Root - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4506
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1663 times
Been thanked: 2085 times

Re: Root

Post autor: PytonZCatanu »

Nidav pisze: 22 paź 2019, 11:05 Pytania / odpowiedzi

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Do kilku punktów miałem dodatkowe pytania, a Ty odpowiedziałeś zanim je zadałem! :)
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4506
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1663 times
Been thanked: 2085 times

Re: Root

Post autor: PytonZCatanu »

Dodatkowe pytanie:

Jeśli w trakcie walki usunę 1 wojownik, 1 budynek i 1 żeton przeciwnika, to ile dostanę punktów?

1 pkt (literalnie czytając 3.2.1, zapis niejednoznaczny IMHO) czy 2 pkt (1 za budynek + 1 za żeton) ?
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Root

Post autor: Nidav »

2 punkty - możesz też zerknąć na ramkę na 8 stronie instrukcji i użytej tutaj liczby pojedynczej. Za każdym razem gry usuwasz żeton lub budynek przeciwnika otrzymujesz punkt zwycięstwa - a że robisz to dwa razy, to otrzymujesz 2 punkty ;)
Awatar użytkownika
Lolas
Posty: 485
Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 110 times
Been thanked: 114 times

Re: Root

Post autor: Lolas »

PytonZCatanu pisze: 22 paź 2019, 12:30 Dodatkowe pytanie:

Jeśli w trakcie walki usunę 1 wojownik, 1 budynek i 1 żeton przeciwnika, to ile dostanę punktów?

1 pkt (literalnie czytając 3.2.1, zapis niejednoznaczny IMHO) czy 2 pkt (1 za budynek + 1 za żeton) ?
Warto pamiętać, że włóczęga atakując wroga dostaje dodatkowy punkt za każdy komponent (w tym wojowników)!
Czyli w powyższym przykładzie zgarnąłby 2 punkty atakując frakcję neutralną/sojuszniczą i aż 5 punktów walcząc z wrogiem!
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Root

Post autor: Chaaber »

Lolas pisze: 22 paź 2019, 13:35
PytonZCatanu pisze: 22 paź 2019, 12:30 Dodatkowe pytanie:

Jeśli w trakcie walki usunę 1 wojownik, 1 budynek i 1 żeton przeciwnika, to ile dostanę punktów?

1 pkt (literalnie czytając 3.2.1, zapis niejednoznaczny IMHO) czy 2 pkt (1 za budynek + 1 za żeton) ?
Warto pamiętać, że włóczęga atakując wroga dostaje dodatkowy punkt za każdy komponent (w tym wojowników)!
Czyli w powyższym przykładzie zgarnąłby 2 punkty atakując frakcję neutralną/sojuszniczą i aż 5 punktów walcząc z wrogiem!
To akurat nie do końca prawda. Dostanie 3 punkty. Vagabond dostaje punkty tylko za wrogich wojowników i to dodatkowo tylko w swojej turze.
Awatar użytkownika
Lolas
Posty: 485
Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 110 times
Been thanked: 114 times

Re: Root

Post autor: Lolas »

Grałem tak, jak piszesz i był to błąd na niekorzyść włóczęgi.

19 strona instrukcji:
Od teraz otrzymujesz
Punkty Zwycięstwa za każdym razem, gdy w wyniku walki podczas swojej tury usuniesz z Mapy dowolny
komponent tej Frakcji, jako dodatkową premię do punktów otrzymanych za usunięcie budynków i żetonów
tejże Frakcji.


Jeszcze dokładniej opisuje to Księga Praw: 9.2.9 IIIa
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Root

Post autor: Chaaber »

Ha, to ciekawe. Muszę sprawdzić czy w angielskim rulebooku u mnie jest tak samo. Ale online faktycznie wygląda, że jest to za dowolną rzecz. No cóż, Vagabond jednak mocniejszy kapkę.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4506
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1663 times
Been thanked: 2085 times

Re: Root

Post autor: PytonZCatanu »

Kolejne pytanie:

Włóczęga posiada zużyty (czyli zakryty) przedmiot. Przedmiot zostaje uszkodzony w walce. Następnie zostaje naprawiony.

1. To legalne, aby uszkodzić zużyty przedmiot? (chyba tak)
2. Czy naprawiony przedmiot "wraca" co plecaka w formie, jaką miał wcześniej (w powyższym przykładzie wraca jako "zużyty")?
3. Czy może powrócić od razu na odpowiedni tor?
4. Czy w momencie, kiedy przedmiot jest wskazany jako "uszkodzony i zużyty" można taki przedmiot "odkryć" w fazie świtu zanim go naprawimy (w fazie dnia)?

dodatkow:

5. Czy jeśli raz ktoś staje się wrogiem Włóczęgi, zostaje nim do końca gry, czy relacja może się poprawić? (chyba tylko podczas formowania koalicji)
Ostatnio zmieniony 23 paź 2019, 15:06 przez PytonZCatanu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Lolas
Posty: 485
Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 110 times
Been thanked: 114 times

Re: Root

Post autor: Lolas »

Ad. 1. Tak. Co prawda nie znalazłem odpowiedzi wprost, ale skoro 9.5.7 mówi o tym, że po naprawie przedmiot wraca na swoje miejsce/tor zachowując stronę na którą jest obrócony to oznacza, że może zostać uszkodzony będąc na dowolnej stronie.
Ad. 2. Tak (9.5.7)
Ad. 3. Tak (9.5.7)
Ad. 4. Jedyne ograniczenie jakie jest w instrukcji dotyczy użycia (wyczerpania) przedmiotu (musi być nieuszkodzony) , więc moim zdaniem można odkryć uszkodzony przedmiot.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Root

Post autor: Nidav »

Lolas pisze: 23 paź 2019, 15:04 Ad. 4. Jedyne ograniczenie jakie jest w instrukcji dotyczy użycia (wyczerpania) przedmiotu (musi być nieuszkodzony) , więc moim zdaniem można odkryć uszkodzony przedmiot.
W moim mniemaniu nie. Instrukcja mówi, że przedmiot może być w trzech stanach - odkryty, zakryty i uszkodzony. W Świcie można odwracać jedynie zakryte przedmioty. Co więcej zgodnie z grafiką na stronie 17 instrukcji, przedmiot uszkodzony zawsze należy kłaść zakrytą stroną do góry. Poza tym nawet fabularnie - odkrywanie to przygotowywanie przedmiotów na kolejny dzień, a ciężko jest przygotować uszkodzony przedmiot ;)
PytonZCatanu pisze: 23 paź 2019, 14:52 Kolejne pytanie:
5. Czy jeśli raz ktoś staje się wrogiem Włóczęgi, zostaje nim do końca gry, czy relacja może się poprawić? (chyba tylko podczas formowania koalicji)
Nie da się poprawić, nawet pomagając Wrogowi za przedmioty (9.2.9 IIIc). Jedynie koalicja może to zmienić i wtedy Wróg staje się neutralny.
Awatar użytkownika
Lolas
Posty: 485
Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 110 times
Been thanked: 114 times

Re: Root

Post autor: Lolas »

Nidav pisze: 23 paź 2019, 15:41 Co więcej zgodnie z grafiką na stronie 17 instrukcji, przedmiot uszkodzony zawsze należy kłaść zakrytą stroną do góry. Poza tym nawet fabularnie - odkrywanie to przygotowywanie przedmiotów na kolejny dzień, a ciężko jest przygotować uszkodzony przedmiot ;)
Nie zgodzę się z taką interpretacją. Grafika na stronie 17 to tylko przykład, nie ma tam mowy o automatycznym zakryciu przedmiotu w momencie uszkodzenia. No i wspomniany już punkt 9.5.7 z Księgi praw:

Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden [młotek], aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka lub na odpowiedni tor zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.

Gdyby uszkodzenie przedmiotu automatycznie wyczerpywało go, to powyższa zasada nie miałaby sensu :-)

Na BGG można znaleźć kilka dyskusji na ten temat, np. TU albo jeszcze obszerniejsza TU.

I jeszcze z oficjalnego FAQ :) :
Q1. I’d like to do something, and the rules don’t say that I can’t do it. Can I do it?
A1. Within the confines of the action, you can assume yes! We have yet to encounter such an edge case that wasn’t as designed.
Nidav pisze: 23 paź 2019, 15:41 W moim mniemaniu nie. Instrukcja mówi, że przedmiot może być w trzech stanach - odkryty, zakryty i uszkodzony.
Nadal uważam, że przedmiot może być w 4 stanach. Masz polską instrukcję czy angielską z wcześniejszych wydań?
/odkryty-zakryty/ /uszkodzony-nieuszkodzony/ to dwa odrębne i niepowiązane stany.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Root

Post autor: Nidav »

Lolas pisze: 23 paź 2019, 16:24 Nadal uważam, że przedmiot może być w 4 stanach. Masz polską instrukcję czy angielską z wcześniejszych wydań?
/odkryty-zakryty/ /uszkodzony-nieuszkodzony/ to dwa odrębne i niepowiązane stany.
Polską i jak dla mnie tekst na stronie 17 instrukcji wyraźnie wskazuje, że stany przedmiotów są tylko trzy. Niemniej po zapoznaniu się z przytoczonymi przez Ciebie wątkami z BGG przyznać muszę, że jednak przychylam się do Twojej interpretacji ;) Aż szkoda, że nie zostało to bardziej doprecyzowane, żeby nie było żadnych wątpliwości.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Root

Post autor: GrzeL »

Nidav pisze: 23 paź 2019, 17:46
Lolas pisze: 23 paź 2019, 16:24 Nadal uważam, że przedmiot może być w 4 stanach. Masz polską instrukcję czy angielską z wcześniejszych wydań?
/odkryty-zakryty/ /uszkodzony-nieuszkodzony/ to dwa odrębne i niepowiązane stany.
Polską i jak dla mnie tekst na stronie 17 instrukcji wyraźnie wskazuje, że stany przedmiotów są tylko trzy. Niemniej po zapoznaniu się z przytoczonymi przez Ciebie wątkami z BGG przyznać muszę, że jednak przychylam się do Twojej interpretacji ;) Aż szkoda, że nie zostało to bardziej doprecyzowane, żeby nie było żadnych wątpliwości.
Portal pozostawił w polskiej instrukcji tekst o trzech stanach, który został usunięty z angielskich po zmianach (dawniej uszkadzany przedmiot był zakrywany, a naprawa automatycznie go odkrywała). Angielska poprawiona instrukcja została opublikowana w styczniu tego roku na BGG.
Spoiler:
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4506
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1663 times
Been thanked: 2085 times

Re: Root

Post autor: PytonZCatanu »

Pozostaje niepewność, czy można odkryć uszkodzony przedmiot 😉
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Root

Post autor: Rafal_Kruczek »

Lolas pisze: 23 paź 2019, 16:24

Nie zgodzę się z taką interpretacją. Grafika na stronie 17 to tylko przykład, nie ma tam mowy o automatycznym zakryciu przedmiotu w momencie uszkodzenia. No i wspomniany już punkt 9.5.7 z Księgi praw:

Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden [młotek], aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka lub na odpowiedni tor zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Tak ,ale wydaje mi się, że nie jest legalne przesuniecie zakrytego przedmiotu na tor ani podczas naprawy ani w innej sytuacji...
Więc mozna by te zasady doprecyzować - "gotowe" - przesuniecie na tor lub do plecaka, "użyte" - przesunięcie do plecaka.
Ale moge sie mylić.
W kazdym razie grajać wczoraj gdy przyjelismy interpretacje ze po uzyciu przmiotu do questa , zużyty plecak spadł z toru i przestał sie liczyć do pojemności.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Root

Post autor: GrzeL »

Rafal_Kruczek pisze: 24 paź 2019, 09:21
Lolas pisze: 23 paź 2019, 16:24

Nie zgodzę się z taką interpretacją. Grafika na stronie 17 to tylko przykład, nie ma tam mowy o automatycznym zakryciu przedmiotu w momencie uszkodzenia. No i wspomniany już punkt 9.5.7 z Księgi praw:

Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden [młotek], aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka lub na odpowiedni tor zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Tak ,ale wydaje mi się, że nie jest legalne przesuniecie zakrytego przedmiotu na tor ani podczas naprawy ani w innej sytuacji...
Więc mozna by te zasady doprecyzować - "gotowe" - przesuniecie na tor lub do plecaka, "użyte" - przesunięcie do plecaka.
Ale moge sie mylić.
W kazdym razie grajać wczoraj gdy przyjelismy interpretacje ze po uzyciu przmiotu do questa , zużyty plecak spadł z toru i przestał sie liczyć do pojemności.
Nie mylisz się, po prostu w cytacie pominięto nawiasy zawierające istotne informacje.
Księga Praw 9.5 pisze:Jeżeli gracz wyczerpie X, T lub B na odpowiadającym im torze, przenosi je do Plecaka.
Księga Praw 9.5.7 pisze:Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden H, aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka (jeżeli M, H, S, C lub F) lub na odpowiedni tor (jeżeli odkryte X, T, B) zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Root

Post autor: GrzeL »

PytonZCatanu pisze: 24 paź 2019, 05:09 Pozostaje niepewność, czy można odkryć uszkodzony przedmiot 😉
Który zapis z Instrukcji lub Księgi Praw sugeruje, że nie można tego zrobić?
Bo 9.4.1 nie ma żadnych obostrzeń co do tego, które przedmioty można przygotować.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Root

Post autor: Rafal_Kruczek »

GrzeL pisze: 24 paź 2019, 11:09
Rafal_Kruczek pisze: 24 paź 2019, 09:21
Lolas pisze: 23 paź 2019, 16:24

Nie zgodzę się z taką interpretacją. Grafika na stronie 17 to tylko przykład, nie ma tam mowy o automatycznym zakryciu przedmiotu w momencie uszkodzenia. No i wspomniany już punkt 9.5.7 z Księgi praw:

Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden [młotek], aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka lub na odpowiedni tor zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Tak ,ale wydaje mi się, że nie jest legalne przesuniecie zakrytego przedmiotu na tor ani podczas naprawy ani w innej sytuacji...
Więc mozna by te zasady doprecyzować - "gotowe" - przesuniecie na tor lub do plecaka, "użyte" - przesunięcie do plecaka.
Ale moge sie mylić.
W kazdym razie grajać wczoraj gdy przyjelismy interpretacje ze po uzyciu przmiotu do questa , zużyty plecak spadł z toru i przestał sie liczyć do pojemności.
Nie mylisz się, po prostu w cytacie pominięto nawiasy zawierające istotne informacje.
Księga Praw 9.5 pisze:Jeżeli gracz wyczerpie X, T lub B na odpowiadającym im torze, przenosi je do Plecaka.
Księga Praw 9.5.7 pisze:Naprawa. Gracz wyczerpuje jeden H, aby przenieść jeden uszkodzony przedmiot do Plecaka (jeżeli M, H, S, C lub F) lub na odpowiedni tor (jeżeli odkryte X, T, B) zachowując stronę, którą przedmiot jest aktualnie odwrócony.
Dyskusja https://bgg.cc/thread/2137799/vagabond- ... ged-items/ ( rozpoczeta chyba jeszcze chyba przed rozpowszechnieniem się zmiany balansowej ) wyjasnia wiele spraw.
Podobno w polskiej wersji przewodnika zachowało sie zdanie ze sa tylko 3 stany przedmiotów. I nie ma zdania o tym że gotowosc/wykorzystanie oraz zapesucie/nieuszkodzenie nie sa z soba powiązane... Nie mam tego jak sprawdzic, czy to prawda?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Root

Post autor: GrzeL »

Rafal_Kruczek pisze: 24 paź 2019, 12:40 Podobno w polskiej wersji przewodnika zachowało sie zdanie ze sa tylko 3 stany przedmiotów. I nie ma zdania o tym że gotowosc/wykorzystanie oraz zapesucie/nieuszkodzenie nie sa z soba powiązane... Nie mam tego jak sprawdzic, czy to prawda?
O trzech stanach żetonu napisałem wczoraj w tym (za co nawet dałeś mi kciuka w górę), jak i głównym wątku, a dzisiaj w głównym o zachowaniu w 9.2.5 są też trzy wymienione zamiast dwóch (odkryty i zakryty).
kaem87
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Root

Post autor: kaem87 »

1) Czy Sojusz Stworzeń Leśnych może użyć akcji rewolta i nie umieszczać swojej bazy [bo już jej nie ma wolnej] oraz nie umieszczać Oficerów [bo również nie ma ich wolnych]?
2) Co się dzieje kiedy w Dynastii Orlich Gniazd chce zagrać kartę dominacji ptaków jako dekret? karta ta ląduje odkryta do użycia przez innych graczy, a ja dociagam inna ptasia kartę w zamian [żeby zaznaczyć dekret] ?
3) czy szpitale polowe Markizy działają tak, że wystarczy że dorzucę jedna kartę z odpowiednim symbolem i przenoszę do swojej bazy wszystkie zabite jednostki, czy tylko jedną? I jak jedną, to czy mogę zagrać więcej kart z odpowiednim symbolem żeby przenieść więcej jednostek?
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Root

Post autor: Nidav »

kaem87 pisze: 24 paź 2019, 22:53 1) Czy Sojusz Stworzeń Leśnych może użyć akcji rewolta i nie umieszczać swojej bazy [bo już jej nie ma wolnej] oraz nie umieszczać Oficerów [bo również nie ma ich wolnych]?
Jeśli nie ma już wolnych baz, to nie można zrobić Rewolty, gdyż nie spełnia się wymagania, żeby w ogóle wybrać polanę (Księga Praw, 8.4.1, podpunkt I - kluczowe są tu słowa "niewybudowanej jeszcze bazy"). Jeśli za to możesz zrobić rewoltę (czyli przykładowo masz żeton Sympatyków na polanie króliczej i wciąż na Twojej planszy jest królicza baza), to możesz to zrobić, nawet jeśli nie masz na tyle wojowników, żeby dołożyć oficera (Księga Praw, 2.5, pierwszy paragraf - jeśli masz rozmieścić coś, a nie jesteś w stanie, to dokładasz ile możesz). Ważne jest tu rozróżnienie na efekt i początkowe wymagania.
2) Co się dzieje kiedy w Dynastii Orlich Gniazd chce zagrać kartę dominacji ptaków jako dekret? karta ta ląduje odkryta do użycia przez innych graczy, a ja dociagam inna ptasia kartę w zamian [żeby zaznaczyć dekret] ?
Wkładasz kartę normalnie pod planszetkę. Jeśli dojdzie do Zamieszek, bo nie będziesz w stanie zrealizować jednej z kart Dekretu, to odrzucasz wszystkie jego karty - zatem zgodnie z zasadami umieszczasz kartę obok planszy i inni gracze - w tym Ty, jeśli ktoś nie zrobi tego wcześniej - w swojej fazie dnia mogą ją wziąć za kartę o tym samym symbolu.
3) czy szpitale polowe Markizy działają tak, że wystarczy że dorzucę jedna kartę z odpowiednim symbolem i przenoszę do swojej bazy wszystkie zabite jednostki, czy tylko jedną? I jak jedną, to czy mogę zagrać więcej kart z odpowiednim symbolem żeby przenieść więcej jednostek?
Odrzucasz jedna kartę i wszystkie jednostki wracają do polany z żetonem Twierdzy.
kaem87
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Root

Post autor: kaem87 »

Dzięki za odpowiedź, a czy komponenty to również jednostki?
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Root

Post autor: Nidav »

kaem87 pisze: 24 paź 2019, 23:17 Dzięki za odpowiedź, a czy komponenty to również jednostki?
Tak - w zasadzie jak odwrócisz planszetkę jakiekolwiek frakcji, to u góry napisane jest "Spis Komponentów Frakcji". Zatem można spokojnie założyć, że wszystko, co należy do danej frakcji (wojownicy, żetony itp.), to jej komponenty ;)
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4506
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1663 times
Been thanked: 2085 times

Re: Root

Post autor: PytonZCatanu »

Podczas wczorajszej rozgrywki gracz zadał pytanie: Włóczykij może wykorzystać kartę dominacji, aby wejść w koalicję z najsłabszym graczem, pod warunkiem, że ma już 10 punktów, a wybrany gracz nie aktywował karty dominacji. Co w przypadku, gdy koalicja zostanie zawarta a PÓŹNIEJ wybrany gracz będzie chciał aktywować kartę dominacji? Czy jest to legalne, czy nasz "para" musi do końca gry grać na punkty?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Root

Post autor: GrzeL »

PytonZCatanu pisze: 25 paź 2019, 14:12 Podczas wczorajszej rozgrywki gracz zadał pytanie: Włóczykij może wykorzystać kartę dominacji, aby wejść w koalicję z najsłabszym graczem, pod warunkiem, że ma już 10 punktów, a wybrany gracz nie aktywował karty dominacji. Co w przypadku, gdy koalicja zostanie zawarta a PÓŹNIEJ wybrany gracz będzie chciał aktywować kartę dominacji? Czy jest to legalne, czy nasz "para" musi do końca gry grać na punkty?
Zasady wynikające z doświadczenia pisze:P1. Chciałbym coś zrobić, a zasady mi tego nie zabraniają. Czy mogę to zrobić?
O1. W ramach akcji możesz założyć, że tak! Jeszcze nie spotkaliśmy się z akcją wykorzystaną w sposób inny, niż została zaprojektowana.
PytonZCatanu pisze: 25 paź 2019, 14:12 Włóczykij...
Kto taki?
ODPOWIEDZ