Stworologia

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Kurczu
Użytkownik wspierający
Posty: 150
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 75 times
Been thanked: 10 times

Stworologia

Post autor: Kurczu » 05 lis 2019, 14:20

Cześć,
Właśnie studiuję instrukcję i pojawiają się pytania :) może ktoś będzie wstanie rozwiać moje wątpliwości.

EDIT: Udało mi się uzyskać odpowiedzi od wydawcy :) Ogólnie w wielu przypadkach oryginalny wydawca (LMS) wprowadziło zmiany w instrukcji, już po wysłaniu przez Fishbone przetłumaczonej wersji.

1. Na stronie 13 przy opisie Kart Towarzyskich jest karta Stary Przyjaciel, która na dole w Efekcie pomocniczym ma obrazek karty na zielonym tle z dwójką. Według opisu ikon efekt pomocniczy pozwala mi dobrać 2 karty sztuczek, natomiast w opisie słownym karty jest, że mogę dobrać 2 karty lub wybrać gracza, który ma odrzucić jedną losową kartę. Czy to błąd w instrukcji, czy zawsze jak jest dobieranie 2 kart to można kazać komuś jedną odrzucić, a co w wypadku jak mam dobrać tylko jedną, np. z karty Przyjacielski Dług.
Opis jest dobry, ale karta nie taka. Znaczy ona była dobra przy tłumaczeniu, ale ktoś na samym końcu stwierdził, że jednak trzeba z karty usunąć tę opcję z odrzuceniem karty. Nawet sięgnąłem starego pliku i tam wszystko pasowało. Karta Szantaż by tu pasowała, bo jednak lepiej jak przykład jest bardziej skomplikowany. Podsumowując, należy się kierować opisami symboli, które są z prawej strony. Zielona ikona oznacza dobór kart (np. 2), a czerwona odrzucenie. Jeżeli jest tylko jeden symbol, to obowiązuje tylko jego efekt. Musza być oba, żeby stosować je zamiennie.

2. Na stronie 21 jest przykład Szpiegostwa przez postać Sofii, w punkcie dwa wykonywanie jest wróżenie, ale czemu tylko jedno, skoro na karcie postaci są dwa symbole wróżenia?
Sofia dostała drugie wróżenie także pod koniec prac. Więc mogła rzeczywiście zrobić dwa wróżenia.

3. W instrukcji jest informacja, że karty sztuczek i fatum z symbolem Omega są tylko do partii jednoosobowej oraz do trybu współpracy. W przypadku kart sztuczek nie ma problemu, bo pozostaje ich dosyć dużo. Natomiast po odjęciu kart z omegą z talii fatum pozostają zaledwie 4 karty. Wyobrażam sobie, że nieraz będzie się zdarzać, że zabraknie kart fatum, co wtedy?
Zastanawiające jest też po co są te karty w podstawce skoro nie ma w niej trybu solo, ani współpracy 😛
Tutaj jest wszystko ok. Może tylko mógłby być bardziej jednoznaczny. Zapis mówi, że ikony używamy wyłącznie w trybie dla pojedynczego gracza, a nie karty, na której jest ta ikona, czyli używamy wszystkich kart.

4. Co się dzieje, gdy uczony ma dobrać kostkę, która nie zmieści się na planszy notatnika? Może ją dobrać i normalnie punktuje, czy nie może jej dobrać?
O kostkach, w przypadku gdy kolumna jest pełna, mamy dwie informacje, najpierw na str. 20 (pkt. 2 Badań) i później na str. 22 w opisie terminu "Zbierz". Jeżeli kolumna danego koloru jest pełna, to pomijamy kostkę tego koloru i bierzemy następną. Z tego wynika, że jeżeli kolumna jednego koloru jest już pełna, to kostki w tym samym kolorze nie dobieramy i nie dostajemy przez to za nią punktów.
Na tej samej stronie jest też komentarz przy kradzieży. Jeżeli wykradniemy kostkę, a nasza kolumna tego koloru jest pełna, to kostkę odrzuca się z gry.


5. Gdy chcę przejść do nowej strefy, a nie ma już płytek na danym poziomie lochów to mogę wziąć płytkę z kolejnego poziomu?
Jeżeli skończą się płytki danego poziomu, to trzeba się udać do stref kolejnego poziomu, żeby dokładać nowe płytki. Nie można łamać zasady, mówiącej, ze poziomy można łączyć tylko przy płytkach z efektem schodów. Jeżeli masz na stole wszystkie płytki z poziomu 1., to na pewno masz też już ułożona jedną płytkę 2. poziomu. Wtedy musisz się udać własnie do niej i tam dokładać strefy 2. poziomu.

ODPOWIEDZ