Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Co moglibyście polecić do gry w 4 osoby w składzie mieszanym: doświadczeni gracze + mniej zaangażowane żony
Paradoks polega na tym, że dziewczyny podobno nie bardzo lubią gry losowe (bo mają mniejszy wpływ na wygraną), a jednocześnie w grach gdzie wszystko zależy od strategii czy blefu to przegrywają w spektakularny sposób
Graliśmy już w różne tytuły, ale z tego co się podobało to np. Wsiąść do Pociągu, Colt Express, Kanagawa, Carcassone, Survive: Escape from Atlantis!, Wysokie Napięcie, Tajniacy, Sabotażysta.
Graliśmy i nie zachwyciło m.in.: kolejka, elowucja, splendor, nowy jork 1901, pandemic.
I tutaj uwaga co do Wysokiego Napięcia - bo nie podejrzewałem, że ta gra może jakoś mocno chwycić, a jest to jeden z ulubionych tytułów dziewczyn. Myślę, że duży wpływ ma tu mechanizm wyrównywania szans graczom, którym słabiej idzie i byłoby fajnie gdyby udało się znaleźć ciekawą grę z podobnym systemem, który trochę ciągnie za uszy słabszych (nie jest to warunek konieczny, ale miło widziane).
Odpadają natomiast wszelkie ameritrashe, co-opy, gry skomplikowane mechaniczne, jakiekolwiek budowanie silniczków też raczej się nie sprawdzi.
Paradoks polega na tym, że dziewczyny podobno nie bardzo lubią gry losowe (bo mają mniejszy wpływ na wygraną), a jednocześnie w grach gdzie wszystko zależy od strategii czy blefu to przegrywają w spektakularny sposób
Graliśmy już w różne tytuły, ale z tego co się podobało to np. Wsiąść do Pociągu, Colt Express, Kanagawa, Carcassone, Survive: Escape from Atlantis!, Wysokie Napięcie, Tajniacy, Sabotażysta.
Graliśmy i nie zachwyciło m.in.: kolejka, elowucja, splendor, nowy jork 1901, pandemic.
I tutaj uwaga co do Wysokiego Napięcia - bo nie podejrzewałem, że ta gra może jakoś mocno chwycić, a jest to jeden z ulubionych tytułów dziewczyn. Myślę, że duży wpływ ma tu mechanizm wyrównywania szans graczom, którym słabiej idzie i byłoby fajnie gdyby udało się znaleźć ciekawą grę z podobnym systemem, który trochę ciągnie za uszy słabszych (nie jest to warunek konieczny, ale miło widziane).
Odpadają natomiast wszelkie ameritrashe, co-opy, gry skomplikowane mechaniczne, jakiekolwiek budowanie silniczków też raczej się nie sprawdzi.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Szarlatani z pasikurowic. Prosta gra o warzeniu mikstur, dosc losowa ale wystepuje istotny element kalkulacji ryzyka. Do zagrania w 45 minut, zasady sa banalne a tury rozgrywane jednoczesnie, wiec nikt sie nie nudzi czekajac na swa kolej. Gracze bedacy w tyle pod wzgledem punktow sprawdzaja ile ich dzieli od lidera i na tej podstawie zaczynaja runde z pewna przewaga.Nie sprawi to, ze automatycznie go nadgonia, ale ogolnie wyrownywanie szans dobrze tu dziala
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Wyspa Skye się idealnie wpisuje:
- w 4 osoby najlepsza
- ciężar średnio-lekki
- wyrównywanie szans: co rundę dostajesz dodatkowe złoto za każdego gracza, który Cię wyprzedza na torze punktacji
- poza tym to super gra, trwa około godziny tylko i ma bardzo dużą regrywalność dzięki losowaniu tylko 4 wspólnych celów z aż 16 dostępnych
- w 4 osoby najlepsza
- ciężar średnio-lekki
- wyrównywanie szans: co rundę dostajesz dodatkowe złoto za każdego gracza, który Cię wyprzedza na torze punktacji
- poza tym to super gra, trwa około godziny tylko i ma bardzo dużą regrywalność dzięki losowaniu tylko 4 wspólnych celów z aż 16 dostępnych
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Jak spodobali się Tajniacy to warto się zainteresować Decrypto jak dla mnie tytuł jeszcze lepszy od świetnych Tajniaków, trochę bardziej mózgożerny ale i ciekawszy.
Wyspa Skye jak pisał wyżej woi-tek też powinna wam siąść. Ciężar gry dokładnie taki jak wymagasz, jest wyrównywanie szans, jest dodatkowe zdobywanie punktów zwycięstwa za cele personalne więc idzie czasami wystrzelić pod koniec gry z dalszej pozycji na lidera.
Wyspa Skye jak pisał wyżej woi-tek też powinna wam siąść. Ciężar gry dokładnie taki jak wymagasz, jest wyrównywanie szans, jest dodatkowe zdobywanie punktów zwycięstwa za cele personalne więc idzie czasami wystrzelić pod koniec gry z dalszej pozycji na lidera.
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Też chciałem polecić Wyspę Skye. W kategorii średnio-lekka z mechaniką wyrównywania szans to jeden z lepszych tytułów. Dobrze działa w mieszanym gronie, choć wszyscy muszą mniej więcej grę rozumieć. Jeśli ktoś ma problem z poprawną wyceną wartości kafla to może to wpłynąć negatywnie na balans gry.
- Apos
- Posty: 973
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 352 times
- Been thanked: 756 times
- Kontakt:
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Popieram przedmówców z propozycją Wyspy Skye - idealnie pasuje w wymogi oraz obiektywnie jest to bardzo dobry tytuł. Ponadto jak się spodoba gra to można ją jeszcze rozbudować o świetny dodatek Wędrowiec
- KurikDeVolay
- Posty: 991
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 993 times
- Been thanked: 433 times
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Z wyspą skye jest jeden zasadniczy problem. Gra moim zdaniem jest tak obrzydliwa, że dla mnie niegrywalna. Wstrętne grafiki, wstrętne kafle, wszystko paskudne do niemożliwego poziomu. Mam przeczucie że wyglądem odrzuci 2 kobiety nie koniecznie wkręcone w planszówki.
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Wydaje mi się, że Franz Klemens miał już gorsze arty. Tutaj najbardziej obrzydliwa jest okładka gry która jest najmniej kluczowa. Same kafle wyglądają jak mają wyglądać ni to rażą po oczach ni to urzekają. Ot jest ok. Gram w ten tytuł z paniami i nie słyszałem jeszcze zarzutów w tę stronę.
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Nie kumam tych zarzutów o obrzydliwości gry... chyba, że wrzucimy do jednego wora wszystkie grafiki tego artysty. Dla mnie Wyspa Skye to pewien (może niestety) standard dużej grupy gier euro: Agricola, Kawerna, Le Havre, Klany Kaledonii, Orleans itd... w kontekście powyższych (bardzo dobrych gier) wydaje mi się nieco krzywdzące biczowanie jedynie Wyspy Skye.
Mnie odrzucają dwie gry wizualnie i są to: Terraformacja Marsa oraz Concordia. To jednak kwestia gustu i wiem, że inni mają inaczej.
Mnie odrzucają dwie gry wizualnie i są to: Terraformacja Marsa oraz Concordia. To jednak kwestia gustu i wiem, że inni mają inaczej.
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
W porównaniu do kafli Carcassonne to owszem, kafle Wyspy Skye są brzydkie.
Co do Agricoli to mam starą edycję i - jak dla mnie - tamtejsze ryciny mogą być.
Co do Agricoli to mam starą edycję i - jak dla mnie - tamtejsze ryciny mogą być.
- Kilson
- Posty: 765
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
- Lokalizacja: Warszawa / Marki
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 72 times
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
Wygląda normalnie, nie przesadzałbym z tą brzydotą
Więc Wyspa Skye leci do zweryfikowania. Może jeszcze jakieś pomysły?
Więc Wyspa Skye leci do zweryfikowania. Może jeszcze jakieś pomysły?
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Średnio-lekkie na 4 os. z mechaniką wyrównania szans
No to jeszcze takie mi się przypomniały:
Kingsburg - daje bonusy ostatniemu
Suburbia - niejako "karze" najbardziej rozbudowane miasto. Mechanizm jest całkiem tematyczny i jak za szybko się rozwiniesz to miasto jest coraz droższe w utrzymaniu
Fresco -podobnie jak w wysokim napięciu, najpierw ostatni gracz wybiera "porę wystawiania" i dalej w odwrotnym kierunku...
Kingsburg - daje bonusy ostatniemu
Suburbia - niejako "karze" najbardziej rozbudowane miasto. Mechanizm jest całkiem tematyczny i jak za szybko się rozwiniesz to miasto jest coraz droższe w utrzymaniu
Fresco -podobnie jak w wysokim napięciu, najpierw ostatni gracz wybiera "porę wystawiania" i dalej w odwrotnym kierunku...