Atlantyda [trefl]

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
sabat24
Posty: 105
Rejestracja: 13 mar 2019, 23:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Atlantyda [trefl]

Post autor: sabat24 »

1. Każdy gracz może wywołać tylko 1 sztorm. Co w przypadku, gdy gracz A zagrywa sztorm na wyspę X. Następnie gracz B przenosi kartą akcji sztorm gracza A (jedyna karta) na wyspę Y? Czy wtedy gracz A w kolejnym etapie tej samej rundy może rozpocząć sztorm na inną wyspę, czy ciągle jest zobowiązany swoim pierwotnym wyborem?
2. Gracz A zagrywa sztorm 4 na wyspę X. Gracz B zagrywa sztorm 3 na wyspę Y. Gracz A zagrywa sztorm 3 na wyspę X. Gracz B ucisza sztorm (-7) na wyspie X. Gracz A gra "ciszę na morzu" i usuwa kartę sztormu gracza B z wyspy Y. Gracz B gra inną akcję niż sztorm. W konsekwencji na wyspie X panuje sztorm 0, a na wyspie Y jest brak kart sztormu. W takim wypadku grana jest dogrywka, czy zatapiana wyspa X?
sabat24
Posty: 105
Rejestracja: 13 mar 2019, 23:04
Has thanked: 2 times
Been thanked: 45 times

Re: Atlantyda [trefl]

Post autor: sabat24 »

Odpowiem sobie sam, po konsultacji z autorem pierwowzoru (Waka-Waka Island)

1. W takim wypadku, gdy na wyspie nie panuje już sztorm, gracz zabiera żeton swojego boga i w kolejnej rundzie może wywołać kolejny sztorm w dowolnym miejscu. Co w konsekwencji oznacza możliwość zmiany wyspy, zagrywając na swoją kartę sztormu Ciszę na morzu.

2. W związku z powyższym, istnieje wtedy tylko 1 wyspa zagrożona (z żetonem boga) i to ona tonie. Nawet jeśli nikt nie dostaje punktów za domy na niej w sytuacji, gdy jedyną kartą przy wyspie jest -7.
ODPOWIEDZ