Ekonomia/euro w klimacie SF
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Ekonomia/euro w klimacie SF
Siemka Dobre Dusze
Macie jakieś pomysły na w/w gry? Znam Duck Dealera...
I nie biega mi to o gierki w stylu Galaxy Trucker ale takie troszkę poważniejsze
Pozdrawiam
Ryu
Edit: Eclipse do w/w się nie zalicza
Macie jakieś pomysły na w/w gry? Znam Duck Dealera...
I nie biega mi to o gierki w stylu Galaxy Trucker ale takie troszkę poważniejsze
Pozdrawiam
Ryu
Edit: Eclipse do w/w się nie zalicza
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
Hej,
Gdzieś w jakimś podcaście słyszałem o grze z "serii 18xx" osadzonej w klimatach kosmicznych. O ile pamięć mnie nie myli współ-autorem był autor RftG. (znalazłem nawet: BGG).
Ten sam autor ma trochę prostszą grę w tym samym temacie: starship merchants.
Być może niedawno wydane Merchants of Venus (pick-up-and-deliver w kosmosie) spełni Twoje oczekiwania, choć podobno ma sporo losowych elementów, których niektórzy nie tolerują w Euro. Zresztą Duck Dealer jest podobno oparta na tej grze (wyrzucono losowość).
Gdzieś w jakimś podcaście słyszałem o grze z "serii 18xx" osadzonej w klimatach kosmicznych. O ile pamięć mnie nie myli współ-autorem był autor RftG. (znalazłem nawet: BGG).
Ten sam autor ma trochę prostszą grę w tym samym temacie: starship merchants.
Być może niedawno wydane Merchants of Venus (pick-up-and-deliver w kosmosie) spełni Twoje oczekiwania, choć podobno ma sporo losowych elementów, których niektórzy nie tolerują w Euro. Zresztą Duck Dealer jest podobno oparta na tej grze (wyrzucono losowość).
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
- garg
- Posty: 4470
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1423 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
Star Trek: Catan lub Starfarers of Catan?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
Poszperam na BGG i przejrzę forum wszystkie propozycje wieczorkiem
Na szybko w Alien F. widziałem kostki.... i karty EN...
No nic jak znajdę tłumaczenie kart to jeszcze luz ale jak kostki będą decydowały o zabij/nie zabij to lipa
Losowości mówimy NIE
Na szybko w Alien F. widziałem kostki.... i karty EN...
No nic jak znajdę tłumaczenie kart to jeszcze luz ale jak kostki będą decydowały o zabij/nie zabij to lipa
Losowości mówimy NIE
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
Apropo AF kostki dzialaja tu inaczej, a co do kart jest wersja PL.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934
Kolekcja
—Atatürk 1934
Kolekcja
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
Dokładnie takie kostki mi nie przeszkadzają. W Zamkach B. jest podobnieTrolliszcze pisze:W Troyes też są kostki, a widzę, że wystawiłeś wysoką ocenę.
W Eclipse już mnie drażniły... Więc będę dobrej myśli z AF
- idha
- Posty: 404
- Rejestracja: 04 sty 2009, 00:17
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 36 times
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
To może Colonies? Dla mnie to czyste euro w klimatach s-f (inaczej bym nie przełknęła, bo od tematyki kosmosu itp. bardziej nie lubię tylko Dzikiego Zachodu).
Wprawdzie jest tu losowość, ale została wprowadzana przez karty wydarzeń, rozpatrywanych na początku rund. Każdy gracz wybiera jedną kartę wydarzeń, która potem tworzy stos (więc znamy co najmniej 1 wydarzenie), a poza tym nad wydarzeniami głosujemy. Mogą więc mieć na nas pozytywny wpływ albo negatywny, ale to zależy od graczy. Innych elemetów losowosowych brak.
W swojej rundzie każdy gracz ma 3 akcje, które może wykorzystać wykonując 1 z 6 typów akcji (rozwój technologii oraz 5 akcji powiązanych z posczególnymi rodzajami technologii). Stopień ich przydatności zależy oczywiście od sytuacji na planszy oraz od tego, jak w poprzednich rundach rozwinęliśmy technologię ułatwiającą korzystanie z danego typu akcji. Z kolei rozwój technologii wymaga od nas wydawania surówców, ktore pozyskujemy rozwijając handel między graczami, własną produkcję czy też możliwość kupna surowców na rynku (o ile ktos je wcześniej sprzedał). Generlanie zależności w tej grze jest od cholery i trochę.
Gra jest ciekawa, ale z czystym sumieniem będę mogła polecić, jeśli wreszcie zagram w pełnym składzie - wydawałoby się - najsłabszą planetą (choć ostatnio mój luby grając nią przegrał ze mną na remisie, rozstrzyganym poziomem technologicznym)
Wprawdzie jest tu losowość, ale została wprowadzana przez karty wydarzeń, rozpatrywanych na początku rund. Każdy gracz wybiera jedną kartę wydarzeń, która potem tworzy stos (więc znamy co najmniej 1 wydarzenie), a poza tym nad wydarzeniami głosujemy. Mogą więc mieć na nas pozytywny wpływ albo negatywny, ale to zależy od graczy. Innych elemetów losowosowych brak.
W swojej rundzie każdy gracz ma 3 akcje, które może wykorzystać wykonując 1 z 6 typów akcji (rozwój technologii oraz 5 akcji powiązanych z posczególnymi rodzajami technologii). Stopień ich przydatności zależy oczywiście od sytuacji na planszy oraz od tego, jak w poprzednich rundach rozwinęliśmy technologię ułatwiającą korzystanie z danego typu akcji. Z kolei rozwój technologii wymaga od nas wydawania surówców, ktore pozyskujemy rozwijając handel między graczami, własną produkcję czy też możliwość kupna surowców na rynku (o ile ktos je wcześniej sprzedał). Generlanie zależności w tej grze jest od cholery i trochę.
Gra jest ciekawa, ale z czystym sumieniem będę mogła polecić, jeśli wreszcie zagram w pełnym składzie - wydawałoby się - najsłabszą planetą (choć ostatnio mój luby grając nią przegrał ze mną na remisie, rozstrzyganym poziomem technologicznym)
- garg
- Posty: 4470
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1423 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
Tak zupełnie poważnie - Ad Astra. Co prawda są kostki, ale nie decydują o zwycięstwie. No i może Galactic Emperor?
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
W moim egzemplarzu nie było kostek.garg pisze:Tak zupełnie poważnie - Ad Astra. Co prawda są kostki, ale nie decydują o zwycięstwie.
Ad Astra to rzeczywiście dobra, solidna gra. Podobna do Osadników z Catanu, ale z bardzo ograniczoną losowością.
Właściwie została pozbawiona losowości (za wyjątkiem planet startowych i artefaktów obcych).
Według mnie jedyną wyraźną wadą tej gry jest jej cena, ale gra broni się jakością wykonania. Cieszą również zapasowe elementy. Zasady do wytłumaczenia w 10 -15 min.
Dużo fajnego kombinowania jak wykorzystać karty współgraczy, co stanowi klucz do wygranej. Polecam z czystym sercem.
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
AF to lekki dice placement, więc kostki chyba nie powinny Ci przeszkadzać.Ryu pisze:w Alien F. widziałem kostki.... (...) jak kostki będą decydowały o zabij/nie zabij to lipa
Podobno w okolicach marca ma wyjść wielojęzyczna (w tym polsko-) edycja (AURORA: Alien Frontiers).Ryu pisze:i karty EN...
No nic jak znajdę tłumaczenie kart (...)
Choć ostatnio coś o tym cicho, a też bym reflektował...
Moje grafomańskie wybryki / W czym jeszcze maczam paluchy / Rodzinna kolekcja
Pamiętaj, aby zawsze być sobą. Chyba, że możesz być Batmanem. Wtedy lepiej bądź Batmanem.
Pamiętaj, aby zawsze być sobą. Chyba, że możesz być Batmanem. Wtedy lepiej bądź Batmanem.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Ekonomia/euro w klimacie SF
Troszkę tytułów padło więc reasumując:
2038: Tycoons of the Asteroid Belt - w 18xx przeszkadza mi temat. Nienawidzę pociągów i nie wiem dlaczego. Sorki. Tu temat chwytliwy (dla mnie) tylko nie wiem czy jestem w stanie ogarnąć tak ciężki tytuł (pomimo że lubię raczej cięższe tytuły). Na pewno do spróbowania choć liczba graczy (3-6) i czas rozgrywki (360min) ogranicza wybór do gry ligowej. Ja chciałbym coś do domu...
Starship Merchants - mam wrażenie że to za proste dla mnie jest... Z filmiku zrozumiałem że są 4 akcje i tak się gra w kółko. Zakupu nie zaryzykuję choć wymóg 2 graczy spełniony...Popytam wśród ludzi czy mają
Colonies - za mało danych... Liczba graczy 3-5...
Ad Astra - jakieś za proste się wydaje... A liczba graczy (3-5) dokłada kolejny "-"
Galactic Emperor - wygląda fajnie. Chętnie spróbuję tylko znowu ta liczba graczy... Nie chcę gier na 3+ graczy w domu...
Alien Frontiers - na 100% do spróbowania a jak już byłaby wersji PL to do zakupu w ciemno. Worker placement + kostki przypominające mi Troyes - tak, spróbuję i nawet na 2 graczy można grać. Tak...
Merchants of Venus - "(...)spełni Twoje oczekiwania, choć podobno ma sporo losowych elementów(...)" - już podziękowałem
Star Trek: Catan lub Starfarers of Catan -
Fakt nie pisałem, że dla 2 graczy ale przynajmniej poznałem kilka gier poprzez videorecki więc nie ma co płakać. Dzięki za propozycje. Ostatnio poznałem też Terra Mystica. Wiem, że to nie S-F ale całkiem fajne
2038: Tycoons of the Asteroid Belt - w 18xx przeszkadza mi temat. Nienawidzę pociągów i nie wiem dlaczego. Sorki. Tu temat chwytliwy (dla mnie) tylko nie wiem czy jestem w stanie ogarnąć tak ciężki tytuł (pomimo że lubię raczej cięższe tytuły). Na pewno do spróbowania choć liczba graczy (3-6) i czas rozgrywki (360min) ogranicza wybór do gry ligowej. Ja chciałbym coś do domu...
Starship Merchants - mam wrażenie że to za proste dla mnie jest... Z filmiku zrozumiałem że są 4 akcje i tak się gra w kółko. Zakupu nie zaryzykuję choć wymóg 2 graczy spełniony...Popytam wśród ludzi czy mają
Colonies - za mało danych... Liczba graczy 3-5...
Ad Astra - jakieś za proste się wydaje... A liczba graczy (3-5) dokłada kolejny "-"
Galactic Emperor - wygląda fajnie. Chętnie spróbuję tylko znowu ta liczba graczy... Nie chcę gier na 3+ graczy w domu...
Alien Frontiers - na 100% do spróbowania a jak już byłaby wersji PL to do zakupu w ciemno. Worker placement + kostki przypominające mi Troyes - tak, spróbuję i nawet na 2 graczy można grać. Tak...
Merchants of Venus - "(...)spełni Twoje oczekiwania, choć podobno ma sporo losowych elementów(...)" - już podziękowałem
Star Trek: Catan lub Starfarers of Catan -
Fakt nie pisałem, że dla 2 graczy ale przynajmniej poznałem kilka gier poprzez videorecki więc nie ma co płakać. Dzięki za propozycje. Ostatnio poznałem też Terra Mystica. Wiem, że to nie S-F ale całkiem fajne