Wielka Pętla (Flamme Rouge) - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
MarekB
Posty: 236
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: MarekB »

Miszon pisze: 03 lip 2019, 23:22
MarekB pisze: 03 lip 2019, 11:17
Miszon pisze: 03 lip 2019, 00:00 A ja mam pytanie inne:
Czy zużyte karty zmęczenia są widoczne dla przeciwników czy tajne i tylko my możemy je podejrzeć? (nie chodzi o te z discardu tylko już zagrane)
Zużyte karty zmęczenia zawsze odkłada się z powrotem do talii zmęczenia odpowiedniego typu.
no dobra, przeciez wiadomo że znikają z gry. ale jawne czy niejawne? Można podejrzeć co przeciwnik zużył, a co za tym idzie co ma jeszcze w puli, czy nie można i w takiej sytuacji trzeba to pamiętać?
Autor gry pozostawił tę kwestię otwartą do ustalenia wśród graczy. Porusz ten temat na początku partii i zaproponuj któreś rozwiązanie. Obie opcje są ciekawe.
Awatar użytkownika
gregos
Posty: 1032
Rejestracja: 20 gru 2014, 02:21
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 12 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: gregos »

Miszon pisze: 03 lip 2019, 23:22 no dobra, przeciez wiadomo że znikają z gry. ale jawne czy niejawne? Można podejrzeć co przeciwnik zużył, a co za tym idzie co ma jeszcze w puli, czy nie można i w takiej sytuacji trzeba to pamiętać?
Zarówno deck odrzuconych, jak i zużytych kart może podglądać tylko i wyłącznie rozgrywający daną talią. Na stronie 3 instrukcji jest zapis: You can look at your played card(s) whenever you like.
Awatar użytkownika
MarekB
Posty: 236
Rejestracja: 23 lis 2013, 12:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: MarekB »

gregos pisze: 04 lip 2019, 10:12
Miszon pisze: 03 lip 2019, 23:22 no dobra, przeciez wiadomo że znikają z gry. ale jawne czy niejawne? Można podejrzeć co przeciwnik zużył, a co za tym idzie co ma jeszcze w puli, czy nie można i w takiej sytuacji trzeba to pamiętać?
Zarówno deck odrzuconych, jak i zużytych kart może podglądać tylko i wyłącznie rozgrywający daną talią. Na stronie 3 instrukcji jest zapis: You can look at your played card(s) whenever you like.
Ten zapis dotyczy kart zagranych w tej turze. Tzn. możesz podejrzeć kartę zagraną dla roulera, gdy wybierasz karty dla sprintera i odwrotnie. Ew. możesz podejrzeć obie karty, gdy inni gracze wciąż wybierają swoje.
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1001 times
Been thanked: 490 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: Miszon »

MarekB pisze: 04 lip 2019, 10:01
Miszon pisze: 03 lip 2019, 23:22
MarekB pisze: 03 lip 2019, 11:17

Zużyte karty zmęczenia zawsze odkłada się z powrotem do talii zmęczenia odpowiedniego typu.
no dobra, przeciez wiadomo że znikają z gry. ale jawne czy niejawne? Można podejrzeć co przeciwnik zużył, a co za tym idzie co ma jeszcze w puli, czy nie można i w takiej sytuacji trzeba to pamiętać?
Autor gry pozostawił tę kwestię otwartą do ustalenia wśród graczy. Porusz ten temat na początku partii i zaproponuj któreś rozwiązanie. Obie opcje są ciekawe.
Intrygujące, że to nie jest rozwiązane w zasadach. Przecież to zmienia sam rdzeń gry: albo mamy pełną wiedzę i każdy taką samą, albo gra ma element pamięciowy, od którego w znacznym stopniu może zależeć rozgrywka.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
freezer
Posty: 90
Rejestracja: 10 mar 2016, 15:23
Been thanked: 3 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: freezer »

a czy grając w kilkuetapowy Grand Tour, w którym jedna z głównych zasad brzmi, że połowa kart zmęczenia zostaje z zawodnikiem na kolejny etap to czy po użyciu karty zmęczenia oddajecie ją na odpowiedni stos, czy zostawiacie na swoim stosie kart użytych (by poźniej z tej całości na zakończenie etapu liczyć ile kart zmęczenia można odrzucić?
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: lotheg »

freezer pisze: 05 lip 2019, 02:00 a czy grając w kilkuetapowy Grand Tour, w którym jedna z głównych zasad brzmi, że połowa kart zmęczenia zostaje z zawodnikiem na kolejny etap to czy po użyciu karty zmęczenia oddajecie ją na odpowiedni stos, czy zostawiacie na swoim stosie kart użytych (by poźniej z tej całości na zakończenie etapu liczyć ile kart zmęczenia można odrzucić?
Jeszcze raz to samo. Wyobraź to sobie w ten sposób: karty, które używasz na ruch tak jakby niszczysz, zużywasz, odkładasz do pudełka. Nie masz ich więcej. Na kolejny etap dostajesz zupełnie nowy zestaw odpowiedni dla każdego kolarza...a że jest to zestaw z tych kart, które zużyłeś...pomyśl, że to zupełnie nowe karty ;) Więc na kolejny etap bierzesz tylko te karty zmęczenia, które zostały niewykorzystane/zużyte, ale podzielone na pół, bo trochę odpocząłeś między etapami :)
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
freezer
Posty: 90
Rejestracja: 10 mar 2016, 15:23
Been thanked: 3 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: freezer »

Tak też intuicyjnie graliśmy, że nie wliczaliśmy kart zmęczenia zagranych, ale jest na to gdzieś oficjalna odpowiedź autora/FAQ?
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 63 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: krisow »

Na BGG odnośnie kart zmęczenia autor napisał tak:
https://boardgamegeek.com/thread/168137 ... after-play

W skrócie:
- karty zmęczenia zagrane są odrzucane z gry jak każda inna zagrana karta,
- podczas gry w wersję Grand Tour (Wielki wyścig) do przeniesienia na następny etap liczy się tylko te karty zmęczenia, które zostały w talii kart niezagranych,
- liczysz te karty zmęczenia, które Ci zostały, dzielisz na pół zaokrąglając w dół i odrzucasz, a pozostałe zostawiasz na kolejny etap
(np. 1 lub 2 karty - 1 zostaje dla Ciebie, 3 lub 4 karty - 2 zostają, 5 lub 6 - 3 zostają itd.).
Arek B
Posty: 68
Rejestracja: 12 kwie 2016, 13:56
Been thanked: 1 time

Re: Wielka Pętla

Post autor: Arek B »

Ee to teraz to będzie proste :) ja grając solo zostawiłem połowę zmęczenia że wszystkich kart, dlatego dochodziło do tego że miałem w talii 5-6 kart zmęczenia, było już trochę ciężko :D
probbi
Posty: 947
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 87 times

Re: Wielka Pętla

Post autor: probbi »

Ja grałem tak samo i dlatego zabrakło mi kart meczenia w grze kilkuetapowej. No to teraz w końcu można zagrać na luzie :D
Cobeer
Posty: 1
Rejestracja: 10 lip 2019, 01:12

Re: Flamme Rouge

Post autor: Cobeer »

Cześć.
A czy znacie zasady klasyfikacji górskich? Mniej lub bardziej oficjalne?
Mam pomysł na dodanie ich do zasad ale nie chcę dublowac czegoś co istnieje.
Zapraszam do dyskusji.
Pozdrawiam
kaem87
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: kaem87 »

Obrazek
Witam, z racji tego iż nie znam języka angielskiego czy mógłbym kogoś prosić o przetłumaczenie zasad wyścigu na czas? Z góry dziękuję za okazaną pomoc
Patrol1q
Posty: 30
Rejestracja: 15 lis 2018, 13:00
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: Patrol1q »

Witam serdecznie.
Mam pytanie odnośnie podjazdów i reguły ograniczającej ruch do 5 pól który działa na nich. Wiem że parę postów wcześniej było takie pytanie, ale i tak moi gracze interpretują różnie odpowiedź na to pytanie. Dlatego proszę odpowiedzcie mi jaki ruch niebieskiego sprintera (na rysunku) jest dozwolony, jeśli stoi on przed podjazdem z 4 pól (pola czerwone) i zagra kartę z ruchem o 7 pól.

Obrazek

Czy w takim wypadku zakończy ruch po 5 polach bo przejeżdża przez podjazd, i już tym samym zmęczył się (zakończy ruch jak niebieska "1"). Czy też przejechał cały podjazd i nie obowiązuje go ograniczenie ruchu do 5 pól bo na podjeździe łapał się w limicie, i zakończy ruch po 7 polach (tak jak niebieska "2"). Pierwsze wyjście będzie sprzyjać temu by wszyscy uczestnicy jechali razem, natomiast drugie wyjście sprzyja ucieczką i spowoduje większe rozerwanie wyścigu.
Patrol1q
Posty: 30
Rejestracja: 15 lis 2018, 13:00
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: Patrol1q »

Tłumaczenie dla kaem87 (tak na szybko)
Spoiler:
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: jnowaczy »

Patrol1q pisze: 05 gru 2019, 14:27 Witam serdecznie.
Mam pytanie odnośnie podjazdów i reguły ograniczającej ruch do 5 pól który działa na nich. Wiem że parę postów wcześniej było takie pytanie, ale i tak moi gracze interpretują różnie odpowiedź na to pytanie. Dlatego proszę odpowiedzcie mi jaki ruch niebieskiego sprintera (na rysunku) jest dozwolony, jeśli stoi on przed podjazdem z 4 pól (pola czerwone) i zagra kartę z ruchem o 7 pól.

Obrazek

Czy w takim wypadku zakończy ruch po 5 polach bo przejeżdża przez podjazd, i już tym samym zmęczył się (zakończy ruch jak niebieska "1"). Czy też przejechał cały podjazd i nie obowiązuje go ograniczenie ruchu do 5 pól bo na podjeździe łapał się w limicie, i zakończy ruch po 7 polach (tak jak niebieska "2"). Pierwsze wyjście będzie sprzyjać temu by wszyscy uczestnicy jechali razem, natomiast drugie wyjście sprzyja ucieczką i spowoduje większe rozerwanie wyścigu.
Zakonczy gdzie jedynka, dodatkowo z tego co pamietam na podjezdzie nie Mozna jechac na kole
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 63 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: krisow »

Nie można jechać na kole, ale tylko w obrębie podjazdu. Tutaj po zagraniu 7 poruszamy się o 5 pól, ale podjazd jest już za nami po wykonaniu ruchu i jeżeli jest możliwość kolarz wykorzysta jazdę na kole.
daaz
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2011, 12:35
Been thanked: 1 time

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: daaz »

A ja mam takie pytanie. Grupa 3 kolarzy jedzie na górze. 2 juz jest na zjedzie( niebieskie pole ) a jeden na szczycie podjazdu ( czerwone pole ) ale razem tworzą mini peleton- nie ma miedzy nimi przerwy. Przed tym mini peletonem jest kolejna grupa kolarzy, w odleglosci jednego pola. Jak sie teraz zachowa ten mini peleton na górce gdy uwzględnimy tunel areodynamiczny ? Ulegnie rozerwaniu?
Ryszkins
Posty: 15
Rejestracja: 01 gru 2019, 21:14
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: Ryszkins »

Skoro na czerwonych polach nie istnieje tunel, więc na logikę instrukcji ten jeden powinien zostać w miejscu.
Awatar użytkownika
MartusMarcin
Posty: 113
Rejestracja: 31 sie 2013, 17:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: MartusMarcin »

Co w sytuacji, gdy w trakcie gry zabraknie kart zmęczenia w talii, a gracze powinnni takie pobrać?
KozaK69
Posty: 129
Rejestracja: 28 sty 2017, 11:16
Has thanked: 9 times
Been thanked: 25 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: KozaK69 »

Karty zmęczenia nie są ograniczone. Należałoby znaleźć coś na zastępstwo. Z drugiej strony jak w jakiejś grze skończyłyby się karty zmęczenia to talie graczy składałyby się chyba już tylko z tych kart. Jesteś pewny że gracie zgodnie z zasadami? Nie bierzecie ich jakoś za dużo? Dodatkowo karty zmęczenia użyte do jazdy, zwraca się z powrotem do puli do pobrania, a nie na stos kart odrzuconych.
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Flamme Rouge / Wielka Pętla (Asger Harding Granerud)

Post autor: lotheg »

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Najczęściej brak kart zmęczenia wynika z błędnej interpretacji zasad, ten wątek przewijał się tu już parę razy.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
ted
Posty: 139
Rejestracja: 19 paź 2017, 22:36
Has thanked: 14 times
Been thanked: 18 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: ted »

A jak to jest z karta druzyny czasowcow? Tylko jeden rusza sie o 5 (tak mysle) czy tak jak druzyna gorali obaj sie ruszaja?
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: Andy »

Bardzo przepraszam, niepotrzebnie odpowiadałem "z głowy". :oops: Kartę Czasowców dodajemy do talii sprintera, i tylko on jest poruszany po jej wyciągnięciu. Rouler ma własną talię, bez takiej karty.

Nałożyło mi się to na zasady drużyny Górali, ale tam używa się jednej talii i karty Ataku "obsługują" obu kolarzy.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
ted
Posty: 139
Rejestracja: 19 paź 2017, 22:36
Has thanked: 14 times
Been thanked: 18 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: ted »

A widzisz. Bo przy goralach wyraznie jest napisane, ze ruszamy obu, a przy czasowcach nic nie jest napisane. Wiec zakladam, ze ruszamy tylko jednego. Ale pomyslalem, ze moze to blad w tlumaczeniu i cos pominieto albo ja czegos nie widze.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Wielka Pętla (Flamme Rouge)

Post autor: Andy »

Widzę, widzę. Najśmieszniejsze, że rozegrałem już co najmniej kilkanaście etapów z botami, jeszcze przed dotarciem Peletonu! Jako specjalnych kart drużyn automatycznych używałem kart zmęczenia i wszystko działało znakomicie.

Raz jeszcze przepraszam za próbę wprowadzenia w błąd.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
ODPOWIEDZ