Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
szyimon
Posty: 59
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:14
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Post autor: szyimon »

Cześć,
W ostatnim czasie wróciłem z bratem do rozgrywek w SW. Mamy Master Seta i na tyle się wciągnęliśmy, że planujemy dokupić kilka dodatkowych talii do gry. Chciałbym, aby te talie zawierały frakcje, których nie ma w master secie i nie odstawały poziomem od tych w zestawie. Planuje mieć tylko po jednej talii z frakcji i nie zamierzam dokupować zestawów uzupełniających. Dlatego kieruje pytanie do wszystkich, które chodź trochę czasu spędziły przy SW o doradzenie jakie frakcje są według Was najciekawsze do prowadzenia i którą talię tej frakcji bardziej polecacie (pierwsza czy druga)?

Osobiście zastanawiam się nad Upadłym Królestwem (druga talia frakcji), Płaszczami (1 lub 2 ?), Plugastwem (1 lub 2?), Jaskiniowymi Goblinami i Krasnoludami Gildii (drugie talie).

A jakie jest Wasze zdanie?
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Post autor: adalbert »

Każda z talii, która wymieniłeś, posiada swój urok, aczkolwiek niemodyfikowany Szalony Sirian (drugie Upadłe Królestwo) i drugie Krasnoludy Gildii uchodzą za dość słabe, jeżeli chodzi o ich siłę, podobnie chyba lub może nieco lepiej pierwsze Płaszcze.
Na dłuższą metę nie wiem, czy jest sens upierać się, żeby nie mieć dwóch talii jednej frakcji. Bardzo fajne są wg mnie np. drugie Elfy Cienia, drugie Bagienne Orki. Z nieco starszych talii lubię drugą talię Straży Przedniej.
Ja z biegiem czasu kupiłem po prostu wszystko...
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 435
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 38 times

Re: Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Post autor: grabol »

Fajnie że ludzie sięgają jeszcze po tą zacną grę. Spoza MS mogę polecić: oba dwupaki (ef vs to, kg vs jg), plugastwo 1,2, elfy dżungli 2,1, straż przednia 2, upadłe królestwo 1,2, płaszcze 2, najemnicy 1. Szkoda tylko ze krasnoludy głębinowe z MS leją wszystkich. 😉
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Post autor: adalbert »

Własnie, Elfy Dżungli są również bardzo charakterystyczne z ich wielością zwierząt, a ich zmodyfikowana druga talia jest bardzo mocna. W tym przypadku dla powiększenia swego zoo naprawdę nie ma sensu odmawiania sobie np. Słoni z talii wzmocnień.
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 435
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 38 times

Re: Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Post autor: grabol »

Należy jedynie pamiętać, że na karcie rozstawienia edż2 w wersji pl brakuje jednego nosorożca w porównaniu z wersja oryginalną. Taki mały babol.
szyimon
Posty: 59
Rejestracja: 20 wrz 2016, 11:14
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Post autor: szyimon »

Polecacie talie Elfów Dżungli, ale widzę, że ogólnie jest niedostępna w sprzedaży :(
Z dostępnych frakcji zainteresowały mnie:
- Krasnoludy Gildii
- Jaskiniowe Gobliny
- Płaszcze
- Najemnicy

Które z tych talii (pierwsze czy drugie) wg Was dają radę?

Czy podstawowe (niemodyfikowane) talie Elfów Feniksa i Tundrowych Orków z pudełka podstawowego nie są zbyt silne w porównaniu do pozostałych? Z wątku o grze na forum i innych zagranicznych wyczytałem, że Elien i Grognack są mocniejsi, a nie chciałbym zaburzać "domowego" balansu w grze? Jak to nie się przedstawia w porównaniu do talii z master seta? Oldin też jest wymieniany w tych zestawieniach...

Zainwestowałem już w drugą talię Upadłego Królestwa. Wydaje mi się klimatyczna i ciekawa :)
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 435
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 20 times
Been thanked: 38 times

Re: Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Post autor: grabol »

Moim zdaniem: KG1, JG1, Pł2, N1.

Moje doświadczenie sprowadza się do nie zobowiązującego grania domowego, więc jakoś szczególnie nie analizowałem balansu poszczególnych frakcji, ani specjalnych taktyk.

Jeżeli bardzo się tym przejmujesz możesz przejrzeć dyskusję na forum PHG.
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars - które dodatkowe talie?

Post autor: adalbert »

szyimon pisze: 30 kwie 2019, 06:55 Polecacie talie Elfów Dżungli, ale widzę, że ogólnie jest niedostępna w sprzedaży :(
Z dostępnych frakcji zainteresowały mnie:
- Krasnoludy Gildii
- Jaskiniowe Gobliny
- Płaszcze
- Najemnicy

Które z tych talii (pierwsze czy drugie) wg Was dają radę?

Czy podstawowe (niemodyfikowane) talie Elfów Feniksa i Tundrowych Orków z pudełka podstawowego nie są zbyt silne w porównaniu do pozostałych? Z wątku o grze na forum i innych zagranicznych wyczytałem, że Elien i Grognack są mocniejsi, a nie chciałbym zaburzać "domowego" balansu w grze? Jak to nie się przedstawia w porównaniu do talii z master seta? Oldin też jest wymieniany w tych zestawieniach...

Zainwestowałem już w drugą talię Upadłego Królestwa. Wydaje mi się klimatyczna i ciekawa :)
Wszystkie dają radę. Problem z pierwszymi taliami (Elien, Grognak, Oldin...) ogólnie sprowadza się do strategii, które wytwarzają ich karty wydarzeń premiujące posiadanie mniejszej ilości jednostek od przeciwnika. Poza tym są to wg mnie fajne i proste w opanowaniu talie - rzeczywiście mocne. Druga talia Jaskiniowych Goblinów uchodzi za znacznie mocniejszą od pierwszej, szczególnie jeżeli ją zmodyfikujesz (np. dodasz Berserkerów z pierwszej talii, którą swego czasu sporo grałem). Najemnicy również uchodzą za bardzo mocnych (choćby ze względu na ilość dostępnych jednostek z talii wzmocnień), ale opanowanie ich to absolutnie nie jest oczywistość. Ich druga talią prawie nie grałem, ale jest tam bardzo ciekawy twist mechaniczny. Jeżeli chodzi o Płaszcze, to osobiście nieco bardziej wolałem drugą talię (co prawda po pewnym czasie wszystko trochę modyfikowałem). Piszę o tyle w czasie przeszłym, że od jakiegoś czasu gram sporadycznie.

Zgadzam się, że Szalony Sirian jest klimatyczny i ciekawy. Jego problem polega na tym, że z reguły przegrywa :)
ODPOWIEDZ