Pojedynek dwóch magów

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
rylik
Posty: 31
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:38

Pojedynek dwóch magów

Post autor: rylik »

Mage wars arena czy summoner wars przymierza master set co wg was wybrać ?
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Pojedynek dwóch magów

Post autor: rastula »

a jakie masz doświadczenia z planszówkami ?


SW jest na pewno prostszy i bardziej przystępny - budowanie talii choć możliwe , można sobie odpuścić i grać długo wg. talii z pudełka...no i SW jest w PL grą żywą, wychodzą talie i dostępne są starsze.

MWA - jest grą cięższą , martwą w Polsce ( wydawca upadł), ma zdecydowanie wyższy próg wejścia...


Moim zdaniem skoro pytasz - to raczej bierz SW
rylik
Posty: 31
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:38

Re: Pojedynek dwóch magów

Post autor: rylik »

Nie grałem nigdy w coś o tej tematyce.
Doświadczenie zbierałem na Robinsonie crusoe, terraformacji oraz talismanie.
thegammer
Posty: 153
Rejestracja: 13 kwie 2017, 17:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 29 times

Re: Pojedynek dwóch magów

Post autor: thegammer »

Podłącze się pod pytanie kolegi. Też ostatnio szukam czegoś podobnego. Na radar wpadło Black Rose Wars i Summoner Wars. Jeszcze nie zdecydowałem ale im więcej czytam to skłaniam się do BRW. Boję się, że grając w Summoner Wars będzie podobnie jak w Hero Realms - czyli prosto, płytko i monotonnie.
Cyel
Posty: 2573
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1427 times

Re: Pojedynek dwóch magów

Post autor: Cyel »

Magic the Gathering ? ;)

Black Rose Wars chyba odradzam na dwie osoby. Myślę, że rozwija skrzydła na więcej graczy. W pojedynku trochę maleje liczba opcji i kombinacji (wszystko chyba, nie grałem jeszcze dużo w ten tytuł, zwłaszcza w pełnej ekipie 6 osób)
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
KonradT
Posty: 621
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 121 times
Been thanked: 37 times

Re: Pojedynek dwóch magów

Post autor: KonradT »

rylik pisze: 29 paź 2019, 17:40 Nie grałem nigdy w coś o tej tematyce.
Doświadczenie zbierałem na Robinsonie crusoe, terraformacji oraz talismanie.
Powinieneś spokojnie ogarnąć zasady obu gier.
Zakładając, że obie gry tak samo Ci przypadną do gustu, wybór opiera się na twoim przeciwniku do gry. W przypadku Mage Wars powinien on być na podobnym poziomie zainteresowania grą co Ty (najlepiej jakby posiadał własny zestaw i sam składał księgi). Znajomość swojej księgi bardzo usprawnia i uprzyjemnia rozgrywkę, a znajomość księgi przeciwnika daje znaczną przewagę.
W Summoner Wars dużą część rozgrywki stanowi zarządzanie ręką kart. Zasady są mniej skomplikowane od MW i prostsze talie można dawać osobom z małym doświadczeniem z planszówkami.
Osobiście wolę Mage Wars z kilku powodów.
  • Więcej zależy ode mnie - dzięki wyeliminowaniu dociągu kart ja decyduję, kiedy mogę użyć jakiej karty.
  • Faza planowania jest swego rodzaju grą w grze - w tej fazie starasz się przewidzieć działania przeciwnika i przechytrzyć go.
  • Jeśli chcę stworzyć nietypową księgę, to jestem w stanie to zrobić - mogę jako czarodziej lub kapłanka wrzucić do księgi legendarnego demona. Zapłacę więcej punktów za to, jednak takie zagrania mogą być skuteczne.
  • Ruchy wykonujemy naprzemiennie - bez przygotowania się przeciwnik nie jest w stanie wykonać 3 ataków pod rząd, na które nie masz jak zareagować.
  • Stały przypływ many - mogę łatwo przewidzieć, na co będę mógł sobie pozwolić w przyszłych rundach.
  • Pole rozgrywki nie jest duże - w teorii jest kilka sposobów, by zaatakować maga przeciwnika w pierwszej rundzie (jednak żadnego nie poleca się, jeśli chcesz wygrać grę). Partie w Mage Wars nie przypominają szachów ani nie trzeba się ganiać po całej planszy. Nie znaczy to, że w tej grze nie ma miejsca na taktykę. Kolejność aktywacji jednostek, decyzja, które z nich wystawić na straż, którymi ograniczać mobilność wrogich oraz kiedy i jak zatrzymać jednostki przeciwnika lub przyspieszyć własne zapewniają spory wachlarz zagrań taktycznych.
Jeśli wśród współgraczy masz osoby grające w DnD Mage Wars powinien się spodobać tym, którzy lubią klasami czarującymi rzucać wieloma kośćmi.
rylik
Posty: 31
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:38

Re: Pojedynek dwóch magów

Post autor: rylik »

A może zupełnie inna gra w tej tematyce ?
promykx
Posty: 248
Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Pojedynek dwóch magów

Post autor: promykx »

Masz też lżejszą odmianę mage warsa - academie, dziwne że nie została tutaj wspomniana (albo nie czytałem dość uważnie). Prostsza i szybsza wersja, ale nie aż tak prosta jak star realms i nie ąz tak skomplikowana jak MW arena. Kolejni magowie to osobne dodatki, wybierasz co ci się podoba.
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 356
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 33 times
Been thanked: 100 times

Re: Pojedynek dwóch magów

Post autor: Grellenort »

Z dwójki omawianych wyżej kandydatów mechanicznie bardziej atrakcyjny jest Mage Wars. Mniejsza losowość, bardziej zróżnicowane zaklęcia, rozkład tur bardziej symultaniczny. Za Summoner Wars przemawiają za to dwie rzeczy: polska, kompletna wersja gry i to, że była ona projektowana jako pewna całość i tak wydana (podczas gdy Mage Wars Arena "umarła" dość nagle i bez zapowiedzi).
Z gier o tej tematyce stawiałbym zatem na wciąż jeszcze rozwijające się Mage Wars: Academy (jeśli może być po angielsku), lub Summoner Wars, jeśli ograniczasz się do wersji PL.
ODPOWIEDZ