Klany Kaledonii

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 1108
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 28 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Brylantino » 25 gru 2018, 13:14

Po prostu bierzesz 3 kontrakty i wybierasz jeden z nich jeżeli chcesz (płacąc, jeżeli jest odpowiednia runda). Tak się nazywa ta akcja, bo standardowo otrzymuje się ją za zbudowanie ostatniego budynku przetwórczego.

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 823
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 27 times
Been thanked: 16 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Arius » 25 gru 2018, 14:41

Oczywiście bierzesz trzy losowe kontrakty.
Nie z planszy kontraktów.

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 808
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: kastration » 08 mar 2019, 19:01

Czy jeżeli 1 gracz kupił beczkę (tylko przykład), to w tej samej rundzie gracz nr 2 może iść kupcem po beczkę, a po nim gracz nr 3 też? Nie jest zablokowana beczka do kupna po graczu nr 1, jak rozumiem?
Kupię Norwegians, dodatek do Uczty dla Odyna (ewentualnie vel. w desperacji może być niemiecki).
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!

Awatar użytkownika
Nidav
Użytkownik wspierający
Posty: 411
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 66 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Nidav » 08 mar 2019, 20:06

Nie jest zablokowana. Jedynie gracz, który kupił beczkę, nie może jej sprzedać. Może za to kupić kolejną - nie może być kupców jednego gracza zarówno przy buy i sell względem jednego towaru, ale można w paru akcjach kupować ten sam towar (i jak sprzeda jedną, to potem dalej może sprzedawać ten towar).

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 808
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: kastration » 09 mar 2019, 15:31

Dziękuję za upewnienie. Dobrze zinterpretowałem. Jednakże, dwie kolejne kwestie do przykładu na stronie 5 (premia z sąsiedztwa):

"Jesli gracz dokona ekspansji na pole sąsiadujące z gorzelnią innego gracza, może kupić
whisky. Jesli aktualna cena whisky wynosi £10, mógłby kupić trzy whisky (lub cztery w grze dla 2
graczy) z zasobów ogólnych po £7 za sztukę umieszczając odpowiednią liczbę swoich Kupców na strzałce
w górę prrzy symbolu Whisky. Jeśli obok miejsca, w którym się znajdują, znajduje się również serownia
przeciwnika, to aktualny gracz może również kupić do trzech sztuk (lub cztery w grze dla 2 osb) sera ze
zniżką, jeśli ma wystarczającą liczbę Kupców, aby tego dokonać"

Mam 4 kupców i sąsiaduję z dwoma rywalami, jak w przykładzie. I dwa zagadnienia:

1. Kupuję sobie to whisky z premii (3 kupcami, powiedzmy). Potem mogę kupić ser tylko 1, bo został mi 1 kupiec w puli dostępnych czy zabieram tych 3 z whisky i mogę kupić więcej niż 1 ser?
2. Co się dzieje z kupcami wysłanymi dla zniżkowego kupienia surowców w związku ze skorzystaniem przeze mnie z premii? Oni zostają tam już i nie skorzystam z nich w rundzie? Czyli po działaniu na skutek premii z sąsiedztwa nie mogę ich sobie ściągnąć od razu, tylko na koniec rundy?


PS:

3. Czy jeżeli na kontrakcie eksportowym jest wymóg baraniny (nóżka mięsa, a nie stek), to mogę WYŁĄCZNIE poświęcić na to owcę, a krowy już nie?
Kupię Norwegians, dodatek do Uczty dla Odyna (ewentualnie vel. w desperacji może być niemiecki).
"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!

Awatar użytkownika
Nidav
Użytkownik wspierający
Posty: 411
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 42 times
Been thanked: 66 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Nidav » 09 mar 2019, 16:58

kastration pisze:
09 mar 2019, 15:31
1. Kupuję sobie to whisky z premii (3 kupcami, powiedzmy). Potem mogę kupić ser tylko 1, bo został mi 1 kupiec w puli dostępnych czy zabieram tych 3 z whisky i mogę kupić więcej niż 1 ser?
Przeprowadzasz normalną akcję kupna towaru, dlatego też zostawiasz kupców na planszy rynku, a cena rośnie o tyle pól, ile towarów kupiłeś. Kupcy zostają tam do końca rundy - dokładnie tak samo, jakbyś jedynie kupował rzeczy w swojej rundzie. Możesz to zinterpretować tak, że wykonujesz trzy akcje z rzędu w swojej turze - najpierw ekspansja, potem kupno whiskey, potem kupno sera. W efekcie po kupnie 3 whiskey zostaje Ci 1 kupiec, więc możesz kupić jedynie 1 ser. Jeśli to zrobisz, to nie masz więcej kupców na tę rundę (chyba, że załatwisz sobie piątego) i nie możesz przeprowadzać akcji kupna/sprzedaży na rynku.
2. Co się dzieje z kupcami wysłanymi dla zniżkowego kupienia surowców w związku ze skorzystaniem przeze mnie z premii? Oni zostają tam już i nie skorzystam z nich w rundzie? Czyli po działaniu na skutek premii z sąsiedztwa nie mogę ich sobie ściągnąć od razu, tylko na koniec rundy?
Kupcy zostają i nie skorzystasz z nich już więcej w tej rundzie. Potem w pierwszej fazie następnej rundy, czyli w trakcie przygotowania, ściągasz ich z planszy rynku.
3. Czy jeżeli na kontrakcie eksportowym jest wymóg baraniny (nóżka mięsa, a nie stek), to mogę WYŁĄCZNIE poświęcić na to owcę, a krowy już nie?
Dokładnie tak. Na logikę - jeśli ktoś chce kupić od Ciebie baraninę, to nie sprzedajesz mu wołowiny :)

Asukaji
Posty: 94
Rejestracja: 23 lip 2015, 11:07

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Asukaji » 11 cze 2019, 09:53

Dr. Nikczemniuk pisze:
22 paź 2018, 08:00
Klan Fergusson
brak zdania/opisu w polskiej instrukcji a które znajduję się w instrukcji angielskiej: You must place all three starting Workers on border spaces of the active map. Czyli 3 robotników początkowych stawiamy w miejscach granicznych mapy. Oddaje to grafika na płytce klanu ale mimo wszystko opisu brak.

Klan McKenzie
brak zdania: For the purposes of Scoring tile #2, Whisky in the cellar does score. Czyli kafel punktowania nie uwzględnia beczek w piwnicy.
A jak rozumieć to zdanie: When you move aged Whisky out of the cellar into your stock, you gain £7 or £15 respectively. W PL instrukcji jest przenieść Whisky z piwnicy do puli. Wcześniej jest mowa o przeniesieniu z piwnicy do magazynu. Jak rozumieć sformułowanie z piwnicy do puli? Jakiej puli, ogólnej? Czy może jednak nadal chodzi o mój magazyn?
Kolejne pytanie to czy mając beczki na polach za 7 i 15 mogę je spieniężyć od razu obie?
Źle koledze mówicie! Przecież w instrukcji jest JASNO NAPISANE, że można w KAŻDYM momencie GRY zdjąć beczki z piwniczki klanu i otrzymuje się za to tyle pieniędzy, ile jest napisane przy danym slocie i NIE MUSISZ z niej korzystać w żaden sposób! Możesz ją po prostu zabrać i NIC WIĘCEJ z nią nie robić do końca gry. Nie mylcie zasad!
"Możesz przenieść DOWOLNĄ beczkę whisky z piwnicy do swojego magazynu w dowolnym momencie. Kiedy PRZENOSISZ starą Whisky z piwnicy do puli, otrzymujesz odpowiednio 7 lub 15$". Co tu jest trudnego w zrozumieniu?
To, że się tą turę poczekało już jest nagrodą. NIE TRZEBA czekać, aż nowa beczka 'wypchnie' tą ostatnią, żeby zdobyć bonus w wysokości 15 sztuk złota. Byłoby to kompletnie bez sensu, bo po co wtedy byłaby nagroda 7 kasy za środkową beczkę? Ludzie, czytajcie zasady zanim komuś pomożecie.

Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 1108
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 28 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Brylantino » 11 cze 2019, 15:03

Archeolog, a doczytałeś dwa posty niżej, że napisałem dokładnie to samo co ty? I zrobiłem to w październiku 2018 roku, kiedy ten temat miał jeszcze sens.

ODPOWIEDZ