Chyba nie było jeszcze tematu dotyczącego tej gry.
Pojawiło się kilka wątpliwości, niektóre udało się już wyjaśnić:
1) Postać mgły ("W tej turze, zamiast przemieszczania, możesz teleportować się w dowolnym kierunku do najbliższej studni.). Co z polowaniem po takim ruchu? Czy można i za ile? Według BGG https://boardgamegeek.com/thread/291170 ... t-question możemy polować i mamy do wykorzystania całą szybkość z danej tury - w końcu nie wykonujemy w niej normalnego ruchu, więc nic nie zużywamy.
2) Kolejność akcji w turze - po przeczytaniu instrukcji zrozumiałem, że zawsze musi to wyglądać następująco: ruch (opcjonalny) - efekt pola (jeśli jest) - polowanie (opcjonalne). Wywołało to pewne wątpliwości, związane z polami na planszy, pozwalającymi na pochłonięcie ofiar pasującego koloru (dopisek, że można pochłonąć upolowane w tej turze ofiary - ale przecież jeszcze polowania nie było). Według autora jedyny warunek jest taki, że ruch wykonujemy najpierw. Akcje pola i polowania rozpatrujemy w dowolnej kolejności (BGG: https://boardgamegeek.com/thread/277453 ... -any-order). Po ponownym przeczytaniu instrukcji - jest to możliwa interpretacja, ale nie jest to napisane jednoznacznie.
3) Zadania typu "gracz z najmniejszą liczbą punktów przed podliczeniem zadań" a wampiry, które spaliło słońce - według https://boardgamegeek.com/thread/288276 ... -sun-count wampiry, które zostały spalone na popiół nie są uwzględniane w takich zadaniach. Tutaj jeszcze potwierdził to autor (chociaż poniżej jest też dobry kontrargument): https://boardgamegeek.com/thread/277445 ... re-mission
A wątpliwości, które dalej mam:
4) Ofiary z dopiskiem "Gdy upolujesz tę kartę, możesz pochłonąć 1 kartę ze swojej strefy gry lub stosu kart odrzuconych". Czy w momencie rozpatrywania tego efektu, ta karta jest już w stosie kart odrzuconych i może pochłonąć samą siebie?
5) Zasady ruchu. W instrukcji stoi "(...) by przemieścić swojego wampira w jednym kierunku. Można zmienić ścieżki, gdy trafia się na rozstaje (...)" tę część rozumiem, że cały ruch powinien być albo w stronę labiryntu, albo w stronę zamczyska. Oczywiście można po drodze zmienić ścieżkę (droga/tory/żegluga). Ale zaraz po tym jest napisane "ale nie można poruszyć się do przodu, a następnie wycofać w obrębie tej samej ścieżki". A co, jeśli pójdziemy do przodu (np. w stronę labiryntu) jedną ścieżką, dojdziemy do rozstaja i chcielibyśmy wrócić (w stronę zamczyska) inną ścieżką? Np. pójść trochę dalej drogą, żeby na rozstaju przejść na tory i zacząć się cofać do zamku, zbierając przy tym skrzynie skarbów?
I jeszcze może napiszę kilka rzeczy, które łatwo przeoczyć / zapomnieć
1) Wampiry nie zaczynają fizycznie na rysunku zamku a na studni tuż przy nim. Powrót do tej studni też jest równoznaczny z powrotem do zamku.
2) Na statkach nie można polować
3) Studnie pozwalają na dodatkowe polowanie (za bodajże 1)
4) W zamku nie można polować
5) na cmentarzu nie można polować na ludzi (czyli na chowańce i moce już tak)
Od Zmierzchu Do Świtu / The Hunger (Richard Garfield)
- Seraphic_Seal
- Posty: 1307
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 365 times
Od Zmierzchu Do Świtu / The Hunger (Richard Garfield)
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 lut 2020, 23:14
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Od Zmierzchu Do Świtu / The Hunger (Richard Garfield)
Instrukcja mówi, że gracz musi umieścić upolowane karty na swoim stosie kart odrzuconych. Wg. mnie karta z efektem, który opisujesz może pochłonąć samą siebie.Seraphic_Seal pisze: ↑08 wrz 2022, 21:11 A wątpliwości, które dalej mam:
4) Ofiary z dopiskiem "Gdy upolujesz tę kartę, możesz pochłonąć 1 kartę ze swojej strefy gry lub stosu kart odrzuconych". Czy w momencie rozpatrywania tego efektu, ta karta jest już w stosie kart odrzuconych i może pochłonąć samą siebie?
Jeśli w instrukcji stoi "w obrębie tej samej ścieżki" to wg. mnie skrzyżowanie zamyka tę ścieżkę i wtedy możesz zmienić zwrot i przykładowo zacząć wracać równoległą ścieżką (ale oczywiście nie tą samą).Seraphic_Seal pisze: ↑08 wrz 2022, 21:11 5) Zasady ruchu. W instrukcji stoi "(...) by przemieścić swojego wampira w jednym kierunku. Można zmienić ścieżki, gdy trafia się na rozstaje (...)" tę część rozumiem, że cały ruch powinien być albo w stronę labiryntu, albo w stronę zamczyska. Oczywiście można po drodze zmienić ścieżkę (droga/tory/żegluga). Ale zaraz po tym jest napisane "ale nie można poruszyć się do przodu, a następnie wycofać w obrębie tej samej ścieżki". A co, jeśli pójdziemy do przodu (np. w stronę labiryntu) jedną ścieżką, dojdziemy do rozstaja i chcielibyśmy wrócić (w stronę zamczyska) inną ścieżką? Np. pójść trochę dalej drogą, żeby na rozstaju przejść na tory i zacząć się cofać do zamku, zbierając przy tym skrzynie skarbów?
- Seraphic_Seal
- Posty: 1307
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 365 times
Re: Od Zmierzchu Do Świtu / The Hunger (Richard Garfield)
Tu akurat udało m się już dogrzebać, że według autora nie może pochłonąć samej siebie (https://boardgamegeek.com/thread/279471 ... ngus-cards). No i z tym umieszczaniem upolowanych kart na stosie kart odrzuconych to nie jest tak oczywiste. Bo co wykonujemy jako pierwsze? Efekt specjalny karty czy odłożenie na stos kart odrzuconych? Jeśli upolowaliśmy kilka kart jednocześnie to odkładamy je na stos odrzuconych pojedynczo czy wszystkie razem? Od odpowiedzi na te pytania będzie zależeć, czy karty ""Gdy upolujesz tę kartę, możesz pochłonąć 1 kartę ze swojej strefy gry lub stosu kart odrzuconych" mogą pochłonąć inną kartę upolowaną razem z nimi. Bo czy ta inna karta już jest na stosie kart odrzuconych czy jeszcze np. w ręce gracza podczas aktywowania efektów?AdamKadmon pisze: ↑11 wrz 2022, 13:35Instrukcja mówi, że gracz musi umieścić upolowane karty na swoim stosie kart odrzuconych. Wg. mnie karta z efektem, który opisujesz może pochłonąć samą siebie.Seraphic_Seal pisze: ↑08 wrz 2022, 21:11 A wątpliwości, które dalej mam:
4) Ofiary z dopiskiem "Gdy upolujesz tę kartę, możesz pochłonąć 1 kartę ze swojej strefy gry lub stosu kart odrzuconych". Czy w momencie rozpatrywania tego efektu, ta karta jest już w stosie kart odrzuconych i może pochłonąć samą siebie?
Instrukcja nie mówi nic na ten temat. Jedyne co możemy tam znaleźć, że w przypadku polowania na kilku ludzi jednocześnie pierw zdobywamy punkty za wszystkich, a później wszystkich odkładamy na stos kart odrzuconych. Na podstawie tego moja robocza teza jest taka, że pierw aktywujemy efekty polowania wszystkich kart a dopiero potem wszystkie kładziemy na stos odrzuconych.
No właśnie można było to chyba lepiej w instrukcji sformułować, bo też myślę, że tak miało to brzmieć. W tej chwili pierwsze zdanie (według mnie mówi), że w jednej turze wszystkie pokonane pola powinny przybliżać nas albo do labiryntu, albo przybliżać nas do zamczyska. Fragment "ale nie można poruszyć się do przodu, a następnie wycofać w obrębie tej samej ścieżki" pojawił się chyba tylko po to, żeby uniemożliwić korzystanie z tego samego pola planszy kilka rund z rzędu (i ewentualnie uniemożliwić przeganianie wampirów w niektórych przypadkach).AdamKadmon pisze: ↑11 wrz 2022, 13:35Jeśli w instrukcji stoi "w obrębie tej samej ścieżki" to wg. mnie skrzyżowanie zamyka tę ścieżkę i wtedy możesz zmienić zwrot i przykładowo zacząć wracać równoległą ścieżką (ale oczywiście nie tą samą).Seraphic_Seal pisze: ↑08 wrz 2022, 21:11 5) Zasady ruchu. W instrukcji stoi "(...) by przemieścić swojego wampira w jednym kierunku. Można zmienić ścieżki, gdy trafia się na rozstaje (...)" tę część rozumiem, że cały ruch powinien być albo w stronę labiryntu, albo w stronę zamczyska. Oczywiście można po drodze zmienić ścieżkę (droga/tory/żegluga). Ale zaraz po tym jest napisane "ale nie można poruszyć się do przodu, a następnie wycofać w obrębie tej samej ścieżki". A co, jeśli pójdziemy do przodu (np. w stronę labiryntu) jedną ścieżką, dojdziemy do rozstaja i chcielibyśmy wrócić (w stronę zamczyska) inną ścieżką? Np. pójść trochę dalej drogą, żeby na rozstaju przejść na tory i zacząć się cofać do zamku, zbierając przy tym skrzynie skarbów?
A wystarczyło napisać "W danej turze, w obrębie jednej ścieżki można poruszać się tylko w jednym kierunku. Na rozstajach można zmienić ścieżkę (i ewentualnie kierunek - jeśli faktycznie można poruszyć się tak jak wcześniej pisałem).".
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.