Ręczna produkcja gier - narzędzia

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7478
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 24 times
Been thanked: 93 times
Kontakt:

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: kwiatosz » 25 gru 2014, 11:07

Generalnie segmentowego też bardzo cisnąć nie trzeba, tylko wymaga to kilku pociągnięć i nieoszczędzania na ostrzach - japońskie odłamywane co 5 cięć to mój rymowany sposób na lekką pracę ;)

Ale fakt - krążkowego nie używałem.
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
Lothrain
Użytkownik wspierający
Posty: 3053
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 39 times

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Lothrain » 25 gru 2014, 13:37

kwiatosz pisze:Generalnie segmentowego też bardzo cisnąć nie trzeba, tylko wymaga to kilku pociągnięć i nieoszczędzania na ostrzach - japońskie odłamywane co 5 cięć to mój rymowany sposób na lekką pracę ;)

Ale fakt - krążkowego nie używałem.
A ja zachęcony opiniami kupiłem krążkowy, używałem parę razy i nigdy więcej. Nijak nie potrafię go prosto prowadzić, poza tym trafiłem na tarczę z częściowym tępym ostrzem chyba, bo przy każdym obrocie zostaje miejsce gdzie nie tnie. Szlag mnie trafiał przy używaniu tej Olfy... Na segmentowy nie narzekam.

Awatar użytkownika
Monk
Użytkownik wspierający
Posty: 244
Rejestracja: 16 lip 2006, 16:42
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Monk » 25 gru 2014, 18:19

Ja się zastanawiam obecnie nad tym czy brać większy czy też mniejszy ten nóż (60mm/45mm). Ktoś ma oba i porównywał?

EDIT: No nic, zamówiłem mniejszy. Ten 60 wydawał się za duży, zobaczymy co wyjdzie w praniu.

Awatar użytkownika
Monk
Użytkownik wspierający
Posty: 244
Rejestracja: 16 lip 2006, 16:42
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Monk » 26 gru 2014, 23:10

To tak z ciekawości - jakie macie metody na własne karty do prototypów? Mam trochę kart ze starych karcianek, na które mogę naklejać własne wydruki, ale co z zaokrąglaniem rogów? Ktoś zna sensowny sposób?

Awatar użytkownika
Paskudnik
Użytkownik wspierający
Posty: 1551
Rejestracja: 06 cze 2014, 16:49
Lokalizacja: Ergsun-Tuek
Has thanked: 9 times
Been thanked: 2 times

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Paskudnik » 27 gru 2014, 00:26

Istnieją zaokrąglacze oraz gilotyny z możliwością zaokrąglania. To jest akurat inwestycja, ale jeśli przypadkiem drukujesz w jakimś punkcie z drukowaniem, to na pewno możesz tam też zaokrąglić rogi.
Nie gram w gry, których nie lubię a lubię tylko te gry, w które już grałem :P

Awatar użytkownika
konev
Użytkownik wspierający
Posty: 2245
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)
Kontakt:

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: konev » 27 gru 2014, 10:28

Monk pisze:To tak z ciekawości - jakie macie metody na własne karty do prototypów? Mam trochę kart ze starych karcianek, na które mogę naklejać własne wydruki, ale co z zaokrąglaniem rogów? Ktoś zna sensowny sposób?
Nieprzezroczyste koszulki na karty. Stare karty możesz włożyć do środka jako usztywnienie i do tego wydruk na zwykłym papierze z drukarki. Nie ma lepszego sposobu.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook

Awatar użytkownika
Monk
Użytkownik wspierający
Posty: 244
Rejestracja: 16 lip 2006, 16:42
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Monk » 27 gru 2014, 10:33

Może źle się wyraziłem - wiem o istnieniu zaokrąglaczy, ale czy ktoś może polecić jakiś konkretny model, najlepiej w dwucyfrowej kwocie?

Awatar użytkownika
grabash4u
Użytkownik wspierający
Posty: 534
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:11
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 6 times

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: grabash4u » 27 gru 2014, 13:27

wbij zaokrąglacz narożników na aukcyjnym - ja używam tego w cenie ~21 zł z promieniem chyba 5 mm

Awatar użytkownika
Monk
Użytkownik wspierający
Posty: 244
Rejestracja: 16 lip 2006, 16:42
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Monk » 27 gru 2014, 14:59

I jak się sprawuje? Bo facet z linka wklejonego przeze mnie wcześniej odradzał ich.

Awatar użytkownika
grabash4u
Użytkownik wspierający
Posty: 534
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:11
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 6 times

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: grabash4u » 27 gru 2014, 19:25

Przyciąłem około 1000 kart (czyli około 4000 narożników) i powoli widać delikatne zacięcie. Naostrzyć można przecinając zwykłą folię aluminiową, co niedługo będę musiał zrobić.

Awatar użytkownika
Odokar
Użytkownik wspierający
Posty: 512
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Odokar » 29 gru 2014, 10:36

Budowa składanej mapy

Rozpoczynam nowy pod wątek :-)

jakie są Wasze doświadczenia lub praktyczne porady przy budowie składanej mapy ?

Awatar użytkownika
Monk
Użytkownik wspierający
Posty: 244
Rejestracja: 16 lip 2006, 16:42
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Monk » 30 gru 2014, 00:57

Jakby co kupiłem zaokrąglacz firmy Heyda, przyjdzie trochę sprzętu do mnie prawdopodobnie jutro to zdam relację po testach za jakiś czas :)

Awatar użytkownika
pebro
Użytkownik wspierający
Posty: 100
Rejestracja: 05 sty 2011, 19:37
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 2 times

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: pebro » 08 sty 2015, 14:28

Do wycinania kółek (żetonów) najlepszy jest młotek i takie urządzenie:
Obrazek

Awatar użytkownika
Odokar
Użytkownik wspierający
Posty: 512
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Odokar » 08 sty 2015, 14:46

pebro pisze:Do wycinania kółek (żetonów) najlepszy jest młotek i takie urządzenie:
Obrazek
Można prosić o link gdzie to można kupić :-)

Fork
Posty: 29
Rejestracja: 06 maja 2008, 20:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Fork » 08 sty 2015, 14:56

Podbijam. Jakaś firma, sklep, zakres średnic?

MisterC
Użytkownik wspierający
Posty: 3974
Rejestracja: 19 lip 2008, 03:21

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: MisterC » 08 sty 2015, 15:35

[sprzątam po sobie]
Ostatnio zmieniony 24 sie 2016, 09:03 przez MisterC, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
arturpe
Użytkownik wspierający
Posty: 494
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: arturpe » 08 sty 2015, 16:33

Przebijaki do bannerów tak wyglądają :) Są w różnych średnicach. Wiecie, żeby robić oczka :-)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Pierzasty
Użytkownik wspierający
Posty: 2874
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Pierzasty » 08 sty 2015, 17:10

pebro pisze:Do wycinania kółek (żetonów) najlepszy jest młotek i takie urządzenie:
Obrazek
Tylko żeby komuś nie wpadło używać tego do wybijania otworów, do tego jest inny profil (prosty na zewnątrz).

Awatar użytkownika
Odokar
Użytkownik wspierający
Posty: 512
Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Odokar » 08 sty 2015, 21:55

Zobaczcie proszę znalazłem taką listę przebijaków

http://skleptowo.pl/pl/c/Przebijak-reczny/3251343

Awatar użytkownika
Monk
Użytkownik wspierający
Posty: 244
Rejestracja: 16 lip 2006, 16:42
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: Monk » 09 sty 2015, 08:41

Ktoś kto używa może wrzucić konkretny model i efekty pracy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
pebro
Użytkownik wspierający
Posty: 100
Rejestracja: 05 sty 2011, 19:37
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 2 times

Re: Ręczna produkcja gier - narzędzia

Post autor: pebro » 10 sty 2015, 20:09

Fork pisze:Podbijam. Jakaś firma, sklep, zakres średnic?
Nie chciałem robić reklamy żadnemu sklepowi (choć nie do końca wyszło), mam jakiś "no name" o średnicy 18 mm. Trochę mało, mogłoby być więcej. W marketach typu castorama, praktiker można takie czasami znaleźć, lub poszukać w sieci. Hint: wybijak zakres średnic jest szeroki, od kilku mm do kilkudziesięciu.
Do żetonów nadają się idealnie, ważne, aby efekt wybicia można łatwo wydobyć ze środka. Ostatecznie, jeśli ktoś ma dostęp do tokarki, może wziąć dowolną rurkę (nie za długą) i ją "naostrzyć" - nie będzie to super trwałe narzędzie (rura jest z miękkiego metalu).

ODPOWIEDZ