Lords of Hellas - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
janekbossko
Użytkownik wspierający
Posty: 3025
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin

Lords of Hellas

Post autor: janekbossko » 14 sty 2018, 19:32

1. Po o jest ta ikona na kartach walki np? chodi mi o ikone jakby popiersia wystającego z okregu z jedynką po środku?
2. Jak jest z questami? musimy zaczynać od pierwszego pola? czy jak spełniam od razu ostatnie to mogę się tam pojawić?

Przema24
Posty: 1
Rejestracja: 25 lut 2018, 14:43

Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Przema24 » 29 maja 2018, 10:48

Witam, mam pytanie odnośnie akcji zwykłej "ruch armii". Czy jeśli np. posiadam cechę przywództwa na 3 poziomie, oznacza to że mogę przesunąć trzy figurki z jednego regionu do innego, sąsiedniego, czy mogę np. najpierw przesunąć jedną figurkę z jednego regionu do sąsiedniego, a potem dwie figurki z innego regionu do sąsiedniego? I jak ma się do tego fortyfikowanie miast, czy wchodzenie i wychodzenie z miasta liczy się do limitu ruchu? Wczoraj grałem pierwszy raz i tutaj miałem problem, jak interpretować zapis w instrukcji.

Pozdrawiam :)

Wątek o grze

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4750
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 53 times
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 29 maja 2018, 11:06

W akcji standardowej możesz poruszyć maksymalnie tylu Hoplitów, ile wynosi przywództwo Twojego bohatera, każdego do sąsiedniego regionu. Wchodzenie i wychodzenie z miast również liczy się jako ruch. Poruszane figurki nie muszą być w jednym regionie. Żadna figurka nie może być poruszona dwukrotnie, co oznacza również, że mając przywództwo 2 nie możesz wyjąć figurki z miasta i przesunąć jej do sąsiedniego regionu.

rafaelus
Użytkownik wspierający
Posty: 476
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: rafaelus » 31 maja 2018, 10:40

Takie głupie pytanie: jeśli poluję na potwora i jestem w stanie od razu zadać mu dostateczną liczbę ran, aby zginął w pierwszej turze akcji polowania to potwór w ogólnie mnie nie atakuje? Tak bym to tłumaczył sobie logicznie, ale wolę się upewnić, że obrażenia są zadawane sekwencyjnie.
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4750
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 53 times
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 31 maja 2018, 11:25

Sam decydujesz, ile obrażeń zadasz potworowi. Jeśli jesteś w stanie zabić go w jednym ataku, to polowanie natychmiastowo kończy się sukcesem, martwy potwór Cię nie atakuje.

rafaelus
Użytkownik wspierający
Posty: 476
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: rafaelus » 31 maja 2018, 21:50

Dzięki. Kolejne pytanie dla upewnienia się: gdy wykonuję akcję specjalną "budowa monumentu" to jej nie zakrywam, czyli w mojej kolejnej turze mogę ją znowu wykonać?
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %

Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 44
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Lossentur » 01 cze 2018, 07:40

rafaelus pisze:
31 maja 2018, 21:50
Dzięki. Kolejne pytanie dla upewnienia się: gdy wykonuję akcję specjalną "budowa monumentu" to jej nie zakrywam, czyli w mojej kolejnej turze mogę ją znowu wykonać?
Tak, budowanie monumentu możesz wykonywać co turę.

Maniake
Posty: 52
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:56
Has thanked: 1 time

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Maniake » 01 cze 2018, 20:13

Tez mam pytanie odnośnie monumentu. Gdy wybuduje monument mogę odrazu do niego wysłać kapłana? Czy muszę czekać aż minie cała runda?
Również niejasny jest dla mnie nadal ruch hipolitow. Niby to logiczne ale zawsze lepiej zapytać. Skoro w zwykłych akcjach ilość hipolitow zależna jest od poziomu przywództwa bohaterów czyli w sumie mogę ruszyć max 5 hipolitami z max 5 różnych regionów (licząc ufortyfikowanie)

Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 44
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Lossentur » 02 cze 2018, 08:37

Wybudowanie monumentu (lub wykonanie innej akcji specjalnej) kończy turę gracza, więc dopiero w kolejnej będziesz mógł wysłać kapłana do monumentu.

Jeżeli poziom przywództwa bohatera wynosi 5 to wykonując zwykłą akcją ruchu możesz przemieścić maksymalnie 5 hoplitów znajdujących się na planszy. Hoplici mogą być z rożnych regionów albo znajdować się na tym samym polu. Ale to dotyczy tylko zwykłej akcji ruchu, ponieważ w ciągu tej samej tury hoplita który został raz przemieszczony możne się ruszyć ponownie np. poprzez akcję specjalną marszu.

wirusman
Użytkownik wspierający
Posty: 1752
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: wirusman » 04 cze 2018, 09:41

-Jak dostaje się kapłanów!
Tylko podczas kontrolowania regionu z wybudowana świątynia i potem wybudowanie monumentu?
- Artefakt z pod monumentu dostaje jak kontroluje region?
-Gdzie ustawiam bohatera na początku gry? Na kolorze regionu jakich mam hoplitow?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4750
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 53 times
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 04 cze 2018, 10:07

wirusman pisze:
04 cze 2018, 09:41
-Jak dostaje się kapłanów!
Tylko podczas kontrolowania regionu z wybudowana świątynia i potem wybudowanie monumentu?
- Artefakt z pod monumentu dostaje jak kontroluje region?
Budując świątynię dostajesz kapłana, jest on również nagrodą za ranę u niektórych potworów. Dodatkowo można ich czasem otrzymać z innych źródeł, choćby questów lub błogosławieństw.

wirusman pisze:
04 cze 2018, 09:41
- Artefakt z pod monumentu dostaje jak kontroluje region?
-Gdzie ustawiam bohatera na początku gry? Na kolorze regionu jakich mam hoplitow?
Artefakt związany z konkretnym bogiem otrzymujesz od razu, kiedy przejmujesz kontrolę nad regionem, w którym stoi monument tego boga. Jeśli artefakt był w posiadania innego gracza i został już użyty, to do Ciebie trafia przygotowany.

wirusman pisze:
04 cze 2018, 09:41
-Gdzie ustawiam bohatera na początku gry? Na kolorze regionu jakich mam hoplitow?
W dowolnym regionie, który jest jeszcze niezajęty przez innego gracza podczas setupu. Kolor armii nie ma tutaj żadnego znaczenia. Jeśli dany region ma siłę populacji 2, to od razu przejmujesz nad nim kontrolę.

wirusman
Użytkownik wspierający
Posty: 1752
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: wirusman » 04 cze 2018, 10:20

Dzięki.

Atakuje potwora, nie zabijam go ale daje mu rany tam gdzie jest hoplit lub Artefakt. Coś dostaje na koniec potyczki?
Czy jak nie mogę mu zadać rany, polowanie się kończy, czy jeszcze potwór mnie atakuje?

Czyli mogę dać bohatera na region z wyrocznia delficka i odrazu ja wybudować?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4750
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 53 times
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 04 cze 2018, 10:29

Mam wrażenie, że nie przeczytałeś instrukcji. Jeśli przeczytałeś, to usiądź do niej jeszcze raz, na spokojnie, bo odpowiedzi na te pytania są wprost w niej zawarte.

Z tego co się orientuję, nie ma potwora, który jako nagrodę daje hoplitę, tam jest kapłan. Jeśli podczas polowania (udanego bądź nie) zadasz potworowi rany z bonusem, to na koniec polowania możesz sobie wybrać jeden z tych bonusów. Więc jeśli rozpoczniesz polowanie, zadasz potworowi jedną ranę z kapłanem i zakończysz polowanie, to otrzymasz tego kapłana.

Jeśli nie jesteś w stanie zadać potworowi rany, to polowanie się kończy, a on "na odchodne" zadaje Ci jedną ranę. Nie jest przeprowadzany atak potwora.

Startujesz z dwoma hoplitami. Region z miejscem pod budowę Wyroczni Delfickiej ma siłę populacji 5. Kontrolujesz neutralny region, jeśli masz w nim co najmniej tylu hoplitów ile wynosi jego siła populacji. Świątynię wybudować możesz tylko w kontrolowanym regionie. Zbierając to wszystko do kupy, jeśli zaczniesz grę w regionie z miejscem pod budowę Wyroczni Delfickiej, to nie możesz jej w pierwszej rundzie wybudować.

wirusman
Użytkownik wspierający
Posty: 1752
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: wirusman » 04 cze 2018, 11:04

Masz rację, na stronie 13 są opisane bonusy za wygraną/przegrana walkę z potworami.
Zapomniałem, że do regionu z wyrocznia trzeba posiadać 5 hoplitow.

ta.skunk.manitou
Użytkownik wspierający
Posty: 206
Rejestracja: 04 gru 2015, 11:29
Has thanked: 8 times
Been thanked: 3 times

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: ta.skunk.manitou » 04 cze 2018, 19:22

Czy moge wycofac sie z pojedynku z potworem (poprzez nie zagrywanie karty rany na niego) pomimo posiadania mozliwosci zadania potworowi rany?
Jeśli nie... to czy jeśli mam karty na ręku i twierdzę, że nie mogę zadać rany potworowi... to muszę te karty pokazać innym graczom.
Czy w wpadku takiego wycofania sie z pojedynku ma miejsce kontratak potwora (mimo wszystko)... czy tylko 1 rana za wycofanie.
Czy można też się wycofać od razu w 1 rundzie.. po dobraniu kart walki (jeśli teoretycznie nie ma w nich żadnej takiej, która raniłaby potwora?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4750
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 53 times
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 04 cze 2018, 20:34

Zadawanie ran potworowi jest opcjonalne, nie musisz tego robić. Możesz zakończyć polowanie zaraz po dobraniu kart, potwór nie atakuje, a Ty dostajesz jedną ranę. Nie musisz nikomu pokazywać kart.

Ziemowit
Posty: 66
Rejestracja: 04 gru 2017, 16:08

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Ziemowit » 07 cze 2018, 10:35

Mam kilka pytań:
(1) Przy polowaniu, jak dociągam jako potwór dwie karty i wybieram jedną - co z nimi robię potem? Kładę na spód talii karty ataku potworów czy wtasowuję w tę talię?
(2) Jak modlę się kapłanem w monumencie, który, oprócz podniesienia poziomu danej zdolności na stałe, daje mi dodatkowy bonus np. w postaci "przenieś swoją armię blah blah", to ów bonus triggeruje się OD RAZU? Przykładowo, mam Dzeusa na poziomie II, stawiam do niego kapłana, umiejętność mi się zwiększa i automatycznie (od razu) wykonuję to, co dodatkowe?
(3) Czy wszelkie blessingi i akcje specjalne mówiące "przenieś swoją armię" dotyczą również hoplitów ufortyfikowanych?
(4) Na początku, przy losowaniu kart wydarzeń, pojawiają się potwory, to co robię z kartami potworów? Chodzi mi o owe "ewolucje". Wydaje mi się, że te pierwsze akrty potworów nie triggerują ewolucji, dobrze rozumiem? Jeśli nie, to co z tymi kartami robię? Po prostu odkładam na bok?

mat_eyo pisze:
04 cze 2018, 20:34
Zadawanie ran potworowi jest opcjonalne, nie musisz tego robić. Możesz zakończyć polowanie zaraz po dobraniu kart, potwór nie atakuje, a Ty dostajesz jedną ranę. Nie musisz nikomu pokazywać kart.
Ach, tego nie ogarnąłem. Jak nie mogę potworowi zadać obrażenia (lub nie chcę), to polowanie się kończy, a ja dostaję 1 ranę, yup?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4750
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 53 times
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 07 cze 2018, 10:55

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
Mam kilka pytań:
(1) Przy polowaniu, jak dociągam jako potwór dwie karty i wybieram jedną - co z nimi robię potem? Kładę na spód talii karty ataku potworów czy wtasowuję w tę talię?
Faktycznie nie ma tego w instrukcji, ale jest poniekąd w faq. Karty odkładasz na bok, a na początku następnego polowania tasujesz talię potworów. Każde polowanie odbywa się więc przeciwko pełnej talii.

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
(2) Jak modlę się kapłanem w monumencie, który, oprócz podniesienia poziomu danej zdolności na stałe, daje mi dodatkowy bonus np. w postaci "przenieś swoją armię blah blah", to ów bonus triggeruje się OD RAZU? Przykładowo, mam Dzeusa na poziomie II, stawiam do niego kapłana, umiejętność mi się zwiększa i automatycznie (od razu) wykonuję to, co dodatkowe?
Tak, nagrody te otrzymujesz natychmiastowo.

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
(3) Czy wszelkie blessingi i akcje specjalne mówiące "przenieś swoją armię" dotyczą również hoplitów ufortyfikowanych?
Nie, armia to nieufortyfikowani hoplici znajdujący się w regionie.

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
(4) Na początku, przy losowaniu kart wydarzeń, pojawiają się potwory, to co robię z kartami potworów? Chodzi mi o owe "ewolucje". Wydaje mi się, że te pierwsze akrty potworów nie triggerują ewolucji, dobrze rozumiem? Jeśli nie, to co z tymi kartami robię? Po prostu odkładam na bok?
Ewolucja zachodzi tylko wtedy, kiedy potwór z dociągniętej karty jest już na mapie. Karty potworów użyte przy setupie trafiają z powrotem do talii wydarzeń.

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
Ach, tego nie ogarnąłem. Jak nie mogę potworowi zadać obrażenia (lub nie chcę), to polowanie się kończy, a ja dostaję 1 ranę, yup?
Dokładnie.

Ziemowit
Posty: 66
Rejestracja: 04 gru 2017, 16:08

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Ziemowit » 07 cze 2018, 11:01

mat_eyo pisze:
07 cze 2018, 10:55
Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
Mam kilka pytań:
(1) Przy polowaniu, jak dociągam jako potwór dwie karty i wybieram jedną - co z nimi robię potem? Kładę na spód talii karty ataku potworów czy wtasowuję w tę talię?
Faktycznie nie ma tego w instrukcji, ale jest poniekąd w faq. Karty odkładasz na bok, a na początku następnego polowania tasujesz talię potworów. Każde polowanie odbywa się więc przeciwko pełnej talii.

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
(2) Jak modlę się kapłanem w monumencie, który, oprócz podniesienia poziomu danej zdolności na stałe, daje mi dodatkowy bonus np. w postaci "przenieś swoją armię blah blah", to ów bonus triggeruje się OD RAZU? Przykładowo, mam Dzeusa na poziomie II, stawiam do niego kapłana, umiejętność mi się zwiększa i automatycznie (od razu) wykonuję to, co dodatkowe?
Tak, nagrody te otrzymujesz natychmiastowo.

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
(3) Czy wszelkie blessingi i akcje specjalne mówiące "przenieś swoją armię" dotyczą również hoplitów ufortyfikowanych?
Nie, armia to nieufortyfikowani hoplici znajdujący się w regionie.

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
(4) Na początku, przy losowaniu kart wydarzeń, pojawiają się potwory, to co robię z kartami potworów? Chodzi mi o owe "ewolucje". Wydaje mi się, że te pierwsze akrty potworów nie triggerują ewolucji, dobrze rozumiem? Jeśli nie, to co z tymi kartami robię? Po prostu odkładam na bok?
Ewolucja zachodzi tylko wtedy, kiedy potwór z dociągniętej karty jest już na mapie. Karty potworów użyte przy setupie trafiają z powrotem do talii wydarzeń.

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:35
Ach, tego nie ogarnąłem. Jak nie mogę potworowi zadać obrażenia (lub nie chcę), to polowanie się kończy, a ja dostaję 1 ranę, yup?
Dokładnie.
Bardzo, ale to bardzo dziękuję! :) Faktycznie FAQ miałem ściągniętę, ale jakoś nie zajrzałem, zakładając, że takich "szczególików" nie będzie.

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 169
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 16 times
Been thanked: 6 times

Re: Lords of Hellas

Post autor: Fenrisek83 » 07 cze 2018, 11:37

Ziemowit pisze:
07 cze 2018, 10:21
Rozegrałem pierwszą rozgrywkę i mam kilka uwag dot. w sumie nie tylko mechaniki, ale całości, czyli również wykonania.

Po pierwsze, moja plansza ma lekkie obtarcia od samego początku, po pierwszym rozłożeniu. Nie rzucają się jakoś w oczy, ale są. Ot, widocznie słabej jakości. Karty potworów są cieniutkie i najlepiej je jakoś zabezpieczyć, coś mi się wydaje. Co do kart - nie wiem, nie znam się, od razu zakoszulkowałem, coby nie mieć później problemów. O jakości figurek już pisałem. Potwory - super, monumenty - super (na szczęście sam nie mam takich problemów z monumentami i ich stabilnością, jak niektórzy tutaj), bohaterowie - cóż, podczas samej rozgrywki się na to nie zwraca uwagi, ale mogliby być ładniejsi, lepiej wykonani. Hoplici "tacy se".

Co do samej gry: wciąga mocno. Niestety instrukcja jest tak beznadziejna, że pomimo przeczytania jej ze trzy razy i ciągłego wertowania w trakcie rozgrywki, a także obejrzeniu kilku recenzji z wyjaśnieniami zasad wcześniej na YT, co do wielu rzeczy wciąż mam wątpliwości. Przyznam, że grałem przy mocnym przeziębieniu, więc być może niektóre sprawy przeoczyłem przez chorobę.

Mam zatem kilka pytań:
(1) Przy polowaniu, jak dociągam jako potwór dwie karty i wybieram jedną - co z nimi robię potem? Kładę na spód talii karty ataku potworów czy wtasowuję w tę talię?
(2) Jak modlę się kapłanem w monumencie, który, oprócz podniesienia poziomu danej zdolności na stałe, daje mi dodatkowy bonus np. w postaci "przenieś swoją armię blah blah", to ów bonus triggeruje się OD RAZU? Przykładowo, mam Dzeusa na poziomie II, stawiam do niego kapłana, umiejętność mi się zwiększa i automatycznie (od razu) wykonuję to, co dodatkowe?
(3) Czy wszelkie blessingi i akcje specjalne mówiące "przenieś swoją armię" dotyczą również hoplitów ufortyfikowanych?
(4) Na początku, przy losowaniu kart wydarzeń, pojawiają się potwory, to co robię z kartami potworów? Chodzi mi o owe "ewolucje". Wydaje mi się, że te pierwsze akrty potworów nie triggerują ewolucji, dobrze rozumiem? Jeśli nie, to co z tymi kartami robię? Po prostu odkładam na bok?
Ad. 1 Nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji.
Ad. 2 Od razu dopierasz karty walki (Zeus) wystawiasz hoplitow (Atena) a z Hermesa ruszasz armię. Jak wejdziesz na prowincję zajmowaną przez wrogich hoplitow to jest walka. Pamiętaj, że możesz przemieszczać tylko przez obszary bez hoplitow przeciwnika czyli swoje, neutralne i zajęte przez przeciwnika ale bez jego wojsk. Ruchem o dwa obszary nie zajmujesz tych przez które przechodzisz po drodze.
Ad. 3 Z tego co zrozumiałem miast\sparta to oddzielny obszar i wejście\ wyjście z miasta to ruch więc moim zdaniem nie możesz.
Ad. 4 Przed pierwszą turą potwory nie ewolują.

Inglorion
Posty: 35
Rejestracja: 24 lip 2013, 18:52

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Inglorion » 11 cze 2018, 00:09

a ja mam pytanie o wyrocznie delficką

Załóżmy, że zdobywam Fokidę - jedyny obszar gdzie Wyrocznię Delficką można zbudować. Załóżmy, że wyrocznia Delficka jest siódmą świątynią do zbudowania w grze dla dwóch graczy, a my na mapie dopiero mamy 3 świątynie zbudowane. Czy posiadając Fokidę mogę zbudować tam zwykłą świątynię i w przyszłości apgrejdowac ją do wyroczni?

A może źle to interpretuję i Wyrocznia nie musi być stawiana jako ostatnia ze świątyń i zawsze od razu jest stawiana w Fokidzie jako Wyrocznia w Delfach + bonusy?

Awatar użytkownika
Lossentur
Posty: 44
Rejestracja: 09 maja 2018, 14:49
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Lossentur » 11 cze 2018, 09:06

Zła interpretacja. Wyrocznie Delficka możesz postawić od raz jeżeli kontrolujesz Fokide - oczywiście wykonując specjalną akcje odpowiedzialna za budowanie świątyni. Bonus za jej postawienie jest jednorazowy.

kaem87
Posty: 10
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: kaem87 » 11 cze 2018, 09:37

Tak, wyrocznia liczy się jak zwykła świątynia z tymi wyjątkami, że można ją wybudować tylko na konkretnym obszarze i posiada pewien bonus za wybudowanie.

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4750
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 40 times
Been thanked: 53 times
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 11 cze 2018, 10:13

Dodam tylko jedną rzecz, żeby doprecyzować. Przy dwóch i trzech graczach na kartę świątyń wystawiamy 6 świątyń. Nie oznacza to, że po wybudowaniu szóstej nie można już wybudować Wyroczni Delfickiej. Może ona być wybudowana i liczy się do warunku zwycięstwa na świątynie.

pet78
Posty: 9
Rejestracja: 13 cze 2018, 08:22
Has thanked: 1 time

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: pet78 » 13 cze 2018, 08:32

Dzień dobry.
Mam wątpliwości co do jednej karty błogosławieństwa albo nagrody za wykonanie zadania (nie pamiętam już dokładnie) . Pozwala ona na wykonanie dwóch akcji specjalnych zamiast jednej w swojej turze. Czy można użyć dwa razy budowy monumentu? Ja uważam, że raczej nie, mimo tego, że "budowy monumentu" się nie zaznacza "x-em" i po zrobieniu jednej akcji, ona nadal jest dostępna.
Jak uważacie?

ODPOWIEDZ