Sword & Sorcery

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Jacek_PL
Użytkownik wspierający
Posty: 1114
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Sword & Sorcery

Post autor: Jacek_PL » 12 gru 2018, 00:01

Graliśmy dziś misję nr 3 z podstawki i trafiliśmy na dwa ciekawe problemy chyba nie opisane w instrukcji.

1) Co się dzieje gdy musimy dołożyć potwora, a w talii potworów nie ma już kart ? Zrobiła nam się taka sytuacja, że na planszy było 4 przeciwników i jeden z graczy odkrył dwa kolejne shadow tokeny z potworkami, a w talii potworów startowo było tylko pięć kart.
Jednak jest w instrukcji po prostu się nie spawnuje więcej. str 46

2) Co się dzieje jeśli jakieś karty nakazują namnożyć potwory ale nie ma w grze żadnego aktywnego spawn pointu ? W misji nr 3 jest sytuacja że jedyny aktywny spawn point jest usuwany, a drugi aktywuje się dopiero po dojściu do pola z kartą Story Event, a nam w międzyczasie pojawiła się karta event nakazująca namnożyć potwory.
I tu też jest to opisane w instrukcji, też się nie namnaża. str 46

3) To już akurat nie dotyczy tylko misji numer 3, ale też nam wyskoczyło - karta pułapki "Teleport" która nakazuje przenieść model który nie wykonał rzutu obronnego do spawn pointu i teraz pytanie czy ten spawn point musi być aktywny, co się dzieje jak nie ma aktywnego spawn pointu i co się dzieje jak nie ma w ogóle spawn pointu
Spoiler:

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 195
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: lotheg » 28 sty 2019, 09:20

Wczoraj prawdziwa inauguracja, więc i parę pytań się pojawiło:
1. Jak gremlin wyrzuca 10 koron to bierzemy żeton 10 koron, tak? Nie możemy dwa razy po 5 koron? Chodzi mi o sytuację, że jak zadaje obrażenia to czasami usuwa nam losowy żeton koron.
2. Będąc w ghost soul możemy robić 3 rzeczy: ghost shout, recall i move. I jeśli zrobimy recall to z miejsca śmierci przenosimy się od razu do shrine i w time phase robimy rezurekcję czy najpierw musimy dojść do shrine'u?
3. Ognie pojawiające się w prologu na dwóch obszarach po prostu w ciągu 2 rund się wypalą? Czyli to jest takie opóźnienie naszych działań, żeby je przeczekać?
4. Dostając poison I dostaję w time phase co rundę 1 ranę i po dostaniu rany rzucam na save, tak? Poison się nie wyczerpuje tylko będzie zatruwał organizm aż do śmierci, tak? Poison II zatruwa co rundę za 2 rany?
5. Jeżeli mam 4 karty przeciwników i wszystkie 4 poszły na discard (pojawili się przeciwnicy) to jak mam dotasować do tego decku Raidera to przetasowuję z tymi 4 kartami z discardu czy tworzy on akurat nowy deck (1-kartowy)?
6. Czy można przy awansie na II poziom wybrać nową umiejętność i WYMIENIĆ pierwszą?

Gatherey
Użytkownik wspierający
Posty: 693
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Gatherey » 28 sty 2019, 09:31

lotheg pisze:
28 sty 2019, 09:20
Wczoraj prawdziwa inauguracja, więc i parę pytań się pojawiło:
1. Jak gremlin wyrzuca 10 koron to bierzemy żeton 10 koron, tak? Nie możemy dwa razy po 5 koron? Chodzi mi o sytuację, że jak zadaje obrażenia to czasami usuwa nam losowy żeton koron.
2. Będąc w ghost soul możemy robić 3 rzeczy: ghost shout, recall i move. I jeśli zrobimy recall to z miejsca śmierci przenosimy się od razu do shrine i w time phase robimy rezurekcję czy najpierw musimy dojść do shrine'u?
3. Ognie pojawiające się w prologu na dwóch obszarach po prostu w ciągu 2 rund się wypalą? Czyli to jest takie opóźnienie naszych działań, żeby je przeczekać?
4. Dostając poison I dostaję w time phase co rundę 1 ranę i po dostaniu rany rzucam na save, tak? Poison się nie wyczerpuje tylko będzie zatruwał organizm aż do śmierci, tak? Poison II zatruwa co rundę za 2 rany?
5. Jeżeli mam 4 karty przeciwników i wszystkie 4 poszły na discard (pojawili się przeciwnicy) to jak mam dotasować do tego decku Raidera to przetasowuję z tymi 4 kartami z discardu czy tworzy on akurat nowy deck (1-kartowy)?
6. Czy można przy awansie na II poziom wybrać nową umiejętność i WYMIENIĆ pierwszą?

1. Było w instrukcji, że jak dostajesz skądś hajs, to musisz wziąć możliwie najmniejsza ilością monet.
2. Jak w time phasie stoisz na shrine to robisz resurrecta.
3. Dokładnie tak - wypalą się jak normalne ognie na postaci.
4. Tak.
5. Nie ma znaczenia. Jeśli będziesz musiał wstawić więcej potworów niż jest w dekcu, normalnie wtasowujesz discard.
6. Nie kojarze żadnej wzmianki o tym w instrukcji, więc nie sądzę.

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 195
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: lotheg » 28 sty 2019, 09:39

Gatherey pisze:
28 sty 2019, 09:31
lotheg pisze:
28 sty 2019, 09:20
Wczoraj prawdziwa inauguracja, więc i parę pytań się pojawiło:
2. Będąc w ghost soul możemy robić 3 rzeczy: ghost shout, recall i move. I jeśli zrobimy recall to z miejsca śmierci przenosimy się od razu do shrine i w time phase robimy rezurekcję czy najpierw musimy dojść do shrine'u?
5. Jeżeli mam 4 karty przeciwników i wszystkie 4 poszły na discard (pojawili się przeciwnicy) to jak mam dotasować do tego decku Raidera to przetasowuję z tymi 4 kartami z discardu czy tworzy on akurat nowy deck (1-kartowy)?
2. Jak w time phasie stoisz na shrine to robisz resurrecta.
5. Nie ma znaczenia. Jeśli będziesz musiał wstawić więcej potworów niż jest w dekcu, normalnie wtasowujesz discard.
To jeszcze doprecyzowanie.
2. Trochę nie o to chodziło w pytaniu. Ginę 10 obszarów od najbliższego shrine. Muszę dojść do niego ghostem czy jak na tym obszarze, gdzie zginąłem zrobię recall to od razu pojawiam się w shrine i w time phase robię ressurecta? Chodzi o to czy najpierw muszę poświęcić czas, żeby wrócić do shrine w formie ducha czy recall zapewnia mi automatyczny "teleport" do tamtego miejsca i tracę czas tylko na powrót w normalnej postaci?
5. Też o co innego chodziło :) Miałem 4 karty w decku przeciwników. Wszystkie poszły na discard, bo się pojawili przeciwnicy. W momencie dodania Raidera mam 0 (zero) kart w decku przeciwników i 4 karty na ich discardzie. Po prostu kładę Raidera jako nowy deck przeciwników czy biorę wszystkie 4 karty z discardu, tasuję razem z Raiderem i tworzę w ten sposób nowy deck?

Gatherey
Użytkownik wspierający
Posty: 693
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Gatherey » 28 sty 2019, 09:50

lotheg pisze:
28 sty 2019, 09:39
Gatherey pisze:
28 sty 2019, 09:31
lotheg pisze:
28 sty 2019, 09:20
Wczoraj prawdziwa inauguracja, więc i parę pytań się pojawiło:
2. Będąc w ghost soul możemy robić 3 rzeczy: ghost shout, recall i move. I jeśli zrobimy recall to z miejsca śmierci przenosimy się od razu do shrine i w time phase robimy rezurekcję czy najpierw musimy dojść do shrine'u?
5. Jeżeli mam 4 karty przeciwników i wszystkie 4 poszły na discard (pojawili się przeciwnicy) to jak mam dotasować do tego decku Raidera to przetasowuję z tymi 4 kartami z discardu czy tworzy on akurat nowy deck (1-kartowy)?
2. Jak w time phasie stoisz na shrine to robisz resurrecta.
5. Nie ma znaczenia. Jeśli będziesz musiał wstawić więcej potworów niż jest w dekcu, normalnie wtasowujesz discard.
To jeszcze doprecyzowanie.
2. Trochę nie o to chodziło w pytaniu. Ginę 10 obszarów od najbliższego shrine. Muszę dojść do niego ghostem czy jak na tym obszarze, gdzie zginąłem zrobię recall to od razu pojawiam się w shrine i w time phase robię ressurecta? Chodzi o to czy najpierw muszę poświęcić czas, żeby wrócić do shrine w formie ducha czy recall zapewnia mi automatyczny "teleport" do tamtego miejsca i tracę czas tylko na powrót w normalnej postaci?
5. Też o co innego chodziło :) Miałem 4 karty w decku przeciwników. Wszystkie poszły na discard, bo się pojawili przeciwnicy. W momencie dodania Raidera mam 0 (zero) kart w decku przeciwników i 4 karty na ich discardzie. Po prostu kładę Raidera jako nowy deck przeciwników czy biorę wszystkie 4 karty z discardu, tasuję razem z Raiderem i tworzę w ten sposób nowy deck?
2. Jak jesteś duchem to masz 3 opcje - ruch z buta, recall albo uzycie tej umiejki. Ruch jest głównie po to, by ta umiejka dała się użyc (jeśli chodzi o zasięg, najlepszy cel itd). Recall to automatyczny teleport na najbliższy shrine.
5. Ja bym zrobił deck tylko z niego.

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 195
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: lotheg » 29 sty 2019, 10:19

Gatherey pisze:
28 sty 2019, 09:50

Ok, to jeszcze parę kwestii :)

6. Encounter card mówi: "Activity 2 enemies. Otherwise: Spawn 2 enemies." Rozumiem, że pierwszy warunek musi być w pełni spełniony, żeby zaistniał? Czyli jeśli w grze jest tylko jeden przeciwnik to nie spełniamy warunku aktywacji dwóch przeciwników i spawnujemy dwóch nowych?

7. Zielony Raider ma umiejętność Aimed shot, która mówi: "The next handbow attack inflicts +2hits and Critical." - next świadczy o tym, że ten bonus będzie dopiero przy kolejnym jego ataku, zgadza się? Ten, który wykonuje teraz jest jeszcze bez tych bonusów?

Gatherey
Użytkownik wspierający
Posty: 693
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Gatherey » 29 sty 2019, 10:23

lotheg pisze:
29 sty 2019, 10:19
Gatherey pisze:
28 sty 2019, 09:50

Ok, to jeszcze parę kwestii :)

6. Encounter card mówi: "Activity 2 enemies. Otherwise: Spawn 2 enemies." Rozumiem, że pierwszy warunek musi być w pełni spełniony, żeby zaistniał? Czyli jeśli w grze jest tylko jeden przeciwnik to nie spełniamy warunku aktywacji dwóch przeciwników i spawnujemy dwóch nowych?

7. Zielony Raider ma umiejętność Aimed shot, która mówi: "The next handbow attack inflicts +2hits and Critical." - next świadczy o tym, że ten bonus będzie dopiero przy kolejnym jego ataku, zgadza się? Ten, który wykonuje teraz jest jeszcze bez tych bonusów?
6. Wystarczy, że możesz nawet połowicznie spełnic pierwszy warunek - jak jest 1 potwór, to robisz pierwszą część.
7. Ja grałem, że bonus będzie na ten najbliższy atak (czyli z tego co pamiętam było tak, że on rzucał sobie najpierw Aimed Shot, a później strzelał z Handbowa - to ten atak był juz dopalony). Z doświadczenia przypomnę, że ten Aimed Shot zjada ładunek, więc jeśli potwór ich nie ma to sie nie aktywuje.

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 195
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: lotheg » 30 sty 2019, 10:36

Gatherey pisze:
29 sty 2019, 10:23
Wczoraj udało się skończyć prolog i w związku z tym pojawiło się pytanie:
8. Jak dojść do skrzyni za zamkniętymi drzwiami ustawionej na końcu albo do waypointu ostatniego (obok drugiego shrine'u)?
Spoiler:
I dodatkowo:
9. Który bohater jest aktywny w Event phase? Czasem karty eventu odnoszą się do "active hero", a teoretycznie wszyscy już zakończyli swoją turę wtedy...ostatni aktywny, czyli ten, który jako ostatni wykonywał akcje?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2019, 11:08 przez lotheg, łącznie zmieniany 1 raz.

Gatherey
Użytkownik wspierający
Posty: 693
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Gatherey » 30 sty 2019, 10:40

lotheg pisze:
30 sty 2019, 10:36
Gatherey pisze:
29 sty 2019, 10:23
8. Nie pamietam dokładnie jak wyglada ten scenariusz.
9. Tak, ostatni heros, który wykonywał turę, jest aktywnym bohaterem.

Jacek_PL
Użytkownik wspierający
Posty: 1114
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Jacek_PL » 30 sty 2019, 10:46

Najpierw krótkie odpowiedzi :)
6 - Nie można zmieniać nabytych umiejętności
9 - Aktywny w Event Phase jest bohater który jako ostatni wykonywał swoje akcje

A teraz dłuższa odpowiedź na pytanie 8,
Spoiler:

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 195
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: lotheg » 30 sty 2019, 11:07

Gatherey pisze:
30 sty 2019, 10:40
lotheg pisze:
30 sty 2019, 10:36
Gatherey pisze:
29 sty 2019, 10:23
8. Nie pamietam dokładnie jak wyglada ten scenariusz.
Ok, to mój komentarz w spoilerze, żeby nie psuć zabawy innym :)
Spoiler:

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 195
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: lotheg » 24 maja 2019, 10:14

Kolejne dwa pytania :)
1. Bohater ma 2 miejsca na przedmioty/broń w bagażu. Dodatkowy plecak daje +2, czyli łącznie ma 4 miejsca czy plecak zajmuje jedno z dwóch podstawowych i w efekcie ma 3 miejsca?
2. Auriel ma MOC - czar, który ma działanie podstawowe dające 1 hit + rzut czerwoną kością i efekty wyzwolone z błyskawic i pentagramu. Odkreślone kreską pod spodem ma także to, że może dodatkowo rzucić 3 niebieskimi kostkami, ale obok są 2 klepsydry. Jak używa tych 3 kostek to wiadomo, że zużywa czar i musi się w Time Phase odnowić przez 2 rundy. Co jeśli nie chce użyć tych 3 niebieskich kostek? Może używać tylko działania podstawowego i nie obracać czaru na drugą stronę? W przypadku innych MOCY bohaterów klepsydry są narysowane często obok działania, które dają, nie mają tak odkreślonego działania podstawowego.

Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Użytkownik wspierający
Posty: 344
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Bartoszeg02 » 02 lis 2019, 15:49

1) Jeżeli wykonuję akcję wymykania się (akcja darmowa) to jak rozumiem po otrzymaniu ataków przemieszczam się o 1 pole co nie kosztuje mnie punktów ruchu?

2) w pierwszym scenariuszu karta wydarzenia noc leży cały czas przy stole? Czy na koniec pierwszej tury jest już odrzucana ?

3) Czy mogę wykonać zryw -> atak -> akcje ruchu?

4) czy mozna kupić kilka razy ten sam efekt ataku?

5) W instrukcji na stronie 33 mamy przykład gdzie łucznik zadaje 2 piorunami cios krytyczny... ale na karcie broni nie ma takiego czegoś jak cios krytyczny ... o co chodzi?

6) 33 strona przykład z odepchnięciem - przeciwnik jest odpychany mimo żeo brażenia zostały zmniejszone do 0. na stronie 35 10.2 przy odepchnięciu jest napisane że trzeba zadać przynajmniej 1 ranę...

lazarro
Użytkownik wspierający
Posty: 102
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: lazarro » 03 lis 2019, 19:20

Bartoszeg02 pisze:
02 lis 2019, 15:49
1) Jeżeli wykonuję akcję wymykania się (akcja darmowa) to jak rozumiem po otrzymaniu ataków przemieszczam się o 1 pole co nie kosztuje mnie punktów ruchu?

2) w pierwszym scenariuszu karta wydarzenia noc leży cały czas przy stole? Czy na koniec pierwszej tury jest już odrzucana ?

3) Czy mogę wykonać zryw -> atak -> akcje ruchu?

4) czy mozna kupić kilka razy ten sam efekt ataku?

5) W instrukcji na stronie 33 mamy przykład gdzie łucznik zadaje 2 piorunami cios krytyczny... ale na karcie broni nie ma takiego czegoś jak cios krytyczny ... o co chodzi?

6) 33 strona przykład z odepchnięciem - przeciwnik jest odpychany mimo żeo brażenia zostały zmniejszone do 0. na stronie 35 10.2 przy odepchnięciu jest napisane że trzeba zadać przynajmniej 1 ranę...
1. Tak
2. Jeszcze nie rozgryzłem. Trzeba się posilić YT
3. Zryw jest akcją darmową. Możesz wykonać taką kombinację akcji
4. Jeśli się mylę proszę o usunięciu tego punktu. Ogólnie można wykorzystać efekt raz. Chyba, że jakaś zdolność umożliwi skorzystanie z efektu ponownie.
5 i 6. Zła miniaturka karty broni. Jest łuk, który zadaje obrażenia krytyczne. Wydaje mi się, że instrukcja nie uniknęła drobiazgowych błędów.

kowalsm
Posty: 10
Rejestracja: 03 lut 2019, 13:00
Has thanked: 1 time

Re: Sword & Sorcery

Post autor: kowalsm » 04 lis 2019, 14:05

Czy może ktoś wie, na czym polega pierwsze wzmocnienie, to z pentagramem ?
Chodzi o to, ze bohater ma +1 obrony do końca rundy ?

Obrazek

Sroczka
Użytkownik wspierający
Posty: 235
Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Sroczka » 04 lis 2019, 15:49

kowalsm pisze:
04 lis 2019, 14:05
Czy może ktoś wie, na czym polega pierwsze wzmocnienie, to z pentagramem ?
Chodzi o to, ze bohater ma +1 obrony do końca rundy ?

Obrazek
tzn że ma plus 1 do obrony do przyszłej fazy porządkowania (jak będzie atakowany przez następnych wrogów np w obecnej turze)

Paskuder
Użytkownik wspierający
Posty: 457
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Paskuder » 05 lis 2019, 18:00

Czy w prologu wybieramy czy nie wybieramy na początku gry umiejętności i talentów odpowiednich dla poziomu 1?
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"

mythil
Posty: 59
Rejestracja: 23 lis 2015, 17:01
Lokalizacja: Wołów k/Wrocławia

Re: Sword & Sorcery

Post autor: mythil » 05 lis 2019, 18:15

Zawsze wybieramy umiejętność, której warunki użycia spełniamy.
karty dnia i nocy, jeżeli nie jest napisane inaczej w scenariuszu zostają do momentu wyciągnięcia drugiej pory dnia, odlozone na obok, dla przypomnienia jaka pora dnia jest.

Odnośnie pytania o działanie basha pomimo nie zadania obrażeń, w angielskiej wersji gry, jest wyjaśnienie, że aby efekt działał, nie trzeba zadać "deal" obrażeń a jedynie uzyskac "obtain". Także można użyć efektu bash, jeśli po uzyskaniu conajmniej 1 damage przeciwnik wszystko zredukuje pancerz em. A grafika łuku faktycznie jest zła, powinnien być długi łuk.

Co do wielokrotnego użycia jednego efektu karty, nie jest to możliwe. Każdy z tych efektów może być użyty tylko raz, na atak/akcje. Oczywiście jest mozliwosc użycia kilku różnych efektów.

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 326
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 06 lis 2019, 00:42

1. Czy jeśli wróg ma w opisie ataku stan (np. trucizna czy oślepienie) to zadaje je nawet jeśli na końcu walki będzie zadane 0 obrażeń? W instrukcji chyba tak pisali. A trafienie krytyczne jest uzależnione od tego, czy zadamy minimum 1 obrażenie (przed rzutami obronnymi, ale po uwzględnieniu pancerza i magicznego pancerza)? Brzmiałoby to logicznie.

mythil
Posty: 59
Rejestracja: 23 lis 2015, 17:01
Lokalizacja: Wołów k/Wrocławia

Re: Sword & Sorcery

Post autor: mythil » 06 lis 2019, 19:05

Efekty takie jak critical, bash. mają efekt, jeśli przy ataku zostało uzyskane przynajmniej 1 obrażenie, nawet jest zostanie zredukowane przez pancerz i nic nie wejdzie, efekt działa. Criticala losujemy przed jakimkolwiek innymi efektami. Poison, ko, blind i fire zawsze wchodzi, nie mają znaczenia żadne inne czynniki, ponadto te efekty, zaczynają działać przed rzutami obronnymi.

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 326
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 06 lis 2019, 23:42

W instrukcji odnośnie Krytycznego było chyba, że przed rzutami, ale nic nie było o pancerzach zwykłych i magicznych.

mythil
Posty: 59
Rejestracja: 23 lis 2015, 17:01
Lokalizacja: Wołów k/Wrocławia

Re: Sword & Sorcery

Post autor: mythil » 07 lis 2019, 15:12

Nie ma wzmianki o pancerzach, ale jest jest napisane, że jedyny sposób aby uniknąć efektu criticala to całkowicie zignorować atak, na co pozwalają jedynie niektóre umiejętności lub przedmioty. Przypomnę, że critical wchodzi, jeśli przy sumowaniu wszystkich "sukcesów" symboli obrażeń, czy to na kości, czy karcie postaci, broni uzyskamy tylko jedno obrażenie. Po tym rozpatrujemy efekt criticala, po czym zaczynamy rzucać i zliczać tarczę przy obronie, następnie redukujemy obrażenia i jeśli coś zostanie, kładziemy takie żetony obrażeń na postaci.

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 326
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 07 lis 2019, 23:33

Hmm... a czym można zniwelować jeszcze trafienia oprócz pancerza i magicznej osłony? Żeby krytyczny nie wszedł?

mythil
Posty: 59
Rejestracja: 23 lis 2015, 17:01
Lokalizacja: Wołów k/Wrocławia

Re: Sword & Sorcery

Post autor: mythil » 08 lis 2019, 10:04

mythil pisze:
07 lis 2019, 15:12
jedyny sposób aby uniknąć efektu criticala to całkowicie zignorować atak, na co pozwalają jedynie niektóre umiejętności lub przedmioty
Chyba nie do końca rozumiesz. Przedstawię to na przykładzie.
Mając broń ze statystykami: 1 obrażenie, 1 czerwona kość i critical, atakuję przeciwnika, który ma 2 pancerza i 1 magiczny pancerz i jedną niebieską kość. Rzucam kością na atak i nie ma na niej nic wartościowego i zaczynamy zliczać. Także z samej broni mamy jeden "obtain" uzyskany symbol obrażeń, a co za tym idzie losujemy żeton criticala, który natychmiast "działa". Po tym przeciwnik zaczyna dopiero etap obrony i w zależności co uzyska redukujemy jego obroną nasze symbole ataku. Jak widać na przykładzie, żadne obrażenie nie zostanie zadane, a critical wszedł, aby critical nie działał, nie można dopuścić aby atak został wykonany, bądź użyć umiejętności, lub przedmiotu, który pozwoli zignorować atak.

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 326
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 08 lis 2019, 10:29

Czyli chodzi o uniknięcie / zignorowanie całej akcji ataku, a nie poszczególnej fazy? :)

ODPOWIEDZ