraków / Kielce / Lublin

Re: Runebound - walka

Post autor: Qczer »

A powiedzcie mi jeszcze czy wykorzystane karty przygód odrzuca się całkiem na bok czy kładzie na spód stosu?
ronczi
Posty: 332
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Runebound - walka

Post autor: ronczi »

Odrzuca jak zabraknie znowu tasujesz wszytkie
Awatar użytkownika
ripsento
Posty: 115
Rejestracja: 03 sty 2007, 21:53
Lokalizacja: Rybnik okolice

Re: Runebound - walka

Post autor: ripsento »

Ok mam mały problem.
Sytuacja Bohater 4 życia - 2 rany
Wróg 4 życia - 3 rany atakuje, trafia zadaje 4 obrażenia.
W tym momencie bohater używa świetlistej tarczy czyli zatrzymuje 2 obrażenia i zadaje przeciwnikowi 1 ranę.

W tym momencie bohater ma 4 życia - 4 rany
Wróg 4 życia - 4 rany

Co dalej? Dwa zgony? Co z nagrodą? Bohater wraca do miasta i co? traci złoto ale dostaje nowe za potwora? Nie mam pojęcia co robić.
Zniżka w Rebel - 5% - Rybnik - pw jeśli ktoś jest zainteresowany.
slawek85
Posty: 7
Rejestracja: 07 sty 2013, 19:13

Re: Runebound - walka

Post autor: slawek85 »

Ciekawy przypadek.

Według mnie bohater w chwili ataku mimo użycia tarczy nie zdoła się obronić - czyli ginie i nie zadaje ran przeciwnikowi.

Pozdr
mickub
Posty: 8
Rejestracja: 05 wrz 2014, 15:22
Lokalizacja: Katowice

Runebound

Post autor: mickub »

Hej,

Mam pytanie, jak w grze Runebound odzyskać stracone życie podczas walki ? Przeglądam instrukcje gry ale nigdzie nie mogę znaleźć (albo nie widzę) informacji o tym. Jedynie jest info o regeneracji zmęczenia podczas fazy ruchu, oraz o tym że jeżeli postać posiada jakieś żetony zmęczenia bądź rany, może rzucać maksymalnie 4 kośćmi ruchu.

Prosiłbym o pomoc,

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2014, 14:18 przez mickub, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Runebound - jak wykonać regeneracje życia

Post autor: Bardias »

Można zrobić to w mieście, za 1 sztukę złota możesz odrzucić 1 ranę. Oznacza to, że wyleczenie się z 4 ran będzie kosztować cię 4 sztuki złota.
Yoyomotywa
Posty: 12
Rejestracja: 01 cze 2014, 19:54

Runebound - skan planszy

Post autor: Yoyomotywa »

Witam was serdecznie.
Nie wiedziałem, w którym dziale napisać i padło na ten.
Do rzeczy - potrzebuję skanu planszy do gry Runebound - niestety stara plansza uległa mocnemu zniszczeniu :c
Czy ktoś może posiada takowy, lub byłby w stanie zrobić?
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
Danzi93
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2014, 00:15
Lokalizacja: Warszawa

Runebound - żetony doświadczenia i walka

Post autor: Danzi93 »

Cześć, czy żetony doświadczenia dodają +2 tylko do rzutów kostką czy też do zadawanych obrażeń ? Grałem tak, że dodają tylko do rzutów kostką.

Co do walki z potworem mój bohater ma statystyki 4/1, 4/1, 4/1, walczę z wyzwaniem 14/1, 12/0, 13/1, które ma 2 punkty życia. Nie uciekam, z niczego nie korzystam przed walką, następuje faza walki dystansowej, bronię się rzucam 18, udało mi się czyli zadaje też 1 ranę potworowi mimo obrony ? Potem atakuję go walka wręcz, rzucam 4, nie udało mi się, ale potwór też nic mi nie robi bo ma zero. Teraz magia, bronię się, rzucam 16, udało mi się stwór dostaję 1 ranę. Wygrałem.

A jakbym chciał go zaatakować w fazie walki dystansowej ? To rzucam tylko raz za walkę dystansową, a walkę wręcz mogę pominąć bo potwór ma 12/0, więc nie zada mi obrażeń ? Jeśli atakowałem i nie udało mi się bo rzuciłem 6 to dostaję 1 ranę ?
Awatar użytkownika
Cyberpuncur
Posty: 309
Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
Lokalizacja: Sopot

Re: Runebound - żetony doświadczenia i walka

Post autor: Cyberpuncur »

Zadajesz rany tylko kiedy atakujesz, potwór zadaje rany zawsze kiedy wygra i może zadać rany.
+2 jest tylko do rzutów na trafienie, obrażenia są osobno.
Awatar użytkownika
Danzi93
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2014, 00:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Runebound - żetony doświadczenia i walka

Post autor: Danzi93 »

Okej, dzięki wielkie.

A mam pytanie jeszcze o sprzymierzeńców, jak mam 2 to obaj mogą walczyć ? czy wybieram tylko jednego ?
Awatar użytkownika
Bardias
Posty: 303
Rejestracja: 19 sty 2014, 04:07
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Runebound - żetony doświadczenia i walka

Post autor: Bardias »

Może zaatakować dwóch sprzymierzeńców, ale w różnych rundach, np. jeden na dystans, bohater wręcz, jeden magią.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Runebound - kilka pytań

Post autor: akahoshi »

Witam.
Jestem tu nowy....
A właściwie to nie tylko tutaj, na Forum, ale również w świecie gier planszowych/karcianych (posiadam zaledwie 3 gry). Do tej pory nawet nie zdawałem sobie sprawy z mnogości, jakości i cen tego typu rozrywki :-)
Ale wracając do tematu.
Grę nabyłem dosyć niedawno (jakieś 2 tygodnie temu) i nie wszystkie zasady są dla mnie jasne. Na razie tylko dwa pytania, bo tyle mi się na razie przypomniało:
1. Jeśli jakaś karta każe mi wykonać test za jakiegoś Sprzymierzeńca, to parametry do testu "pobieram" z mojej postaci, czy z postaci Sprzymierzeńca?
2. Znalazłem w sieci scenariusz o nazwie "Cena potęgi". Jak właściwie go używać? Czy gdzieś jeszcze mogę coś takiego znaleźć (nie mówię tu oczywiście o pełnych dodatkach typu "Piaski..." itp.)?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
zlyczarny
Posty: 40
Rejestracja: 26 lip 2015, 21:50
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Runebound - kilka pytań

Post autor: zlyczarny »

Widze ze autor tematu nie dostal odpowiedzi ale moze ktos mi pomoze :)
Chcialbym zapytac o walke. Podczas pierwszej gry zaczalem sie zastanawiac czy dobrze przeprowadzam walke z potworami. Chodzi o to czy gdy zabije sie potwora juz w pierwszej fazie czyli percepcji (bron dystansowa) czy trzeba przebrnac i bronic sie w pozostalych 2 etapach czyli walki w zwarciu i magii, czy odrazu nastepuje wygrana? Bo jesli od razu wygrana, to wychodzi na to ze bez sensu jest grac magiem bo trzeba przejsc przez obrone 1 i 2 fazy (miedzy czasie dostac kilka ran) i wtedy dopiero walczyc. A grajac powiedzmy lucznikiem mozna juz potwora zabic w pierwszej fazie i nie dostac zadnych obrazen bo walka sie konczy.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Runebound - kilka pytań

Post autor: Nidhogg »

zlyczarny pisze:Widze ze autor tematu nie dostal odpowiedzi ale moze ktos mi pomoze :)
Chcialbym zapytac o walke. Podczas pierwszej gry zaczalem sie zastanawiac czy dobrze przeprowadzam walke z potworami. Chodzi o to czy gdy zabije sie potwora juz w pierwszej fazie czyli percepcji (bron dystansowa) czy trzeba przebrnac i bronic sie w pozostalych 2 etapach czyli walki w zwarciu i magii, czy odrazu nastepuje wygrana? Bo jesli od razu wygrana, to wychodzi na to ze bez sensu jest grac magiem bo trzeba przejsc przez obrone 1 i 2 fazy (miedzy czasie dostac kilka ran) i wtedy dopiero walczyc. A grajac powiedzmy lucznikiem mozna juz potwora zabic w pierwszej fazie i nie dostac zadnych obrazen bo walka sie konczy.
Dobrze myślisz jak zabijesz w pierwszej fazie to następne nie są rozpatrywane. Co do balansu to zauważ że łucznicy zadają mało obrażeń w przeciwieństwie do magów czy bohaterów walczących wręcz. Ze słabymi potworami rzeczywiście łucznik ma łatwiej ale z mocniejszymi ma większe problemy niż mag.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
zlyczarny
Posty: 40
Rejestracja: 26 lip 2015, 21:50
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Runebound - kilka pytań

Post autor: zlyczarny »

Aaaha, ok. Dzieki za odpowiedz, jesli pozniej mag ma wiecej obrazen to ma sens :)
marcindlubacz
Posty: 96
Rejestracja: 14 maja 2015, 10:23
Been thanked: 1 time

Runebound: Nierozerwalne więzi

Post autor: marcindlubacz »

Pytanie odnośnie "Zasady Walki" scenariusza Margath powstaje.
Każdy gracz walczy z innym aspektem Margatha czyli losujemy oddzielne plansze walki rzucamy żetonami i rozpatrujemy wyniki do ostatniej krwi?
Bo później pisze że należy wybrać gracza aby walczył z każdą cechą, korzystając z plansz walki.
No po prostu nie rozumiem. Ktoś może na polski. Dziękuję i pozdrawiam
ps może jakiś przykład?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Runebound: Nierozerwalne więzi

Post autor: Olgierdd »

Jest to bardzo zagmatwanie przetłumaczone na polski.
Po prostu na początku walki każdy dostaje losową planszę walki i walczy z nią jak z indywidualnym wrogiem (tyle, że wszystkie plansze mają wspólną pulę życia), aż gracze lub Margath padnie.
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Runebound: Nierozerwalne więzi

Post autor: Szamano »

W scenariuszu rój szarańczy bandy zaczynają bez żadnych oddziałów i się nie poruszają ?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Runebound: Nierozerwalne więzi

Post autor: Olgierdd »

Tak
ODPOWIEDZ