Worker placement z negatywną interakcją

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
filku
Posty: 25
Rejestracja: 20 maja 2012, 22:23
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 48 times
Been thanked: 4 times

Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: filku »

Cześć.

Czy jesteście mi w stanie polecić jakiś worker placement z dużą dozą negatywnej interakcji?
Mam tutaj na myśli m.in. rywalizację o akcję (kto pierwszy postawi mepla ten tylko może wykonać tę akcję), podbieranie zasobów, zrzucanie workerów przeciwnika z akcji które wybrał a nawet walkę.

O ile to możliwe oczywiście, dobrze by było aby gra miara wersję PL (lub wymagała znajomości języka tylko na etapie czytania instrukcji), bo często gram z graczami nieanglojęzycznymi.

Sama mechanika WP bardzo mi się podoba. Z tą mechaniką posiadam gry Teotihuacan i Wojownicy Midgardu.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: KamradziejTomal »

Troyes brzmi jak coś dla Ciebie - podbieranie przeciwnikowi kosteczek do aktywacji i wypychanie się z domków zawsze generuje trochę napięć nad planszą :D Gra generalnie im więcej osób gra tym więcej ma przepychanek (ale na 2 osoby też działa spoko).
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: warlock »

Dominant Species, Caylus, Empires: Age of Discovery ;). Najfajniejsze worker placementy z negatywną interakcją jakie znam. Dominant Species ma spolszczenie na boardgamegeeku. Zacząłbym od Caylusa mimo wszystko ;).
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: mat_eyo »

Koledzy zaproponowali cięższe tytuły, więc ja dorzucę te lżejsze - Godfather i Lords of Waterdeep. Zwłaszcza ten pierwszy, bo w LoW jednak jest sporo tekstu na kartach, których nie pokazujemy przeciwnikom.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10905
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: japanczyk »

Z lżejszych Architekci Zachodniego Królestwa
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: Largo »

Architekci Zachodniego Królestwa, Godfather, Lords of Waterdeep
Miszon
Posty: 2515
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1014 times
Been thanked: 492 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: Miszon »

Kolejka? ;)
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
E2MD
Posty: 382
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
Lokalizacja: 43-518
Has thanked: 53 times
Been thanked: 135 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: E2MD »

Tylko Godfather
Nie spotkałem bardziej realnej negatywnej interakcji w grze typu Euro.
Można sobie podbierać akcje jak w Troyes czy podkładać niechciane zadania w Lords of Waterdeep (uwielbiam LoW) ale to wszystko nadal pioneczki lub kostki bez / lub z minimalnym klimatem. Tylko w Godfather będziesz mógł utopić z uśmiechem na ustach w rzece Hudson postać gangstera najlepszego kolegi :D
Jest klimat - strzelanina, wymuszenia, narkotyki, mapa Nowego Yorku a koniec końców to jest głównie worker placement z dodatkiem area control.

Brać i grać!
Nie przyszedłem tutaj wygrać
Awatar użytkownika
vegathedog
Posty: 227
Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
Been thanked: 37 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: vegathedog »

Keyflower posiada większość cech, których potrzebujesz.
Do tego jest genialny i działa tak samo dobrze na 2 osoby jak i na więcej. Polecam mieć tę grę w kolekcji.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1016
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 425 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: karmazynowy »

Polecę Troyes: zajmowanie pól, wypychanie z nich, podbieranie najlepszych kostek (za opłatą).
Gramy głównie w area control/dudes on map, nie lubimy euro ze względu na częsty brak interakcji ale Troyes nam się spodobał.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
HUBertPL
Posty: 409
Rejestracja: 21 gru 2015, 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: HUBertPL »

Troyes, najlepszy wybór. Tam nie ma pitu pitu, jest ostra walka o wszystko, ogromna regrywalność... Mnie podoba się szata graficzna, ale raczej należę do mniejszości,większość woli inne śliczności ;)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: warlock »

Tylko powiem szczerze, że Troyes "tak se" wpisuje się IMO w klasyczną definicję worker placementu. ;) Nigdy nie miałem wrażenia, że gram w worker placement pokroju Caylusa, Agricoli czy Lords of Waterdeep. Ale dla mnie esencją worker placementu jest blokowanie pól przy wyborze akcji ;). W Troyes tego nie ma.
HUBertPL
Posty: 409
Rejestracja: 21 gru 2015, 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: HUBertPL »

Może dlatego jest moim ulubionym euro - że nie jest tak banalna jak reszta gier typu WP.
A pola się zajmuje, w pałacu, koszarach i ratuszu, w warsztatach niby nie, ale wiadomo że warto być tam jako pierwszy. Nie odrzucałbym Troyes.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1016
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 425 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: karmazynowy »

warlock pisze: 10 sty 2020, 11:21 Tylko powiem szczerze, że Troyes "tak se" wpisuje się IMO w klasyczną definicję worker placementu. ;) Nigdy nie miałem wrażenia, że gram w worker placement pokroju Caylusa, Agricoli czy Lords of Waterdeep. Ale dla mnie esencją worker placementu jest blokowanie pól przy wyborze akcji ;). W Troyes tego nie ma.
Mógłbyś zatem porównać Troyes konkretnie do Caylusa? Widzę, że wychodzi nowa wersja.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2819
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 840 times
Been thanked: 363 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: Gromb »

Epoka kamienia. Lekkie, przyjemne i jest negatywna interakcja: blokowanie pół surowców, chatki rozpłodnika, spichlerza lub rzemieślnika, domków oraz pobieranie kart cywilizacyjnych. Nie jest to agresja bezpośrednia, ale zgrzytanie zębów graczy często słychać.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: warlock »

Blokowanie pól to jeszcze nie negatywna interakcja, to po prostu interakcja (czyli wrodzona cecha worker placementów). Epoka Kamienia przy Caylusie to jak koala przy rekinie ;).
Mógłbyś zatem porównać Troyes konkretnie do Caylusa? Widzę, że wychodzi nowa wersja.
Zupełnie inne gry, nawet nie wiem, gdzie zacząć je porównywać. ;) Najważniejszy punkt wspólny to to, że mają mnóstwo interakcji jak na eurogry, w tym właśnie tej negatywnej (w Troyes to głównie wypychanie meepli z budynków, w Caylusie dezaktywacja budynków za pomocą Zarządcy). Ale obie mają też pozytywną interakcję: w Troyes płacisz rywalowi za podebranie mu kości, a w Caylusie dajesz rywalowi punkty (a czasem i bonusowe zasoby) za skorzystanie z jego budynku ;). Obie te gry to dla mnie ścisła czołówka eurosów, właśnie ze względu na interakcję i grę na wspólnej planszy (a nie rozbudowę planszetek w izolacji, co niestety jest powszechne w nowoczesnych grach).

Nowego Caylusa kupię na 100% - na razie opinie są takie , że mimo "wykastrowania" designu z kilku obszarów, gra nie straciła na swoim charakterze, a działa płynniej i w o wiele krótszym czasie ;). Przetestuję to się wypowiem ;).
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1016
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 425 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: karmazynowy »

Dzięki serdeczne, zachęciłeś.

To:
(a nie rozbudowę planszetek w izolacji, co niestety jest powszechne w nowoczesnych grach)
powoduje, że odbijam się praktycznie od większości eurogier, np. bardzo wysoko oceniane Podwodne Miasta.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Cyel
Posty: 2574
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1428 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: Cyel »

warlock pisze: 10 sty 2020, 09:13 Empires: Age of Discovery ;)
Podpisuję się pod tym z zapałem. Age of Discovery to gra, w którą moja grupa ma chyba najwięcej rozgrywek, a przez ostatnie ~10lat przewinęło się tytułów u nas bardzo dużo. Świetne połączenie worker placement, area control a nawet bezpośredniej konfrontacji, jeśli ktoś ma taką fantazję/strategię. Zasady łatwe do ogarnięcia ale dają sporo możliwości kombinowania. Na dodatek gra bardzo ładnie wydana i bardzo dobrze trzymająca się tematyki. Mam wrażenie, że jest to jedna z bardziej niedocenianych gier, która znam, bo moim zdaniem zasługuje na o wiele większą uwagę i jest dla mnie w ścisłym topie.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: Pierzasty »

Dungeon Lords (Władcy Podziemi?) - każda akcja ma 3 warianty zależnie od "miejsca w kolejce", czyli ile osób w danej turze już ją wybrało. Wszystko w super klimatyczny sposób. Przykładowo, akcja zbierania żywności: pierwszy sługa kupuje żywność we wsi za złoto. Drugi nie wydaje złota, ale dostaje złą reputację (chłopi już wszystko sprzedali i musiał zagrozić, że spali wieś, żeby dali więcej). Trzeci dostaje jeszcze więcej złej reputacji, żywność i złoto (chłopi nie sprzedali, nie ugięli się przed groźbą, musiał splądrować wieś do cna, a przy okazji zabrał złoto, które zapłacił pierwszy).

I tak dalej. Dodatkowo sporo zależy od wspomnianej złej reputacji, bo po krainie grasują rycerze bez skazy i zmazy i inne plugastwo w stylu poszukiwaczy przygód, chętne zdobyć sławę kosztem największych niegodziwców. Z kolei bycie największym niegodziwcem to szacun na dzielni i punkty na koniec, więc trzeba balansować reputacją i rzucać współgraczy na pożarcie.

Tyle z bardziej klasycznych worker placementów. Poza tym podpisuję się pod Troyes, choć to dice placement, a nie wszystkim kostki odpowiadają (nie jest tak źle, od szczęścia dużo ważniejsze jest umiejętność "kupowania" dobrych kostek od przeciwników).
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: Ardel12 »

Troyes to najlepszy wybór.
Awatar użytkownika
louiscyphre
Posty: 930
Rejestracja: 29 mar 2014, 18:21
Lokalizacja: okolice Jastrzębia-Zdroju
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: louiscyphre »

Dodam Lancaster.
shod
Posty: 572
Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
Lokalizacja: Wielkopolska
Has thanked: 266 times
Been thanked: 177 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: shod »

poza już wymienionymi pozycjami można dorzucić do tego "worka" ;) Pixie Queen. Jest tam blokowanie pól, jest bezpośrednia interakcja w postaci kradzieży zasobów, jest bezpośrednie zrzucanie workerów z pól, jest bezpośrednie przykuwanie workerów łańcuchami, jest bezpośrednie "obdarowywanie" batami. Ostatecznie, gdy nazbiera się zbyt wiele tych batów to można wylecieć z gry - co przy pierwszych rozgrywkach nam się zdarzało. Gra niezależna językowo i wydana w wersji PL.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: warlock »

louiscyphre pisze: 17 sty 2020, 07:38 Dodam Lancaster.
Świetna gra, ale tylko na 4-5 osób. W mniej nie ma sensu ;).
Arsen
Posty: 66
Rejestracja: 21 mar 2019, 19:38
Has thanked: 19 times
Been thanked: 20 times

Re: Worker placement z negatywną interakcją

Post autor: Arsen »

Alchemicy - obalenie teorii oraz sprzedawanie mikstur. Nie jest to może jakaś powalająca negatywna interakcja, ale klimatyczna. Gra jest trudna do przyswojenia, ale odpłaca się za to totalnym brakiem sucharstwa.

BTW. Polskie wydanie Troyes wyprzedane i nie będzie dodruku.
ODPOWIEDZ