Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Al_Dente »

Zgodze się z sirafinem. W Mage Knight nie grałem, ale bardzo się swojego czasu napaliłem na tą grę i właśnie po długich namysłach odpuściłem, bo wydawało mi się, że tam ta przygoda ma bardzo duży element mechaniczny, planowania. Jedni lubią losowość w przygodach inni nie, dla mnie rzut kością w grze przygodowej jest jak najbardziej na miejscu i wprowadza właśnie ten wspomniany dreszczyk i niewiadomą (dlatego np Descent bez kości jako gra taktyczna byłaby dla mnie nie do przyjęcia). To, że coś może się udać bądź nie i zależne jest od losu to dla mnie + w przygodzie.

Jedno co dodam o Descencie (który też wydaje mi się dobrą propozycją), to dla mnie jednak ma feel przygodowy mimo tego, że to gra taktyczna. Mamy kampanię, bohaterowie zdobywają ekwipunek, nowe umiejętności. Sama rozgrywka jest taktyczna, ale czuje się w tym jakiś większy cel.

Dla mnie to wyszło tak: Jeśli chcę optymalizacji (nie chcę) i przygody na serio - Mage Knight. Jeśli chcę przygody luźniejszej, losowości to są inne pozycje. A w Descencie u nas nie ma nudy, bo wszyscy grają na pół luźno i na wyczucie a nie na idealnie zaplanowane super optymalne ruchy.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Phate »

Nie przypuszczałem, że mój temat zapoczątkuje tak ostrą dyskusję.

W sumie nie bardzo rozumiem, co macie na myśli mówiąc o tak dużej "optymalizacji" w MK ? czym jest ta optymalizacja ?

Im dalej czytam odpowiedzi na moje pytania tym mam większy mentlik w głowie. Wychodzi na to, że oprócz Runebounda i Talismana (ew. Relic) nie ma na rynku gier strikte przygodowych. MK optymalizacja, Claustrophobia konfrontacyjna naparzanka ze scenariuszami, Descent taktyczny RPG.
Myślałem, że wybiorę MK, później przerzuciłem się na Claustr a teraz już sam nie wiem co wybrać a nie chciał bym pozostać przy początkowym Runboudzie.
W wypożyczalni w której bierzemy gry do testu polecili nam także (podobno trudniejsze od Runebounda) coś o tytule Dungeonquest. Mówi wam coś ten tytuł ?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: sirafin »

Phate pisze:Wychodzi na to, że oprócz Runebounda i Talismana (ew. Relic) nie ma na rynku gier strikte przygodowych.
Nie. Wychodzi jedynie na to, że szukasz gry w zawężonych kryteriach:
1. Fantasy (skupiłeś się na MK, Claustrophobii i Descent, ignorując zaproponowane tytuły w innej tematyce)
2. Niekonfrontacyjna (odpada Claustrophobia i Descent)
3. Niekooperacyjna (znowu odpada szereg gier)
4. Przygodowa (w zasadzie każdy tytuł z tego wątku, poza MK, to typowi przedstawiciele przygodówek)

Tak więc oprócz Runebounda i Talismana (ew. Relic) jest sporo przygodówek, pytanie czy je dyskwalifikujesz, gdy nie spełniają choć jednego z twoich kryteriów. Może właśnie odrzucenia któregoś kryterium potrzebujesz? Na pewno potrzebny ci "drugi Runebound"? :)

---------
Phate pisze:W sumie nie bardzo rozumiem, co macie na myśli mówiąc o tak dużej "optymalizacji" w MK ? czym jest ta optymalizacja ?
Planowaniem długofalowym i wykorzystaniem dostępnych środków w jak najbardziej efektywny sposób. Gra daje ci multum możliwości, wiele rzeczy możesz zrobić na kilka sposobów i cały myk polega na tym, żeby dostrzec, przeanalizować jak najwięcej tych możliwości i wybrać najlepsze. Generalnie twoja tura gry polega na spojrzeniu na karty w ręku, na karty które wykorzystałeś i na świadomości jakie karty zostały w twojej talii i na podstawie tego, ułożenie planu (często z uwzględnieniem przyszłych tur), który pozwoli ci jak najwięcej zyskać. Wiec główkujesz "Mogę zrobić to tak albo tak albo jeszcze inaczej a tę kartę wolałbym zostawić na później, jest jednak jeszcze taka opcja, tylko wtedy będę musiał poczekać turę dłużej, chyba że najpierw zrobię tak wykorzystam tę manę, ewentualnie poświęcę tę kartę ale są spore szanse, że dobiorę taką jedną fajną, którą mam w talii..." itd.

Szybciej to sobie zwizualizujesz czytając instrukcję, niż dopytując, bo ciężko w prostych słowach opisać coś, co jest dość złożone.

Przykład, jak można na różne sposoby mieszać kartami w ręku, żeby zrobić tak prostą rzecz jak przesunięcie bohatera na planszy:
Phate pisze:Obrazek
W pierwszym przykładzie karta Koncentracja została wzmocniona
zieloną maną i wykorzystana do zagrania karty Wytrzymałość
z premią dając 6 punktów ruchu. Karta Marsz daje dodatkowe
2 punkty, co w sumie daje 8 punktów ruchu.

W drugim przykładzie karta Przypływ many pozwala wykorzystać
dodatkową kość many ze źródła, więc jesteś w stanie wzmocnić
obie karty.

Trzeci przykład bazuje na wzmocnionej części karty Przypływ
Many. Weź kolejną kość many ze źródła i ustaw ją na kolorze
zielonym. Dzięki temu posiadasz dwa znaczniki zielonej many, którymi
wzmacniasz zagrane karty Marszu.

W ostatnim przykładzie zyskujesz Ruch 5 po użyciu czerwonej
many do wzmocnienia działania karty Improwizacja. Łącznie
z kartą Wytrzymałość i dowolną kartą zagraną bokiem uzyskujesz
Ruch 8. Zauważ, że musisz odrzucić inną kartę by zagrać
Improwizację.
Każdy z tych przykładów daje dokładnie ten sam efekt: 8 punktów ruchu. Jednak konsekwencje w każdym przypadku będą kompletnie inne bo użyłeś innych kart i innych kostek many, co będzie miało wpływ na przyszłość. Gra polega na ciągłym analizowaniu takich rzeczy, to pojedynek strategów.

1. Fantasy - TAK (w bardzo ładnej klimatycznej otoczce)
2. Niekonfrontacyjna - TAK (może być też konfrontacyjna jeśli gracze zdecydują się na taki tryb rozgrywki)
3. Niekooperacyjna - TAK (może być też kooperacyjna jeśli gracze zdecydują się na taki tryb rozgrywki)
4. Przygodowa - NIE (no chyba, że to nowy typ przygody, w którym każda czynność z walką włącznie polega na chłodnym przeanalizowaniu rozbudowanego drzewka algorytmów)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Rocy7 »

Phate pisze:coś o tytule Dungeonquest. Mówi wam coś ten tytuł ?
Tak skojarzyła mi się Dungeonquest in 5 seconds :P :)

Sam nie grałem ale opinie z Rebela
Sozzini pisze: Co do losowości i trudności. Gra oferuje różne zasady opcjonalne (podane już w instrukcji), które zwiększają szansę gracza. My np. gramy z dwoma runami. Poza tym na 4 gry moja żona za każdym razem wyszła z lochów. Raz z samym łupem bez wartości, raz 300 złota, a raz 1100. Mi poszło gorzej, dwa razy faktycznie zginąłem (ale nie ukrywam, że popełniłem błędy), a raz zakończyłem z 70 złota. W czwartej grze z dzieckiem, oboje z żoną zdobyliśmy masę złota, jednak polegliśmy przy powrocie, a 8-latka wygrała grę kończąc z 60 złota.

Także nie jest źle. Losowość moim zdaniem bardzo zbliżona do gry Magia i Miecz, w której przecież też nieczęsto się zdobywało Koronę Władzy.

Po prostu trzeba wczuć się w klimat niebezpiecznych lochów, a gra się świetnie. Zróżnicowani są także bohaterowie, każdym gra się nieco inaczej. Niektórzy bohaterowie powinni omijać katakumby, jedni uciekać przed walką, a drudzy wręcz przeciwnie.

Wiadomo, że nie jest to jakaś rozbudowana gra, ale przecież kupując nikt nie oczekuje gry strategicznej. To jest gra do pogrania w większym gronie lub we dwójkę na godzinkę. Jeśli szukasz klimatycznej gry, szybkiej, z prostymi zasadami (ale nie z prostackimi!), to będzie to świetna gra. Także do pogrania z dziećmi. Fani Magii i Miecza polubią.

Aha, wariant walki wybraliśmy klasyczny, ten właściwy wydaje się zbyt przedłużać grę.
Zlorf pisze: Bardzo mnie ta gra rozczarowała.

Przede wszystkim dlatego, że - jak już ostało powiedziane - ma niską grywalność: naprawdę trudno nie zginąć (a rozegrałem dobre 5 partii, więc coś niecoś wiem), a losowość jest wielka.

To, co mnie najbardziej zabolało, to powtarzalność kart. Niby na pudełku mamy wymienione, że znajdziemy X kart Krypt, Y kart Zwłok i Z kart Ź... a w praktyce się okaże, że nie tylko powtarzają się wewnątrz własnych typów, a jeszcze pomiędzy typami. Szybko więc robi się nudnawo.

Trzeba może przyznać, że jest klimat - faktycznie grupa śmiałków wdziera się do lochu, gdzie zaskakują ich nieprzyjemności, a bohaterowie walczą o życie... Ale najczęściej wszyscy umierają, nim wrócą z jakimkolwiek skarbem.
Włączając zaś się do dyskusji są różne gry przygodowe, zależy jak zdefiniować i czego szuka się w grze przygodowej. Co ciekawe według poradnika z naszego forum Mage Knight jest przygodówką :)
Gry przygodowe - w swoim założeniu bardzo podobne do 'Magii i Miecza' (na pewno znasz...). Najczęściej kierujemy poczynaniami bohaterów mierzących się ze Złem, podnoszących swoje umiejętnosci i kolekcjonujących magiczne przedmioty. Schemat zwykle jest podobny: ruch bohaterem, następnie pociągnięcie karty wydarzeń i realizacja zaistniałej sytuacji (np. walka z potworem widniejącym na karcie, znalezienie skarbu etc etc). Tym niemniej od czasów Magii i Miecza pojawiło się kilka ciekawych tytułów, z nowymi, świeżymi pomysłami.
Ze względu na dużą ilość anglojęzycznych tekstów na licznych kartach, czym charakteryzują się przygodówki, radzimy początkującym ograniczyć się do gier polskojęzycznych, przedstawionych poniżej:

- Talisman
- Claustrophobia
- Dracula (PL, 2-5 os, recenzja, videorecenzja) - Łowcy ścigają Draculę po całej Europie. Gdzie ukrywa się wampiryczny hrabia? Widziano go w Madrycie, potem w Paryżu... Gdzie jest teraz? Lecz uważajcie: jeśli spotkacie Draculę nie w dzień lecz w nocy, z łowców staniecie się zwierzyną!
- Kupcy i Korsarze (PL, 2-4 os, pierwsze wrażenia, wideorecenzja, recenzja) - by zdobyć bogactwo pójdziesz drogą pirata czy kupca? Pływaj na wodach Morza Karaibskiego, handluj, walcz, ulepszaj swój statek, wykonuj zlecone misje.
- Mage Knight (PL, 1-4 os, pierwsze wrażenia) - świetna, złożona gra, trochę w stylu komputerowych gier z serii Heroes of Might&Magic. Znakomicie oddany rozwój bohatera.
Z tego co czytałem (oraz instrukcji) w Mage Knight jest więcej taktyki planowania niż losowości, dodatkowo gra jest dość złożona poza tym dla mnie nie jest to "czysta" gra przygodowa jest zbyt wiele strategii. Mage Knight dodatkowo odpada z uwagi na czas gry, w dwie osoby może i byście się uwinęli ale w więcej osób w 3 godziny wątpię.

Natomiast w Descencie czuć ten klimat przygody tylko to gra z konfrontacją.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2013, 22:18 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Misio205 »

Al_Dente pisze:Zgodze się z sirafinem. W Mage Knight nie grałem, ale bardzo się swojego czasu napaliłem na tą grę i właśnie po długich namysłach odpuściłem, bo wydawało mi się, że tam ta przygoda ma bardzo duży element mechaniczny, planowania. Jedni lubią losowość w przygodach inni nie, dla mnie rzut kością w grze przygodowej jest jak najbardziej na miejscu i wprowadza właśnie ten wspomniany dreszczyk i niewiadomą (dlatego np Descent bez kości jako gra taktyczna byłaby dla mnie nie do przyjęcia). To, że coś może się udać bądź nie i zależne jest od losu to dla mnie + w przygodzie.

Jedno co dodam o Descencie (który też wydaje mi się dobrą propozycją), to dla mnie jednak ma feel przygodowy mimo tego, że to gra taktyczna. Mamy kampanię, bohaterowie zdobywają ekwipunek, nowe umiejętności. Sama rozgrywka jest taktyczna, ale czuje się w tym jakiś większy cel.

Dla mnie to wyszło tak: Jeśli chcę optymalizacji (nie chcę) i przygody na serio - Mage Knight. Jeśli chcę przygody luźniejszej, losowości to są inne pozycje. A w Descencie u nas nie ma nudy, bo wszyscy grają na pół luźno i na wyczucie a nie na idealnie zaplanowane super optymalne ruchy.
A czemu nie można w MK "grać na pół luźno i na wyczucie a nie na idealnie zaplanowane super optymalne ruchy"? Moja ekipa tak robi i jest to świetna zabawa a i czas gry jest w ramach około tych określanych na pudełku. A potem komentarze w stylu: "szkoda, że mi karty przy ostatnim szturmie nie podeszły, to bym Ci zabrał to miasto" itd.

Słowo wyjaśnienia ogólnego: Z mojej strony nie ma żadnego mówienia co jest złe, a co dobre, ani w co grać a w co nie grać. Wyrażam jedynie swoje poglądy w dyskusji o ew. preferencjach autora wątku. Tak naprawdę można by tu wcale nie dyskutować, tylko podawać tytuły i linki do instrukcji, żeby zainteresowany sam przeczytał czy go gra interesuje.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Phate »

Dobrze w takim razie Dungeonquest mimo fajnego pomysłu i klimatu odpada ze względu na słabe możliwości czerpania radości z gry (przeważnie śmierć).

Co do reszty:
Staram się nie zawężać zbytnio kryteriów wyboru a jedynie wybrać grę odpowiednią do grania dla mojej żony (bo to z nią głównie będę grał). Z gier które dotychczas poznaliśmy powoli wyłania nam się "idealna" gra:
- Prawie cała seria Dungeoneerów - nie podeszła zbytnio żonie (max jedna partyjka na raz) z powodu braku stałej planszy i niemożności wczucia się w klimat
- Neuroshima hex - gramy co jakiś czas pojedyncze partyjki (fajna konfrontacyjna batalia - podoba nam się)
- Warhammer Inwazja - podoba nam się i często wracamy na kilka partyjek (kolejna konfrontacja)
- Legendy Krainy Andor - Zachwyceni planszą, oprawą graficzną i mnogością elementów - jednak sama rozgrywka (doszliśmy do 3 scenariusza) czyli wieczna kooperacja, walka z grą, wieczny topór czasu na karku i słaba regrywalność tych samych scenariuszy jakby nas zniechęciło.
- Obecnie Runebound - najbardziej podszedł mojej żonie - plansza, figurki, dużo przygód, fajny system poruszania, trochę słaba przygoda (przynajmniej według mnie - ja tak nie mogłem wyczuć jakoś tej pogoni za Vorakeshem w celu powstrzymania przed obudzeniem przedwiecznego smoka), i na 4 osoby zdecydowanie za długa (+4 godziny)
- Summoner Wars (jest w trakcie zakupu) - znów konfrontacja 2 osobowa

Także podsumowując:
Nie upieramy się przy fantasy, science fiction, horror też nas interesuje (zabawę w piratów i kupców jednak jakoś sobie nie wyobrażamy także ją odrzucamy :) ). Konfrontacje lubimy ale już posiadamy w zbiorze takie tytuły i chcielibyśmy coś odmiennego. Kooperacja taka bezwględna jakoś nam się nie podoba. Przygodowa dlatego, że Runebound właśnie taki był.

MK wydaje się poważną przygodą w którą trzeba wsiąknąć i każdy ruch przemyśleć, gdybyśmy np chcieli oprócz MK czegoś luźniejszego, takiego bardziej "turlacza" przygodowego z większą losowością co by się kwalifikowało ?

A gdybyśmy całkowicie odrzucili kryteria, które wymyśliliśmy to jakie tytuły miały by przydomek "must have" ?

Sory za tyle pytań i wątpliwości ale podejrzewam, że ten zakup będzie na długi czas jedyną możliwością dostania czegoś większego i droższego.
Awatar użytkownika
polaquinha
Posty: 251
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:49
Lokalizacja: Łódź

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: polaquinha »

Phate pisze: Sory za tyle pytań i wątpliwości
dobrze, dobrze - pytaj, pytaj! Wiedza tu zgromadzona pozostanie dla kolejnych pokoleń graczy :)



Wątek obserwują ukryci fanowie i gromadza cenne informacje zakupowo-świąteczne :twisted:
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Misio205 »

Turlacz przygodowy z dużą losowościa to Talizman. :wink:
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Phate »

Czyli klasyfikuje się do tego też Relic ;)
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Al_Dente »

Misio205 pisze:Turlacz przygodowy z dużą losowościa to Talizman. :wink:
Albo właśnie Relic - z poprawionym czasem gry i kilkoma innymi bajerami (ale jeszcze bez wydanych dodatków). Dobra dobra, już więcej nie będę;)

Co do wcześniejszej uwagi o luźnym MK - jak pisałem - nie grałem, ale kiedy się interesowałem MK trafiłem na takie opinie. Jeśli da się w to grać na luźno to super, może kiedyś znajdzie się w mojej kolekcji (chociaż np Arkham Horror przez ilość rzeczy do pilnowania już zabiera mi sporo wczucia w klimat. Możesz napisać jak to jest z MK w porównaniu do AH?)
A Może jakis dungeon crawler? Wrath of Ashardalon?
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Yavi »

Kod: Zaznacz cały

Wątek obserwują ukryci fanowie i gromadza cenne informacje zakupowo-świąteczne :twisted:
Ha! Zostałem nakryty!
Wątek ciekawy, szczególnie opinie dotyczące MK, którym wstępnie się interesowałem, ale to matematyczne liczenie i planowanie mnie odpycha - zdecydowanie wolę gry jak Wojna o Pierścień, gdzie plany są weryfikowane przez losowość.

@Phate
Jeśli się na coś zdecydujesz to daj znać co wybrałeś i jak wypadło - też chętnie bym nabył jakąś planszową przygodówkę w ładnej oprawie z elementami RPG i klimatem :D
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Misio205 »

Al_Dente pisze:
Misio205 pisze:Turlacz przygodowy z dużą losowościa to Talizman. :wink:
Albo właśnie Relic - z poprawionym czasem gry i kilkoma innymi bajerami (ale jeszcze bez wydanych dodatków). Dobra dobra, już więcej nie będę;)

Co do wcześniejszej uwagi o luźnym MK - jak pisałem - nie grałem, ale kiedy się interesowałem MK trafiłem na takie opinie. Jeśli da się w to grać na luźno to super, może kiedyś znajdzie się w mojej kolekcji (chociaż np Arkham Horror przez ilość rzeczy do pilnowania już zabiera mi sporo wczucia w klimat. Możesz napisać jak to jest z MK w porównaniu do AH?)
A Może jakis dungeon crawler? Wrath of Ashardalon?
Niestety nie miałem przyjemności w AH więc nie porównam. :wink:
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: sirafin »

Phate pisze:A gdybyśmy całkowicie odrzucili kryteria, które wymyśliliśmy to jakie tytuły miały by przydomek "must have"?
Jakieś kryteria być muszą, każdy ma inne gusta i inny "must have" :)

Jak na mój gust powinieneś zrezygnować z kryterium "przygodówka". Najbardziej podoba się wam "Runebound", który często jest oceniany jako słaba gra przygodowa bo... za mało w niej interakcji. Mechanizm "ścigania się" nie jest naturalny w tym gatunku gier, to co dla was jest plusem tej gry, dla wielu ludzi jest jej największą wadą. Z tego co napisałeś, nie ma u was żadnego tytułu z gatunku euro-gier, a to właśnie w nich charakterystyczny jest brak bezpośredniej negatywnej interakcji i "wyścig" do zwycięstwa. Może powinniście zerknąć w tym kierunku? Jedyny problem, że euro-gry zwykle nie skupiają się zbyt mocno na otoczce klimatycznej i nie inwestują w bajery typu figurki itp., pytanie na ile to jest dla was ważne.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: WolekMKB »

wow ale się wątek rozwinął, faktycznie mocno zawężone te kryteria...sprawdź Dungeons and Dragons WoA albo LoD i masz kooperacje lub jak chcesz 1vs1 (kto zabije więcej), fantasy, zbieranie przedmiotów, przygoda, rozbudowywana plansza, masa potworów...czego dusza zapragnie...nie ma gry idealnej każda proponuje coś innego...Dragon's Ordeal to klon i połączenie Talismana i Runebounda, jeśli chcesz mieć grę taką samą to kupuj, ja nie polecam i znam wiele innych ciekawych gier...czas rozszerzyć horyzonty i poszukać gier w innym klimacie i o innej mechanice...i w innej kategorii...o jeszcze mi Dracula przychodzi na myśl...
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: sirafin »

Misio205 pisze:
Al_Dente pisze:Możesz napisać jak to jest z MK w porównaniu do AH?
Niestety nie miałem przyjemności w AH więc nie porównam. :wink:
Grałem w obie i to gry z zupełnie innych bajek :) Arkham to kompletna nieprzewidywalność, co chwila losujesz karty i rzucasz kośćmi, cały czas będąc w niepewności, co się stanie za chwilę, do tego multum tekstu w postaci opisów fabularnych. MK to poczucie kontroli, analizowanie sytuacji na spokojnie i praktycznie brak wstawek fabularnych. Obie gry łączy jedynie to, że w pudle dostajemy ogromną ilość elementów i wizualnie wszystko jest bardzo przyjemne dla oka i klimatyczne.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Phate »

Wydaje mi się, że wspólnie z żoną podjęliśmy decyzję.
Jestem w trakcie czytania przewodnika po MK i chyba spodoba nam się ta gra. Ma bardzo wiele możliwości mimo, że nie jest dokładnie tym co wydawało nam się na początku, że szukamy.

Co do zmiany kryteriów to po MK z chęcią spróbujemy czegoś nowego już nie w stylu o którym piszemy.
WolekMKB pisze:... ja nie polecam i znam wiele innych ciekawych gier...czas rozszerzyć horyzonty i poszukać gier w innym klimacie i o innej mechanice...i w innej kategorii...
Z chęcią dowiemy się o jakich innych ciekawych grach w innym klimacie i z inną mechaniką mówisz ?:)
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: WolekMKB »

sprawdź moją kolekcję na BGG - lin pod tekstem...wraz z ocenami...a jak będziesz miał pytania to pisz...pozdrawiam...
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Misio205 »

Każdy zakup nówki MK jest cegiełką do spolszczenia dodatku :mrgreen:
Luboy
Posty: 161
Rejestracja: 23 kwie 2013, 22:28
Lokalizacja: Ruda Śl. / Gliwice
Been thanked: 3 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Luboy »

Też za mną chodzi gra przygodowa.

W okolicach założonego budżetu (ok. 150) wyhaczyłem takie tytuły, jak Relic i Runebound. W miarę zwiększenia budżetu (może w ramach Świąt) szło by pomyśleć coś o droższych tytułach.

W tej chwili chodzi mi po głowie Relic, w ramach sentymentu z czasów gdy grało się w Magię i Miecza. Temat WH40K też mi odpowiada bardziej niż fantasy.

Jakieś opinie i sugestie?

Pozdr.
Andrzej
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Al_Dente »

Z tego samego sentymentu kupiłem Relica i jestem bardzo zadowolony. Jeśli szukasz odświeżonego MiM to to jest to. Runebound to też bardzo fajna gra;)
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Phate »

Relic wydaje się zachęcający - taki ulepszony Talizman, ciekawe tylko czy wciąż tak się dłuży, czy może coś w tej mechanice polepszyli.
WolekMKB pisze:sprawdź moją kolekcję na BGG - lin pod tekstem...wraz z ocenami...a jak będziesz miał pytania to pisz...pozdrawiam...
Przejrzałem twoją kolekcję i masz sporo dobrych tytułów o których słyszałem i takich o których nic nie wiem. Kolejna gra której będziemy szukać to taka z możliwością gry na większą ilość osób, lekka i przyjemna gdzie można trochę napsuć krwi innym graczom ale też, żeby miała poczucie humoru. Co z wysoko przez siebie ocenionych gier byś polecił. Nie mówię tu o grach typowo imprezowych typu palce w pralce czy jakieś kalambury (tego rodzaju gry odpadają).
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Al_Dente »

Coś o czym chyba nie wspominałem a trzeba - finał tej gry jest stosunkowo mało emocjonujący - przynajmniej u nas. My skupiamy się na przygodowaniu, i faktycznie pod koniec, jak już się chcemy wybrać do środka, to ta końcówka niestety jest słabsza niż cała reszta gry :). Jedna gra zajmuje nam ok 2,5h. Ale dla mnie ta gra ma sens tylko kiedy podejdzie się do niej eksploracyjnie i przygodowo, a nie wyścigowo.
Awatar użytkownika
Hipke
Posty: 554
Rejestracja: 05 lis 2012, 18:40

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Hipke »

Phate pisze:Relic wydaje się zachęcający - taki ulepszony Talizman, ciekawe tylko czy wciąż tak się dłuży, czy może coś w tej mechanice polepszyli.
WolekMKB pisze:sprawdź moją kolekcję na BGG - lin pod tekstem...wraz z ocenami...a jak będziesz miał pytania to pisz...pozdrawiam...
Przejrzałem twoją kolekcję i masz sporo dobrych tytułów o których słyszałem i takich o których nic nie wiem. Kolejna gra której będziemy szukać to taka z możliwością gry na większą ilość osób, lekka i przyjemna gdzie można trochę napsuć krwi innym graczom ale też, żeby miała poczucie humoru. Co z wysoko przez siebie ocenionych gier byś polecił. Nie mówię tu o grach typowo imprezowych typu palce w pralce czy jakieś kalambury (tego rodzaju gry odpadają).
Wołek pewnie tego nie poleci :P, ale do Twoich kryteriow idealnie moim zdaniem pasuje Munchkin...
Gra na 3 do 6 osob z negatywna interakcja i duuuuuzym poczuciem humoru. Minusem moze byc to, ze to karcianka, ale moim zdaniem gra jest naprawde fajna- wlasnie na takie spotkania imprezowe.
WolekMKB
Posty: 128
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:10

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: WolekMKB »

hehe Tytusie ale Pan żeś dowcipny...ale masz rację, ta kategoria nie jest moją ulubioną,ale coś mogę podpowiedzieć...na pewno List Miłosny i Dixit potem Munchkin, Bang i Samurai Sword...nie ejstem może specjalistą w tej akurat dziedzinie,ale mi te gry najbardziej odpowiadają...no może jeszcze 7 cudów,bo mechanika i czas gry w sumie pasuej do gier typowo imprezowych, a ilkość graczy też dość znacząca...
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Gra przygodowa - dla 2+ graczy (dla żony)

Post autor: Phate »

Panowie, dzięki waszym wszelkim radą ostatecznie zakupiony został Mage Knight :)
ODPOWIEDZ