Pojedynek dwóch magów
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Pojedynek dwóch magów
a jakie masz doświadczenia z planszówkami ?
SW jest na pewno prostszy i bardziej przystępny - budowanie talii choć możliwe , można sobie odpuścić i grać długo wg. talii z pudełka...no i SW jest w PL grą żywą, wychodzą talie i dostępne są starsze.
MWA - jest grą cięższą , martwą w Polsce ( wydawca upadł), ma zdecydowanie wyższy próg wejścia...
Moim zdaniem skoro pytasz - to raczej bierz SW
SW jest na pewno prostszy i bardziej przystępny - budowanie talii choć możliwe , można sobie odpuścić i grać długo wg. talii z pudełka...no i SW jest w PL grą żywą, wychodzą talie i dostępne są starsze.
MWA - jest grą cięższą , martwą w Polsce ( wydawca upadł), ma zdecydowanie wyższy próg wejścia...
Moim zdaniem skoro pytasz - to raczej bierz SW
Re: Pojedynek dwóch magów
Nie grałem nigdy w coś o tej tematyce.
Doświadczenie zbierałem na Robinsonie crusoe, terraformacji oraz talismanie.
Doświadczenie zbierałem na Robinsonie crusoe, terraformacji oraz talismanie.
Re: Pojedynek dwóch magów
Podłącze się pod pytanie kolegi. Też ostatnio szukam czegoś podobnego. Na radar wpadło Black Rose Wars i Summoner Wars. Jeszcze nie zdecydowałem ale im więcej czytam to skłaniam się do BRW. Boję się, że grając w Summoner Wars będzie podobnie jak w Hero Realms - czyli prosto, płytko i monotonnie.
-
- Posty: 2573
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1219 times
- Been thanked: 1427 times
Re: Pojedynek dwóch magów
Magic the Gathering ?
Black Rose Wars chyba odradzam na dwie osoby. Myślę, że rozwija skrzydła na więcej graczy. W pojedynku trochę maleje liczba opcji i kombinacji (wszystko chyba, nie grałem jeszcze dużo w ten tytuł, zwłaszcza w pełnej ekipie 6 osób)
Black Rose Wars chyba odradzam na dwie osoby. Myślę, że rozwija skrzydła na więcej graczy. W pojedynku trochę maleje liczba opcji i kombinacji (wszystko chyba, nie grałem jeszcze dużo w ten tytuł, zwłaszcza w pełnej ekipie 6 osób)
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
-
- Posty: 621
- Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 37 times
Re: Pojedynek dwóch magów
Powinieneś spokojnie ogarnąć zasady obu gier.
Zakładając, że obie gry tak samo Ci przypadną do gustu, wybór opiera się na twoim przeciwniku do gry. W przypadku Mage Wars powinien on być na podobnym poziomie zainteresowania grą co Ty (najlepiej jakby posiadał własny zestaw i sam składał księgi). Znajomość swojej księgi bardzo usprawnia i uprzyjemnia rozgrywkę, a znajomość księgi przeciwnika daje znaczną przewagę.
W Summoner Wars dużą część rozgrywki stanowi zarządzanie ręką kart. Zasady są mniej skomplikowane od MW i prostsze talie można dawać osobom z małym doświadczeniem z planszówkami.
Osobiście wolę Mage Wars z kilku powodów.
- Więcej zależy ode mnie - dzięki wyeliminowaniu dociągu kart ja decyduję, kiedy mogę użyć jakiej karty.
- Faza planowania jest swego rodzaju grą w grze - w tej fazie starasz się przewidzieć działania przeciwnika i przechytrzyć go.
- Jeśli chcę stworzyć nietypową księgę, to jestem w stanie to zrobić - mogę jako czarodziej lub kapłanka wrzucić do księgi legendarnego demona. Zapłacę więcej punktów za to, jednak takie zagrania mogą być skuteczne.
- Ruchy wykonujemy naprzemiennie - bez przygotowania się przeciwnik nie jest w stanie wykonać 3 ataków pod rząd, na które nie masz jak zareagować.
- Stały przypływ many - mogę łatwo przewidzieć, na co będę mógł sobie pozwolić w przyszłych rundach.
- Pole rozgrywki nie jest duże - w teorii jest kilka sposobów, by zaatakować maga przeciwnika w pierwszej rundzie (jednak żadnego nie poleca się, jeśli chcesz wygrać grę). Partie w Mage Wars nie przypominają szachów ani nie trzeba się ganiać po całej planszy. Nie znaczy to, że w tej grze nie ma miejsca na taktykę. Kolejność aktywacji jednostek, decyzja, które z nich wystawić na straż, którymi ograniczać mobilność wrogich oraz kiedy i jak zatrzymać jednostki przeciwnika lub przyspieszyć własne zapewniają spory wachlarz zagrań taktycznych.
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: Pojedynek dwóch magów
Masz też lżejszą odmianę mage warsa - academie, dziwne że nie została tutaj wspomniana (albo nie czytałem dość uważnie). Prostsza i szybsza wersja, ale nie aż tak prosta jak star realms i nie ąz tak skomplikowana jak MW arena. Kolejni magowie to osobne dodatki, wybierasz co ci się podoba.
- Grellenort
- Posty: 356
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 100 times
Re: Pojedynek dwóch magów
Z dwójki omawianych wyżej kandydatów mechanicznie bardziej atrakcyjny jest Mage Wars. Mniejsza losowość, bardziej zróżnicowane zaklęcia, rozkład tur bardziej symultaniczny. Za Summoner Wars przemawiają za to dwie rzeczy: polska, kompletna wersja gry i to, że była ona projektowana jako pewna całość i tak wydana (podczas gdy Mage Wars Arena "umarła" dość nagle i bez zapowiedzi).
Z gier o tej tematyce stawiałbym zatem na wciąż jeszcze rozwijające się Mage Wars: Academy (jeśli może być po angielsku), lub Summoner Wars, jeśli ograniczasz się do wersji PL.
Z gier o tej tematyce stawiałbym zatem na wciąż jeszcze rozwijające się Mage Wars: Academy (jeśli może być po angielsku), lub Summoner Wars, jeśli ograniczasz się do wersji PL.