Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości

Post autor: Gatherey »

Rozumiem, że na początku rail ery nie kładziemy dodatkowej karty na discard Pile. Jak wtedy rozwiązać sytuację, że któryś gracz będzie miał dodatkowa turę?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

Nie kładziemy, bo gramy po 2 akcje, co za tym idzie nie będzie żadnej dodatkowej tury dla nikogo.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Gatherey »

Czy połączenie np. Redditch - oxford i oxford - Birmingham sprawia że Redditch i Birmingham są połączone? Innymi słowy czy połączenie przez któryś z marketów "łączy" lokacje?
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: WRS »

Tak, na BGG autorzy rozwiewali taką wątpliwość.
Rynek nie jest "ślepą uliczką", ale traktowany jest jak zwykła lokacja, czyli przedłuża naszą sieć.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
tejot
Posty: 353
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: tejot »

Pytałem już na fb ale pewności nikt nie ma:
Kilka pytań o drobne kwestie acz nie wyjaśnione wprost w instrukcji:
1. Budowa "farm piwnych" - instrukcja tłumaczy jakimi kartami się je buduje, ale pozostaje niewyjaśnione, czy przed budową trzeba doprowadzić do nich połączenie- tak jak w przypadku innych lokacji budowanych za pomocą kart przedsiębiorstw?
2. Czy sprzedaż towarów z manufactur nie wymagających piwa polega po prostu na samym odwróceniu żetonu?
3. Rozumiem że akcję "Scout" można wykonać najpóźniej w drugim ruchu przedostatniej tury? (To ostatni moment kiedy na ręku są 3 karty)
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: GrzeL »

tejot pisze: 22 paź 2018, 18:15 Pytałem już na fb ale pewności nikt nie ma:
Kilka pytań o drobne kwestie acz nie wyjaśnione wprost w instrukcji:
1. Budowa "farm piwnych" - instrukcja tłumaczy jakimi kartami się je buduje, ale pozostaje niewyjaśnione, czy przed budową trzeba doprowadzić do nich połączenie- tak jak w przypadku innych lokacji budowanych za pomocą kart przedsiębiorstw?
2. Czy sprzedaż towarów z manufactur nie wymagających piwa polega po prostu na samym odwróceniu żetonu?
3. Rozumiem że akcję "Scout" można wykonać najpóźniej w drugim ruchu przedostatniej tury? (To ostatni moment kiedy na ręku są 3 karty)
Ad 1
Żeby zbudować jakikolwiek budynek kartą przemysłu, dana lokacja musi być w naszej sieci, albo nie możemy mieć innej płytki (ani budynku, ani połączenia) na planszy.

Ad 2
Sprzedaż jakiegokolwiek towaru wymaga: połączania do odpowiedniego rynku zbytu, wykonania akcji sprzedaży oraz jeśli wymagane dostarczenia odpowiedniej ilości piwa.

Ad 3
Akcję Scout można wykonać, jeśli mamy przynajmniej 3 karty na ręku oraz żadna z nich nie jest jokerem (Wild card).
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: rastula »

Ad 3. Możesz przecież zagrać kartę jokera i pozostałe dwie wymienić na 2 jokery...Na końcu możesz mieć maks 2 jokery.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

rastula pisze: 22 paź 2018, 22:26Ad 3. Możesz przecież zagrać kartę jokera i pozostałe dwie wymienić na 2 jokery...Na końcu możesz mieć maks 2 jokery.
Nie, nie możesz. Żeby móc wykonać akcję Scout nie możesz mieć na ręku jokerów (wild card). Do wykonania akcji odrzucasz kartę, ale najpierw musisz móc ją wykonać.
For each action you perform, you must discard a card from your Hand
You may not perform this action if you already have a Wild card in your Hand
Jeszcze bardziej dobitnie jest to ujęte w szczegółowym opisie akcji Scout, gdzie jest ona przedstawiona po prostu jako odrzucenie 3 kart. Jest tak dlatego, że nie ma rozdzielenia czasowego pomiędzy odrzuceniem 1 karty za akcję, a 2 dodatkowych za Scout. Co za tym idzie mając jokera na ręku nie możemy skorzystać z akcji Scout.
To perform the Scout action: Discard any 3 cards from your Hand
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: rastula »

Ok. Przekonałeś mnie ;]
kamilpr
Posty: 372
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: kamilpr »

Co oznacza kapelusz w prawym dolnym rogu. A planszy? Idzie do niego strzałka od beczki piwa.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

Kapelusz symbolizuje właściciela. Wspominana infografika prezentuje czy trzeba mieć połączenie do surowca, żeby móc z niego skorzystać. W wypadku piwa jeżeli jest się właścicielem danego browaru to nie trzeba, w przeciwnym wypadku połączenie jest konieczne.
kamilpr
Posty: 372
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: kamilpr »

Czy w Birmingham mozna brac pozyczki do konca gry ? W Lancashire w nie mozna bylo jak sie skonczylo dobieranie kart.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

Można brać do końca gry, bo w przeciwieństwie do Lancashire pieniądze na koniec gry nie punktują.
kamilpr
Posty: 372
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: kamilpr »

Dostaje sie 1 VP za 4 kasy. Max 15 VP
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

Nie, nie dostaje się. Mylisz główne zasady gry z okrojonym wariantem "Introductory game".
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1377
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 190 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Brylantino »

Wolf ma rację - w normalnych zasadach Birmingham nie ma żadnych punktów za pieniądze.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Instrukcja str. 9 druga szpalta od góry pisze:
Uwaga: w grze 2 lub 3 graczy można budować w dowolnej lokacji na planszy.
Nie czaję o co dokładnie chodzi, a to czego nie wolno budować na 4 graczy?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
kdsz
Posty: 1400
Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 454 times
Been thanked: 298 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: kdsz »

Mimo, że nie ma kart niektórych lokacji w grze 2-3 osobowej, to i tak można tam budować żetony kartą przedsiębiorstwa.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: WRS »

Ponieważ karty mają kolorowy kod, może powstać (i z pytań na BGG wynika, że powstaje) wrażenie, iż na mniej graczy plansza jest ograniczona.
A tak nie jest. Można tam się stopniowo budować, także kartami jokerów.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

Zgadza się. To pierwsze będzie w 99% przypadków kiepskim ruchem, ale można.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 95 times
Kontakt:

Re: Brass: Birmingham

Post autor: WRS »

Dr. Nikczemniuk pisze: 19 wrz 2019, 13:34 Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
Zupełnie poważnie chciałbym zapytać co wywołuje taką wątpliwość?
Nowe zasady, które są nieco inne od pozostałych gier?
Czy może jakieś niezręczne albo niedokładne sformułowanie?
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Jools »

Wolf pisze: 19 wrz 2019, 13:47 Zgadza się. To pierwsze będzie w 99% przypadków kiepskim ruchem, ale można.
Czemu kiepskim skoro płacisz więcej? o 5 + piwo.
Chyba że o to chodzi, by pozbyć się nadmiaru kasy a tym samym kupić akcję?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Wolf »

Ponieważ akcja budowy dwóch połączeń jest znacznie bardziej wydajna. Owszem, jest droższa finansowo, ale ilość akcji jakie jesteśmy w stanie wykonać jest ograniczona. Zużycie akcji jest więc również kosztem i to znacznie większym niż zaoszczędzona kwota. Dlatego w praktyce zawsze chcemy budować podwójne połączenia.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Brass: Birmingham

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

WRS pisze: 19 wrz 2019, 14:09
Dr. Nikczemniuk pisze: 19 wrz 2019, 13:34 Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
Zupełnie poważnie chciałbym zapytać co wywołuje taką wątpliwość?
Nowe zasady, które są nieco inne od pozostałych gier?
Czy może jakieś niezręczne albo niedokładne sformułowanie?
W instrukcji jest to tak ujęte że musiałem to bardziej łopatologicznie doprecyzować i upewnić się że wszystko kumam jak należy.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
ODPOWIEDZ