Narcos

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Narcos

Post autor: gregoff » 27 sie 2019, 10:47

Mam dwa pytania techniczne.

1. Czy figurki sicarios po sezonie są zbierane z planszy? Jeśli nie to gdy musimy zagrać kartę sicario z planszy w kolejnym sezonie to zabieramy je z danego miejsca planszy i stawiamy zgodnie z zasięgiem kryjówki danego sezonu El Patrone?

2. Po schwytaniu dobieramy dodatkowe cele. Czy w fazie aktywacji celów w kolejnym sezonie odkrywamy obydwa cele czy wybieramy jeden z tych dwóch a drugi odrzucamy?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4716
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Narcos

Post autor: mat_eyo » 27 sie 2019, 10:48

gregoff pisze:
27 sie 2019, 10:47
Mam dwa pytania techniczne.

1. Czy figurki sicarios po sezonie są zbierane z planszy? Jeśli nie to gdy musimy zagrać kartę sicario z planszy w kolejnym sezonie to zabieramy je z danego miejsca planszy i stawiamy zgodnie z zasięgiem kryjówki danego sezonu El Patrone?

2. Po schwytaniu dobieramy dodatkowe cele. Czy w fazie aktywacji celów w kolejnym sezonie odkrywamy obydwa cele czy wybieramy jeden z tych dwóch a drugi odrzucamy?
Zbieramy ich z planszy. Odkrywamy oba cele.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 27 sie 2019, 10:50

Ok. Dzieki bardzo.

Awatar użytkownika
Alucard1982
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
Been thanked: 2 times

Re: Narcos

Post autor: Alucard1982 » 28 sie 2019, 12:41

Po umieszczeniu Sicario na mapie gracz może wykonać 2 akcje na polu z jego figurką i/lub na sąsiadującym - czyli w sumie można zrobić do 4 akcji (np umieśćic laboratorium na miejscu, gdzie stoi oraz usunąć żeton blokady na sąsiednim + umieścić żeton kontroli na sąsiednim) ?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4716
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Narcos

Post autor: mat_eyo » 28 sie 2019, 12:43

Alucard1982 pisze:
28 sie 2019, 12:41
Po umieszczeniu Sicario na mapie gracz może wykonać 2 akcje na polu z jego figurką i/lub na sąsiadującym - czyli w sumie można zrobić do 4 akcji (np umieśćic laboratorium na miejscu, gdzie stoi oraz usunąć żeton blokady na sąsiednim + umieścić żeton kontroli na sąsiednim) ?
2 akcje tylko. Po umieszczeniu Sicario można nim konać dwie akcje. Można je wykonać na polu figurki albo na polu sąsiadującym.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 29 sie 2019, 08:20

Aresztowanie Escobara można dokonać nawet jeśli na miejscu kryjówki stoi Sicario i jest kontrola miasta? Moim zdaniem tak, ale chciałbym waszą ocenę znać.

Awatar użytkownika
Alucard1982
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
Been thanked: 2 times

Re: Narcos

Post autor: Alucard1982 » 29 sie 2019, 09:11

Moim zdaniem tak, bo dokonując aresztowania nie kończysz ruchu na tym polu. Możesz skończyć na sąsiednim i stamtąd aresztować.

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4716
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 33 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Re: Narcos

Post autor: mat_eyo » 29 sie 2019, 09:27

gregoff pisze:
29 sie 2019, 08:20
Aresztowanie Escobara można dokonać nawet jeśli na miejscu kryjówki stoi Sicario i jest kontrola miasta? Moim zdaniem tak, ale chciałbym waszą ocenę znać.
W takiej sytuacji musisz stanąć na sąsiednim polu. Jeśli wszystkie sąsiednie pola są zajęte przez Sicarios, to trzeba któregoś z nich najpierw sprzątnąć.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 29 sie 2019, 10:10

Ale można z sąsiedniego a rzadko jest aż tyle możliwości zablokowania każdego pola wokół kryjówki.

Jaxo64
Posty: 26
Rejestracja: 31 lip 2016, 13:49

Re: Narcos

Post autor: Jaxo64 » 31 sie 2019, 17:19

Mam problem, czy odkryte karty celów są dostępne tylko dla Escobara czy także pozostali gracze kontrolujący frakcje mogą poznać odkryte cele ??

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 31 sie 2019, 19:19

Odkrywasz 1 karte celu w każdym sezonie. Chyba że Cię złapali to odbierasz kolejne karty i Odkrywasz dwa cele.

Jools
Użytkownik wspierający
Posty: 162
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 8 times
Been thanked: 25 times

Re: Narcos

Post autor: Jools » 01 wrz 2019, 16:09

mat_eyo pisze:
28 sie 2019, 12:43
Alucard1982 pisze:
28 sie 2019, 12:41
Po umieszczeniu Sicario na mapie gracz może wykonać 2 akcje na polu z jego figurką i/lub na sąsiadującym - czyli w sumie można zrobić do 4 akcji (np umieśćic laboratorium na miejscu, gdzie stoi oraz usunąć żeton blokady na sąsiednim + umieścić żeton kontroli na sąsiednim) ?
2 akcje tylko. Po umieszczeniu Sicario można nim konać dwie akcje. Można je wykonać na polu figurki albo na polu sąsiadującym.
Z uwagą że akcje zwykłe mają tylko Sicario zwykli. Leon i Le Quica zamiast akcji zwykłych mają swoje akcje specjalne.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 02 wrz 2019, 07:24

Możesz podać mi stronę w instrukcji lub gdzieś indziej jest wskazane to, że Leon i la Quica nie robią akcji zwykłych?

Awatar użytkownika
Alucard1982
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
Been thanked: 2 times

Re: Narcos

Post autor: Alucard1982 » 02 wrz 2019, 09:06

Na stronie 13 jest mowa, że "po umieszczenie na Mapie zwykłego Sicario, El Patron może wykonać 2 Akcje", a Leon i La Quica nie sa zwykłymi Sicarios.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 03 wrz 2019, 18:31

Alucard1982 pisze:
02 wrz 2019, 09:06
Na stronie 13 jest mowa, że "po umieszczenie na Mapie zwykłego Sicario, El Patron może wykonać 2 Akcje", a Leon i La Quica nie sa zwykłymi Sicarios.
Ok. Masz rację!!!

Awatar użytkownika
p_olo86
Użytkownik wspierający
Posty: 261
Rejestracja: 04 sty 2017, 11:31
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Narcos

Post autor: p_olo86 » 04 wrz 2019, 15:37

Jak rozpatrywać efekty żetonów bomby i zakładnika? Gdzie znajdę to w instrukcji?
Szukam ludzi chętnych do pogrania w gry planszowe w okolicach Pomiechówka i Nowego Dworu Mazowieckiego.

Awatar użytkownika
polwac
Użytkownik wspierający
Posty: 709
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 252 times
Been thanked: 51 times

Re: Narcos

Post autor: polwac » 04 wrz 2019, 16:37

Te żetony mają 2 obrony.

Awatar użytkownika
p_olo86
Użytkownik wspierający
Posty: 261
Rejestracja: 04 sty 2017, 11:31
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Narcos

Post autor: p_olo86 » 04 wrz 2019, 17:06

polwac pisze:
04 wrz 2019, 16:37
Te żetony mają 2 obrony.
To wiem. Czyli poprostu podmieniam je w momencie gdy wchodzą do gry z wybranymi standardowymi żetonamii tyle? Nie mają żadnego dodatkowego efektu?
Szukam ludzi chętnych do pogrania w gry planszowe w okolicach Pomiechówka i Nowego Dworu Mazowieckiego.

tedoka
Posty: 23
Rejestracja: 21 sie 2016, 14:14
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Narcos

Post autor: tedoka » 04 wrz 2019, 18:52

p_olo86 pisze:
04 wrz 2019, 17:06
polwac pisze:
04 wrz 2019, 16:37
Te żetony mają 2 obrony.
To wiem. Czyli poprostu podmieniam je w momencie gdy wchodzą do gry z wybranymi standardowymi żetonamii tyle? Nie mają żadnego dodatkowego efektu?
Karty celów ( Zakładnik, Samochód pułapka) wymagają użycia tych żetonów. Wchodząc do gry zastępują jeden z żetonów obrony do momentu aż cel zostanie osiągnięty.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2019, 19:10 przez tedoka, łącznie zmieniany 1 raz.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 04 wrz 2019, 18:59

p_olo86 pisze:
04 wrz 2019, 17:06
polwac pisze:
04 wrz 2019, 16:37
Te żetony mają 2 obrony.
To wiem. Czyli poprostu podmieniam je w momencie gdy wchodzą do gry z wybranymi standardowymi żetonamii tyle? Nie mają żadnego dodatkowego efektu?
Kładziesz jak żetony obrony.

Mixtec
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2019, 09:23

Re: Narcos

Post autor: Mixtec » 06 wrz 2019, 09:30

Mam pytanie po pierwszej rozgrywce.
W 3 sezonie Pablo zagral sicario - juz nie pamietam ktorego, w kazdym razie akcja dawala mu mozliwosc zablokowania sąsiadujacych postaci i za dopłatą mogl zmusic ich do ataku. Tak sie dla nas nieszczesliwie zlozylo ze sicario sąsiadował z 3 łowacami, a w kartach akcji mielismy same 2, co Pablo dobrze wykorzystał, bo sicario miał 4 pancerza, a my nie mielismy już żadnych wspomagaczy.
I tu mielismy zagadkę, bo po zakonczeniu akcji Pabla, nasza dostepna talia akcji nie istniała. Zagralismy tak że odswiezyła się dopiero po akcji kolejnej frakcji, tym sposobem oprócz 3 lowców ktorych pablo zablokował to 1 dodatkowy łowca mógł tylko pospacerować po mapie. Tym samym na 1 karcie wyeliminowal nam polowe składu :)

Dobrze zrobilismy nie uzupelniając po ruchu Pabla kart akcji?

Awatar użytkownika
Alucard1982
Posty: 34
Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
Been thanked: 2 times

Re: Narcos

Post autor: Alucard1982 » 06 wrz 2019, 09:52

Ja z kolei mam pytanie dotyczące kart z efektem aktywowanym na koniec sezonu. Umieszcza się je na specjalnym miejscu na planszy i aktywuje, jeżeli dany Sicario przetrwa do końca sezonu. Czy jeżeli karta taka została aktywowana, to zostaje odrzucona, czy zostaje juz na swoim miejscu do końca gry i może być aktywowana nawet co sezon?

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 07 wrz 2019, 07:28

1. Sure Shot to jest Sicario. Ja bym zagrał to w ten sposób: Dwóch Tropiących atakuje go w kolejnej rundzie (jeśli należą do tej samej frakcji) a trzeci w następnej rundzie frakcji (po wylosowaniu nowych kart akcji). Jeśli natomiast są to trzej tropiący z trzech frakcji nieaktywowanych to robimy analogicznie - najpierw atak potem ruch i aktywacja drugim tropiącym, wylosowane nowych kart akcji i ruch El Patrone itd. (jednak kombinacja tych możliwości: trzech Tropiących na polach sąsiadujących plus brak karty ataku +2 oraz karta akcji o sile 4 na stosie kart odrzuconych to już duże Combo i rzadka sytuacja). EDIT Oczywiście atak można wykonać tylko jeśli nie są zablokowane pola wykonania akcji ataku.

2. Sezon się kończy i rozpatrujemy efekty odpalane na koniec sezonu a potem ściągamy wszystkich Sicario z planszy wiec wszystkie aktywne karty z efektem na koniec sezonu są odkładane do stosu kart odrzuconych. Tylko jeden Sicario (bodajże Prisco) ma taki efekt na koniec sezonu, że zostaje na planszy.

PS: Mam pytanie dotyczące zetonow blokady/kontroli - czy moźemy je zagrywać na miasto gdzie jest aktualnie Sicario/Tropiący?
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2019, 15:28 przez gregoff, łącznie zmieniany 1 raz.

rexmundus
Posty: 92
Rejestracja: 13 kwie 2015, 08:34

Re: Narcos

Post autor: rexmundus » 07 wrz 2019, 14:16

Pytanko o 4.2. ZYSKI EL PATRÓN

"Za każdy żeton Laboratorium aktualnie znajdujący się na Mapie, El Patrón przesuwa żeton Zysków o 1 pole w prawo na Torze Zysków. Następnie, zgodnie z oznaczeniem na Torze Zysków, El Patrón otrzymuje z banku odpowiednią kwotę pieniędzy"

Rozumiem że za ilośc laboratoriów przesuwam żeton na torze zysków . W instrukcji jest użycie słowo przesuwam, wiec jak w pierwszym sezonie miałem 4 laboratoria,to żeton ustawiam na 4 poziomie na torze a w nastepnym sezonie już mam tylko 2 laboratoria, to przesuwam żeton z 4 poziomu na 6? Czy obliczam ile w danym sezonie mam laboratoriów i na takim poziomie ustawiam swój zysk?

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 168
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Narcos

Post autor: gregoff » 07 wrz 2019, 15:29

rexmundus pisze:
07 wrz 2019, 14:16
Pytanko o 4.2. ZYSKI EL PATRÓN

"Za każdy żeton Laboratorium aktualnie znajdujący się na Mapie, El Patrón przesuwa żeton Zysków o 1 pole w prawo na Torze Zysków. Następnie, zgodnie z oznaczeniem na Torze Zysków, El Patrón otrzymuje z banku odpowiednią kwotę pieniędzy"

Rozumiem że za ilośc laboratoriów przesuwam żeton na torze zysków . W instrukcji jest użycie słowo przesuwam, wiec jak w pierwszym sezonie miałem 4 laboratoria,to żeton ustawiam na 4 poziomie na torze a w nastepnym sezonie już mam tylko 2 laboratoria, to przesuwam żeton z 4 poziomu na 6? Czy obliczam ile w danym sezonie mam laboratoriów i na takim poziomie ustawiam swój zysk?
Tak należy grać jak wykazałeś.

ODPOWIEDZ