Teraformacja Marsa - dodatki

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Arachion
Posty: 413
Rejestracja: 18 wrz 2016, 15:33
Has thanked: 407 times
Been thanked: 204 times

Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: Arachion »

Witam,
Próbuje odszukać temat, watek w którym ktoś opisał dodatki do teraformacji.
Miałem tere zaraz po premierze, a po dodatkach polecacie ją jako mozgorzera i chce to sprawdzić kupujac ja ponownie oraz te dodatki ...tylko które?

Który dodatek zmieni ja oraz doda jak najwięcej możliwości oraz kombinowania.
Sucharzysta
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: grzeslaw90 »

1. Wszystkie dostępne promki :) Grajcie też z 'Erą Korporacji'
2. Preludium - dodaje kopa na start i ewentualne ukierunkowanie rozgrywki
3. Hellas i Elysium - dodatkowe plansze = większa regrywalność
4. Kolonie - więcej sposobów na zasoby, więcej dostępnych akcji, więcej kombinowania
5. Wenus - trochę więcej kombinowania ale bez szału

Do tego dochodzi fanowski mega-dodatek jakim jest Pathfinders. Nowe korporacje, nowe preludium. Bardzo ładnie splata rozgrywkę ze wszystkimi dodatkami bez zbędnego komplikowania rozgrywki. Nowe mechaniki grają się praktycznie same.
Awatar użytkownika
Arachion
Posty: 413
Rejestracja: 18 wrz 2016, 15:33
Has thanked: 407 times
Been thanked: 204 times

Re: Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: Arachion »

Wnioskuje - brać kolonie, a potem preludium.

Dzięki Grzesław za konkretną odpowiedź!
Sucharzysta
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: grzeslaw90 »

Preludium, Kolonie, HiE w kolejności dokładnie :) Wenus jest takie średnie :D
Super
Posty: 397
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 215 times
Been thanked: 120 times

Re: Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: Super »

Przede wszystkim trzeba grać z draftem (choć tu też są zdania podzielone). Bez niego gra traci połowę swojego uroku.

W koloniach są karty dryfowców - zasobów wprowadzonych w dodatku Wenus. Nie wiem jak to wygląda jak się gra bez Wenusa, bo my zawsze z kompletem dodatków, ale tak na logikę, to te karty dryfowców mogą być mało użyteczne, bo jest ich niewiele.

Dla mnie zdecydowanie Preludium najlepszym dodatkiem. Reszta dodatków trzyma równy poziom, może nowe mapki się troszkę wybijają ponad przeciętność ale tylko przez to, że wprowadzają nowe tytuły i nagrody. Bardzo dobrze gra się z kompletem dodatków i odświeżają one mocno rozgrywkę (szczególnie nowe korporacje), natomiast jeśli liczysz, że gra stanie się dzięki dodatkom bardziej mózgożerna niż podstawka, to raczej się zawiedziesz. Dodatki są świetne ale raczej utrzymują poziom trudności, złożenia i klimat podstawki (co poczytuję jako plus), bardziej odświeżenie gry po wielokrotnym ograniu niż rewolucja.

Ogólnie na pytanie - które dodatki kupić - można odpowiedzieć tylko w jeden sposób: wszystkie jakie są i jakie kiedykolwiek zostaną wydane :)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: donmakaron »

Preludium chyba najlepsze, Wenus spoko, Kolonie kapkę przekombinowane, ale też ok. Ja bym jechał w kolejności wydawniczej, bo każdy dodatek jest ok, a nie będzie dramatu z dryfowcami i temu podobnymi. Promki i plansze też są bardzo spoko.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4125
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 310 times
Been thanked: 343 times

Re: Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: tomb »

1 Preludium - zwiększają zróżnicowanie zdolności startowych graczy.
2 Mapy - gra wymaga uważnego rozkładania żetonów, poza tym są tu nowe nagrody i tytuły, co bardzo fajnie odmienia rozgrywkę względem mapy podstawowej.
3 Kolonie - bardzo fajne dodatkowe źródło kombinowania z zasobami i solidny zestaw kart do talii głównej (moim zdaniem wydłuża grę)
4 Wenus - dokłada dodatkowy Współczynnik Terraformacji, ale że ten nie stanowi warunku koniecznego do zakończenia gry to jest to trochę rozwadniające - dodatek do kupienia na końcu, gdy ma się już resztę i gra jest solidnym kombajnem, wtedy Wenus "uchodzi w tłoku"

Promoski - wszystkie przy okazji jakichś zakupów, najlepsze korporacje.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: grzeslaw90 »

Arachion pisze: 28 mar 2019, 09:41 Witam,
Próbuje odszukać temat, watek w którym ktoś opisał dodatki do teraformacji.
Miałem tere zaraz po premierze, a po dodatkach polecacie ją jako mozgorzera i chce to sprawdzić kupujac ja ponownie oraz te dodatki ...tylko które?

Który dodatek zmieni ja oraz doda jak najwięcej możliwości oraz kombinowania.
Coś dla Ciebie ;)

https://www.smarkacz.pl/szukaj?q=terraf ... 0&result=1
Iro
Posty: 109
Rejestracja: 15 lut 2019, 07:23
Has thanked: 48 times
Been thanked: 16 times

Re: Teraformacja Marsa - dodatki

Post autor: Iro »

Dziwne... Preludium jeszcze godzine temu bylo po 17zl z groszami i za tyle to kupilem plus karty promo. Teraz widze cene normalna.
ODPOWIEDZ