Tobie, zamiast czytać instrukcje, polecam znaleźć w słowniku "sarkazm". Poszukać gdzieś w szafie poczucia humoru również.Amenhotep pisze:Cała reszta natomiast , zaśmieca to forum zbędnymi pytaniami , na które każdy sam może sobie znaleźć odpowiedź, poza nielicznymi przypadkami ( np. Robinson ).Brylantino pisze:Tylko słabeusze czytają instrukcję
Ghost Stories - pytania i wątpliwości
- Brylantino
- Posty: 1378
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Ghost Stories
- Amenhotep
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Ghost Stories
Nie interesuje mnie sarkazm , a fakty. Skoro tak lubisz sarkazm, załóż jakąś grupę kabaretowąBrylantino pisze:Tobie, zamiast czytać instrukcje, polecam znaleźć w słowniku "sarkazm". Poszukać gdzieś w szafie poczucia humoru również.Amenhotep pisze:Cała reszta natomiast , zaśmieca to forum zbędnymi pytaniami , na które każdy sam może sobie znaleźć odpowiedź, poza nielicznymi przypadkami ( np. Robinson ).Brylantino pisze:Tylko słabeusze czytają instrukcję
- Brylantino
- Posty: 1378
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Ghost Stories
nie powiem, że granie bez instrukcji np. w dobble tworzyło fajne kreatywne pomysły na to jak te karty poukładać żeby było fajnieBrylantino pisze:Tylko słabeusze czytają instrukcję
Natomiast ja zauważyłem, że po kilku grach już bez zaglądania do instrukcji warto ją przeczytać jeszcze raz, bo może akurat nasz utarty schemat rozgrywek nie jest taki jaki miał być i coś robimy źle . Tak miałem ze znacznikami mocy. Zastanawiało mnie czy mogę skorzystać z mocy środkowego pola i zabrać te znaczniki (a jeśli tak to ile) w jednej i tej samej turze. Ten diagram wyjaśnił że można
- Brylantino
- Posty: 1378
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Ghost Stories
Dzisiaj wygrałem pierwszy raz w Ghost Stories i tutaj pytanie: czy inkarnacje Wu-Fenga możemy zniszczyć czarownikiem? Jakoś nie doszukałem się w instrukcji informacji, że jest to zabronione, ale może coś mi umknęło...
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Ghost Stories
Na kafelku Czarnoksiężnika jest ikonka, że nie można zabić Wu-Fenga przy jego pomocy! A instrukcja mówi, że "Na inkarnacje nie mają wpływy ani żeton Chata Czarownika ani figurki Buddy." Koniec strony 7 i początek 8 (w wersji polskiej), podrozdział Inkarnacje Wu-Fenga
Re: Ghost Stories
+1 potwierdzam Jedynie można go zabić kośćmi i żetonami Tao. Dlatego ważne jest, aby wszyscy stali na tym samym polu podczas egzorcyzmu, aby korzystać ze wszystkich Tao jakie uzbierali gracze podczas grydonmakaron pisze:Na kafelku Czarnoksiężnika jest ikonka, że nie można zabić Wu-Fenga przy jego pomocy! A instrukcja mówi, że "Na inkarnacje nie mają wpływy ani żeton Chata Czarownika ani figurki Buddy." Koniec strony 7 i początek 8 (w wersji polskiej), podrozdział Inkarnacje Wu-Fenga
- Brylantino
- Posty: 1378
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
- Amenhotep
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Ghost Stories
Ten się śmieje , kto się śmieje ostatni. Teraz wyszło szydło z worka , i sarkazm w tej sytuacji jest przezabawny. To , że czarownikiem nie można zniszczyć inkarnacji Wu-fenga to PODSTAWOWA zasada tej gry.Brylantino pisze:Tobie, zamiast czytać instrukcje, polecam znaleźć w słowniku "sarkazm". Poszukać gdzieś w szafie poczucia humoru również.Amenhotep pisze:Cała reszta natomiast , zaśmieca to forum zbędnymi pytaniami , na które każdy sam może sobie znaleźć odpowiedź, poza nielicznymi przypadkami ( np. Robinson ).Brylantino pisze:Tylko słabeusze czytają instrukcję
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Ghost Stories
Czy ja wiem czy taka podstawowa... większość gier kończy się przed wyjściem inkarnacji, zasady jej dotyczące to takie smaczki na koniec gry
- Amenhotep
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Ghost Stories
Podstawowa , przytaczana kilka razy w instrukcji. Zaznaczona specjalną ikonką w kilku miejscach , w tym na czarodzieju. Gdyby pokonanie Wu-fenga było takie proste , gra była by słaba.
- Brylantino
- Posty: 1378
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Ghost Stories
Ojej normalnie straszne, czujesz się już lepiej?Amenhotep pisze: Ten się śmieje , kto się śmieje ostatni. Teraz wyszło szydło z worka , i sarkazm w tej sytuacji jest przezabawny. To , że czarownikiem nie można zniszczyć inkarnacji Wu-fenga to PODSTAWOWA zasada tej gry.
EDIT: Tak jest w paru miejscach, że zaraz po tej grze specjalnie zajrzałem do instrukcji, gdyż mi też coś nie pasowało, że poszło tak łatwo, ale takowej informacji nie znalazłem, stąd zapytałem tutaj. Mam lepsze zajęcia, aniżeli wertować parę stron kilkanaście razy, zwłaszcza kiedy, w każdej możliwej recenzji GS widnieje wpis, iż instrukcja jest bardzo słabo napisana i ciężko jest w niej coś znaleźć konkretnego.
Re: Ghost Stories
Mam parę pytań po przeczytaniu polskiej instrukcji:
1. Napisano, aby każdy gracz wział (...) znacznik Tao w swoim kolorze, 1 czarny zncznik Tao. Patrząc jednak na przykładową planszę na 2 stronie nie widzę aby gdziekolwiek były rozdane graczom czarne znaczniki...
2. Napisano że gracz moze dokonać egzorcyzmów 2 duchów (będąc na rogu planszy) ale musi przy żucie kościa wyrzucić tak aby uzyskac wynik wystaczający do pokoanania odporności obu duchów. Co jeśli wyrzucił tak że może pokonac tylko jednego? Czy działą tu zasada wszystko albo nic, czy też jeden duch zostanie pokonany?
3. Na początku instrukcji podano ze gra konczy porażką jak 4 lokacje w wiosce są nawiedzone. Pod koniec instrukcji natomiast jest mowa o porażce kiedy 3 lokacje sa nawiedzone. To ile w końcu ma ich być?
1. Napisano, aby każdy gracz wział (...) znacznik Tao w swoim kolorze, 1 czarny zncznik Tao. Patrząc jednak na przykładową planszę na 2 stronie nie widzę aby gdziekolwiek były rozdane graczom czarne znaczniki...
2. Napisano że gracz moze dokonać egzorcyzmów 2 duchów (będąc na rogu planszy) ale musi przy żucie kościa wyrzucić tak aby uzyskac wynik wystaczający do pokoanania odporności obu duchów. Co jeśli wyrzucił tak że może pokonac tylko jednego? Czy działą tu zasada wszystko albo nic, czy też jeden duch zostanie pokonany?
3. Na początku instrukcji podano ze gra konczy porażką jak 4 lokacje w wiosce są nawiedzone. Pod koniec instrukcji natomiast jest mowa o porażce kiedy 3 lokacje sa nawiedzone. To ile w końcu ma ich być?
Re: Ghost Stories
1. Nie patrz na rysunek. na najsłabszym poziomie trudności każdy gracz zaczyna dodatkowo z czarnym znacznikiem a na wyższych już tego bonusu nie ma, więc obrazek mógł dotyczyć innego poziomu trudnościKarit pisze:Mam parę pytań po przeczytaniu polskiej instrukcji:
1. Napisano, aby każdy gracz wział (...) znacznik Tao w swoim kolorze, 1 czarny zncznik Tao. Patrząc jednak na przykładową planszę na 2 stronie nie widzę aby gdziekolwiek były rozdane graczom czarne znaczniki...
2. Napisano że gracz moze dokonać egzorcyzmów 2 duchów (będąc na rogu planszy) ale musi przy żucie kościa wyrzucić tak aby uzyskac wynik wystaczający do pokoanania odporności obu duchów. Co jeśli wyrzucił tak że może pokonac tylko jednego? Czy działą tu zasada wszystko albo nic, czy też jeden duch zostanie pokonany?
3. Na początku instrukcji podano ze gra konczy porażką jak 4 lokacje w wiosce są nawiedzone. Pod koniec instrukcji natomiast jest mowa o porażce kiedy 3 lokacje sa nawiedzone. To ile w końcu ma ich być?
2. Zawsze kiedy rzucasz kością aby egzorcyzmować i wynik rzutu + dodanie żetonów pozwala na egzorcyzm musisz egzorcyzmować ducha
3. Na najprostszym poziomie trudności przegrywa się gdy dowolna czwarta lokacja w wiosce zostaje naweidzona, lub gdy 3 lokacje w linii są nawiedzone i duch nawiedziłby "czwartą" w linii.
Mam nadzieję, że wszystko będzie jasne
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Ghost Stories
Dodam, że możesz pokonać tylko jednego ducha, jeżeli nie masz możliwości egzorcyzmować obu.Misio205 pisze:2. Zawsze kiedy rzucasz kością aby egzorcyzmować i wynik rzutu + dodanie żetonów pozwala na egzorcyzm musisz egzorcyzmować duchaKarit pisze: 2. Napisano że gracz moze dokonać egzorcyzmów 2 duchów (będąc na rogu planszy) ale musi przy żucie kościa wyrzucić tak aby uzyskac wynik wystaczający do pokoanania odporności obu duchów. Co jeśli wyrzucił tak że może pokonac tylko jednego? Czy działą tu zasada wszystko albo nic, czy też jeden duch zostanie pokonany?
- Amenhotep
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Ghost Stories
Nic nie musisz. Jeśli wynik rzutu kośćmi nie pozwala egzorcyzmować , a posiadasz znaczniki w kolorze ducha którego egzorcyzmujesz , możesz ich użyć , i dodać do wyniku rzutu ale nie musisz. Po prostu uznajesz , że egzorcyzm się nie udał, i tyle. Oszczędzasz sobie tym samym znaczniki , aby użyć ich później , gdy będą być może bardziej potrzebne.
2. Zawsze kiedy rzucasz kością aby egzorcyzmować i wynik rzutu + dodanie żetonów pozwala na egzorcyzm musisz egzorcyzmować ducha
Możesz sobie wybrać , którego z 2 duchów pokonujesz , jeśli nie możesz obu.
Re: Ghost Stories
W porządku, masz rację Ale jeżeli samymi kośćmi jesteś w stanie przynajmniej jednego ducha wyegzorcyzmować to musisz to zrobić, prawda?Amenhotep pisze:Nic nie musisz. Jeśli wynik rzutu kośćmi nie pozwala egzorcyzmować , a posiadasz znaczniki w kolorze ducha którego egzorcyzmujesz , możesz ich użyć , i dodać do wyniku rzutu ale nie musisz. Po prostu uznajesz , że egzorcyzm się nie udał, i tyle. Oszczędzasz sobie tym samym znaczniki , aby użyć ich później , gdy będą być może bardziej potrzebne.
2. Zawsze kiedy rzucasz kością aby egzorcyzmować i wynik rzutu + dodanie żetonów pozwala na egzorcyzm musisz egzorcyzmować ducha
Możesz sobie wybrać , którego z 2 duchów pokonujesz , jeśli nie możesz obu.
- Amenhotep
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Ghost Stories
Dokładnie takMisio205 pisze:W porządku, masz rację Ale jeżeli samymi kośćmi jesteś w stanie przynajmniej jednego ducha wyegzorcyzmować to musisz to zrobić, prawda?Amenhotep pisze:Nic nie musisz. Jeśli wynik rzutu kośćmi nie pozwala egzorcyzmować , a posiadasz znaczniki w kolorze ducha którego egzorcyzmujesz , możesz ich użyć , i dodać do wyniku rzutu ale nie musisz. Po prostu uznajesz , że egzorcyzm się nie udał, i tyle. Oszczędzasz sobie tym samym znaczniki , aby użyć ich później , gdy będą być może bardziej potrzebne.
2. Zawsze kiedy rzucasz kością aby egzorcyzmować i wynik rzutu + dodanie żetonów pozwala na egzorcyzm musisz egzorcyzmować ducha
Możesz sobie wybrać , którego z 2 duchów pokonujesz , jeśli nie możesz obu.
Re: Ghost Stories
Witam, powtórze pytanie, które padło już w tym temacie, ale pozostało bez odpowiedzi, a mianowicie dotyczące kart czarnych duchów z tarczą (gdyż rysunek przy nich jest inny niż przy duchach kolorowych) i nie jest takowy opisany w instukcji. Narazie grałem tak jakby to była tarcza tak jak przy duchach kolorowych i traktowałem to jako błąd ilustracyjny ale chciałbym się upewnić czy tak imo jest.
Drugie pytanie mam dotyczące duchów też czarnych z nawiedzeniem, które teoretycznie stawia się na przeciwko tego miejsca, którego kładziemy ducha. Na którym miejscu go dokładnie kładziemy (ja kładłem zawsze na pole przed nawiedzeniem, to znaczy, że musiałem się w dwu osobowej rozgrywce pozbyć tym taoistą inaczej nawiedzał), po drugie tego ducha kładziemy tylko tam, a na czarnej karcie nie kładziemy ducha już? I co by było, gdyby na przeciwko już był nawiedzający duch i nie można by go położyć. Pozdrawiam.
Drugie pytanie mam dotyczące duchów też czarnych z nawiedzeniem, które teoretycznie stawia się na przeciwko tego miejsca, którego kładziemy ducha. Na którym miejscu go dokładnie kładziemy (ja kładłem zawsze na pole przed nawiedzeniem, to znaczy, że musiałem się w dwu osobowej rozgrywce pozbyć tym taoistą inaczej nawiedzał), po drugie tego ducha kładziemy tylko tam, a na czarnej karcie nie kładziemy ducha już? I co by było, gdyby na przeciwko już był nawiedzający duch i nie można by go położyć. Pozdrawiam.
- Amenhotep
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
Re: Ghost Stories
1. Jest dokładnie tak samo jak z każdym innym duchem z tarczą. Kości Tao nie działają. Krąg modlitewny , znaczniki Tao, Budda , Czarownik - działają.Faziee pisze:Witam, powtórze pytanie, które padło już w tym temacie, ale pozostało bez odpowiedzi, a mianowicie dotyczące kart czarnych duchów z tarczą (gdyż rysunek przy nich jest inny niż przy duchach kolorowych) i nie jest takowy opisany w instukcji. Narazie grałem tak jakby to była tarcza tak jak przy duchach kolorowych i traktowałem to jako błąd ilustracyjny ale chciałbym się upewnić czy tak imo jest.
Drugie pytanie mam dotyczące duchów też czarnych z nawiedzeniem, które teoretycznie stawia się na przeciwko tego miejsca, którego kładziemy ducha. Na którym miejscu go dokładnie kładziemy (ja kładłem zawsze na pole przed nawiedzeniem, to znaczy, że musiałem się w dwu osobowej rozgrywce pozbyć tym taoistą inaczej nawiedzał), po drugie tego ducha kładziemy tylko tam, a na czarnej karcie nie kładziemy ducha już? I co by było, gdyby na przeciwko już był nawiedzający duch i nie można by go położyć. Pozdrawiam.
2. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie , trochę niezrozumiale napisałeś. Może ujmę to tak... Trafił Ci się duch czarny, więc kładziesz go na swojej planszy, o ile to możliwe. Jest to duch z nawiedzaniem , zatem kładziesz figurkę ducha na tej karcie czarnego ducha. W następnej Twojej kolejce jako pierwsza jest faza Jing , czyli duch przesuwa się na kolejne pole na kamieniu. Jeśli go nie pokonasz w swojej fazie Jang , w następnej fazie Jing duch znów przesunie się na kolejne pole , i nawiedzi wioskę. Następnie znów powróci na kartę ducha, i cykl zacznie się od nowa.
Re: Ghost Stories
Mam wrażenie, że chodzi o duchy posiadające na lewym kamieniu taki symbol:
Gdy taki duch wchodzi do gry, zamiast stawiać figurkę na karcie, stawia się ja na pierwszym polu (tak jakby już raz się aktywował). I tyle, dalej wszystko działa już po staremu.
Gdy taki duch wchodzi do gry, zamiast stawiać figurkę na karcie, stawia się ja na pierwszym polu (tak jakby już raz się aktywował). I tyle, dalej wszystko działa już po staremu.
Re: Ghost Stories
Przepraszam, ale ja w instrukcji takiego zapisu nie znajduję - chodzi o znacznik w kolorze czarnym dla każdego.Karit pisze:Mam parę pytań po przeczytaniu polskiej instrukcji:
1. Napisano, aby każdy gracz wział (...) znacznik Tao w swoim kolorze, 1 czarny zncznik Tao. Patrząc jednak na przykładową planszę na 2 stronie nie widzę aby gdziekolwiek były rozdane graczom czarne znaczniki...
Patrzę na obecnie dostępną instrukcję na stronie rebela, a do mojej gry jest załączona identyczna.
Re: Ghost Stories
hmmm to bardzo ciekawe. Wyglada jak by ktos wycial w tej instrukcji ten fragment o czarnym znaczniku Tao... No to teraz juz nie wiem czy mam to brac czy nie ??Maddas pisze:Przepraszam, ale ja w instrukcji takiego zapisu nie znajduję - chodzi o znacznik w kolorze czarnym dla każdego.Karit pisze:Mam parę pytań po przeczytaniu polskiej instrukcji:
1. Napisano, aby każdy gracz wział (...) znacznik Tao w swoim kolorze, 1 czarny zncznik Tao. Patrząc jednak na przykładową planszę na 2 stronie nie widzę aby gdziekolwiek były rozdane graczom czarne znaczniki...
Patrzę na obecnie dostępną instrukcję na stronie rebela, a do mojej gry jest załączona identyczna.