Czytam Twoje posty zarówno w tym temacie jak i w temacie dotyczącym samego Aliena i po każdym kolejnym dochodzę do wniosku, że niepotrzebnie drążysz coraz głębiej w temacie regrywalności i poziomu trudności. Myślę, że głównie przez to kręcisz się w kółko przy wyborze gry.Phate pisze: ↑06 sie 2019, 23:39 Dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź.
Czyli istnieją teoretyczne sposoby na utrudnienie sobie rozgrywki na samych podstawkach w obu tytułach.
Cały czas się kręcę w kółko przy wyborze uniwersum. Musze sprawę znów przemyśleć bo nie będę się oszukiwał - tak czy siak muszę zakładać, że dokupię jeden dodatek w końcu, więc czemu by nie wybrać Marvela.
Pytanie - czy do Marvela zamiast X-Men'ów lub Dark City można dokupić jeden z mniejszych dodatków aby zwiększyć poziom trudności i regrywalność ?
Obawiam się jeszcze, że tak się napalam na tą grę a okażę się ona "płytka" - mechanika deckbuilding nie jest zbyt skomplikowana. Mam doświadczenie w star/hero realms i są to gry raczej bardziej "do piwka", nie chciałbym żeby alien bądź Marvel się okazały grami w tej kategorii.
Zarówno temat regrywalności jak i zwiększania/zmniejszania poziomu trudności był w tematach dot. obydwu tytułów wielokrotnie wałkowany. Naprawdę - myślę, że ponad to co przeczytasz na tym forum oraz na bgg nikt nie wymyśli argumentu, który byłby w Twoim wyborze decydujący.
Marvel ma kupę dodatków, ale zauważalny i wyczuwalny wpływ na poziom trudności/regrywalność miałoby kupienie kilku z nich. Niemniej jednak dodatków jest na tyle dużo, że nie wyobrażalne dla mnie byłoby uznanie tej gry za mało regrywalną przy takiej ilości dodatków.
Alien ma dodatek jeden (drugi miał premierę kilka dni temu), ale ten jeden jest w zupełności wystarczający do wydłużenia żywotności gry. Za to poziom trudności z jego pomocą można "stopniowo" zwiększać poprzez dodawanie coraz większej ilości Alien Soldiers do talii Hive. Wierz mi - wzrost trudności pomiędzy jednym a dwoma takimi kartami w każdej mini talii jest OGROMNY (nie wspomnę już o dodawaniu większej ilości tych kart - nie testowałem, bo przy dwóch już jest baaaardzo ciężko).
Co do mechaniki i jej ewentualnej płytkości ---> obejrzyj rozgrywkę w obydwa te tytuły na YT i sam stwierdź, czy ta mechanika Ci odpowiada. To samo dotyczy klimatu, bo to bardzo subiektywna sprawa. Obejrzyj, sprawdź co czujesz podczas rozgrywki i zdecyduj czy to jest TO.