Strona 2 z 3

Re: Sword & Sorcery

: 08 lis 2019, 14:14
autor: Ostojaostroga
Bartoszeg02 pisze:
02 lis 2019, 15:49

2) w pierwszym scenariuszu karta wydarzenia noc leży cały czas przy stole? Czy na koniec pierwszej tury jest już odrzucana ?
2. karta nocy leży odkryta obok talii wydarzeń przez cały czas działając, póki nie wylosujemy karty dzień i zakryjemy noc itd. (odzwierciedla to cykl dobowy )

Re: Sword & Sorcery

: 08 lis 2019, 14:20
autor: Ostojaostroga
Pytanie o kolce gremlinów - atakując gremlina zadajemy mu ranę i w reakcji "jeśli otrzyma obrażenia, wszyscy pozostali bohaterowie otrzymują 1 ranę"
i tu pytanie czy rana wchodzi z automatu czy mamy szansę bronić się przed tymi kolcami (RO lub pancerzem lub w inny sposób ?)

Re: Sword & Sorcery

: 08 lis 2019, 14:24
autor: MrAtrion
Obronić możemy. Ale trzeba się bronić nawet jeśli zginie podczas ataku.

Re: Sword & Sorcery

: 09 lis 2019, 05:23
autor: lazarro
Ostojaostroga pisze:
08 lis 2019, 14:20
Pytanie o kolce gremlinów - atakując gremlina zadajemy mu ranę i w reakcji "jeśli otrzyma obrażenia, wszyscy pozostali bohaterowie otrzymują 1 ranę"
i tu pytanie czy rana wchodzi z automatu czy mamy szansę bronić się przed tymi kolcami (RO lub pancerzem lub w inny sposób ?)
Podobnie ma się sprawa w momencie obalenia gremlina?

Re: Sword & Sorcery

: 09 lis 2019, 05:35
autor: MrAtrion
Tylko jeśli zadasz obrażenia.

Re: Sword & Sorcery

: 09 lis 2019, 12:00
autor: kowalsm
Zależy też o których Gremlinach mówimy. Przed niebieskimi możesz się bronić, ale czerwony po otrzymaniu obrażeń, zawsze zadaje 1 obrażanie (każdemu bohaterowi na jego polu), przed tymi obrażeniami nie możesz się obronić. Przynajmniej ja to tak interpretuje :)
Ostojaostroga pisze:
08 lis 2019, 14:20
Pytanie o kolce gremlinów - atakując gremlina zadajemy mu ranę i w reakcji "jeśli otrzyma obrażenia, wszyscy pozostali bohaterowie otrzymują 1 ranę"
i tu pytanie czy rana wchodzi z automatu czy mamy szansę bronić się przed tymi kolcami (RO lub pancerzem lub w inny sposób ?)

Re: Sword & Sorcery

: 09 lis 2019, 18:16
autor: MrAtrion
Dobrze interpretujesz :)

Re: Sword & Sorcery

: 09 lis 2019, 23:55
autor: Sroczka
Po pierwszym scenariuszu gdy
Spoiler:
to gra się kończy jak mówi odpowiedni paragrafod razu czy mogę jeszcze pójść do komnaty ze skarbem i go zabrać?

Re: Sword & Sorcery

: 10 lis 2019, 00:16
autor: MrAtrion
Od razu. Trzeba to odepchnąć i druga postać może iść po skarb.

Re: Sword & Sorcery

: 10 lis 2019, 18:40
autor: sor
1. Pytanie o zdolności: czy raz wybrana zdolność zostaje do końca gry, czy w przypadku awansowania na wyższe poziomy (bądź w trakcie fazy emporium), można zastępować stare umiejętności nowymi?

2. Czy żeton trafienia krytycznego K.O. to jest obalenie?

Re: Sword & Sorcery

: 10 lis 2019, 20:10
autor: Bartoszeg02
sor pisze:
10 lis 2019, 18:40
1. Pytanie o zdolności: czy raz wybrana zdolność zostaje do końca gry, czy w przypadku awansowania na wyższe poziomy (bądź w trakcie fazy emporium), można zastępować stare umiejętności nowymi?

2. Czy żeton trafienia krytycznego K.O. to jest obalenie?
1. Z czego się orientuję to zmienić zdolność możesz tylko jeżeli po śmierci spadnie Ci poziom (wtedy musisz odrzucić je tak żeby się zgadzały z limitem) i przeprowadzisz ponownie awans.

2. tak

Re: Sword & Sorcery

: 11 lis 2019, 13:00
autor: sor
Kolejne więc pytanie:
Aktywowała mi się umiejętność z broni: możesz wykonać dodatkowy atak tą bronią.
Czy w przypadku gdy wróg którego atakowałem zginął, mogę zaatakować innego na tym polu, czy niestety premia przepada, bo to byłaby oddzielna AKCJA walki?

Re: Sword & Sorcery

: 11 lis 2019, 13:07
autor: MrAtrion
Myślę, że tak. Jedna akcja ataku pozwala zaatakować jednego wroga (wyjątkiem jest atak obszarowy) i w ramach tej akcji ataku wykonujemy atak.

Re: Sword & Sorcery

: 11 lis 2019, 14:59
autor: Sroczka
Bartoszeg02 pisze:
10 lis 2019, 20:10
sor pisze:
10 lis 2019, 18:40
1. Pytanie o zdolności: czy raz wybrana zdolność zostaje do końca gry, czy w przypadku awansowania na wyższe poziomy (bądź w trakcie fazy emporium), można zastępować stare umiejętności nowymi?

2. Czy żeton trafienia krytycznego K.O. to jest obalenie?
1. Z czego się orientuję to zmienić zdolność możesz tylko jeżeli po śmierci spadnie Ci poziom (wtedy musisz odrzucić je tak żeby się zgadzały z limitem) i przeprowadzisz ponownie awans.

2. tak
W przypadku spadku poziomu duszy jest mowa o tym że odrzucasz pierwszą umiejętność z prawej strony (czyli ostatnio nabytą)

Re: Sword & Sorcery

: 11 lis 2019, 17:55
autor: kowalsm
To ja jeszcze rozbuduję to pytanie. Czy w przypadku "dodatkowego ataku", cały ten "nowy" atak przeprowadzamy od nowa, czyli dwa razy przeprowadzamy etapy ataku i obrony, czy sumujemy z poprzednim i liczymy obronę przeciwnika tylko raz ?
sor pisze:
11 lis 2019, 13:00
Kolejne więc pytanie:
Aktywowała mi się umiejętność z broni: możesz wykonać dodatkowy atak tą bronią.
Czy w przypadku gdy wróg którego atakowałem, mogę zaatakować innego na tym polu, czy niestety premia przepada, bo to byłaby oddzielna AKCJA walki?

Re: Sword & Sorcery

: 11 lis 2019, 20:17
autor: MrAtrion
Tak, cały atak jest od nowa przeprowadzany. Nie dostajemy tylko bonusu np. z Wzmocnienia ataku za 1 zwykłą akcję, jeśli poprzedni atak go używał.

Moje pytanie jest takie:

1. Pociski muszę odrzucić po wyrzuceniu głowy gremlina (niby się skończyły). A jak przerzucę jakąś umiejętnością tą kość to nadal muszę odrzucić? W instrukcji napisali (po ewentualnym przerzucie).

2. Jeśli wyrzucę dwa pioruny, a jeden z nich umożliwia przerzucenie kości, to po przerzuceniu właśnie tej z dwoma piorunami tracę ten drugi, czy najpierw mogę go "zużyć" a dopiero przerzucić?

Re: Sword & Sorcery

: 11 lis 2019, 22:04
autor: sor
MrAtrion pisze:
11 lis 2019, 20:17
Tak, cały atak jest od nowa przeprowadzany. Nie dostajemy tylko bonusu np. z Wzmocnienia ataku za 1 zwykłą akcję, jeśli poprzedni atak go używał.

Moje pytanie jest takie:

1. Pociski muszę odrzucić po wyrzuceniu głowy gremlina (niby się skończyły). A jak przerzucę jakąś umiejętnością tą kość to nadal muszę odrzucić? W instrukcji napisali (po ewentualnym przerzucie).

2. Jeśli wyrzucę dwa pioruny, a jeden z nich umożliwia przerzucenie kości, to po przerzuceniu właśnie tej z dwoma piorunami tracę ten drugi, czy najpierw mogę go "zużyć" a dopiero przerzucić?
Ad.1 Wszelkie efekty ataku, stosuje się po przerzucie.

Ad. 2 Nie wiem jak tu, ale w innych tego typu grach, nie można było przerzucić żetonu, którego mocy używasz - czyli w tym wypadku nie możesz użyć piorunów żeby zmienić wynik tego żetonu.

Tym razem ją rozbudowując pytanie o pociski: w przypadku strzał (akcja darmowa), czyli przedmiotu który wpływa na następny atak, rozumiem że nie mogę użyć drugi raz innego pocisku do tego samego ataku (logiczne). A w przypadku noży do rzucania? Czy mogę zaatakować wroga akcja walki, a następnie dwukrotnie nożami do rzucania (tymi samymi, bądź różnymi), które wykorzystują zwykła akcje?

Re: Sword & Sorcery

: 12 lis 2019, 06:08
autor: MrAtrion
Ad.1 Czyli nie tracę pocisków?

Z pocisków można korzystać wiele razy, byle nie w tym samym ataku. Jedne pociski na atak.

Re: Sword & Sorcery

: 12 lis 2019, 07:48
autor: sor
Nie tracisz, bo jeszcze nie rozpatrujesz efektów kości

Tak, tylko nożami do rzucania atakuje się zwykłą akcją, nie akcją ataku. Więc dobrze rozumiem, że jeśli Shea ma 3 zwykłe akcje, to w jednej aktywacji może rzucać 3 razy?

Edycja:
Znalazłem odpowiedź na moje pytanie na bgg (można wykonać trzy ataki)
https://boardgamegeek.com/thread/181415 ... -same-turn

Re: Sword & Sorcery

: 14 lis 2019, 20:55
autor: Morgon
Z tym trafieniem krytycznym to chyba źle napisaliście. Wg instrukcji efekt wchodzi jeśli po po odjęciu trafień za pancerz i osłonę zostaje chociaż jedno trafienie - wtedy wchodzi krytyk - przed rzuceniem niebieskimi kośćmi obrony. To by było nawet logiczne, jak możemy komuś sprzedać krytyka nawet nie przebijając pancerza?

A z tym zatruciem nie jest tak, że jak dostaniesz obrażenie na początku tury to potem jak wykonasz udany rzut na odporność to trucizna spada?

Re: Sword & Sorcery

: 14 lis 2019, 21:35
autor: sor
Trafienie krytyczne stosuje się przed faza obrony.
Spoiler:
Z trucizną zgadza się.

Re: Sword & Sorcery

: 15 lis 2019, 12:52
autor: Morgon
Towarzysz Laegona - jak nie jest przyzwany to za normalną akcję mogę go przyzwać i aktywować czy tylko przyzwać?

Re: Sword & Sorcery

: 15 lis 2019, 15:30
autor: MrAtrion
Przyzwać i aktywować :)

Re: Sword & Sorcery

: 15 lis 2019, 22:26
autor: Morgon
To ja jeszcze wrócę do tego krytyka. Jak rzucę przynajmniej 1 trafienie to w tym momencie wchodzi krytyk czy sprawdzam jeszcze inne efekty (np. -1 do trafień za NOC w prologu, -1 za cięte obrażenia jak atakuję gremlina itp.) ?

Re: Sword & Sorcery

: 16 lis 2019, 13:08
autor: mythil
Morgon pisze:
15 lis 2019, 22:26
To ja jeszcze wrócę do tego krytyka. Jak rzucę przynajmniej 1 trafienie to w tym momencie wchodzi krytyk czy sprawdzam jeszcze inne efekty (np. -1 do trafień za NOC w prologu, -1 za cięte obrażenia jak atakuję gremlina itp.) ?
Aby krytyk wszedł, musisz uzyskać conajmniej jeden symbol obrażeń. Nie ważne czy będzie on z karty broni, zwoju, umiejętności czy kości. Jeśli uzyskasz to wchodzi krytyk, dopiero po nim sprawdzasz obronę i redukuje z obrażenia. Np atakując bronią która ma 1 obrażenie i 1 czerwona kość i krytyk, efekt krytyczny będzie wchodził zawsze, nie zależnie od rzutu, że względu na to, że sama broń ma już 1 symbol obrażeń.