Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
sithadro
Posty: 4
Rejestracja: 31 lip 2018, 10:55

Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 - pytania i wątpliwości

Post autor: sithadro »

Witajcie,
Jestem po pierwszej rozpoznawczej partii Łowców i mam kilka pytań/wątpliwości:

1) Jeżeli mamy polecenie wyłożenia lokacji i przypisanych kart miejsc to jak postępujemy z miejscami które mają dwie wersje kart? W pierwszej lokacji mamy sklep o nr. karty 408 i 408A. Zakładam, że wykładamy 408 a być może później gra "karze nam" wymienić ją na 408A.

2) W pierwszej lokacji mamy do dyspozycji miejsce gdzie można wykonać różne zlecenia. Bez spojlerów, na jednym z zadań jest wymaganie posiadania konkretnych modułów. Nigdzie później nie ma informacji że trzeba je odrzucać ale rozumiem, że właśnie tak trzeba zrobić?

3) Na karcie 023 jest informacja, że otrzymujemy żeton fabularny o nr.6. W komponentach gry uwzględnionych jest tylko 5 żetonów fabularnych. Czy to jest jakiś błąd?
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

EDIT: NAJBARDZIEJ AKTUALNA ERRATA 2.0 DO GRY "ŁOWCY":
https://www.dropbox.com/s/dspfs90hxqmiy ... L.pdf?dl=0
sithadro pisze: 22 gru 2019, 17:27 1) Jeżeli mamy polecenie wyłożenia lokacji i przypisanych kart miejsc to jak postępujemy z miejscami które mają dwie wersje kart? W pierwszej lokacji mamy sklep o nr. karty 408 i 408A. Zakładam, że wykładamy 408 a być może później gra "karze nam" wymienić ją na 408A.
Wykładamy zawsze kartę z samym numerem. Podczas gry będzie możliwe zamienienie jej na wersję ulepszoną, zależnie od decyzji podejmowanych przez graczy oraz sytuacji w grze.
sithadro pisze: 22 gru 2019, 17:27 2) W pierwszej lokacji mamy do dyspozycji miejsce gdzie można wykonać różne zlecenia. Bez spojlerów, na jednym z zadań jest wymaganie posiadania konkretnych modułów. Nigdzie później nie ma informacji że trzeba je odrzucać ale rozumiem, że właśnie tak trzeba zrobić?
Dokładnie tak, wymagane moduły należy odrzucić, aby wypełnić zlecenie.
sithadro pisze: 22 gru 2019, 17:27 3) Na karcie 023 jest informacja, że otrzymujemy żeton fabularny o nr.6. W komponentach gry uwzględnionych jest tylko 5 żetonów fabularnych. Czy to jest jakiś błąd?
No niestety właśnie sprawdziłem komponenty, prototyp i karty które poszły do druku (idealne zajęcie na powigilijny wieczór).
Karta ma prawidłowy tekst, ale brakuje na arkuszu z żetonami żetonu fabularnego nr VI. Nie jest to żeton, który ma wpływ na oś fabularną, ale pozwala dokonać dodatkowego wyboru podczas późniejszej gry. Proszę zastąpić go dowolnym innym żetonem. Wrzucimy aktualizację opisującą ten problem na Zagramwto. Bardzo przepraszam za zaistniałą sytuację, w ferworze ostatnich poprawek przed drukiem ten żeton został dodany na karcie, ale nie został dodany na arkuszu z żetonami :(.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2020, 22:22 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
Tibi915
Posty: 1
Rejestracja: 25 gru 2019, 10:20

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Tibi915 »

Witam
1. Czy jest możliwość podróży bezpośrednio z 1 lokacji do 3 jak tak to jaki jest koszt. Czy można tylko podróżować z 1 do 2 oraz z 2 do 3.
2. Nie do końca rozumiem kwestie ustawienia figurki przy ruchu np. figurka bohatera stoi bokiem do wroga czy w jakiś sposób mogę przekręcić figurkę bohatera żeby stała frontem do wroga lub tylem?
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Tibi915 pisze: 25 gru 2019, 10:23 Witam
1. Czy jest możliwość podróży bezpośrednio z 1 lokacji do 3 jak tak to jaki jest koszt. Czy można tylko podróżować z 1 do 2 oraz z 2 do 3.
Można podróżować bezpośrednio pomiędzy dowolnymi lokacjami - koszt to zawsze 1 dzień (instrukcja str. 11).
Tibi915 pisze: 25 gru 2019, 10:23 2. Nie do końca rozumiem kwestie ustawienia figurki przy ruchu np. figurka bohatera stoi bokiem do wroga czy w jakiś sposób mogę przekręcić figurkę bohatera żeby stała frontem do wroga lub tylem?
Na początku oraz na końcu przeprowadzanej Akcji figurka może się dowolnie obrócić (instrukcja str. 18, punkt 4.3).
EmperorQin
Posty: 1
Rejestracja: 18 sty 2014, 10:11

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: EmperorQin »

Witam
Czy po uzyskaniu przez bohatera np. 3 sukcesów podczas ataku jeśli wróg ma 4 kości obrony to używa wszystkich?
Ciężko uszkodzić zwykłym karabinem AKL spidera 2l uzyskując 2 trafienia przy jego 3 kościach obrony(z boku i stylu).
A w sytuacji gdy moja postać ma kamizelkę kuloodporną z obroną 3 od frontu to bandyta z pistoletem może sobie strzelać...
A gra się bardzo elegancko tylko duży stół jest potrzebny😀
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

EmperorQin pisze: 30 gru 2019, 20:01 Witam
Czy po uzyskaniu przez bohatera np. 3 sukcesów podczas ataku jeśli wróg ma 4 kości obrony to używa wszystkich?
Ciężko uszkodzić zwykłym karabinem AKL spidera 2l uzyskując 2 trafienia przy jego 3 kościach obrony(z boku i stylu).
A w sytuacji gdy moja postać ma kamizelkę kuloodporną z obroną 3 od frontu to bandyta z pistoletem może sobie strzelać...
A gra się bardzo elegancko tylko duży stół jest potrzebny😀
Cześć,
Każdy bohater i wróg zawsze używa pełnej puli kości obrony. W powyższym przypadku 3 lub 4 kości.
Spider to mocny przeciwnik, trzeba jakiejś mocniejszej giwery, a najlepiej miny, żeby go załatwić :)
Kamizelka kuloodporna jest bardzo dobra przeciwko pistoletom, ale wrogowie z maczetami poradzą sobie raz-dwa :P
Golfang
Posty: 1982
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Golfang »

Czy odskok przeciwnika tez pociąga karny atak? Wtedy dowolny bohater może wykonać jeden darmowy atak?
----------------
10% flamberg.com.pl
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Golfang pisze: 30 gru 2019, 22:09 Czy odskok przeciwnika tez pociąga karny atak? Wtedy dowolny bohater może wykonać jeden darmowy atak?
Każdy Odskok pociąga za sobą karny atak. Zarówno dla wrogów jak i bohaterów.
Golfang
Posty: 1982
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Golfang »

Ok zagrałem dzisiaj chwilę. Natknąłem się na kilka problemów:
1. Gra mi każe wyciągnąć kartę 2 - u mnie nie ma takiej karty jest 2A oraz 2B. Zagrałem tak, że odczytałem 2A a później 2B... dobrze zrobiłem? Zauważyłem że jak jest wersja A/B to nie ma zwykłego do niej numeru.
2. Gram tak, że jak wchodzę na nową lokację - dociągam kartę spotkań miejskich i ją rozpatruję. Następnie jeśli jest na wierzchu jakaś karta zakryta (nie miałem jeszcze odkrytej karty na wierzchu lokacji) rozpatruję ją. Następnie po kolei rozpatruję wszystkie karty jakie są pod lokacją... Czy dobrze gram?
3. Dwie karty nakazują mi położyć kartę 514 pod dwiema różnymi lokacjami? Karta 514 jest tylko jedna. Nazwy tych kart to Pompa oraz Odgruzowanie, które znajduje się na Placu... O co chodzi?
4. Jedna z przygód Q22C która mi się bardzo szybko trafiła - niestety była zbyt mocna dla moich początkujących łowców. Wytrzymałem do 5 rundy i na tym się skończyło. Przegrałem, straciłem wskazane zasoby, jednak mam pytanie - czy wszystkie rany które tam odniosłem pozostają ze mną? Inna sprawa, czy mogłem na początku podjąć decyzję o ucieczce? Wyjść poza planszę i wtedy nie straciłbym życia ani zasobów? (wiem - nie zyskałbym doświadczenia - ale pytam hipotetycznie).

Na koniec taka drobna uwaga do samej gdy. W opisie gry (na pudełku) chyba powinna być wzmianka że do gry wymagany jest stół co najmniej 6 osobowy :) Ja mam na szczęście 8 osobowy stół, ale tak szczerze - to miejsca mi zaczyna brakować - a gram tylko 2 postaciami :)
----------------
10% flamberg.com.pl
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Golfang pisze: 01 sty 2020, 19:05 Ok zagrałem dzisiaj chwilę. Natknąłem się na kilka problemów:
1. Gra mi każe wyciągnąć kartę 2 - u mnie nie ma takiej karty jest 2A oraz 2B. Zagrałem tak, że odczytałem 2A a później 2B... dobrze zrobiłem? Zauważyłem że jak jest wersja A/B to nie ma zwykłego do niej numeru.
2. Gram tak, że jak wchodzę na nową lokację - dociągam kartę spotkań miejskich i ją rozpatruję. Następnie jeśli jest na wierzchu jakaś karta zakryta (nie miałem jeszcze odkrytej karty na wierzchu lokacji) rozpatruję ją. Następnie po kolei rozpatruję wszystkie karty jakie są pod lokacją... Czy dobrze gram?
3. Dwie karty nakazują mi położyć kartę 514 pod dwiema różnymi lokacjami? Karta 514 jest tylko jedna. Nazwy tych kart to Pompa oraz Odgruzowanie, które znajduje się na Placu... O co chodzi?
4. Jedna z przygód Q22C która mi się bardzo szybko trafiła - niestety była zbyt mocna dla moich początkujących łowców. Wytrzymałem do 5 rundy i na tym się skończyło. Przegrałem, straciłem wskazane zasoby, jednak mam pytanie - czy wszystkie rany które tam odniosłem pozostają ze mną? Inna sprawa, czy mogłem na początku podjąć decyzję o ucieczce? Wyjść poza planszę i wtedy nie straciłbym życia ani zasobów? (wiem - nie zyskałbym doświadczenia - ale pytam hipotetycznie).

Na koniec taka drobna uwaga do samej gdy. W opisie gry (na pudełku) chyba powinna być wzmianka że do gry wymagany jest stół co najmniej 6 osobowy :) Ja mam na szczęście 8 osobowy stół, ale tak szczerze - to miejsca mi zaczyna brakować - a gram tylko 2 postaciami :)
1. Dobrze, jeżeli karta ma litery po numerze, to czytamy je po kolei od A do B lub C. Na karcie A jest zresztą zawsze na dole odpowiednia ikonka wskazująca, że należy czytać dalej na kolejnej karcie.
2. Najpierw wykonujesz rzut, czy należy rozpatrzyć kartę miasta. Jeżeli tak to ją rozpatrujesz (to są wydarzenia, które dzieją się niejako po drodze do Twojego celu). Potem karty, które są na wierzchu karty lokacji. Na końcu możesz rozpatrzyć (ale nie musisz) te, które są pod spodem.
3. To jest błąd na karcie Odgruzowania (powinien być numer 544), opisany w erracie znajdującej się w pudełku, przepraszam za tą niedogodność.
4. Rany pozostają po zakończeniu misji. Można podjąć decyzję o ucieczce od razu, ale czasem misje karzą za to bohaterów. Jeżeli nie ma nic na ten temat w zasadach specjalnych misji, to można uciekać w dowolnym momencie.

Z miejscem nie ma lekko :) Proponuję (ja tak robiłem zawsze) lokacje, na których nie ma nic do robienia (nie mają opcji zakupów, ani kart wydarzeń na/pod sobą) nasuwać na siebie tak, aby wystawał tylko numer, wtedy zajmą znacznie mniej miejsca.
Awatar użytkownika
Longinus997
Posty: 264
Rejestracja: 14 gru 2007, 03:14
Lokalizacja: Poznaniec
Has thanked: 1 time

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Longinus997 »

Hej, jesteśmy po pierwszej rozgrywce. Jak na razie bardzo miodnie. Niektóre z powyższych odpowiedzi okazały się przydatne. Dzięki.

Tymczasem nurtuje nas temat żetonów morale, w kilku miejscach w instrukcji są one wspomniane, że mogą to czy tamto. Czy możemy prosić o listę wszystkich rzeczy, do których mogą zostać użyte?
Zolwik
Posty: 10
Rejestracja: 06 sty 2020, 11:22
Has thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Zolwik »

Witam. Z tego co sam doczytałem to żetony morale można użyć, aby:
- zwiększyć ruch o 1 pole
- zwiększyć współczynnik trafienia (zwiększyć można tylko przed walką)
- zwiększyć liczbę kości przy ataku wręcz

Nie wiem czy z tym zwiększeniem kości można też użyć przy atakach dystansowych bo tam nie było takiego zapisu. Nie wiem również czy można zwiększyć współczynnik ile się tylko chce dorzucając wystarczającą ilość żetonów, czyli np. zwiększyć o 2 a nie 1. W instrukcji zawsze był przykład że tylko o 1, więc pewnie taki jest limit.

Ja mam za to pytanie dotyczące kart zwiadowcy:
Reakcja "Strzał rozpaczy" - czy oznacza, że mogę wykonać atak gdy trwa tura wroga?
Reakcja "Bandaż z rękawa" - karta działa obszarowo na polu na którym stoi Zwiadowca (można rzucić na inne?) i każdy na tym polu jest chroniony przed stratą 1 obrażenia podczas tej jednej akcji?

Pozdrawiam
grzegorz2010
Posty: 18
Rejestracja: 10 cze 2018, 13:28
Been thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: grzegorz2010 »

Hej, znalazłem kilka błędów i chciałbym się nimi podzielić:
- Błąd w księdze misji- misja 22: przy opisie dla 2 i 3 osób nazwa misji to zawsze „Q22”a a nie „Q22A”, „Q22B”, „Q22C”,
- W instrukcji w indeksie brakuje słowa klucz „morale”,
- W opisie karty 523 brakuje informacji, że mam wyłożyć kartę 402 (może jej nie być na planszy) zanim położę pod nią 526,
- Na żetonach amunicji p.panc. nie ma napisane jak długo działa,
- Co zrobić jak wszyscy stają się nieprzytomni podczas misji losowej, która została wylosowana podczas przejścia pomiędzy „jednokartowymi” lokacjami? Powrót to w efekcie 3 dni, do tego brak pieniędzy powoduje, iż 1 dzień pracy znowu zabiera 3 dni (1 dzień bazowo +1 bo gracze są nieprzytomni +1 bo nie mają żarcia). Po takim dniu mają 2 kasy z czego 1 muszą wydać na jedzenie i 1 na leczenie, i tak w kółko. W efekcie prowadzi to do strasznych opóźnień i końca gry.
- Czy karty akcji mogą być używane do wzmacniania przedmiotów a nie kart akcji? Zgodnie z instrukcją nie strona 19 "Alternatywny efekt działania karty - Wzmocnienie karty Akcji.", a jeśli nie to po co medyk ma na 1 poziomie kartę gdzie w ramach wzmocnienia może przywrócić apteczka 3 punkty życia a nie 2?
- Czy użycie apteczki to akcja? Czy można jej użyć poza walką?
- Jak dołączyć dodatkowe postacie w trakcie rozgrywki? Ile dostają doświadczenia? Czy mają jakiś dodatkowy sprzęt?
- Czy można używać dwóch pistoletów naraz? Czy można używać karabinu i tarczy balistycznej naraz?
- Czy w misji w której ratujemy więźniów ze środka planszy potrzebna jest akcja na uwolnienie więźniów i akcja na ich spętanie?
- Czy nieprzytomny gracz zaczyna na planszy?
- Błąd w karcie 026A nie „udzielne królestwo” ale „oddzielne królestwo”,
Spoiler:
Dodatkowo pomimo naprawdę świetnych wrażeń z gry natrafiłem na parę zgrzytów:
- Losowe spotkanie z gorylem we mgle (gdzie przeciwnik zaczyna) jest właściwie nie do przejścia bez dobrze przygotowanej drużyny, nawet ucieczka jest problematyczna,
- Tekst w szarym okienku (na przykład na karcie karta 506) nie był dla mnie za pierwszym razem zrozumiały, czy wymienione przedmioty otrzymam za wykonanie czy za przyjęcie misji?
Ookamiec
Posty: 3
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:27

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ookamiec »

Witam
Wczoraj zaczęliśmy grać razem z żoną i pojawiło się pytanie o walki na pięści. W zasadach walk pisze, że należy rzucić K3. Myślałem, że chodzi o kość obrony, ale w razie remisu należy porównać wynik na kościach. Ale tam jest zawsze 1 lub 0. O co chodzi? Należy dokupić K3? Czy coś źle robimy? Pozdrawiam
Edit
Czy w swojej bazie mogę produkować przykładowo 2 zbroje jednocześnie u płatnerza?
Czy gdy dotrzemy do lokacji i mamy oboje zatrucie, ale tyko jedno z nas ma antidotum, możemy się wzajemnie leczyć? Czy wymaga to wymiany przedmiotów, w sensie ja się leczę a następnie przekazuje antidotum drugiemu graczowi (jeśli ma miejsce) żeby też mógł go użyć?
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Longinus997 pisze: 04 sty 2020, 21:03 Tymczasem nurtuje nas temat żetonów morale, w kilku miejscach w instrukcji są one wspomniane, że mogą to czy tamto. Czy możemy prosić o listę wszystkich rzeczy, do których mogą zostać użyte?
- Bohater może zwiększyć zasięg swojego Ruchu o 1 odrzucając Żeton Morale.
- Bohater podczas dowolnego rodzaju Ataku może zwiększyć współczynnik trafienia o 1, odrzucając Żeton Morale (decyzję musimy podjąć przed rzutem kośćmi).
- Bohater podczas Ataku Wręcz zwiększyć Liczbę Kości Ataku o 1, odrzucając Żeton Morale (decyzję musimy podjąć przed rzutem kośćmi).

Możemy używać tylko 1 Żetonu Morale na raz (zwiększyć wyżej wymienione elementy o 1).
Zolwik pisze: 06 sty 2020, 12:20 Ja mam za to pytanie dotyczące kart zwiadowcy:
Reakcja "Strzał rozpaczy" - czy oznacza, że mogę wykonać atak gdy trwa tura wroga?
Reakcja "Bandaż z rękawa" - karta działa obszarowo na polu na którym stoi Zwiadowca (można rzucić na inne?) i każdy na tym polu jest chroniony przed stratą 1 obrażenia podczas tej jednej akcji?
Pozdrawiam
"Strzał rozpaczy" - Atak możemy wykonać w trakcie tury wroga (podobnie jak wszystkie inne karty Reakcji pozwalające na Atak)
"Bandaż z rękawa" - działa tylko na 1 bohatera, który stracił w wyniku Akcji, na którą Reagujemy, Zdrowie. Jeżeli kilku bohaterów straciło by Zdrowie w wyniku 1 Akcji wroga, można wybrać tylko 1 bohatera spośród nich. Działa jedynie na tym samym polu, na którym znajduje się Zwiadowca.
grzegorz2010 pisze: 06 sty 2020, 16:57 - Błąd w księdze misji- misja 22: przy opisie dla 2 i 3 osób nazwa misji to zawsze „Q22”a a nie „Q22A”, „Q22B”, „Q22C”,
- W instrukcji w indeksie brakuje słowa klucz „morale”,
- W opisie karty 523 brakuje informacji, że mam wyłożyć kartę 402 (może jej nie być na planszy) zanim położę pod nią 526,
- Na żetonach amunicji p.panc. nie ma napisane jak długo działa,
- Co zrobić jak wszyscy stają się nieprzytomni podczas misji losowej, która została wylosowana podczas przejścia pomiędzy „jednokartowymi” lokacjami? Powrót to w efekcie 3 dni, do tego brak pieniędzy powoduje, iż 1 dzień pracy znowu zabiera 3 dni (1 dzień bazowo +1 bo gracze są nieprzytomni +1 bo nie mają żarcia). Po takim dniu mają 2 kasy z czego 1 muszą wydać na jedzenie i 1 na leczenie, i tak w kółko. W efekcie prowadzi to do strasznych opóźnień i końca gry.
- Czy karty akcji mogą być używane do wzmacniania przedmiotów a nie kart akcji? Zgodnie z instrukcją nie strona 19 "Alternatywny efekt działania karty - Wzmocnienie karty Akcji.", a jeśli nie to po co medyk ma na 1 poziomie kartę gdzie w ramach wzmocnienia może przywrócić apteczka 3 punkty życia a nie 2?
- Czy użycie apteczki to akcja? Czy można jej użyć poza walką?
- Jak dołączyć dodatkowe postacie w trakcie rozgrywki? Ile dostają doświadczenia? Czy mają jakiś dodatkowy sprzęt?
- Czy można używać dwóch pistoletów naraz? Czy można używać karabinu i tarczy balistycznej naraz?
- Czy w misji w której ratujemy więźniów ze środka planszy potrzebna jest akcja na uwolnienie więźniów i akcja na ich spętanie?
- Czy nieprzytomny gracz zaczyna na planszy?
- Błąd w karcie 026A nie „udzielne królestwo” ale „oddzielne królestwo”,
Spoiler:
Dodatkowo pomimo naprawdę świetnych wrażeń z gry natrafiłem na parę zgrzytów:
- Losowe spotkanie z gorylem we mgle (gdzie przeciwnik zaczyna) jest właściwie nie do przejścia bez dobrze przygotowanej drużyny, nawet ucieczka jest problematyczna,
- Tekst w szarym okienku (na przykład na karcie karta 506) nie był dla mnie za pierwszym razem zrozumiały, czy wymienione przedmioty otrzymam za wykonanie czy za przyjęcie misji?
Dziękuję za wskazanie błędów, przygotowujemy właśnie uzupełnioną erratę, także wszystkie nowe pomyłki/nieścisłości w niej uwzględnimy.

1. Amunicja ppanc (zakładam, że chodzi o p. przebijające) - jest dwukrotnego użytku, tak jak inne rodzaje amunicji.
2. Nieprzytomni bohaterowie podczas misji losowej. Bohaterowie mogą przejść przez bazę - wtedy każdy z nich automatycznie odzyska 1 Poziom Zdrowia za darmo i wróci do przytomności (ale to ma sens zakładając, że mają Żywność na dodatkową podróż). Generalnie rekomenduję posiadanie zawsze minimalnych zapasów Żywności na jakieś nieprzewidziane okoliczności :)
3. Ogólna zasada brzmi, że Wzmacniać można jedynie Karty Akcji. Użycie Apteczki wymaga wykonania Interakcji (jednego z rodzajów Akcji), dzięki której można przywrócić 2 Poziomy Zdrowia wybranego bohatera. Opisana karta pozwala na przywrócenie 3 zamiast 2 Poziomów Zdrowia w wyniku Interakcji + zużycia Apteczki.
4. Użycie Apteczki to Akcja, i używamy jej poza walką (wykonując Akcję Interakcji).
5. Podczas dołączania nowych postaci w trakcie rozgrywki należy postępować zgodnie z rozdziałem: ZMIANA LICZBY GRACZY PODCZAS KAMPANII (strona 9 instrukcji).
6. Używanie kilku broni na raz. Na początku każdego Ataku bohater musi wybrać jedną z posiadanych broni, której będzie używał podczas tej Akcji. W związku z tym nie jest możliwe używanie kilku broni podczas jednego Ataku. Natomiast Tarcza balistyczna jest używana podczas tury wroga, i zwiększa posiadaną liczbę Kości Obrony. Można wykonywać Ataki i używać Tarczy aby chronić się przed Atakami wrogów w ich turze.
7. Więźniowie we wspomnianej misji są uwalniani/krępowani automatycznie po wejściu na ich pole. Nie jest wymagana dodatkowa Akcja.
8. Nieprzytomny bohater normalnie pojawia się na planszy (jako nieprzytomny w strefie rozstawienia).
Spoiler:
Ookamiec pisze: 07 sty 2020, 12:32 Wczoraj zaczęliśmy grać razem z żoną i pojawiło się pytanie o walki na pięści. W zasadach walk pisze, że należy rzucić K3. Myślałem, że chodzi o kość obrony, ale w razie remisu należy porównać wynik na kościach. Ale tam jest zawsze 1 lub 0. O co chodzi? Należy dokupić K3? Czy coś źle robimy? Pozdrawiam
Witam, jeżeli gra wymaga użycia K3, należy wykonać rzut zwykłą K6 (Kość Ataku). Liczba oczek 5 i 6 oznacza wynik "3". Liczba oczek 4 i 3 oznacza wynik "2". Liczba oczek 2 i 1 oznacza wynik "1".

edit:
1. Czy w swojej bazie mogę produkować przykładowo 2 zbroje jednocześnie u płatnerza?
2. Czy gdy dotrzemy do lokacji i mamy oboje zatrucie, ale tyko jedno z nas ma antidotum, możemy się wzajemnie leczyć? Czy wymaga to wymiany przedmiotów, w sensie ja się leczę a następnie przekazuje antidotum drugiemu graczowi (jeśli ma miejsce) żeby też mógł go użyć?

1. Nie jest możliwa produkcja dwóch elementów jednocześnie w tym samym pomieszczeniu (ale w kilku różnych pomieszczeniach jest to możliwe).
2. Można wyleczyć zarówno siebie, jak i innego bohatera (żeton jest dwukrotnego użytku). Nie trzeba wymieniać przedmiotów pomiędzy bohaterami.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 21:43 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
Ookamiec
Posty: 3
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:27

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ookamiec »

Dzięki za poprzednie odpowiedzi ☺ jeszcze jedno pytanie: jak podczas walki używać apteczki do leczenia siebie, i jak do leczenia innego bohatera? Bo są wątpliwości czy na sobie używa się apteczki za pomocą akcji podstawowej czy akcji karty
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Ookamiec pisze: 07 sty 2020, 22:11 Dzięki za poprzednie odpowiedzi ☺ jeszcze jedno pytanie: jak podczas walki używać apteczki do leczenia siebie, i jak do leczenia innego bohatera? Bo są wątpliwości czy na sobie używa się apteczki za pomocą akcji podstawowej czy akcji karty
Nie ma sprawy :)
Co do Apteczki - to aby jej użyć wykonujemy Akcję Interakcji (instrukcja str. 31 - "Użycie elementu Wyposażenia" lub w rozdziale o Wyposażeniu str. 13). Czyli jest to Akcja Podstawowa. Możemy jej używać zarówno na sobie jak i innym bohaterze.
Golfang
Posty: 1982
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Golfang »

Pograłem "trochę" to znaczy gram już od kilku dni i mam dziwne wrażenie - czy gra jest dość łatwa? czy ja robię coś źle?

Myślałem, że w świecie postapo ciężko będzie z jedzeniem, że to właśnie tego będzie najbardziej brakowało. Był moment, że miałem dla dwóch postaci 27 sztuk jedzenia! Sprzedałem je. Zszedłem z jedzeniem do ilości 5 sztuk i myślę sobie a jednak "głupi ja, głupi ja - trzeba było trzymać, zaraz mi braknie". Jednak nie brakło, znowu nachapałem się jedzenia i mam 12 czy 14. Czy ja coś robię źle? W każdej misji przy nagrodach jest KAŻDY otrzymuje jakieś nagrody - czyli jak jest KAŻDY otrzymuje 2 jedzonka - to w sumie dobieram 4 (dla dwóch postaci) (wyjątkiem są nieliczne misje gdzie nagroda jest przyznawana za konkretny cel - np ostateczny cios wrogowi - ale to przeważnie doświadczenie jest). Natomiast jedzenie zużywam TYLKO I WYŁĄCZNIE przy przechodzeniu pomiędzy strefami. Oznacza to, że jak idę:
1. z bazy do jakiejkolwiek innej strefy
lub
2. z jednej strefy do drugiej strefy
lub
3. z jakiejkolwiek strefy do bazy
zużywam 1 jedzenia dla każdego bohatera (w moim przypadku 2) i przesuwam czas o 1. Czy dobrze to rozgrywam? Moja taktyka na zachowanie jak największej ilości jedzenia jest taka, że chodzę po jednej strefie na maksa - potrafię w ciągu jednego dnia wykonać po 10 misji/zdarzeń(tych coś się losuje przy przechodzeniu między lokacjami w strefie). Moi bohaterowie są na poziomie 4 (wczoraj awansowali) a jest dzień 17...

Mam jeszcze kilka pytań, które zrodziły się w trakcie tych kilku dni grania:
- czy do broni białej - konkretnie maczety, mogę zamontować dwa takie same ulepszenia? Mam hartowane ostrze, czy mogę dołożyć dodatkowe hartowane ostrze?
- czy jeśli nie mam już miejsca na broń, a dostanę jakiś przedmiot w misji - on przepada? nie mogę go zabrać do plecaka i sprzedać gdzieś albo zanieść do bazy)? - na razie grałem że przepada. Znalazłem lokację,gdzie okazyjnie mogę kupić maczetę, więc musiałem lecieć i sprzedać swoją, a później lecieć i ją kupić "za grosze" (taki Janusz biznesu ze mnie). Zdarzyło mi się także wyrzucić kastet, bo znalazłem pistolet, który sprzedać można lepiej niż kastet.
- czy ulepszając stanowiska pracy w bazie można przeskoczyć poziom 2? Powiedzmy płacąc za niego, ale aby nie tracić czasu na jego wybudowanie? Na razie gram że nie da się tak.
- czy muszę być w bazie aby zlecić ulepszanie stanowiska pracy? na razie gram, że tak
- czy muszę być w bazie aby zlecić wykonywanie jakiegoś przedmiotu? Powiedzmy że mam w bazie już wcześniej znalezioną dokumentację techniczną, mam również materiały, mogę zlecić wykonywanie przedmiotu zdalnie? na razie gram, że nie.
----------------
10% flamberg.com.pl
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Golfang pisze: 08 sty 2020, 07:34 Natomiast jedzenie zużywam TYLKO I WYŁĄCZNIE przy przechodzeniu pomiędzy strefami. Oznacza to, że jak idę:
1. z bazy do jakiejkolwiek innej strefy
lub
2. z jednej strefy do drugiej strefy
lub
3. z jakiejkolwiek strefy do bazy
Jedzenie zużywamy zawsze, gdy przechodzimy z lokacji do innej lokacji, nie tylko pomiędzy różnymi strefami. Tak samo upływają dni - nie tylko przy przechodzeniu pomiędzy strefami, ale również pomiędzy jakimikolwiek lokacjami.
Jedzenia nie zużywamy jedynie, kiedy poruszamy się wewnątrz jednej lokacji (np. wewnątrz New Jensen) pomiędzy poszczególnymi kartami miejsc (np. ze Świniarni na Główny Plac).
Golfang pisze: 08 sty 2020, 07:34 Mam jeszcze kilka pytań, które zrodziły się w trakcie tych kilku dni grania:
- czy do broni białej - konkretnie maczety, mogę zamontować dwa takie same ulepszenia? Mam hartowane ostrze, czy mogę dołożyć dodatkowe hartowane ostrze?
- czy jeśli nie mam już miejsca na broń, a dostanę jakiś przedmiot w misji - on przepada? nie mogę go zabrać do plecaka i sprzedać gdzieś albo zanieść do bazy)? - na razie grałem że przepada. Znalazłem lokację,gdzie okazyjnie mogę kupić maczetę, więc musiałem lecieć i sprzedać swoją, a później lecieć i ją kupić "za grosze" (taki Janusz biznesu ze mnie). Zdarzyło mi się także wyrzucić kastet, bo znalazłem pistolet, który sprzedać można lepiej niż kastet.
- czy ulepszając stanowiska pracy w bazie można przeskoczyć poziom 2? Powiedzmy płacąc za niego, ale aby nie tracić czasu na jego wybudowanie? Na razie gram że nie da się tak.
- czy muszę być w bazie aby zlecić ulepszanie stanowiska pracy? na razie gram, że tak
- czy muszę być w bazie aby zlecić wykonywanie jakiegoś przedmiotu? Powiedzmy że mam w bazie już wcześniej znalezioną dokumentację techniczną, mam również materiały, mogę zlecić wykonywanie przedmiotu zdalnie? na razie gram, że nie.
1. Tak, można dodawać dwa razy to samo ulepszenie (fabularnie oznacza to, że wykonujemy mistrzowskie hartowane ostrze)
2. Wszystkie elementy wyposażenia można trzymać w plecaku na niebieskich slotach, o ile jest tam wolne miejsce. Wtedy nie możemy ich używać podczas walki, ale możemy nosić.
3. Nie da się przeskakiwać poziomów w pomieszczeniach bazy.
4 i 5. Nie trzeba być wtedy w bazie. Bohaterowie muszą być w bazie jedynie aby coś tam dostarczyć lub odebrać.
Golfang
Posty: 1982
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Golfang »

matio2007 pisze: 08 sty 2020, 08:12 Jedzenie zużywamy zawsze, gdy przechodzimy z lokacji do innej lokacji, nie tylko pomiędzy różnymi strefami. Tak samo upływają dni - nie tylko przy przechodzeniu pomiędzy strefami, ale również pomiędzy jakimikolwiek lokacjami.
Jedzenia nie zużywamy jedynie, kiedy poruszamy się wewnątrz jednej lokacji (np. wewnątrz New Jensen) pomiędzy poszczególnymi kartami miejsc (np. ze Świniarni na Główny Plac).
Ale to po czy m poznać jedną lokację? Czyli np New Jensen?
Rozumiem, że w strefie 1 New Jenses to inna lokalizacja niż przygodowa Tama czy Plantacja? Ale po czym dokładnie poznać?
----------------
10% flamberg.com.pl
Zolwik
Posty: 10
Rejestracja: 06 sty 2020, 11:22
Has thanked: 3 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Zolwik »

Karta lokacji ma tylko "główną" nazwę i czaszki a karta miejsca ma "główną" nazwę czyli nazwę lokacji plus nazwę miejsca. Np karta lokacji "New Jensen", karta miejsca "New Jensen" a zaraz pod dopisek "Targowisko".
Ookamiec
Posty: 3
Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:27

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Ookamiec »

Scenariusz Q35
Ile tur mają gracze? Nie jest to napisane, a od 4 tury mają się pojawiać kolejni wrogowie. Poza tym, żeby ściąć pleśniobulwe mogę być w miejscu i po prostu zużyć dwie akcje interakcji?? A jak zdecyduje się stanąć na polu z bulwą to wtedy nie tracę akcji i rzucam kością? Czy to ma być tak, że muszę być na polu z bulwą i albo użyć dwie akcje interakcji żeby bezpiecznie ściąć lub bez użycia akcji ale z ryzykiem?
Awatar użytkownika
Longinus997
Posty: 264
Rejestracja: 14 gru 2007, 03:14
Lokalizacja: Poznaniec
Has thanked: 1 time

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: Longinus997 »

Dzięki za odpowiedzi. Kolejne pytania.

1. Co ze stymulantami? Czy ich użycie wymaga akcji? Przewertowałem instrukcję i za cholerę nie potrafię znaleźć info na ten temat.
2. Do tej pory graliśmy tak, że jeśli na jednym polu jest paru bohaterów, to ataki wrogów na to pole są rozdzielne losowo między nich. Rozumiem, że to poprawne rozumowanie? Również nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji.
3. Graliśmy we czworo i dostaliśmy w krótkim czasie sporo jedzenia. Zabrakło żetonów, założyliśmy że można je zastąpić zastępczymi. Szkoda, że część z nich to nie 2/5 jak jest z ogniwami/doświadczeniem.
4. Wszystkie bronie, modyfikacje, sprzęt mają tyle żetonów i koniec? W czterech graczy, trochę nam stymulantów zabrakło po jednym zadaniu :D

Na marginesie dodam, że żołnierz i jego maczeta są wszechmocne na początku gry :D Ciekawe jak będzie potem.
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: matio2007 »

Ookamiec pisze: 09 sty 2020, 19:25 Scenariusz Q35
Ile tur mają gracze? Nie jest to napisane, a od 4 tury mają się pojawiać kolejni wrogowie. Poza tym, żeby ściąć pleśniobulwe mogę być w miejscu i po prostu zużyć dwie akcje interakcji?? A jak zdecyduje się stanąć na polu z bulwą to wtedy nie tracę akcji i rzucam kością? Czy to ma być tak, że muszę być na polu z bulwą i albo użyć dwie akcje interakcji żeby bezpiecznie ściąć lub bez użycia akcji ale z ryzykiem?
Gracze nie są ograniczeni liczbą tur, misja trwa do momentu, aż gracze nie zdecydują o ucieczce.
Aby ściąć pleśniobulwę należy wykonać 1 z 2 czynności:
- bohater po znalezieniu się na polu z rośliną, wykonuje 2 Akcje Interakcji
- bohater po znalezieniu się na polu z rośliną, nie wykonuje żadnej Akcji Interakcji, ścina roślinę i wykonuje rzut kością

np. 1 Akcja - Ruch na pole z rośliną. 2 Akcja - Interakcja. 3 Akcja - Interakcja i ścięcie rośliny.
lub 1 Akcja - Ruch na pole z rośliną i ścięcie rośliny od razu (wymagany rzut kością na zranienie).
Longinus997 pisze: 10 sty 2020, 15:51 1. Co ze stymulantami? Czy ich użycie wymaga akcji? Przewertowałem instrukcję i za cholerę nie potrafię znaleźć info na ten temat.
2. Do tej pory graliśmy tak, że jeśli na jednym polu jest paru bohaterów, to ataki wrogów na to pole są rozdzielne losowo między nich. Rozumiem, że to poprawne rozumowanie? Również nie znalazłem odpowiedzi w instrukcji.
3. Graliśmy we czworo i dostaliśmy w krótkim czasie sporo jedzenia. Zabrakło żetonów, założyliśmy że można je zastąpić zastępczymi. Szkoda, że część z nich to nie 2/5 jak jest z ogniwami/doświadczeniem.
4. Wszystkie bronie, modyfikacje, sprzęt mają tyle żetonów i koniec? W czterech graczy, trochę nam stymulantów zabrakło po jednym zadaniu :D

Na marginesie dodam, że żołnierz i jego maczeta są wszechmocne na początku gry :D Ciekawe jak będzie potem.
1. Użycie stymulantów nie wymaga użycia Akcji - wszystkie przedmioty tego wymagające są wymienione w instrukcji.
2. Należy postępować tak samo, jak w przypadku bohaterów znajdujących się na innych polach czyli:
"Jeżeli większa liczba bohaterów znajduje się w tej samej odległości, celem ataku staje się ten, który posiada najmniejszą liczbę Kości Obrony wobec wykonywanego ataku. Jeżeli nadal nie da się ustalić bohatera będącego celem, należy wybrać go losowo."
3. Żetony można zastąpić innymi znacznikami w razie potrzeby. Pamiętajcie, że tracimy je zawsze przy ruchu pomiędzy dwoma dowolnymi lokacjami (wtedy upływa dzień).
4. Tak, jeżeli skończą się żetony wyposażenia, nie można dobrać nowych. To jest postapokaliptyczny świat, w którym nie pozostało wiele dóbr :)

Maczeta + żołnierz to jest solidna podstawa na początku, ale w miarę upływu czasu (przynajmniej w grach testowych) broń biała traci swoją przewagę, a zyskuje broń dystansowa.
Awatar użytkownika
awawa
Posty: 1101
Rejestracja: 02 paź 2014, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 43 times
Been thanked: 38 times

Re: Łowcy (The Hunters) A.D. 2114 (Mateusz Albricht)

Post autor: awawa »

Przy graniu wyszła nam jedna zagwozdka z kartą 014 (chyba plac parkingowy), która każe wyłożyć pod 406 kartę 006...tyle że ta karta już tam była wcześniej i została wypełniona. Czy na pewno o nią chodziło? Poza tym bardzo przyjemnie się grało i jestem bardzo zadowolony z tego tytułu :)
Granie na Bemowie
ODPOWIEDZ