Strona 1 z 15

Brass: Birmingham - pytania i wątpliwości

: 01 wrz 2018, 22:57
autor: Gatherey
Rozumiem, że na początku rail ery nie kładziemy dodatkowej karty na discard Pile. Jak wtedy rozwiązać sytuację, że któryś gracz będzie miał dodatkowa turę?

Re: Brass: Birmingham

: 01 wrz 2018, 22:58
autor: Wolf
Nie kładziemy, bo gramy po 2 akcje, co za tym idzie nie będzie żadnej dodatkowej tury dla nikogo.

Re: Brass: Birmingham

: 02 wrz 2018, 21:35
autor: Gatherey
Czy połączenie np. Redditch - oxford i oxford - Birmingham sprawia że Redditch i Birmingham są połączone? Innymi słowy czy połączenie przez któryś z marketów "łączy" lokacje?

Re: Brass: Birmingham

: 02 wrz 2018, 21:54
autor: WRS
Tak, na BGG autorzy rozwiewali taką wątpliwość.
Rynek nie jest "ślepą uliczką", ale traktowany jest jak zwykła lokacja, czyli przedłuża naszą sieć.

Re: Brass: Birmingham

: 22 paź 2018, 18:15
autor: tejot
Pytałem już na fb ale pewności nikt nie ma:
Kilka pytań o drobne kwestie acz nie wyjaśnione wprost w instrukcji:
1. Budowa "farm piwnych" - instrukcja tłumaczy jakimi kartami się je buduje, ale pozostaje niewyjaśnione, czy przed budową trzeba doprowadzić do nich połączenie- tak jak w przypadku innych lokacji budowanych za pomocą kart przedsiębiorstw?
2. Czy sprzedaż towarów z manufactur nie wymagających piwa polega po prostu na samym odwróceniu żetonu?
3. Rozumiem że akcję "Scout" można wykonać najpóźniej w drugim ruchu przedostatniej tury? (To ostatni moment kiedy na ręku są 3 karty)

Re: Brass: Birmingham

: 22 paź 2018, 21:46
autor: GrzeL
tejot pisze: 22 paź 2018, 18:15 Pytałem już na fb ale pewności nikt nie ma:
Kilka pytań o drobne kwestie acz nie wyjaśnione wprost w instrukcji:
1. Budowa "farm piwnych" - instrukcja tłumaczy jakimi kartami się je buduje, ale pozostaje niewyjaśnione, czy przed budową trzeba doprowadzić do nich połączenie- tak jak w przypadku innych lokacji budowanych za pomocą kart przedsiębiorstw?
2. Czy sprzedaż towarów z manufactur nie wymagających piwa polega po prostu na samym odwróceniu żetonu?
3. Rozumiem że akcję "Scout" można wykonać najpóźniej w drugim ruchu przedostatniej tury? (To ostatni moment kiedy na ręku są 3 karty)
Ad 1
Żeby zbudować jakikolwiek budynek kartą przemysłu, dana lokacja musi być w naszej sieci, albo nie możemy mieć innej płytki (ani budynku, ani połączenia) na planszy.

Ad 2
Sprzedaż jakiegokolwiek towaru wymaga: połączania do odpowiedniego rynku zbytu, wykonania akcji sprzedaży oraz jeśli wymagane dostarczenia odpowiedniej ilości piwa.

Ad 3
Akcję Scout można wykonać, jeśli mamy przynajmniej 3 karty na ręku oraz żadna z nich nie jest jokerem (Wild card).

Re: Brass: Birmingham

: 22 paź 2018, 22:26
autor: rastula
Ad 3. Możesz przecież zagrać kartę jokera i pozostałe dwie wymienić na 2 jokery...Na końcu możesz mieć maks 2 jokery.

Re: Brass: Birmingham

: 22 paź 2018, 23:42
autor: Wolf
rastula pisze: 22 paź 2018, 22:26Ad 3. Możesz przecież zagrać kartę jokera i pozostałe dwie wymienić na 2 jokery...Na końcu możesz mieć maks 2 jokery.
Nie, nie możesz. Żeby móc wykonać akcję Scout nie możesz mieć na ręku jokerów (wild card). Do wykonania akcji odrzucasz kartę, ale najpierw musisz móc ją wykonać.
For each action you perform, you must discard a card from your Hand
You may not perform this action if you already have a Wild card in your Hand
Jeszcze bardziej dobitnie jest to ujęte w szczegółowym opisie akcji Scout, gdzie jest ona przedstawiona po prostu jako odrzucenie 3 kart. Jest tak dlatego, że nie ma rozdzielenia czasowego pomiędzy odrzuceniem 1 karty za akcję, a 2 dodatkowych za Scout. Co za tym idzie mając jokera na ręku nie możemy skorzystać z akcji Scout.
To perform the Scout action: Discard any 3 cards from your Hand

Re: Brass: Birmingham

: 23 paź 2018, 07:30
autor: rastula
Ok. Przekonałeś mnie ;]

Re: Brass: Birmingham

: 28 paź 2018, 21:16
autor: kamilpr
Co oznacza kapelusz w prawym dolnym rogu. A planszy? Idzie do niego strzałka od beczki piwa.

Re: Brass: Birmingham

: 28 paź 2018, 21:40
autor: Wolf
Kapelusz symbolizuje właściciela. Wspominana infografika prezentuje czy trzeba mieć połączenie do surowca, żeby móc z niego skorzystać. W wypadku piwa jeżeli jest się właścicielem danego browaru to nie trzeba, w przeciwnym wypadku połączenie jest konieczne.

Re: Brass: Birmingham

: 12 lis 2018, 19:44
autor: kamilpr
Czy w Birmingham mozna brac pozyczki do konca gry ? W Lancashire w nie mozna bylo jak sie skonczylo dobieranie kart.

Re: Brass: Birmingham

: 12 lis 2018, 19:48
autor: Wolf
Można brać do końca gry, bo w przeciwieństwie do Lancashire pieniądze na koniec gry nie punktują.

Re: Brass: Birmingham

: 12 lis 2018, 19:55
autor: kamilpr
Dostaje sie 1 VP za 4 kasy. Max 15 VP

Re: Brass: Birmingham

: 12 lis 2018, 20:01
autor: Wolf
Nie, nie dostaje się. Mylisz główne zasady gry z okrojonym wariantem "Introductory game".

Re: Brass: Birmingham

: 12 lis 2018, 20:27
autor: Brylantino
Wolf ma rację - w normalnych zasadach Birmingham nie ma żadnych punktów za pieniądze.

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 10:10
autor: Dr. Nikczemniuk
Instrukcja str. 9 druga szpalta od góry pisze:
Uwaga: w grze 2 lub 3 graczy można budować w dowolnej lokacji na planszy.
Nie czaję o co dokładnie chodzi, a to czego nie wolno budować na 4 graczy?

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 10:17
autor: kdsz
Mimo, że nie ma kart niektórych lokacji w grze 2-3 osobowej, to i tak można tam budować żetony kartą przedsiębiorstwa.

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 10:49
autor: WRS
Ponieważ karty mają kolorowy kod, może powstać (i z pytań na BGG wynika, że powstaje) wrażenie, iż na mniej graczy plansza jest ograniczona.
A tak nie jest. Można tam się stopniowo budować, także kartami jokerów.

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 13:34
autor: Dr. Nikczemniuk
Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 13:47
autor: Wolf
Zgadza się. To pierwsze będzie w 99% przypadków kiepskim ruchem, ale można.

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 14:09
autor: WRS
Dr. Nikczemniuk pisze: 19 wrz 2019, 13:34 Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
Zupełnie poważnie chciałbym zapytać co wywołuje taką wątpliwość?
Nowe zasady, które są nieco inne od pozostałych gier?
Czy może jakieś niezręczne albo niedokładne sformułowanie?

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 14:11
autor: Jools
Wolf pisze: 19 wrz 2019, 13:47 Zgadza się. To pierwsze będzie w 99% przypadków kiepskim ruchem, ale można.
Czemu kiepskim skoro płacisz więcej? o 5 + piwo.
Chyba że o to chodzi, by pozbyć się nadmiaru kasy a tym samym kupić akcję?

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 14:28
autor: Wolf
Ponieważ akcja budowy dwóch połączeń jest znacznie bardziej wydajna. Owszem, jest droższa finansowo, ale ilość akcji jakie jesteśmy w stanie wykonać jest ograniczona. Zużycie akcji jest więc również kosztem i to znacznie większym niż zaoszczędzona kwota. Dlatego w praktyce zawsze chcemy budować podwójne połączenia.

Re: Brass: Birmingham

: 19 wrz 2019, 15:21
autor: Dr. Nikczemniuk
WRS pisze: 19 wrz 2019, 14:09
Dr. Nikczemniuk pisze: 19 wrz 2019, 13:34 Akcja rozbudowy połączeń, era kolejowa:
-Mogę zbudować 1 połączenie kolejowe za 5£ i zużyć 1 węgiel.
Albo
-Zbudować 2 połączenia kolejowe za 15£ i zużyć 2 węgle i 1 piwo.
Zgadza się?
Zupełnie poważnie chciałbym zapytać co wywołuje taką wątpliwość?
Nowe zasady, które są nieco inne od pozostałych gier?
Czy może jakieś niezręczne albo niedokładne sformułowanie?
W instrukcji jest to tak ujęte że musiałem to bardziej łopatologicznie doprecyzować i upewnić się że wszystko kumam jak należy.