Dice building system - przykłady(?)

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
ShapooBah
Posty: 63
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice

Dice building system - przykłady(?)

Post autor: ShapooBah » 09 sie 2018, 14:09

Cześć Planszówkowicze, czy spotkaliście się kiedyś z systemem podobnym do deckbuildingu, ale polegającym na dokupowaniu do swojej kolekcji kostek?

Zasada następująca: Każdy z graczy zaczyna z 3 kośćmi x ściennymi których rozkład ścianek to np: 2,2,1,1,1,1 a w trakcie gry mają możliwość sprzedawania aktualnych i dokupowania interesujących układów. Np. na stół trafia kość o rozkładzie 5,4,3,3,3,1. Więc gracz opłaca planszową walutą za dołożenie tej kostki do zestawu. I może wykorzystać ją do swoich rzutów i akcji, a następnie odkłada na "kupkę kości odrzuconych" aż nie przeturla wszystkich swoich kombinacji. Po tym fakcie, jak w deckbuildingu, ostatnia kostka wraca na kupkę kości odrzuconych, a reszta wraca "na rękę"

A nawet jeżeli ciężko byłoby znaleźć przykład takiego rozwiązania to chciałbym też wiedzieć co o nim uważacie? Czy jest to w ogóle atrakcyjny system zmiany sił gracza w trakcie przebiegu rozgrywki?

Awatar użytkownika
Qrzy
Posty: 83
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: Qrzy » 09 sie 2018, 14:44

Nie tyle dokupowanie, co modyfikowanie kości - Kowale losu. ;)

Awatar użytkownika
tomb
Użytkownik wspierający
Posty: 3254
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: tomb » 09 sie 2018, 15:09

Roll for the Galaxy to rozbudowywanie swojej puli różnorodnych kostek. Obieg kości nie jest identyczny z obiegiem kart w klasycznym deckbuildingu, ale jest kilka elementów wspólnych - kości użyte nie wracają na rękę (tu: do kubka), lecz należy je ponownie wykupić.

Sam pomysł z kościanym deckbuildingiem trudno mi ocenić. Po pierwsze - kości są z zasady mocno losowe, np. w Twoim przykładzie kość 5,4,3,3,3,1 nadal daje możliwość wyrzucenia 1, czyli takiego wyniku, jak w przypadku kości podstawowej - ryzyko mniejsze, ale przy dużym pechu zakup nie daje zysku. Działanie zakupionej karty w grze deckbuildingowej jest pewne, wiemy, na co wydajemy pieniądze.
Druga sprawa, która mocno różni kość od karty jest techniczna - znajomość wartości na ściankach nigdy nie jest tak oczywista, jak działanie karty. Bez dużego ogrania lub ciągłego spoglądania w ściągę się nie obędzie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."

Kupię Ginkgopolis z dodatkiem, promosy do Flamme Rouge, Onirim i Sylvion i inne

Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 928
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Re: Dice building system - przykłady(?)

Post autor: Brylantino » 09 sie 2018, 15:20

Quarrirors wykorzystuje dokładnie takie mechaniki i tam działa to całkiem ok.

ODPOWIEDZ