Pathfinder - zasady ogólne

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Kilson
Posty: 765
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 35 times
Been thanked: 72 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Kilson »

Golfang pisze: 07 wrz 2019, 20:38 Coś tak czułem - bo kurcze skończyłem po 10 kartach blessingu... coś za łatwo poszło :)
Co do karty ANCIENT SKELETON - jest napisane "If defeated, you may immediately attempt to close this location" Nie ma tutaj nic na temat że hanchamen musi pochodzić z tej lokacji. Dlatego tak to zinterpretowałem.
No nic muszę zagrać jeszcze raz...
Dzięki
To gdzieś w zasadach ogólnych było. Jeśli "przywołujesz" hanchmena np. w wyniku działania innej karty, to nie możesz zamykać lokacji. Dopiero jak wyciągniesz go z talii lokacji, to możesz tak zrobić.
W Skull&Shackles jest nawet taka lokacja, zdaje się "Shark Island", gdzie na początku albo na końcu każdej tury walczysz tam z hanchmanem - rekinem, ale oczywiście nie pozwala to zamknąć od razu lokacji.

Jeśli chodzi o zdobyte przedmioty, to na koniec scenariusza wybierasz spośród tych, które masz (czyli tych, które ci zostały, oraz zdobytych), w taki sposób, aby nie przekroczyć limitów kart danego typu dla Twojej postaci, a jeśli brakuje ci po misji przedmiotów danego typu, bo np. wypiłeś eliksir albo wykorzystałeś inny przedmiot, który zamiast na discard trafił do pudełka (banish), to możesz zdaje się dobrać z pudełka dowolny przedmiot danej kategorii ze słowem BASIC (w późniejszych przygodach możesz wybierać bardziej zaawansowane niż tylko BASIC - szczegóły w instrukcji).

Generalnie tak jak napisał kolega wyżej, warto przeczytać instrukcję jeszcze raz po rozegraniu pierwszej partii i sporo powinno się wyjaśnić :)
Jest też wersja Pathfindera na PC - 100% przeniesienie karcianki i o ile pamiętam pierwszy 1 albo 3 scenariusze można grać za darmo, więc możesz sobie zweryfikować zasady.
4. Pop zakończeniu 3 przygód niby mam sobie rozwinąć SKILL - to zanaczy że jak zacznę kolejny ADVENTURE PATH to już zaczynam tymi postaciami rozwiniętymi (o skille i rozbudowanymi taliami)?
Tak, zaczynasz z rozwiniętymi postaciami, masz już rozbudowaną talię, skille, statystyki.
Proponuję znaleźć na stronie producenta albo na BGG karty postaci do wydruku (są fajne duże karty A4 prawie jak do normalnego RPG'a) i tak sobie możesz spokojnie zaznaczać co już masz odblokowane i jakie statystyki podniosłeś.
Golfang
Posty: 1981
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Golfang »

Olgierdd pisze: 07 wrz 2019, 21:59 Golfang, proponuję byś obejrzał jakiś przykładowy gameplay jednego scenariusza (https://www.youtube.com/watch?v=QuYK-RAeuXE), zanim ruszysz dalej. Wiele rzeczy stanie się jasne, bo pytasz o dość podstawowe rzeczy.
Obejrzałem filmik - ale czy tam nie ma błędów?
Jak Villian ucieka - to ucieka do INNEJ lokalizacji? czyli powinni wziąć z pudełka 2 blessingi + Villian - potasować i rozdzielić w pozostałych 3 lokalizacjach. Czy nie tak?
Dodatkowo po pokonaniu Villiana - można próbować zamknąć lokację?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Olgierdd »

To Rahdo, więc pewnie są błędy, ale włącz napisy, bo wszystkie są wyłapywane i erratowane.
Villain ucieka do innej lokacji gdy zostanie pokonany. Wtedy jego lokacja zostaje automatycznie zamknięta, bierze się bessingi* z pudełka i wtasowuje z villainem do pozostałych otwartych lokacji.
Co innego gdy villain nie zostanie pokonany. W takim wypadku bierzesz blessingi z talii czasu* i wtasowujesz wraz z villainem do wszystkich otwartych lokacji, włącznie tą, w której było spotkanie.

*oczywiście liczba bessingów równa się liczbie otwartych lokacji minus 1, by nie było wiadomo dokąd uciekł villain
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: stary gracz »

Na bgg jest polska instrukcja jak masz problem z językiem. Dodatkowo Gambit i Zbajchu nagrali przykładowe rozgrywki. Szukaj na YT.
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Szamano »

After playing this weapon, you may not play an offhand boon this encounter.

Jak tu tłumaczyć offhand ? Żadnych kart ?
A przed mogę zagrać ? : )
Golfang
Posty: 1981
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Golfang »

Szamano pisze: 20 paź 2019, 07:01 After playing this weapon, you may not play an offhand boon this encounter.

Jak tu tłumaczyć offhand ? Żadnych kart ?
A przed mogę zagrać ? : )
Ja to rozumiem tak że, jeśli zagrasz tę broń, nie możesz już użyć tarczy - ją można traktować jako offhand boon. No i to znaczy że ta tarcza nie ma sensu przed...
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Szamano »

No tak tarcza ma trait offhand
Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 126
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44
Has thanked: 26 times
Been thanked: 1 time

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Szamano »

A akcja "display" mogę zagrać w dowolnym momencie ? nawet gdy otrzymuje obrażenia ? czy muszę mieć wcześniej wystawioną ?
i np mam item "Display next to a local character... During recovery If proficient, you may succeed at a Craft 7 check to recharge this card."
wystawiam koło innego gracza.
Kto podejmuje During recovery ? właściciel karty który dał kartę czy ten przy którym leży ta karta ?

Gdy muszę "shuffle monster to random location" nie villana sam wybieram lokacje albo jak mam wylosować ? : )

PS. nowa edycja
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: stary gracz »

Szamano pisze: 20 paź 2019, 17:37 Gdy muszę "shuffle monster to random location" nie villana sam wybieram lokacje albo jak mam wylosować ? : )
Należy wtasować do losowej lokacji.
Ja wybieram przez rzut kostką.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Gambit »

Szamano pisze: 20 paź 2019, 17:37 A akcja "display" mogę zagrać w dowolnym momencie ? nawet gdy otrzymuje obrażenia ? czy muszę mieć wcześniej wystawioną ?
Generalnie jak masz kartę z Display, to możesz ja zagrać od razu po dociągnięciu (chyba nawet w fazie Reset). Generalnie dobrze mieć te karty wystawione, bo wtedy sa bezpieczne przed losowymi efektami usuwającymi karty z ręki.
Szamano pisze: 20 paź 2019, 17:37 i np mam item "Display next to a local character... During recovery If proficient, you may succeed at a Craft 7 check to recharge this card."
wystawiam koło innego gracza.
Kto podejmuje During recovery ? właściciel karty który dał kartę czy ten przy którym leży ta karta ?
Właściciel karty
Szamano pisze: 20 paź 2019, 17:37 Gdy muszę "shuffle monster to random location" nie villana sam wybieram lokacje albo jak mam wylosować ? : )

PS. nowa edycja
Random, czyli losowa. Zatem nie wybierasz, tylko określasz losowo gdzie idzie.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Rafal_Kruczek »

Gambit pisze: 21 paź 2019, 08:14
Szamano pisze: 20 paź 2019, 17:37 A akcja "display" mogę zagrać w dowolnym momencie ? nawet gdy otrzymuje obrażenia ? czy muszę mieć wcześniej wystawioną ?
Generalnie jak masz kartę z Display, to możesz ja zagrać od razu po dociągnięciu (chyba nawet w fazie Reset). Generalnie dobrze mieć te karty wystawione, bo wtedy sa bezpieczne przed losowymi efektami usuwającymi karty z ręki.
Zagrywanie w fazie reset to już chyba przesada. ja zagrywam zwykle natychmast po pociągnięciu nowego hour/blessing przez kolejnego gracza...
Mery1984
Posty: 30
Rejestracja: 19 paź 2020, 15:16
Has thanked: 20 times
Been thanked: 3 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Mery1984 »

Witam,

Zacząłem wczoraj grać w Pathfinder ACG Core set.
Z pomocą filmików gambita, czytania instrukcji i paru minut w apce na telefonie (tutoriale w Pathfinder adventures) radzę sobie już z zasadami, ale zostało mi kilka wątpliwości, których nie umiem rozwiązać.

1. Kiedy kończy się życie postaci? Od razu w momencie gdy nie mogę dobrać pełnej ręki? Miałem na ręce 5, powinienem mieć 6 = śmierć? Gra się kończy czy gram dalej pozostałymi postaciami?

2. Gdy w eksploracji trafia mi się boon, ale nie udało mi się go pozyskać, trafia on z powrotem do vaulta czy wtasowuję ponownie?
3. Jak trafia się monster i przegram, rozliczę obrażenia co z nim robię? Wtasowuję do talii lokacji?

W przypadku kart pułapek czy barier jest to opisane na karcie co z nią zrobić po rozwiązaniu.

4. Jeśli postać zginęła to żeby ją ożywić do następnej przygody muszę wydać Hero token, a co jeśli go jeszcze nie zdobyłem? Game over?

5. W pierwszym scenariuszu wykłada się kartę Rescue. O ile widzę to rozpatruje się ją tylko w jednej z lokacji w momencie jej zamykania. Co z samą kartą Rescue jeśli odniosłem sukces i zamknąłem lokację?

6. No i wreszcie samo zamykanie lokacji - jak pokonałem villaina/henchmana i pomyślnie zamknąłem lokację to mogę sprzątnąć jej kartę i talię do vaulta?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Gambit »

Mery1984 pisze: 14 lis 2020, 08:21 1. Kiedy kończy się życie postaci? Od razu w momencie gdy nie mogę dobrać pełnej ręki? Miałem na ręce 5, powinienem mieć 6 = śmierć? Gra się kończy czy gram dalej pozostałymi postaciami?
Umierasz, gdy musisz dobrać karty z talii i nie masz odpowiedniej liczby kart w talii. Czyli w powyższym przykładzie, śmierć.
Mery1984 pisze: 14 lis 2020, 08:21 2. Gdy w eksploracji trafia mi się boon, ale nie udało mi się go pozyskać, trafia on z powrotem do vaulta czy wtasowuję ponownie?
Wraca do pudełka.
Mery1984 pisze: 14 lis 2020, 08:21 3. Jak trafia się monster i przegram, rozliczę obrażenia co z nim robię? Wtasowuję do talii lokacji?
O ile karta nie mówi inaczej, wtasowujesz do lokacjji.
Mery1984 pisze: 14 lis 2020, 08:21 4. Jeśli postać zginęła to żeby ją ożywić do następnej przygody muszę wydać Hero token, a co jeśli go jeszcze nie zdobyłem? Game over?
Game over, man! Game over!
Mery1984 pisze: 14 lis 2020, 08:21 5. W pierwszym scenariuszu wykłada się kartę Rescue. O ile widzę to rozpatruje się ją tylko w jednej z lokacji w momencie jej zamykania. Co z samą kartą Rescue jeśli odniosłem sukces i zamknąłem lokację?
Nic. Zostaje na stole. Może się jeszcze przydać, jeśli trafi się karta, która się do niej odwołuuje. Ale też wcale nie musi.
Mery1984 pisze: 14 lis 2020, 08:21 6. No i wreszcie samo zamykanie lokacji - jak pokonałem villaina/henchmana i pomyślnie zamknąłem lokację to mogę sprzątnąć jej kartę i talię do vaulta?
O ile jakaś zasada w scenariuszu, lub na karcie nie mówi inaczej, to tak.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: zioombel »

Kartę lokacji się sprząta po zamknięciu? Dość dawno grałem, ale wydaje mi się to błędna odpowiedź. Karty, które były w lokacji idą do pudelka sama karta lokacji zostaje.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Gambit »

zioombel pisze: 14 lis 2020, 12:53 Kartę lokacji się sprząta po zamknięciu? Dość dawno grałem, ale wydaje mi się to błędna odpowiedź. Karty, które były w lokacji idą do pudelka sama karta lokacji zostaje.
Instrukcja mówi o odłożeniu karty lokacji do Vault po tym jak rozpatrzymy efekt zamknięcia. Lokacja jest niedostępna dla graczy. Zatem, leci do pudełka. No chyba, że scenariusz mówi co innego, lub lokacja sama w sobie ma specjalne zasady. Ale nie przypominam sobie teraz na szybko żadnej takiej.
Mery1984
Posty: 30
Rejestracja: 19 paź 2020, 15:16
Has thanked: 20 times
Been thanked: 3 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Mery1984 »

To jeszcze jedno bo postanowiłem zacząć od nowa trzema postaciami zamiast dwóch (gram solo).
Instrukcja ma sugerowane karty dla każdej postaci. Muszę się tego trzymać i dobrać tylko te, które są potrzebne do osiągnięcia 15 czy mogę całą postać zbudować od zera trzymając się limitu na karcie postaci?

Edit
Już znalazłem odpowiedź w manualu. Karty z opisu na końcu instrukcji są sugerowane, mogę zbudować postać sam.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: zioombel »

Gambit pisze: 14 lis 2020, 14:35
zioombel pisze: 14 lis 2020, 12:53 Kartę lokacji się sprząta po zamknięciu? Dość dawno grałem, ale wydaje mi się to błędna odpowiedź. Karty, które były w lokacji idą do pudelka sama karta lokacji zostaje.
Instrukcja mówi o odłożeniu karty lokacji do Vault po tym jak rozpatrzymy efekt zamknięcia. Lokacja jest niedostępna dla graczy. Zatem, leci do pudełka. No chyba, że scenariusz mówi co innego, lub lokacja sama w sobie ma specjalne zasady. Ale nie przypominam sobie teraz na szybko żadnej takiej.
W instrukcji jest napisane - przynajmniej do tej z pierwszej edycji, że robimy :"flip the location card (...) Location stays closed for the the test od the scenario" czyli zostaje przekręcona i zostaje w grze. Zresztą na niektórych kartach lokacji z drugiej strony po zamknięciu są różne rzeczy, które oddziałują na graczy.
Idę teraz po instrukcje do drugiej edycji ;-)

Edit: w drugiej edycji jest napisane, że wraca do vault a gracze, którzy w niej są muszą się natychmiast ruszyć. Jest tu różnica między edycjami. Jeszcze nie zacząłem 2 edycji stąd moje wątpliwości.
Mery1984
Posty: 30
Rejestracja: 19 paź 2020, 15:16
Has thanked: 20 times
Been thanked: 3 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Mery1984 »

zioombel pisze: 14 lis 2020, 19:45 W instrukcji jest napisane - przynajmniej do tej z pierwszej edycji, że robimy :"flip the location card (...) Location stays closed for the the test od the scenario" czyli zostaje przekręcona i zostaje w grze. Zresztą na niektórych kartach lokacji z drugiej strony po zamknięciu są różne rzeczy, które oddziałują na graczy.
Idę teraz po instrukcje do drugiej edycji ;-)
W core set awers karty lokacji ma tylko logo ;)
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Phate »

Witajcie.
Zakupiłem ostatnio podstawkę z 2ed. Przestudiowałem ją razem z broszurą Quick Start. Rozegrałem 1,5 partii i pojawiło się kila wątpliwości które chciałbym rozwiać z pomocą tych co więcej grali.

1) Nie mogę znaleźć jasnej informacji w podręczniku ale przewija się często, że do testów inne postacie (niż ta która robi "check") mogą dołożyć tylko po jednej karcie danego rodzaju. Rozumiem, że jak mam dwie postacie w jednej lokacji to one mogą sobie pomagać i postać której akurat nie jest tura może wspomagać tą drugą która akurat robi test zagrywając karty (np. blessing lub spell). Może jednak wykorzystać tylko jedną kartę z danego rodzaju czyli nie można rzucić dwóch czarów na kolegę z drużyny który akurat wykonuje test. Dobrze rozumiem ?
A jeśli postać nr 1 robi test i sama rzuciła na siebie np. kartę Blessing to czy postać nr 2 może ją wspomóc rzucając kolejny Blessing ze swojej ręki (mimo, że jeden blessing już został rzucony przy tym teście ?).

2) Zamieszałem się strasznie z kartami typu "Danger". Wydaje mi się, że wiem jak to powinno działać po przeczytaniu pełnej instrukcji ale zasady z Quick Start wprowadzają pewną niepewność. Otóż zgodnie z tym co jest napisane w pełnej instrukcji należy zrobić talię ze Story Banes zbudowaną ze wszystkich kart wymienionych dla danego scenariusza w tabeli z Dangers, Villain i Henchmen (proxy). Zasada jest taka, że bierzemy tyle kart patrząc od góry tabelki ile mamy lokacji (za brakujące karty dajemy proxy symbolizujące Henchmen'ów). Zróbmy to na przykładzie scenariusza z Quick Start:
Tabelka ze Story Banes wygląda tak:
1 - Daneger - Rescue
2 - Villain - Bandit
3 - Henchmen (closing) - Wolves (proxy A)

Mamy trzy lokacje (Campsite, Caravan i Trail) więc tworzę talię Story Bane z kart: Danger, Vaillain i jednego proxy symbolizującego Wolves. Tasuje i daje po jednej karcie do każdej lokacji. Gdybym miał kolejne lokacje to bym dokładał dodatkowe proxy aby mieć tyle kart do rozdzielenia ile lokacji. Tak to rozumiem z głównej księgi zasad.

Jednak broszura Quick Start każe mi Kartę Danger - Rescue odłożyć na bok przy karcie symbolizującej Dire Wolves a nie wtasować ją do losowej lokacji. Wydaje mi się (grałem dwa razy ten scenariusz), że przez taki zabieg karta Story Banes Rescue nigdy nie wejdzie do gry bo niby jak ?
Wyjaśnicie mi to ?

3) Jeszcze jedno pytanie na szybko. Grając postacią "magiczną" używając czarów mogę je po użyciu zamiast Banish włożyć na discard (bo mam czary jako proficient) i mogę spróbować na koniec tury dzięki odpowiedniemu testowi wrócić na spód talii (recharge). Co się jednak dzieje z tym czarem jeśli nie zdam testu na jego recharge ? Banish czy discard ?
Mery1984
Posty: 30
Rejestracja: 19 paź 2020, 15:16
Has thanked: 20 times
Been thanked: 3 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Mery1984 »

Hej,

Ad. 1
Jak Ty zagrałeś sobie blessing to kolejna postać może też zagrać blessing - jeden na gracza, a nie ogólnie jeden blessing na test (tak zrozumiałem z instrukcji). W rezultacie będziesz miał np 3k10 jeśli Twój podstawowy rzut to k10 itp.
Zwróć też uwagę na cechę freely - niektóre karty mają atrybut, że mogą być zagrane freely, czasem tę cechę dodaje chwilowo hourglass, są blessingi z cechą godziny, że np wszystkie blessingi w tej godzinie mogą być zagrane freely.

2. Nie tak. Danger Rescue (bo ten jest w 1*) i kartę Dire Wolf kładziesz na widoku, żeby wszyscy mieli do nich dostęp. Villaina i tyle kart henchmana ile masz lokacji (np 3 lokacje = villain + 2 henchmany), tasujesz, po jednej dokładasz do każdej lokacji bez podglądania i tasujesz talie lokacji.
W momencie eksploracji wylosowanie henchmana powoduje walkę z dire wolfem (proxy są klonami tej karty), po wygraniu Dire Wolf wraca na stół, robisz close attempt, jak Ci się powiodło to zamykasz lokację, karta henchmana i talia lokacji wracają do vaulta. W razie porażki rozliczasz obrażenia uwzględniając kary wypisane na karcie Dire Wolfa, a henchman wraca do talii lokacji, przetasowujesz ją i grasz dalej.
Rescue rozpatruje się tylko jak odwoła się do tego karta Barrier albo lokacji - zdarzyło mi sie tak dwa razy, jedna z lokacji wymagała do zamknięcia rozpatrzenia Danger, a raz barrier tego wymagał. Po rozpatrzeniu Danger, wraca on na stół tak jak Dire Wolf. Te karty są na stole do końca rozgrywki.

W 1A masz np 2 villainów, o ile pamiętam i trzeci typ, który jest closing - więc grając trzy lokacje wtasowujesz po jednym z nich, grając 5 lokacji, bierzesz 2 wymienionych, a tego trzeciego robisz henchami żeby pokryć brakujące lokacje, analogicznie do pierwszego scenariusza, a główną kartę danego wroga kładziesz na widoku. Łatwo to rozpoznać w opisie scenariusza, bo ten dodatkowy villain/story bane ma w nawiasie dopisane closing.

3. Jak nie zdasz testu to robisz to co robiłbyś nie mając proficient dla tej karty - banish z reguły w przypadku spelli.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Gambit »

To po kolei z tego co pamiętam:

1. Jedna karta danego typu na test, oznacza, że jeśli postać wykonująca test rzuciła na siebie Blessing, to nikt inny Blessa rzucić na nią nie może w tym teście. Wyjątkiem są karty oznaczone jako Free Play (czy jakoś tak). One nie liczą się do limitu jedna na test.
2. Generalnie dobrze prawisz. Pamiętaj tylko o jednym. Karty Danger w wielu przypadkach nie będą wtasowane do talii, tylko będą leżeć na stole. Tak samo z Henchmen'ami. Nie wrzucaj wszystkich kart do lokacji, jeśli musisz dokładać proxy, bo możesz trafić na lokację z proxy i nie wiesz co dana karta robi. My zostawialiśmy kartę Hencha na stole, a do lokacji wrzucaliśmy tylko proxy (tak jest chyba nawet napisane w instrukcji żeby robić).
Karty Danger (w tym wyppadku Rescue) pojawiają się w grze poprzez działanie innych kart. Na przykład w tym scenariuszu lokacja Ruin jako test na zamknięcie ma "Summon and defeat the Danger". Czyli wtedy używasz karty Rescue. Gdybyś miał ją w talii jakiejś lokacji, byłby problem.
3. Idzie na discard
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Phate »

Dobra czyli już wszystko jasne :) Dzięki.
Dziś zaczynam grę na poważnie z pełnymi zasadami na Normalu - muszę tylko dobrać ciekawą dwuosobową drużynę.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Phate »

Tak na szybko bo mi się to nie zgadza jakoś.
Chce grać już Core Set na normalnych zasadach wg tego co rozumiem do vault'a mam od razu włożyć wszystkie karty boon (broń, zbroje, Ally, itemps, spell) z core seta ? Wszystkie od poziomu 0 do 3 włącznie ? I z tych kart mam tworzyć później lokacje ? Wydawało mi się że logiczne jest aby karty też tak jak banes wchodziły stopniowo coraz mocniejsze w miarę jak będę coraz dalej w kampanii.
Podobnie jest z kartami bless które mają być zegarem ? Tworzyć go z całej puli bkess'ow z CS'a ?
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: stary gracz »

Zależy to od jak daleko jesteś w kampanii. Każda przygoda ma swój nr i wtedy używasz kart z tą cyfrą i niższymi.
Nie pamiętam jaka numeracja jest w 2ed bo dawno do pudełka nie zaglądałem ale gram teraz 1 ed. i tam jest B - base, C (C, C1 - C6) - karty z dodatku Character pack, P (P, P1 - P6) - karty promo, 1 - 6 z kolejnych zestawów przygodowych.
Jeśli gram Adventure 1 to używam kart B, C, C1, P, P1 czyli z 1 i bez cyfry. Po przejściu do 2 przygody dokładam te z 2 itd.
Jeszcze w późniejszej grze na stałe odejmuje się karty które zawierają odpowiednie słowa kluczowe.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5226
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 522 times
Been thanked: 1818 times
Kontakt:

Re: Pathfinder - zasady ogólne

Post autor: Gambit »

Phate pisze: 16 lis 2020, 19:18 Tak na szybko bo mi się to nie zgadza jakoś.
Chce grać już Core Set na normalnych zasadach wg tego co rozumiem do vault'a mam od razu włożyć wszystkie karty boon (broń, zbroje, Ally, itemps, spell) z core seta ? Wszystkie od poziomu 0 do 3 włącznie ? I z tych kart mam tworzyć później lokacje ? Wydawało mi się że logiczne jest aby karty też tak jak banes wchodziły stopniowo coraz mocniejsze w miarę jak będę coraz dalej w kampanii.
Podobnie jest z kartami bless które mają być zegarem ? Tworzyć go z całej puli bkess'ow z CS'a ?
Wkładasz wszystkie karty Boon. Tyle, że między scenariuszami nie możesz zostawić w talii karty o numerze wyższym, niż numer przygody, którą właśnie grasz. Zatem nawet jeśli fartem zdobędziesz w pierwszym scenariuszu broń o "poziomie" 3, to i tak na końcu musisz ją wywalić z talii. Wyjątkiem są karty Loot, które dostajesz w ramach nagrody za scenariusz.
ODPOWIEDZ