Arkham Horror 3 Ed. - zasady, pytania
Arkham Horror 3 Ed. - zasady, pytania
Kilka powiązanych pytań nt. wchodzenia z potworem w zwarcie:
1. Gdy potwór pojawia się na polu z badaczem (wskutek Rozstawienia), to od razu wchodzi z nim w zwarcie?
W Almanachu nic na ten temat nie znalazłem, ale w zasadach wprowadzających jest wzmianka, że "jeśli przygotowany potwór znajduje się na tym samym polu co badacz (z dowolnego powodu), potwór wchodzi w zwarcie z danym badaczem". Z drugiej strony widziałem gdzieś kartę Spotkania, lub Kodeksu nakazującą rozstawić potwora i od razu wejść nim w zwarcie z badaczem na jego polu - niepotrzebne przypomnienie?
2. Jeśli uznać, że "jeśli przygotowany potwór znajduje się na tym samym polu co badacz (z dowolnego powodu), potwór wchodzi w zwarcie z danym badaczem", to wychodzi nam, że potwory, których nie można wyczerpać (jest parę takich) mają niepotrzebną wartość modyfikatora do Akcji Wymykania, bo po prostu nie da się im wymknąć - zgodnie z przytoczonym cytatem po wymknięciu się od raz wchodzi się z nimi w zwarcie ponownie.
3. Czy potwór po rozstawieniu jest od razu aktywny i w następnej fazie potworów będzie się poruszał zamiast tylko się aktywować? Zawsze graliśmy, że tak, ale nigdzie w zasadach nie ma zapisu, że rozstawiane potwory są aktywne. Albo że nie są.
1. Gdy potwór pojawia się na polu z badaczem (wskutek Rozstawienia), to od razu wchodzi z nim w zwarcie?
W Almanachu nic na ten temat nie znalazłem, ale w zasadach wprowadzających jest wzmianka, że "jeśli przygotowany potwór znajduje się na tym samym polu co badacz (z dowolnego powodu), potwór wchodzi w zwarcie z danym badaczem". Z drugiej strony widziałem gdzieś kartę Spotkania, lub Kodeksu nakazującą rozstawić potwora i od razu wejść nim w zwarcie z badaczem na jego polu - niepotrzebne przypomnienie?
2. Jeśli uznać, że "jeśli przygotowany potwór znajduje się na tym samym polu co badacz (z dowolnego powodu), potwór wchodzi w zwarcie z danym badaczem", to wychodzi nam, że potwory, których nie można wyczerpać (jest parę takich) mają niepotrzebną wartość modyfikatora do Akcji Wymykania, bo po prostu nie da się im wymknąć - zgodnie z przytoczonym cytatem po wymknięciu się od raz wchodzi się z nimi w zwarcie ponownie.
3. Czy potwór po rozstawieniu jest od razu aktywny i w następnej fazie potworów będzie się poruszał zamiast tylko się aktywować? Zawsze graliśmy, że tak, ale nigdzie w zasadach nie ma zapisu, że rozstawiane potwory są aktywne. Albo że nie są.
Re: Arkham Horror 3 Ed.
1. Tak. To przypomnienie może być po prostu informacją, że nawet potwory, które nie wchodzą w zwarcie (nieuchwytne) wtedy wchodzą. Taki wymóg karty. W następnej turze "wyjdą ze zwarcia", ponieważ ma moc opis karty potwora.
2. Takie potwory się nie wyczerpują, a nie "nie można wymknąć". Było w regułach odnośnie masywnych potworów o ile dobrze pamiętam. Jak nie uciekniesz po wymknięciu (ta darmowa akcja) to wchodzi w zwarcie od razu.
3. Jest aktywny. Na stronę wyczerpaną odwracasz tylko po wymknięciu (lub efekcie innej karty).
2. Takie potwory się nie wyczerpują, a nie "nie można wymknąć". Było w regułach odnośnie masywnych potworów o ile dobrze pamiętam. Jak nie uciekniesz po wymknięciu (ta darmowa akcja) to wchodzi w zwarcie od razu.
3. Jest aktywny. Na stronę wyczerpaną odwracasz tylko po wymknięciu (lub efekcie innej karty).
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Z każdym
Walcząc z którymś z nich bierzesz pod uwagę modyfikator siły tylko tego jednego. Przy wymykaniu - tego z największą karą do spostrzegawczości. No i potrzebujesz tyle sukcesów ile potworów masz "na sobie"
Walcząc z którymś z nich bierzesz pod uwagę modyfikator siły tylko tego jednego. Przy wymykaniu - tego z największą karą do spostrzegawczości. No i potrzebujesz tyle sukcesów ile potworów masz "na sobie"
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Dobra, gralem dzis partię solo na dwóch badaczy. Moje pytanie do jednej z kart z archiwum, która weszła do gry do kodeksu (scenariusz ten początkowy z instrukcji). Bodaj karta z nr 8 - każe wrzucić do worka dwa żetony mitów: zagłada i otwarcie bramy. Potem jest
2pytanie
Łączy się z 1pytaniem. Po odwróceniu tej karty jest dostępna akcja pójścia na kartę nr9, która jest polem nie sąsiadującym z żadnym innym ( nie można z niego wyjść zwykłą akcją ruchu). Znaczy można z niej zejść akcją z jakiegoś zaklęcia lub ginąc.
Nie mogę chwilowo zrobić zdjęć, dlatego taki długi opis :/
Co to są za znaczniki i dlaczego zakryte?Odkryj wszystkie zakryte znaczniki i usuń wszystkie znaczniki poza czerwonym. Jeśli na planszy nie ma żadnych znaczników, umieść 1 odkryty czerwony znacznik na polu początkowym.
2pytanie
Łączy się z 1pytaniem. Po odwróceniu tej karty jest dostępna akcja pójścia na kartę nr9, która jest polem nie sąsiadującym z żadnym innym ( nie można z niego wyjść zwykłą akcją ruchu). Znaczy można z niej zejść akcją z jakiegoś zaklęcia lub ginąc.
Nie mogę chwilowo zrobić zdjęć, dlatego taki długi opis :/
Mało pisząc Dużo czytam ;)
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Takie żetony okrągłe z różnymi symbolami (gdybyś inaczej poprowadził scenariusz, to byś je miał wystawione na planszy
Karta "przyszłość" to takie pole, na które jeśli wjedziesz (przejście z dzielnicy z żetonem) to nie możesz wrócić już (co turę możesz próbować wykonać jedną akcję i dostajesz jakieś tam obrażenia mentalne (przerażenie)). Potwory też tam nie mogą wejść.
Karta "przyszłość" to takie pole, na które jeśli wjedziesz (przejście z dzielnicy z żetonem) to nie możesz wrócić już (co turę możesz próbować wykonać jedną akcję i dostajesz jakieś tam obrażenia mentalne (przerażenie)). Potwory też tam nie mogą wejść.
- Nidhogg
- Posty: 1291
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Ja mam pytanie odnośnie żetonów zagłady i otwarcia bramy.
Mam w dzielnicy już 4 żetony zagłady (w konfiguracji 2-1-1 lub 2-2-0) i otwiera się tam brama to:
1) dokładam 3 znaczniki zagłady i mam ich tam teraz 7? (3-2-2 lub 3-3-1) I oczywiście powstaje w dzielnicy Anomalia, przez co od teraz każdy znacznik zagłady, zamiast być kładziony w tej dzielnicy, będzie lądował na arkuszu scenariusza.
2) dokładam jeden znacznik na wybrany obszar dzielnicy przez co mam 5 znaczników zagłady w dzielnicy i powstaje Anomalia, a pozostałe 2 (z otwarcia bramy) kładę na arkusz scenariusza? Oczywiście każdy kolejny żeton zagłady zamiast w dzielnicy ląduje na arkuszu scenariusza.
Graliśmy że wariant 2 jest poprawny.
Drugie pytanie: czy jak potwór pokona badacza, to czy automatycznie wchodzi w zwarcie z innym badaczem, który znajduje się na tym samym polu?
Mam w dzielnicy już 4 żetony zagłady (w konfiguracji 2-1-1 lub 2-2-0) i otwiera się tam brama to:
1) dokładam 3 znaczniki zagłady i mam ich tam teraz 7? (3-2-2 lub 3-3-1) I oczywiście powstaje w dzielnicy Anomalia, przez co od teraz każdy znacznik zagłady, zamiast być kładziony w tej dzielnicy, będzie lądował na arkuszu scenariusza.
2) dokładam jeden znacznik na wybrany obszar dzielnicy przez co mam 5 znaczników zagłady w dzielnicy i powstaje Anomalia, a pozostałe 2 (z otwarcia bramy) kładę na arkusz scenariusza? Oczywiście każdy kolejny żeton zagłady zamiast w dzielnicy ląduje na arkuszu scenariusza.
Graliśmy że wariant 2 jest poprawny.
Drugie pytanie: czy jak potwór pokona badacza, to czy automatycznie wchodzi w zwarcie z innym badaczem, który znajduje się na tym samym polu?
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2018, 13:39
- Has thanked: 2 times
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Witam
1. Potwór polujacy porusza sie w stronę badacza z największą spostrzegawczościa. Zamiast szybkosci np. 2 jest gwiazdka. Jak to interpretowac?
2. Kodeks karta nr 4. Jeśli odkryjesz niebieski znacznik a " bariera została zniszczona".... Jaka bariera? Chodzi o zamkniecie rytualu?
1. Potwór polujacy porusza sie w stronę badacza z największą spostrzegawczościa. Zamiast szybkosci np. 2 jest gwiazdka. Jak to interpretowac?
2. Kodeks karta nr 4. Jeśli odkryjesz niebieski znacznik a " bariera została zniszczona".... Jaka bariera? Chodzi o zamkniecie rytualu?
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Możesz rozwinąć skąd taka interpretacja? Ja sam dotychczas stosowałem wariant 2: żetony powyżej 5 od razu idą na arkusz Przedwiecznego.
1. Jeżeli ma gwiazdkę, to albo nie porusza się wcale (jak np. Arcykapłan), albo porusza się wprost do swej ofiary (jak Ogary z Tindalos), niezależnie od odległości.thestaszek pisze: ↑26 kwie 2019, 07:17 1. Potwór polujacy porusza sie w stronę badacza z największą spostrzegawczościa. Zamiast szybkosci np. 2 jest gwiazdka. Jak to interpretowac?
2. Kodeks karta nr 4. Jeśli odkryjesz niebieski znacznik a " bariera została zniszczona".... Jaka bariera? Chodzi o zamkniecie rytualu?
2. Tu musiałbym sprawdzić w kartach, a nie mam gry pod ręką.
- Nidhogg
- Posty: 1291
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Jest to gdzieś poparte w zasadach? Za wariantem drugim przemawiają zasady że na polu dzielnicy może być 5 znaczników zagłady (zasada 411).
1. Oznacza to specjalne zachowanie potwora, i tak jak pisał Alwirin potwór może się nie ruszać, poruszać bezpośrednio do celu lub wykonywać specjalne akcje jak kładzenie nowych żetonów zagłady.thestaszek pisze: ↑26 kwie 2019, 07:17 Witam
1. Potwór polujacy porusza sie w stronę badacza z największą spostrzegawczościa. Zamiast szybkosci np. 2 jest gwiazdka. Jak to interpretowac?
2. Kodeks karta nr 4. Jeśli odkryjesz niebieski znacznik a " bariera została zniszczona".... Jaka bariera? Chodzi o zamkniecie rytualu?
2. tak, jak pokonasz 2 kultystów to przerywasz rytuał i odwracasz kartę w kodeksie i tam masz napisane że bariera została zniszczona.
Gdzie jest to w zasadach że potwory nie mogą wejść na kartę "przyszłość"? Według karty kodeksu jest to pole na które można wejść wykonując akcje w epicentrum i nie można z niej wrócić. Rozumiem że potwory które wędrują nie wejdą na ten obszar ale potwory które idą bezpośrednio do swojego celu mogą się tam pojawić (np. Ogary z Tindalos).
Tu mi się nasuwa pytanie co z potworem który ma być rozstawiony na najbliższej ulicy jak postać jest w przyszłości? Rozstawia się go na ulicy najbliższej epicentrum?
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Ok, sprawdziłem i nie widzę nigdzie tego odnośnie anomalii, ale wszędzie jest tekst, gdy już jest X żetonów zagłady, a nie gdy musimy umieścić ich więcej niż limit do wystąpienia anomalii. Gdyby iść drugą opcją, to co gdy mamy dodać 3 żetony a na planszy są już 2-1-0? dokładamy jeden do 2 i kolejne dwa na scenariusz czy po jednym na 1 i 0 i potem na 2 (przez co 1 wejdzie na scenariusz)? Jest chyba informacja gdzieś, że przy takich rzeczach jak niespójności czy znoszące się zasady gracz sam wybiera (tak jak np. obaj badacze mają taki sam poziom danej umiejętności).
Odnośnie "przyszłości" to w FAQ na BGG było info o tym. To "pole" i tak jest upierdliwe, bo dostajemy za każdym razem 2 przerażenia, więc potwory by uniemożliwiły wygraną w ogóle.
EDIT!!
https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... or_faq.pdf
Najnowsze FAQ - sami kładziemy żetony zagłady aż anomalia się pojawi - jak pojawi, to resztę dajemy na scenariusz:
"Doom
What happens when you place multiple doom at once?
When a game effect places more than one doom, place them one at a time, in the order of your choosing. If any of that doom triggers a game effect, resolve it before placing the remaining doom.
Example: During a scenario that uses Anomalies, there is three doom in Rivertown—two at the Black Cave and one at the Graveyard—when a Gate Burst resolves in Rivertown that adds one doom to each location. The investigators add one doom to the Graveyard and then add one to the Black Cave, which causes an anomaly in that neighborhood. The final doom would be added to the General Store, but it is instead placed on the scenario sheet because of the anomaly."
A tu inne objaśnienia od FFG:
https://boardgamegeek.com/thread/209613 ... fg-rulings
Ogary się nie poruszają w ogóle, jeśli cel jest na niedostępnym polu. A jak główny jest poza zasięgiem ulic lub nie żyje, to każda ulica może zostać wybrana.
Odnośnie "przyszłości" to w FAQ na BGG było info o tym. To "pole" i tak jest upierdliwe, bo dostajemy za każdym razem 2 przerażenia, więc potwory by uniemożliwiły wygraną w ogóle.
EDIT!!
https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... or_faq.pdf
Najnowsze FAQ - sami kładziemy żetony zagłady aż anomalia się pojawi - jak pojawi, to resztę dajemy na scenariusz:
"Doom
What happens when you place multiple doom at once?
When a game effect places more than one doom, place them one at a time, in the order of your choosing. If any of that doom triggers a game effect, resolve it before placing the remaining doom.
Example: During a scenario that uses Anomalies, there is three doom in Rivertown—two at the Black Cave and one at the Graveyard—when a Gate Burst resolves in Rivertown that adds one doom to each location. The investigators add one doom to the Graveyard and then add one to the Black Cave, which causes an anomaly in that neighborhood. The final doom would be added to the General Store, but it is instead placed on the scenario sheet because of the anomaly."
A tu inne objaśnienia od FFG:
https://boardgamegeek.com/thread/209613 ... fg-rulings
Ogary się nie poruszają w ogóle, jeśli cel jest na niedostępnym polu. A jak główny jest poza zasięgiem ulic lub nie żyje, to każda ulica może zostać wybrana.
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Pytanie odnośnie przygotowania rozgrywki. Przy rozstawieniu początkowych wskazówek jest napisane że należy dobrać wierzchnie karty talii wydarzeń. Po rozstawieniu wskazówek każdą kartę należy dodać do odpowiadającej jej talii. Ale której talii? Talii wydarzeń, w której są wszystkie karty dzielnic, czy do talii odpowiedniej dzielnicy z kart spotkań?
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Za każdym razem kiedy rozstawiasz wskazówki (także na początku) bierzesz dwie karty odpowiedniej dzielnicy i tasujesz je wraz z kartą która pobrałeś ze stojaka. Po tym odkładasz je na wierzch tali dzielnic.Peterus pisze: ↑11 maja 2019, 19:30 Pytanie odnośnie przygotowania rozgrywki. Przy rozstawieniu początkowych wskazówek jest napisane że należy dobrać wierzchnie karty talii wydarzeń. Po rozstawieniu wskazówek każdą kartę należy dodać do odpowiadającej jej talii. Ale której talii? Talii wydarzeń, w której są wszystkie karty dzielnic, czy do talii odpowiedniej dzielnicy z kart spotkań?
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Mam dwa, być może tendencyjne pytania, ale nie umiem znaleźć odpowiedzi w kompendium zasad.
Pierwsze dotyczy przedmiotów: wszystkie przedmioty (te z zielonymi rewersami układam w jednym stosie, 5 odkrywam i wrzucam na "wystawę". Czasem gra mówi, że zdobywam np. 1 przedmiot osobliwy. A co jeśli na wystawie takiego nie ma?
A drugie dotyczy sprzymierzeńców. Bywają karty, które są sprzymierzeńcami. Ale czy inni badacze to również sprzymierzeńcy? Na którejś karcie dzielnic mijałam zdanie, że "ty lub sprzymierzeniec na tym samym polu..." - co by oznaczało, że chodzi o innego badacza, ponieważ karta-sprzymierzeniec nie można znajdować się na tym samym polu. Czy źle rozumiem?
Pierwsze dotyczy przedmiotów: wszystkie przedmioty (te z zielonymi rewersami układam w jednym stosie, 5 odkrywam i wrzucam na "wystawę". Czasem gra mówi, że zdobywam np. 1 przedmiot osobliwy. A co jeśli na wystawie takiego nie ma?
A drugie dotyczy sprzymierzeńców. Bywają karty, które są sprzymierzeńcami. Ale czy inni badacze to również sprzymierzeńcy? Na którejś karcie dzielnic mijałam zdanie, że "ty lub sprzymierzeniec na tym samym polu..." - co by oznaczało, że chodzi o innego badacza, ponieważ karta-sprzymierzeniec nie można znajdować się na tym samym polu. Czy źle rozumiem?
Re: Arkham Horror 3 Ed.
To dobierasz i odrzucasz z talii aż znajdziesz. Było w kompletnej coś wspomniane.
Może chodzi o sprzymierzeńców innego gracz stojącego na tym samym polu. Co to za karta? Opis dokładny podasz?
Może chodzi o sprzymierzeńców innego gracz stojącego na tym samym polu. Co to za karta? Opis dokładny podasz?
- Nidhogg
- Posty: 1291
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 49 times
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Zawsze jak zdobywasz przedmiot możesz go pobrać z wystawy lub pobrać w ciemno. Jak wybierasz wariant w ciemno to ciągniesz wierzchnią kartę ze stosu tak długo aż znajdziesz przedmiot ze słowem kluczowym odpowiadającym temu który masz zdobyć np. osobliwy. Bierzesz oczywiście pierwszy wyciągnięty
Podaj proszę treść karty.shonya pisze: ↑16 lut 2020, 16:27 A drugie dotyczy sprzymierzeńców. Bywają karty, które są sprzymierzeńcami. Ale czy inni badacze to również sprzymierzeńcy? Na którejś karcie dzielnic mijałam zdanie, że "ty lub sprzymierzeniec na tym samym polu..." - co by oznaczało, że chodzi o innego badacza, ponieważ karta-sprzymierzeniec nie można znajdować się na tym samym polu. Czy źle rozumiem?
Re: Arkham Horror 3 Ed.
teraz wszystko jasne dziękuję!Nidhogg pisze: ↑17 lut 2020, 08:11 Zawsze jak zdobywasz przedmiot możesz go pobrać z wystawy lub pobrać w ciemno. Jak wybierasz wariant w ciemno to ciągniesz wierzchnią kartę ze stosu tak długo aż znajdziesz przedmiot ze słowem kluczowym odpowiadającym temu który masz zdobyć np. osobliwy. Bierzesz oczywiście pierwszy wyciągnięty
Poszukam dziś lub jutro
Aczkolwiek zaznaczam, że sama jej naocznie nie widziałam, zaufałam osobie, która ją czytała. Mam nadzieję, że się nie okaże, że takowej nie ma
EDIT: znalazłam. Nie wiem czy to tę kartę wczoraj czytaliśmy, ale na karcie przedmiotu "Baśnie Braci Grimm" jest napisane:
Z tej karty wynika, że badacz lub sprzymierzeniec na moim polu może odzyskać 1 poczytalności. Ale sprzymierzeńcy to karty takie jak przedmioty czy zaklęcia? Nie mogą pojawić się na planszy? Więc z tego wynikałoby, że sprzymierzeniec=karta, ale też inny badacz?Akcja: Dowolny badacz lub sprzymierzeniec na twoim polu odzyskuje 1 poczytalności.
Wydaje mi się, że ta karta, o której myślę miała podobny tekst, coś w stylu "ty lub sprzymierzeniec na twoim polu" - bez dopisku o badaczu. Nie wiem czy ma to znaczenie, ale wolę dopisać.
Na drugiej karcie, tym razem na zaklęciu, znalazłam tekst o "sprzymierzeńcu na innym polu".
- Yuri
- Posty: 2756
- Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 1256 times
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Potrzebuje pomocy
Mam kilka pytań w kwestii pojawiania się nowych wskazówek i żetonów zagłady. Mam sformowaną talię przygód, gra każde mi umieścić w grze wskazówkę (wylosowałem żeton wskazówki z Czary Mitów). Jak wygląda proces, bo instrukcja nie mówi nic na ten temat, a Kompendium Zasad w pkt 484.6 i 484.7 stanowi tylko tyle:
" 484.6 Kiedy badacz dobiera kartę wydarzeń z talii dzielnicy,
rozpatruje ją tak, jakby była to karta dzielnicy. Dana
karta spotkania pozwoli badaczowi zyskać żeton
wskazówki z jego dzielnicy.
484.7 Po tym, jak badacz rozpatrzy spotkanie z karty
wydarzenia, jeśli zdobył wskazówkę ze swojej dzielnicy,
odrzuca daną kartę. Jeśli nie zdobył wskazówki ze
swojej dzielnicy, dodaje kartę z powrotem do talii
dzielnicy poprzez dobranie dwóch kart z wierzchu
odpowiedniej talii dzielnicy, potasowanie ich z daną
kartą wydarzenia i ponowne umieszczenie ich na
wierzchu danej talii."
Czyli mam rozumieć, że nie kładę po prostu żetonu na planszy, ale jeżeli uda mi się rozpatrzeć pozytywnie kartę to wskazówka jest moja ? Czy kłade na planszy żeton i dopiero musze zdać test Wiedzy by ją podnieść?
Wyjaśnicie ?
Jak ma się w takim razie temat z Żetonami Zagłady ? Mam takie same dylematy j/w w tej kwestii. Pkt 488.2 z kompendium jest bardziej lakoniczny:
"Aby spowodować postęp zagłady, należy odrzucić kartę
ze spodu talii wydarzeń. Następnie należy umieścić
1 żeton zagłady na polu odpowiadającym polu na
danej karcie oznaczonym symbolem zagłady ()."
Więc znów rozumiem, że tylko kładę żeton ? Nie czytam tekstu nim oznaczonego?
Czy za żetony Szczątków mogę tylko opłacać rzucanie czarów i handlować nimi w redakcji Arkham Advertisera ? To wszystkie ich funkcje?
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Mam kilka pytań w kwestii pojawiania się nowych wskazówek i żetonów zagłady. Mam sformowaną talię przygód, gra każde mi umieścić w grze wskazówkę (wylosowałem żeton wskazówki z Czary Mitów). Jak wygląda proces, bo instrukcja nie mówi nic na ten temat, a Kompendium Zasad w pkt 484.6 i 484.7 stanowi tylko tyle:
" 484.6 Kiedy badacz dobiera kartę wydarzeń z talii dzielnicy,
rozpatruje ją tak, jakby była to karta dzielnicy. Dana
karta spotkania pozwoli badaczowi zyskać żeton
wskazówki z jego dzielnicy.
484.7 Po tym, jak badacz rozpatrzy spotkanie z karty
wydarzenia, jeśli zdobył wskazówkę ze swojej dzielnicy,
odrzuca daną kartę. Jeśli nie zdobył wskazówki ze
swojej dzielnicy, dodaje kartę z powrotem do talii
dzielnicy poprzez dobranie dwóch kart z wierzchu
odpowiedniej talii dzielnicy, potasowanie ich z daną
kartą wydarzenia i ponowne umieszczenie ich na
wierzchu danej talii."
Czyli mam rozumieć, że nie kładę po prostu żetonu na planszy, ale jeżeli uda mi się rozpatrzeć pozytywnie kartę to wskazówka jest moja ? Czy kłade na planszy żeton i dopiero musze zdać test Wiedzy by ją podnieść?
Wyjaśnicie ?
Jak ma się w takim razie temat z Żetonami Zagłady ? Mam takie same dylematy j/w w tej kwestii. Pkt 488.2 z kompendium jest bardziej lakoniczny:
"Aby spowodować postęp zagłady, należy odrzucić kartę
ze spodu talii wydarzeń. Następnie należy umieścić
1 żeton zagłady na polu odpowiadającym polu na
danej karcie oznaczonym symbolem zagłady ()."
Więc znów rozumiem, że tylko kładę żeton ? Nie czytam tekstu nim oznaczonego?
Czy za żetony Szczątków mogę tylko opłacać rzucanie czarów i handlować nimi w redakcji Arkham Advertisera ? To wszystkie ich funkcje?
Dzięki wielkie za odpowiedź.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Yuri
1.Rozstawienie wskazówki masz opisane na 14 stronie zasad wprowadzających, wskazówkę z czary mitów, rozstawiasz tak jak w przygotowaniu do danego scenariusza, czyli dobierasz wierzchnią kartę z tali wydarzeń, umieszczasz wskazówkę, na środku kafla odpowiadającej jej dzielnicy, i mieszasz z 2 kartami odpowiadającej talii dzielnic i na tej talii, kładziesz te 3 karty.
Wskazówki zdobywasz np za wykonanie testu itp, wszystko zależy od opisu na danej karcie.
Jak wskazówki nie zdobędziesz to poprostu dobierasz dwie kolejne karty danej dzielnicy i mieszasz ze sobą i odstawiasz na wierzch.
2. Masz rację - rozstawiasz tylko zeton
3. Na tą chwilę chyba tylko te dwie akcje, przy czym handlować możesz też w Porcie rzecznym
1.Rozstawienie wskazówki masz opisane na 14 stronie zasad wprowadzających, wskazówkę z czary mitów, rozstawiasz tak jak w przygotowaniu do danego scenariusza, czyli dobierasz wierzchnią kartę z tali wydarzeń, umieszczasz wskazówkę, na środku kafla odpowiadającej jej dzielnicy, i mieszasz z 2 kartami odpowiadającej talii dzielnic i na tej talii, kładziesz te 3 karty.
Wskazówki zdobywasz np za wykonanie testu itp, wszystko zależy od opisu na danej karcie.
Jak wskazówki nie zdobędziesz to poprostu dobierasz dwie kolejne karty danej dzielnicy i mieszasz ze sobą i odstawiasz na wierzch.
2. Masz rację - rozstawiasz tylko zeton
3. Na tą chwilę chyba tylko te dwie akcje, przy czym handlować możesz też w Porcie rzecznym
Re: Arkham Horror 3 Ed.
Witam,
Dwa pytania, które nasunęły się podczas grania:
1. Jeśli badacz otrzymuje punkty obrażenia lub przerażenia to może je przydzielić sprzymierzeńcowi lub przedmiotowi (chyba że otrzymuje je bezpośrednio).
Czy robi to tylko w momencie otrzymania takich punktów, czy też może przesuwać obrażenia/przerażenia w trakcie gry (np. odjąć sobie i dodać sprzymierzeńcowi, którego właśnie dostał)?
2. Karty przedmiotów zawierają koszt (dolary), takie same koszty są na kartach zaklęć.
Po co są te wartości? Czy jest gdzieś miejsce (lub scenariusz), gdzie można kupić lub sprzedać zaklęcia?
Dotychczas nie natrafiłem na takie.
Dwa pytania, które nasunęły się podczas grania:
1. Jeśli badacz otrzymuje punkty obrażenia lub przerażenia to może je przydzielić sprzymierzeńcowi lub przedmiotowi (chyba że otrzymuje je bezpośrednio).
Czy robi to tylko w momencie otrzymania takich punktów, czy też może przesuwać obrażenia/przerażenia w trakcie gry (np. odjąć sobie i dodać sprzymierzeńcowi, którego właśnie dostał)?
2. Karty przedmiotów zawierają koszt (dolary), takie same koszty są na kartach zaklęć.
Po co są te wartości? Czy jest gdzieś miejsce (lub scenariusz), gdzie można kupić lub sprzedać zaklęcia?
Dotychczas nie natrafiłem na takie.