Anno Domini 1666

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 187 times

Anno Domini 1666

Post autor: Błysk »

Cóż... Zacznę wątek.

Ma ktoś pewność jak działa Boruta na specjalnych zasadach wystawienia dla Rzeczypospilitej? Chodzi konkretnie o to, że zaczyna z 9pkt "życia", ale czy traci 1 co turę za to, że jest zmaterializowany?
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: Quba40 »

Błysk pisze: 04 sty 2020, 00:26 Cóż... Zacznę wątek.

Ma ktoś pewność jak działa Boruta na specjalnych zasadach wystawienia dla Rzeczypospilitej? Chodzi konkretnie o to, że zaczyna z 9pkt "życia", ale czy traci 1 co turę za to, że jest zmaterializowany?
Zdecydowanie traci co turę 1 punkt, wystawiając tak mocną postać za 6 punktów muszą być jakieś ograniczenia. Jednym słowem masz 9 tur na użycie go - chyba że w międzyczasie otrzyma jakąś ranę to tych tur może być mniej.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: Quba40 »

Zastanawiam się czy otwarcie zamkniętych drzwi nic nie kosztuje czy jest to akcja prosta. Nigdzie w instrukcji nie mogłem tego znaleźć.
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 102 times
Been thanked: 23 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: ram »

Otwieranie / zamykanie drzwi (jeśli nie są zaryglowane) - koszt 1PR. Manewry - strona 20 instrukcji.
I karta pomocy ;) - tabela ruch, najczęstsze manewry.

edit.

Też mam pytanie - jak to wygląda przy remisie w walce wręcz i braku miejsca na wycofanie.
W instrukcji (podkreślenie moje):
Jeśli walka była nierozstrzygnięta, obydwaj walczący muszą się wycofać jeśli mają taką możliwość, zaczynając od gracza nieposiadającego inicjatywy.
Co jeśli walczący bez inicjatywy może się wycofać (i robi to), a drugi z walczących nie ma miejsca - musi testować Krzepę?
47
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: Quba40 »

ram pisze: 12 sty 2020, 19:43 Otwieranie / zamykanie drzwi (jeśli nie są zaryglowane) - koszt 1PR. Manewry - strona 20 instrukcji.
I karta pomocy ;) - tabela ruch, najczęstsze manewry.

edit.

Też mam pytanie - jak to wygląda przy remisie w walce wręcz i braku miejsca na wycofanie.
W instrukcji (podkreślenie moje):
Jeśli walka była nierozstrzygnięta, obydwaj walczący muszą się wycofać jeśli mają taką możliwość, zaczynając od gracza nieposiadającego inicjatywy.
Co jeśli walczący bez inicjatywy może się wycofać (i robi to), a drugi z walczących nie ma miejsca - musi testować Krzepę?
Dzięki, na szybko nie mogłem tego znaleźć, a karta pomocy przez to, że nie zawiera wielu istotnych informacji wydała mi się mało pomocna :)

Wg. mnie nie będzie testował Krzepy ponieważ nie jest z nikim w zwarciu, gdyby natomiast jeszcze był z kimś w zwarciu to powinien testować - tak na chłopski rozum ;)
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 102 times
Been thanked: 23 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: ram »

Nie mogę znaleźć dokładnej zasady - czy ręka startowa to liczba kart dobieranych w fazie kart?
47
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: Nidhogg »

Quba40 pisze: 13 sty 2020, 11:22
ram pisze: 12 sty 2020, 19:43 Też mam pytanie - jak to wygląda przy remisie w walce wręcz i braku miejsca na wycofanie.
W instrukcji (podkreślenie moje):
Jeśli walka była nierozstrzygnięta, obydwaj walczący muszą się wycofać jeśli mają taką możliwość, zaczynając od gracza nieposiadającego inicjatywy.
Co jeśli walczący bez inicjatywy może się wycofać (i robi to), a drugi z walczących nie ma miejsca - musi testować Krzepę?
Wg. mnie nie będzie testował Krzepy ponieważ nie jest z nikim w zwarciu, gdyby natomiast jeszcze był z kimś w zwarciu to powinien testować - tak na chłopski rozum ;)
Według zasad nie będzie testował krzepy nawet jak postać gracza nie posiadającej inicjatywy się nie wycofa. Na stronie 29 instrukcji jest opisane że jeśli przegrywający nie ma się gdzie wycofać to wygrany jak się nie wycofa to może zmusić przeciwnika to testu krzepy. W razie remisu nie ma wygrywającego i przegranego więc ta zasada nie może zostać użyta.

ram pisze: 21 lut 2020, 19:04 Nie mogę znaleźć dokładnej zasady - czy ręka startowa to liczba kart dobieranych w fazie kart?
To zależy od scenariusza. W przygodowych masz napisane ile dobierasz kart w każdej turze, w bitewnych zależy to od konstrukcji bandy i ilości kart przy postaci i otrzymujesz to na początku starcia i co rundę. Jest ot opisane w księdze z scenariuszami w opisie konstruowania bandy.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 102 times
Been thanked: 23 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: ram »

Dzięki za zasady wycofania. Brak przegranego przy remisie = brak testu. Sensowne.

A co do kart. Chodzi mi o scenariusze przygodowe. Doczytałem i tak:
  • faza kart jest pomijana w pierwszej turze (instrukcja strona 8 ),
  • w scenariuszach z Krwawego Księżyca mam np. uwagę :
Każdy z graczy ciągnie na początek po 2 karty, a później po 2 karty co turę.
  • w podstawowych scenariuszach natomiast np.
Gracze dociągają po dwie karty w fazie kart.
Wydaje mi się, że w podstawowych scenariuszach zabrakło tego "x kart na początek".
47
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: Nidhogg »

Według zasad nie zaczynasz z kartami na ręku.
Gdyż scenariusz tego nie określa, a pierwsza faza kart (ta w 1 turze) jest pomijana.

Według FAQ z 27.02 faza kart jest wykonywana zawsze nawet w pierwszej turze.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 102 times
Been thanked: 23 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: ram »

W scenariuszach z Krwawego Księżyca masz karty na początku. W przykładowej rozgrywce na kanale Trolli, gracze też zaczynali z kartami (fakt, nie były to ostateczne zasady).
Na stronie 11 instrukcji: "Gracze dobierają pewną liczbę kart na początku gry".

edit. No i wszystko jasne :) Dzięki.
A gdzie zamieszczono to faq?
47
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: Nidhogg »

Na fb: https://www.facebook.com/groups/143992249471895/ w plikach, aby je pobrać musisz niestety mieć konto na fb.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
ram
Posty: 201
Rejestracja: 29 lis 2005, 16:07
Has thanked: 102 times
Been thanked: 23 times

Re: Anno Domini 1666

Post autor: ram »

Dzięki raz jeszcze.
47
ODPOWIEDZ